دسته بندی | برنامه نویسی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 1004 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
توجه به درخواست تعداد بسیار زیادی از کاربران وردپرس مبنی بر امکان ثبت محصولات توسط کاربران در ووکامرس تصمیم به آماده سازی این افزونه بسیار قدرتمند گرفتیم.
این افزونه بدون این که کاربر وارد بخش پیشخوان وردپرس بشود امکان ثبت محصولات را فراهم می آورد. نسخه ارائه شده نسخه حرفه ای یا همان pro افزونه می باشد.
فارسی سازی افزونه به طور کامل از طریق فایل زبان انجام شده است و برای دوستانی که نیاز به استفاده از ترجمه شخصی خود دارند فایل .pot زبان نیز همراه افزونه ارائه شده است.
افزونه اصلی به طور پیشفرض به هیچ وجه از استایل راست به چپ پشتیبانی نمی کند و سازی افزونه به کامل و استاندارد توسط فایل rtl.css توسط ما انجام شده است.
امکانات افزونه بسیار زیاد می باشد و به طورکلی هر موردی که در یک فروشگاه نیاز باشد را دربر میگیرد و تمام امکانات افزونه فروشگاهی ووکامرس را برای ثبت محصولات در اختیار کاربران قرار می دهد.
این افزونه امکان شخصی سازی و افزودن امکانات بیشتر با توجه به نیاز کاربران را دارد که پس از خرید می توانید درخواست خود را با پشتیبانی در میان بگذارید تا زمان و هزینه لازم برای انجام تغییرات مودنظر شما خدمت شما اعلام شود.
برخی از امکانات مدیر سایت:
برخی از امکانات کاربران سایت:
متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه دمو آنلاین به دلیل سئو استفاده های برخی از افراد وجود ندارد و به همین دلیل تصاویری از بخش مدیریت و بخش کاربری افزونه در ادامه قرار داده شده است.
از دوست بسیار خوبم (صادق) برای همکاری در انجام این پروژه تشکر ویژه می کنم.
بخش مدیریت، داشبورد مدیر سایت
دسته بندی | عمران |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 3292 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
این محصول پروژه بسیار کامل اتوکد با موضوع پل رودخانه می باشد که نقشه های ارائه شده در آن نقشه های اجرایی می باشند
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 11169 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 150 |
این محصول پایان نامه بسیار کاملی در مورد خودرو می باشد.
این محصول میتواند به عنوان پروژه پایانی در رشته های مرتبط در مقطع کارشناسی و فوق دیپلم ارائه شود.
بخش های مختلف به تفسیر و با شکل تشریح شده است و پروژه کاملی ارئه شده است، کافی است فونت سیستم را تنظیم نموده و در صورت جابه جایی فهرست تان را بازبینی نمایید و پروژه تان را آماده کنید!
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه.................................................................................................................................................1
فصل اول: مراحل ساخت، تصاویر و اندازه شاسی موتور پراید
1-1- مقدمه.............................................................................................................................................2
1-2- مکانیزم شاسی موتور................................................................................................................................2
1-2-1- نبشی........................................................................................................................................3
1-2-2- چرخ.........................................................................................................................................3
1-2-3- موتور.......................................................................................................................................3
1-3- تاریخچه شرکت کیا..................................................................................................................................3
1-4- اتومبیلهای شرکت کیا موتور.........................................................................................................................4
1-5- شرکت هیوندای موتور................................................................................................................................4
فصل دوم: موتور
2-1- موتور............................................................................................................................................16
2-2- تشریح کلی........................................................................................................................................17
2-3- انواع موتور......................................................................................................................................17
2-3-1- موتورهای احتراق داخلی (درون سوز)...........................................................................................................17
2-3-2- موتورهای احتراق خارجی (برون سوز)...........................................................................................................18
2-4- موتورهای احتراق داخل.............................................................................................................................18
|
2-4-1- موتورهای احتراق داخلی اشتعالی..............................................................................................................18
2-4-2- موتورهای انفجاری...........................................................................................................................18
2-5- تقسیم بندی موتورها از لحاظ سیکل کاری.............................................................................................................18
2-6- اصول کار موتورهای چهار زمانه.....................................................................................................................18
2-6-1- زمان اول: مکش..............................................................................................................................19
2-6-2- زمان دوم: تراکم............................................................................................................................19
2-6-3- زمان سوم: احتراق...........................................................................................................................19
2-6-4- زمان چهارم: تخلیه..........................................................................................................................20
2-7- اصول کارکرد موتورهای دو زمانه....................................................................................................................20
2-7-1- مکش سوخت...................................................................................................................................20
2-7-2- کورس تراکم.................................................................................................................................21
2-8- پیستون موتور.....................................................................................................................................21
2-9- تجزیه و تحلیل نیروهای وارد به پیستون در چهار زمان عملیات ترمودینامیکی............................................................................22
2-9-1- در زمان مکش................................................................................................................................22
2-9-2- در زمان تراکم..............................................................................................................................22
2-9-3- زمان قدرت..................................................................................................................................22
2-9-4- در زمان تخلیه..............................................................................................................................23
2-10- خلاصی پیستون.....................................................................................................................................23
2-11- کنترل انبساط پیستون.............................................................................................................................23
|
2-12- ایجاد شکاف در دامنه پیستون......................................................................................................................24
2-13- پیستون های مجهز به محافظ فولادی..................................................................................................................25
2-14- رینگ پیستون................................................................................................................................................25
2-14-1- وظایف رینگ پیستون................................................................................................................................................26
2-14-2- انواع رینگ پیستون.........................................................................................................................26 2-14-2-1- رینگ های تراکم (کمپرس)......................................................................................................................26 2-14-2-2- رینگ های تراکم پایینی (کمپرس)...............................................................................................................27 2-14-2-3- رینگ روغنی..................................................................................................................................27
2-15- سیلندر موتور....................................................................................................................................28
2-15-1- وظایف سیلندر...............................................................................................................................28
2-15-2- دلایل سایش سیلندر...........................................................................................................................28
2-15-3- نیروهای موثر در سیلندر.....................................................................................................................29
2-15-4- مشخصات سیلندر.............................................................................................................................29
2-15-5- معایبی که در سیلندر به وجود می آید.........................................................................................................29
2-15-5-1- خط برداشتن..............................................................................................................................29
2-15-5-2- لبه دار شدن.............................................................................................................................29
2-15-5-3- دو پهنی.............................................................................................................................30
2-15-5-4- دو پهنی (در ارتفاع گلدونی شدن)......................................................................................................30
2-15-5-5- صیقلی شدن یا آئینه شدن سیلندر.......................................................................................................30
2-15-5-6- سائیدگی سیلندر................................................................................................................................................30
|
2-16- سرسیلندر.........................................................................................................................................3
2-16-1- متعلقات سرسیلندر..........................................................................................................................31
2-16-2- انواع سر سیلندر...........................................................................................................................31
2-16-3- جنس سرسیلندر..............................................................................................................................32
2-16-4- واشر سرسیلندر.............................................................................................................................32
2-16-4-1- جنس واشر سرسیلندر.......................................................................................................................32
2-16-5- بلوک سیلندر...............................................................................................................................32
2-16-5-1- جنس بلوک سیلندر.....................................................................................................................33
2-16-5-2- انواع بلوک سیلندر بر حسب قرار گرفتن سیلندرها........................................................................................33
2-16-6- بوش های سیلندر............................................................................................................................34
2-16-6-1- بوش های تر..........................................................................................................................35
2-16-6-2- بوش های خشک.........................................................................................................................35
2-16-6-3- بوش سر خود..........................................................................................................................35
2-16-7- شاتون موتور...............................................................................................................................35
2-16-8- انواع یاتاقان های شاتون...................................................................................................................36
2-16-8-1- نوع یاتاقان های یکپارچه.............................................................................................................36
2-16-8-2- نوع یاتاقان های دو تکه..............................................................................................................36
2-16-9- گژن پین (انگشتی پیستون)...................................................................................................................36
2-17- میل لنگ موتور...................................................................................................................................37
2-17-1- ارتعاش گیر یا ضربه گیر میل لنگ............................................................................................................38
|
2-17-2- ارتعاشگیر وزنهای..........................................................................................................................39
2-17-3- ارتعاشگیر هیدرولیکی.......................................................................................................................39
2-18- یاتاقان.........................................................................................................................................40
2-18-1- انواع یاتاقان موتور.......................................................................................................................40
2-18-2- خصوصیات یاتاقان...........................................................................................................................41
2-18-2-1- مقاومت یاتاقان در مقابل فشار حمل بار و ضربات ناشی از احتراق.........................................................................41
2-18-2-2- نرمی و قابلیت فرو بردن ذرات خارجی در یاتاقان.......................................................................................41
2-18-2-3- مقاومت در برابر خستگی در یاتاقان....................................................................................................41
2-18-2-4- مقاومت در برابر خوردگی در یاتاقان...................................................................................................41
2-18-2-5- مقاومت در مقابل سائیدگی در یاتاقان..................................................................................................42
2-18-2-6- قابلیت هدایت حرارتی.................................................................................................................42
2-18-3- لقی یاتاقان و تاثیر آن بر کار موتور.......................................................................................................42
2-18-3-1- قاعده کلی...........................................................................................................................42
2-18-4- آلیاژهای مورد استفاده در یاتاقان..........................................................................................................43
2-18-5- حالت های مختلف میل لنگ در یاتاقان.........................................................................................................43
2-18-5-1- حالت خاموش بودن موتور...............................................................................................................43
2-18-5-2- حالت استارت خوردن موتور.............................................................................................................43
2-18-5-3- حالت دور زیاد موتور ( بار متوسط)....................................................................................................43
2-18-5-4- حالت بدون بار شدن موتور و دور بی نهایت موتور........................................................................................43
2-19- شرایط کار میل لنگ و یاتاقان.....................................................................................................................44
|
2-20- تشریح منحنی عملکرد میل لنگ و یاتاقان............................................................................................................44
2-20-1- ضریب اصطکاک خشک...........................................................................................................................44
2-20-2- ضریب اصطکاک تر............................................................................................................................45
2-20-3- ضریب اصطکاک هیدرودینامیکی.................................................................................................................45
2-21- علل تشکیل نشدن فیلم روغن و استهلاک شدید موتور....................................................................................................45
2-22- سوپاپ...........................................................................................................................................46
2-22-1- تایمینگ سوپاپ ها..........................................................................................................................46
2-22-1-1- آوانس سوپاپ گاز.........................................................................................................................46
2-22-1-2- ریتارد سوپاپ گاز........................................................................................................................46
2-22-1-3- آوانس سوپاپ دود.........................................................................................................................47
2-22-1-4- ریتارد سوپاپ دود........................................................................................................................47
2-22-2- قیچی کردن سوپاپ ها........................................................................................................................47
2-22-3- جنس سوپاپ ها..............................................................................................................................47
2-22-4- ساختمان سوپاپ.............................................................................................................................47
2-22-5- مکانیزم حرکت سوپاپ ها در سیستم های مختلف..................................................................................................48
2-22-6- شناخت سوپاپ ها............................................................................................................................49
2-22-6-1- شناخت سوپاپ ها از نظر شکل ظاهری.........................................................................................................49
2-22-7- شرایط کار سوپاپ ها........................................................................................................................49
2-22-8- خنک شدن سوپاپ ها..........................................................................................................................50
2-22-9- روغنکاری سوپاپ ها.........................................................................................................................51
|
2-22-10- روغنکاری سوپاپ ها........................................................................................................................51
2-22-11- فیلرگیری سوپاپ ها........................................................................................................................51
2-22-12- کنترل فنر سوپاپ..........................................................................................................................52
2-22-13- میل سوپاپ................................................................................................................................52
2-22-14- سیستم فرمان سوپاپ ها.....................................................................................................................53
2-22-14-1- موتورهای میل سوپاپ رو OHC.............................................................................................................53
2-22-15- بادامک موتور.............................................................................................................................55
2-22-16- بادامک در میل سوپاپ......................................................................................................................55
2-22-17- قسمت های مختلف بادامک....................................................................................................................55
2-22-18- انواع بادامک در میل سوپاپ................................................................................................................56
فصل سوم: سیستم روغنکاری
3-1- سیستم روغنکاری...................................................................................................................................57
3-2- روغن موتور.......................................................................................................................................58
3-2-1- خصوصیات روغن موتور.........................................................................................................................58
3-2-2- خواص و وظایف روغن..........................................................................................................................59
3-2-3- چگونه روغن موتور آلوده می شود؟.............................................................................................................59
3-3- درجه بندی روغن ها................................................................................................................................60
3-3-1- درجه بندی انجمن مهندسین خودرو..............................................................................................................60
3-3-2- درجه بندی چند درجه ای (مالتی گرید).........................................................................................................60
|
3-3-3- درجه بندی کیفی روغن ها.....................................................................................................................60
3-3-4- درجه بندی کیفی اروپا.......................................................................................................................61
3-4- مشخصات مدار روغنکاری پراید.......................................................................................................................62
3-5- قطعات سیستم روغنکاری.............................................................................................................................62
3-5-1- پمپ روغن (اویل پمپ)........................................................................................................................62
3-5-2- فشار سنج (دستگاه نشان دهنده فشار روغن).....................................................................................................63
3-5-3- صافی پمپ روغن..............................................................................................................................64
3-5-4- صافی یا فیلتر روغن.........................................................................................................................64
3-5-5- کانال های روغن.............................................................................................................................64
3-5-6- فشنگی روغن.................................................................................................................................65
3-6- انواع اویل پمپ...................................................................................................................................65
3-6-1- پمپ روغن دنده ا ی..........................................................................................................................65
3-6-2- پمپ روغن روتوری............................................................................................................................66
3-7- سوپاپ کنترل فشار روغن............................................................................................................................67
3-8- سیستم تهویه کارتل................................................................................................................................68
فصل چهارم: سیستم خنک کاری موتور
4-1- تشریح کلی.........................................................................................................................................69
4-2- تجهیزات مدار خنک کاری.............................................................................................................................71
4-2-1- رادیاتور....................................................................................................................................71
|
4-2-2- پروانه.......................................................................................................................................7
4-2-3- واتر پمپ....................................................................................................................................72
4-2-4- ترموستات....................................................................................................................................73
4-3- بخاری.............................................................................................................................................74
4-4- دماسنج آب موتور...................................................................................................................................74
4-5- واحد سنسور (فشنگی آب).............................................................................................................................75
4-6- رله فن............................................................................................................................................75
4-7- درب رادیاتور......................................................................................................................................75
4-7-1- سوپاپ فشار..................................................................................................................................76
4-7-2- سوپاپ خلائی..................................................................................................................................76
4-8- مزایای درب های سوپاپ دار..........................................................................................................................76
4-9- مایع خنک کننده....................................................................................................................................76
فصل پنجم: سیستم جرقه زنی
5-1- جرقه..............................................................................................................................................78
5-2- سیستم جرقه زنی پلاتین دار..........................................................................................................................78
5-3- سیستم جرقه زنی الکترونیکی یا مگنتی................................................................................................................82
5-3-1- پیکاب.......................................................................................................................................82
5-3-2- مدول........................................................................................................................................82
5-4- چگونگی عملکرد سیستم...............................................................................................................................82
|
5-5- باتری.............................................................................................................................................84
5-6- واحد باتری........................................................................................................................................84
5-6-1- صفحات مثبت..................................................................................................................................85
5-6-2- صفحات منفی..................................................................................................................................85
5-6-3- صفحات عایق..................................................................................................................................85
5-7- قطب های باتری.....................................................................................................................................85
5-8- پلاک مشخصات باتری..................................................................................................................................85
5-9- الکترولیت باتری...................................................................................................................................86
5-10- توسعه باتری در آینده.............................................................................................................................87
5-11- سیستم شارژ.......................................................................................................................................87
5-11-1- اجزاء سیستم شارژ...........................................................................................................................87
5-11-1-1- تولید کننده جریان (مولد الکتریکی)........................................................................................................87
5-11-1-2- محافظ مولد و مصرفکننده...................................................................................................................88
5-11-1-3- مصرف کننده ها............................................................................................................................88
5-12- انواع روش های تولید جریان برق متناوب در خودرو....................................................................................................88
5-13- آفتامات الکترومکانیکی............................................................................................................................88
5-14- آلترناتور........................................................................................................................................89
5-14-1- مزایای آلترناتور...........................................................................................................................90
5-15- مدار استارت......................................................................................................................................90
|
5-15-1- تئوری موتور الکتریکی DC....................................................................................................................90
5-16- اتوماتیک استارت..................................................................................................................................91
5-16-1- طرز کار استارت.............................................................................................................................91
5-17- کویل.............................................................................................................................................92
5-18- مدارات جرقه زنی..................................................................................................................................92
5-18-1- مدار اولیه.................................................................................................................................92
5-18-2- مدار ثانویه................................................................................................................................92
5-19- دلکو.............................................................................................................................................94
5-19-1- در دلکو....................................................................................................................................94
5-19-2- فنر زغال دلکو..............................................................................................................................95
5-19-3- صفحات دلکو.................................................................................................................................95
5-19-3-1- صفحه زیرین...............................................................................................................................95
5-19-3-2- صفحه بالایی...............................................................................................................................95
5-19-4- میل دلکو...................................................................................................................................95
5-19-4-1- دستگاه آوانس وزنه ای.....................................................................................................................96
5-19-4-2- دستگاه آوانس خلائی........................................................................................................................97
5-20- شمع..............................................................................................................................................97
5-21- دسته بندی شمع بر اساس انتقال حرارت...............................................................................................................98
5-21-1- شمع سرد....................................................................................................................................98
5-21-2- شمع نیمه گرم...............................................................................................................................98
|
5-21-3- شمع گرم.....................................................................................................................................9
5-22- وایر شمع....................................................................................................................................................98
5-23- آوانس جرقه یا پیش جرقه...........................................................................................................................99
5-23-1- انواع آوانس جرقه...........................................................................................................................99
5-23-1-1- آوانس جرقه دینامیکی......................................................................................................................99
5-24- چکش برق.........................................................................................................................................100
5-25- چکش برق.........................................................................................................................................100
5-25-1- پلاتین ثابت................................................................................................................................100
5-25-2- پلاتین متحرک...............................................................................................................................100
5-26- خازن............................................................................................................................................101
فصل ششم: سیستم سوخت رسانی
6-1- سوخت و سیستم های سوخت رسانی......................................................................................................................103
6-2- سوخت و پدیده احتراق..............................................................................................................................104
6-3- سیستم سوخت کاربراتوری............................................................................................................................105
6-3-1- اجزاء سیستم سوخت رسانی کاربراتور...........................................................................................................105
6-3-1-1- مخزن یا باک..............................................................................................................................105
6-3-1-2- دستگاه نشان دهنده مقدار سوخت.............................................................................................................106
6-3-1-3- پمپ بنزین................................................................................................................................107
6-3-1-4- کاربراتور................................................................................................................................108
|
6-4- سیستم سوخت رسانی انژکتوری........................................................................................................................116
6-4-1- توزیع یکنواخت سوخت.........................................................................................................................117
6-4-2- خام سوزی کمتر به علت ارسال سوخت اندازه گیری شده............................................................................................118
6-4-3- زیاد بودن راندمان حجمی موتور...............................................................................................................118
6-5- اجراء سیستم های انژکتوری.........................................................................................................................120
6-5-1- واحد پردازنده الکترونیکی...................................................................................................................120
6-5-2- سنسورها....................................................................................................................................120
6-5-3- فرمان برها (عملگرها).......................................................................................................................125
6-6- روش های تزریق انژکتور............................................................................................................................127
6-6-1- تزریق همزمان...............................................................................................................................127
6-6-2- تزریق مستقل................................................................................................................................127
6-7- شناسایی اجزای کلی سیستم انژکتوری پراید...........................................................................................................127
6-8- روش محاسبه تایمینگ جرقه..........................................................................................................................128
6-9- آوانس اصلاحی......................................................................................................................................128
6-9-1- گرم شدن موتور..............................................................................................................................128
6-9-2- داغ بودن موتور.............................................................................................................................128
6-9-3- زیر بار قرار گرفتن موتور در دور آرام.......................................................................................................129
6-10- تصمیم گیری برای ارسال سوخت مبنا.................................................................................................................129
6-11- پردازش اطلاعات و اصلاح زمان ارسال سوخت............................................................................................................129
|
6-11-1- حالت استارت موتور.........................................................................................................................129
6-11-2- حالت شتاب گیری در خلال گرم شدن موتور.......................................................................................................130
6-11-3- اصلاح مقدار سوخت در خلال گرم شدن موتور......................................................................................................130
6-11-4- اصلاح سوخت در زیر بار و حالت قدرت سیستم سوخت رسانی.........................................................................................130
6-11-5- اصلاح مقدار سوخت نسبت به دمای هوای محیط....................................................................................................130
6-12- سوپاپ کنترل دور حالت آرام.......................................................................................................................131
6-13- پمپ بنزین..................................................................................................................................................132
6-14- فیلترهای مدار سوخت رسانی........................................................................................................................132
6-15- رگلاتور کنترل فشار مدار سوخت انژکتورها...........................................................................................................133
6-16- رله اصلی........................................................................................................................................133
6-17- سوپاپ برقی خلائی.................................................................................................................................134
6-18- شیر برقی خلائی کنیستر............................................................................................................................134
6-19- رله فن..........................................................................................................................................135
فصل هفتم: مکانیزم گیربکس
7-1- گیربکس...........................................................................................................................................136
7-2- تشریح کلی گیربکس پراید...........................................................................................................................137
7-3- وظایف جعبه دنده..................................................................................................................................138
7-4- ساختمان جعبه دنده................................................................................................................................138
7-4-1- پوسته جعبه دنده و سرپوش....................................................................................................................138
|
7-4-2- محورها.....................................................................................................................................138
7-4-3- خوارها و محل استقرار آنها..................................................................................................................139
7-4-4- هزار خارها.................................................................................................................................139
7-4-5- یاتاقان ها.................................................................................................................................139
7-4-6- چرخ دنده ها................................................................................................................................140
7-4-7- طرح سنکرونیزه (هماهنگ کننده)...............................................................................................................141
7-5- قطعات داخلی جعبه دنده............................................................................................................................142
7-6- حالت های مختلف جعبه دنده.........................................................................................................................142
7-6-1- خلاص........................................................................................................................................142
7-6-2- دنده یک....................................................................................................................................143
7-6-3- دنده دو....................................................................................................................................144
7-6-4- دنده سه....................................................................................................................................145
7-6-5- دنده چهار..................................................................................................................................146
7-6-6- دنده پنج...................................................................................................................................147
7-6-7- دنده رو به عقب.............................................................................................................................148
7-7- اساس کار هم سرعت کننده (سنکرونیزاسیون)...........................................................................................................150
7-8- طرز کار هم سرعت کننده (سنکرونیزور)...............................................................................................................150
7-9- سیستم ایمنی دنده معکوس...........................................................................................................................152
7-10- گیربکس چنگکی....................................................................................................................................153
|
7-11- گیربکس نیم سنکرونیزه............................................................................................................................153
7-12- گیربکس تمام سنکرونیزه...........................................................................................................................154
7-13- اوردرایو..............................................................................................................................................154
|
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 300 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 267 |
بررسی شیوه ها و گرایش های معماری در تهران
مقدمه ای بر شیوه های و گرایش های معماری در تهران
الف: دوره قاجار
1- معماری سنتی حاشیه کویر
2- شیوه معماری اواخر قاجار (از اواسط دوره قاجار به بعد)
3- معماری التقاطی اروپا (از اواسط دروه قاجار به بعد)
ب: دوره پهلوی اول
1- ادامه سبک های اواخر قاجار و معماری نئوکلاسیک غرب
2- معماری اوایل مدرن «هنرنو»
3- معماری سبک ملی
مقدمه ای بر شیوه های و گرایش های معماری در تهران
الف: دوره قاجار
1- معماری سنتی حاشیه کویر
2- شیوه معماری اواخر قاجار (از اواسط دوره قاجار به بعد)
3- معماری التقاطی اروپا (از اواسط دروه قاجار به بعد)
ب: دوره پهلوی اول
1- ادامه سبک های اواخر قاجار و معماری نئوکلاسیک غرب
2- معماری اوایل مدرن «هنرنو»
3- معماری سبک ملی
4- معماری مدرن
ج: دوره پهلوی دوم
1- ادامه معماری مدرن (دهه 20 و 30)
2- معماری سبک بین المللی (دهه 40 و 50 در ادامه معماری مدرن)
3- معماری مرحله تحول (از آغاز دهه 50 تا زمان انقلاب)
4- معماری التقاطی غرب (شیوه نئوکلاسیک)
د: دوره بعد از انقلاب
1- معماری سنتی
2- معماری مرحله تحول (ادامه دوره قبل)
3- معماری پست مدرن غربی
4- معماری التقاطی غرب (شیوه نئوکلاسیک)
مقدمه ای بر شیوه ها و گرایش های معماران در تهران
توسعه و تحول شهر تهران به اوایل پایتختی آن در دوره قاجار باز می گردند. همچنین معماری بناهای تهران نیز به موازات گسترش و توسعه این شهر تحول یافته است. دسته بندی این اشکال خاص و متفاوت تحت عنوان شیوه ها و گرایشات معماری و شناخت اجمالی ویژگی و خصوصیات هر کدام از آنها موضوع این مقاله می باشد.
حدوداً تا اواسط دوره قاجار، معماری شهر تهران عمدتاً معماری سنتی رایج این مرز و بوم بود، که هنوز نظایر آن در بسیاری از شهرهای حاشیه کویر خودمان وجود دارد، هنوز در ارتباط با معماری غرب قرار نگرفته، و ریشه های سنتی و بومی خود را داشت. این معماری در ارتباط با اصول معماری سنتی، ویژگی های اقلیمی، شرایط جغرافیایی و در قالب ساختارهای یک شهر سنتی شکل گرفته بود.
عمده ترین ویژگی این درون گرایی آن بود. تظاهر اصلی بناها به سمت درون بوده، داشتند. حتی نور مورد نیاز از آنها نیز از طریق حیاط های داخلی تأمین می گردید. این م عماری که در ارتباط با مجموعه شرایط یک شهر سنتی به مطلوب ترین و زیبا ترین اشکال دست یافته بود، با تغییر شکل این ساختار سنتی دستخوش تحول بسیار می گردد. تغییر شکل ساختار سنتی شهر نیز معمول تحولاتی است که از دوران قاجار در جامعه ایران روی می داد.
آغاز تحولات در جامعه ایران از اواسط دوران قاجار و هم زمان با ایجاد ارتباطات وسیع تر با جوامع اروپایی می باشد، معماری تهران نیز از همان زمان تأثیر از مسائل ناشی از تحولات، از سبک ها و شیوه های معماری و شهرسازی غربی تأثیر فراوان می یابد.
عوامل ذیل که ارتباط بیشتری با بحث ما دارند، در شروع تحولات معماری آن زمان تهران تأثیر بسزایی داشته اند:
معرفی اشکال جدیدی از سازمان های اداری خدماتی طبق الگوهای غربی.
معرفی انواع سبک های معماری متداول آن زمان اروپا از طریق معماران اروپایی به هنگام طراحی و ساخت بناهای دولتی در تهران.
معرفی شیوه شهرسازی در توسعه اولیه تهران قدیم.
انواع شیوه های معماری که در آن زمان رایج شدند به شرح ذیل می باشند:
معماری التقاطی اروپا
از شیوه های رایج در آن دوران که توسط اروپائیان وارد شد، معماری التقاطی قرن 19 اروپا است که عمدتاً با همان سبک و سیاق نیز در طراحی برخی از بناهای تهران به کار رفته است در این شیوه تلفیقی از سبک های گذشته اروپا و یا از سبک خاصی بر اساس عملکرد و یا موقعیت قرار گیری بنا استفاده می کردند. ساختمان قدیم تلگرافخانه در حاشیه میدان توپخانه، ساختمان برخی سفارتخانه ها، همچنین بناهای اطراف میدان میدان حسن آباد نظایریز از این شیوه هستند.
شیوه معماری اواخر قاجار
شاخه ای از معماری این دوره را که در آن تلفیقی از معماری سنتی ایران با معماری التقاطی اروپا به عمل آمده است، شیوه معماری اواخر قاجار می نامند. با ترکیب این دو شیوه تغییر ماهوی در ساختار فضایی و ارتباطی ساختمان های جدید در مقایسه با ابنیه سنتی به وجود آمد. تغییر در پلان ساختمان، تلفیق عناصر و اشکال معماری غرب با معماری سنتی استفاده از تکنیکها و مصالح ساختمانی مناسب تر و بکارگیری شیروانی برای پوشش بام ها که قبلاً توسط معماران اروپایی در ساختمان های با سبک التقاطی معرفی شده بودند و ویژگی های عمده ساختمان های این شیوه هستند.
برخی ساختمانهای واقع در خیابان ناصر خسرو منجمله بنای سردر شمس المعاره، ساختمان قدیم شهرداری در ضلع شمالی توپخانه، و بسیاری از ساختمانهای واقع در محدوده های مجاور ارگ قدیم تهران با این شیوه بنا شده اند. همچنین بسیاری از ساختمانهای کلاه فرنگی، و یا ویلاها و کاخ های ساخته شده در شمیران و در اطراف تهران در طی آن دوران همگی تلفیقی از شیوه های معماری التقاطی اروپایی و معماری سنتی ایران بودند.
با شروع دوره رضا شاه کل ساختار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور متحول می گردد. تشکیلات اداری بسط یافته و ارائه خدمات اجتماعی با الگوی اروپایی آغاز می شود. توسعه های شهری تهران در مقیاس وسیع تری با الگوی شهرسازی غرب شکل می گیرد. و ورود اتومبیل، تأثیر بسزائی در شکل توسعه شهر می گذارد. مجموعه این عوامل امکان فعالیت بسیاری از شرکت ها و مهندسان خارجی را در توسعه های جدید شهرهای ایران و در احداث ساختمان های جدید اداری و آموزشی و …. در سراسر کشور و منجمله در تهران فراهم می نماید که مهندسان اروپایی، روسی و معدودی معماران و مهندسان ایرانی در این گروه هستند. در همین دوران است که دانشجویان ایرانی تحصیل کرده خارج نیز که به وطن بازگشته اند به فعالیت های ساختمان سازی می پردازند.
در دوره رضا شاه، علاوه بر ادامه شیوه معماری اواخر قاجار و معماری التقاطی اروپا «جنبش هنر نو»، «شیوه معماری اوایل مدرن» و در ادامه آن (در اواخر همین دوره) «معماری مدرن» نیز نضج پیدا نمود. همچنین در این دوره فعالیت زیادی در ارتباط با ایجاد یک «سبک ملی» که بازگو کننده تاریخ و فرهنگ کهن این سرزمین باشد به عمل آمد.
جنبش هنر نو و شیوه معماری اوایل مدرن
بسیاری از مهندسان خارجی و یا دانشجویان ایرانی که در ابتدای قرن حاضر میلادی در اروپا به تحصیل پرداخته یا در این حرفه فعال بودند، با آشنایی و تسلط کامل نسبت به «جنبش هنر نو» و «جنبش مدرنیسم» که در آن دوران متداول و یا در دست شکل گیری بود به ایران بازگشته و به فعالیت می پردازد. جنبش هنر نو در درون خود گرایش های متفاوتی را به وجود آورد که تأثیر هر کدام در معماری ساختمان های تهران قابل مشاهده است. بخش عمده ای از معماری شهر تهران در چهار دهه اول این قرن متأثیر از این جنبش و گرایش های متنوع آن بوده است.
«شیوه معماری اوایل مدرن» یکی از گرایش های عمده ای است که در بسیاری از ساختمانهای آن دوره تهران قابل مشاهده است. اصول منطق گرایی (Rationalism) در این شیوه از اهمیت برخوردار بوده و در ادامه همین شیوه اصول معماری مدرن نیز تدوین می شود مجموعه این کارها تا حدی نیز با تلفیق شرایط اقلیمی، فرهنگی و …. ویژگی و هویت خاصی به خود گرفته است.
وارطان هوانسیان، گابریل گورکیان از معمارانی هستند که در رأس و همراه با آنان بسیاری از معماران دیگر با شیوه های معماری اوایل مدرن و سپس معماری مدرن در تهران به فعالیت پرداخته اند که هنوز هم مجموعه این ساختمان ها در میان بافت مرکزی شهر تهران واقع در خیابانهای لاله زار، جمهوری انقلاب، سعدی و …. از فضاهای شهری، نماهای خیابانی بسیار زیبایی برخوردار هستند.
گرایش دوم را که در نقطه مقابل گرایش اول یعنی شیوه معماری اوایل مدرن قرار دارد امروز بیشتر به همان نام «هنر نو» می شناسند. آزادی عمل و تأثیر عمده خلاقیت های ذهنی و فردی معماران در این گرایش که از طیف وسیعی برخوردار است. به حدی است که پوزنر آن را شیوه «ضد منطق گرایی» (Anti- Rationalism) نامیده است. استفاده آزاد از فرم ها و احجام، بکارگیری تزئینات و متیف های موارد دیگر از خلاقیتهای ذهنی و فردی معماران نشأت می گیرد، از جمله تأثیرهایی هستند که شیوه هنر نو بر برخی از ساختمانهای آن دوره تهران گذاشته است.
علاوه بر تأثیر گرایش های مذکور بر معماری ساختمان ه ای تهران، شاید تأثیر گرایشی دیگر که از کشور فرانسه به ارمغان آمده هستیم. جنبش هنر نو در فرانسه به علت قدرت و اعتبار «آکادمی» در شکلی خاص تجلی می یابد. در این گرایش ضمن رعایت برخی از اصول سبک نئوکلاسیک نظیر تقارن، رعایت سلسله مراتب فضایی استفاده از عناصر و قوانین ترکیب سبک مذکور از تکنولولژی مدرن ساختمانی نیز استفاده شده، لیکن از تزئینات و پرداختن به جزئیات که در سبک نئوکلاسیک وجود داشت خودداری شده است. این ساختمانها ضمن حفظ ویژگی سبک نئوکلاسیک نظیر تاریخ گرایی و یادمان گرایی به طرز شگفت آوری ساده و بی پیرایه شده اند. در کشور آلمان عوامل دیگری باعث ایجاد همین روند لیکن با نتایجی نسبتاً متفاوت گردید. به هر حال در دوره رضا شاه ساختمانهای دولتی و آموزشی زیادی تحت تأثیر گرایش های مذکور در تهران احداث شده است.
ساختمان زیبای دانشکده حقوق اثر مرحوم مهندس فروغی، و ساختمان زیبای دانشکده پزشکی اثر مرحوم ماکسیم سیرو از جمله نمونه هایی هستند که تحت تأثیر معماری نئوکلاسیک فرانسه به وجود آمدند. هنچنین به دلیل ارتباط نزدیک ایران باکشور آلمان در دوره رضا شاه، فعالیت گروههای منهدسی آلمان در ایران، و بازگشت فارغ التحصیلان ایرانی از آلمان،تعدادی از ساختمان های دولتی تحت تأثیر معماری نئوکلاسیک این کشور و با خصوصیاتی که قبلاً ذکر شد به وجود آمدند. ساختمان های راه آهن از بناهای شاخص معماری آلمان در ایران است.
معماری سبک ملی
در دوره رضا شاه دستیابی به شیوه ای از معماری که معرف فرهنگ و تاریخ که این مرز و بوم بوده از هویتی ویژه برخوردار باشد، اهمیت بسیاری یافت. بر این اساس دو عامل در ایجاد این معماری از اهمیت فراوانی برخوردار گشت. اول رجوع به معماری قبل از دوران اسلامی ایران و دوم استفاده از تکنولوژی مدرن غربی.
در این باره گرایش های بسیار متفاوتی به وجود آمد، و ساختمان های مختلفی بر اساس آن گرایش ها مطرح و اجرا شدند. عمارت شهربانی طرح مرحوم قلیج باغلیان و ساختمان شرکت فرش از معماری دوران هخامنشی و بخصوص تخت جمشید الهام گرفته و بسیاری از عناصر معماری آن دوره در این ساختمان ها قابل ملاحظه است. ساختمان موزه ایران باستان اثر آندره گدار معمار معروف فرانسوی با الهام از طلاق کسرا که از بناهای معروف دوره ساسانی است، طراحی شده است. عکس العمل های و انتقادهایی که نسبت به استفاده مستقیم از سبک و عناصر معماری دوران قبل از اسلام به عمل آمد، و از سوی دیگر تأثیر شیوه معماری پالایش یافته را در چهارچوب معماری سبک ملی به ارمغان آورد. عمارت وزارتخانه خارجه نمونه بسیار متعالی این گرایش است که در ضمن حفظ سادگی، استفاده از فرم کعبه زرتشت به صورتی کاملاً پالایش یافته در آن قابل مشاهده است. ساختمان زیبای دیگر که در همین دوره احداث شده است باشگاه افسران است که توسط گابریل گورکیان طراحی شده و ارطان هوانسیان نظارت بر ساخت بنا را به عهده داشته است.
جنبش معماری مدرن
از اواخر دوره رضا شاه و در ادامه شیوه معماری اوایل مدرن جنبش مدنیسم در تهران رواج یافت. در غرب جنبش مدنیزم در بین دو جنگ جهانی اشاعه یافت. این جنبش عملاً تفوق گرایشی و عملکرد گرایی در آن از اهمیت بسیاری برخوردار می باشند. تاریخ گرایی در معماری و هر آنچه با آن مرتبط بود به کنار گذاشته شده و استفاده از مصالح جدید بخصوص سیمان و بتن استفاده از اسکلات بتن آرمه، رعایت اصول بهداشتی نظیر برخورداری ساختمان از تهویه و نور مناسب افزایش سطح شیشه در بنا، استفاده از احجام اصلی هندسی، حذف تزئینات، بکارگیری اصول جدید زیباشناسی که در نقاشی و هنرهای تجسمی اشاعه یافته بود، تزئینات
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 1154 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 89 |
روانشناسان امروز جملگی، بر این باورند عبارات تأکیدی همان جملات دعاگونهای است که به شکل تکاملیافته تا همجنس با احساسات گوناگون ما بتوانند به نوعی خلأ روحی ما را پر کنند . عبارات تأکیدی که در این مجموعه ملاحظه خواهید کرد از میان کتب متعدد روانشناسان نامی و مشهور داخلی و خارجی استخراج و به صورت برداشتی مختصر در قالب عبارات تأکیدی در هر فصل جمعآوری و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. هدف ما هم نیز از مطالعة کتب روانشناسی برداشت مطالبی است که در تعالی رح ما مؤثر بوده و درمانگر فکر و احساسات و همچنین انگیزهبخشیدن به زندگیمان باشد، لذا خود را ملزم به این دانستهام این امر را برای شما که مشتاق تعالی هستید راحتتر نموده تا شما با فراغ بال بیشتری در آن دقیق شده و آنچه که به دنبال آن هستید را بیابید؛ چه بسا که یک جمله ساعتها دل و ذهن شما را به معراج ببرد و دلمشغولی لطیفی برای روح شما گردد و یا دید شما را نسبت به ارتباط به همنوع، کار، رفتار، گفتار، کردار و زندگیمان که در روزمرگی فرو رفته به نحوی تحت تأثیر مثبت قرار دهد. خوب می دانید خواندن مهم نیست، بلکه چگونه خواندن و فهمیدن مهم است پس نیاز به خواندن مستمر تمام عبارات در یک زمان نباید برای شما مهم باشد لذا با فصلبندی این کتاب بر این شدیم تا هر زمان نیاز به گویندة سخن باشد با مراجعه به منبع مربوطه که در پایان ذکر شده راحتتر بتوانید آن را پیدا کنید، یا اینکه مشتاق باشید تفسیر آن را بدانید با مراجعه به کتاب نویسنده آن را بیابید. در آخر از شما عزیزان تقاضا داریم که کاستیهایمان را نبخشید و آنها را تذکر دهید تا با یاری شما خوبان در جهت رفع کاستی و تکامل این مجموعه ارزشمند کوشا باشیم.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 224 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 67 |
چکیده :
پژوهش حاضر، بررسی رابطه یادگیری مشارکتی و پیشرفت تحصیلی اهتمام ورزیده است. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان سال هفتم و نهم تشکیل می دهد. با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد، 20 نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای آزمایش فرضیه ها از پرسشنامه استفاده شده است.
پس از جمع آوری داده ها فرضیه پژوهشی که شامل 4 فرضیه بود مورد تجزیه و تحلیل واقع شد. برای بدست آوردن میزان ارتباط با وجه اشتراک بین دو گروه از ضریب همبستگی استفاده به عمل خواهد آمد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه بسم الله الرحمن الرحیم ........................................................................................................................................الف
تقدیر و تشکر.................................................................................................................................................................... ب
چکیده................................................................................................................................................................................ ت
فهرست مطالب.................................................................................................................................................................. ث
فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه.................................................................................................................................................................................. 1
بیان مسأله........................................................................................................................................................................... 2
ضرورت پژوهش................................................................................................................................................................ 3
اهداف تحقیق...................................................................................................................................................................... 5
فرضیهها.............................................................................................................................................................................. 6
تعاریف................................................................................................................................................................................ 7
فصل دوم: پیشینه تحقیق
ادبیات تحقیق..................................................................................................................................................................... 11
پیشینه تحقیق...................................................................................................................................................................... 37
فصل سوم: روش شناسی
جامعه آماری....................................................................................................................................................................... 48
روش نمونه گیری............................................................................................................................................................... 48
ابزار اندازه گیری............................................................................................................................................................... 48
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
فصل پنجم: نتیجه گیری
بحث بر یافتهها................................................................................................................................................................... 61
محدودیتها........................................................................................................................................................................ 63
پیشنهادات.......................................................................................................................................................................... 64
منابع و مأخذ.................................................................................................................................................................... 65
ضمائم
پرسشنامه............................................................................................................................................................................ 66
دسته بندی | عمران |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 443 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 13 |
Response of fixed offshore platforms to wave and current loadingincluding soil– structure interaction
پاسخ سکوهای دریایی ثابت به نیروی موج و جریان با در نظر گرفتن تعامل خاک و سازه
Abstract
Fixed offshore platforms supported by pile foundations are required to resist dynamic lateral loading due to wave forces. The response of a
jacket offshore tower is affected by the flexibility and nonlinear behaviour of the supporting piles. For offshore towers supported by clusters
of piles, the response to environmental loads is strongly affected by the pile–soil– pile interaction. In the present study, the response of fixed
offshore platforms supported by clusters of piles is investigated. The soil resistance to the pile movement is modelled using dynamicp–y
curves andt–zcurves to account for soil nonlinearity and energy dissipation through radiation damping. The load transfer curves for a single
pile have been modified to account for the group effect. The wave forces on the tower members and the tower response are calculated in the
time domain using a finite element package (ASAS). Several parameters affecting the dynamic characteristics of the platform and the
platform response have been investigated.
q2004 Elsevier Ltd. All rights reserved
چکیده
سکوهای دریایی ثابت که با پایه های ستونی ( پیل ) پشتیبانی می شوند برای مقاوت به نیروی جانبی دینامیک ناشی از نیروهای امواج مورد نیاز هستند . پاسخ یک برج دریایی پوشش دار ناشی از انعطاف پذیری و وضعیت غیر خطی پیل های تکیه گاه ( پشتیبان ) تحت تاثیر قرار می گیرد . برای برج های دریایی که توسط دسته ای از پیل ها ( ستون ها ) پشتیبانی می شوند ، پاسخ به نیروهای محیطی به شدت ناشی از تعامل پیل – خاک – پیل تحت تاثیر قرار می گیرد . در مطالعه ی حاضر ، پاسخ سکوهای دریایی ثابت که توسط دسته هایی از ( خوشه هایی از ) پیل ها مورد پشتیبانی قرار می گیرند ، بررسی شد ، مقاومت خاک نسبت به جابجایی پیل با استفاده از منحنی های دینامیک p – y و t – z مدلسازی شد تا وضعیت غیر خطی بودن خاک و پراکندگی انرژی از طریق استهلاک تشعشع نیز در نظر گرفته شوند . منحنی های انتقال نیرو برای یک پیل واحد تغییر داده شدند تا تاثیر کلی در نظر گرفته شود . نیروهای موج وارد بر اعضای برج و پاسخ برج در حوزه زمانی با استفاده از بسته ی نرم افزاری المان محدود ( ASAS ) محاسبه شدند. چندین پارامتر تاثیر گذار بر ویژگی های سکو و پاسخ سکو مورد بررسی قرار گرفتند
دسته بندی | متافیزیک |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 1107 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 95 |
دسته بندی | عمران |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 71883 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
این پروژه یک پروژه کامل کارآموزی میباشد که شامل عکس ، فیلم و فایل word با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما عزیزان قرار گرفته شده است و نیاز دانشجویان عمران ومعماری را برای واحد کار آموزی و کاروزی در مقطع کاردانی و کارشناسی برطرف نموده است. ودر جمع آوری آن سعی شده است تا مورد رضایت شما و اساتید عزیز قرار بگیرد .
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 34 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 42 |
دوره کار آموزی و کارورزی یکی از مهمترین واحدهای درسی در کاردانی و کارشناسی می باشد که باید همه دانشجویان معماری و عمران آنرا پاس نمایند .و از آنجا که جمع آوری اطلاعات پروژه برای دانشجویان سخت می باشد تصمیم گرفتیم تا پروژه مسک معلولین شهرستان آستارا را در اختیار شما دانشجویان عزیز با قیمتی بسیار مناسب قرار دهیم که برای اینکار در بازار مهندسان حدود 200 هزار تومان به بالا پول میگیرند .
دسته بندی | نرم افزار تخصصی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 53294 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
دانلود نرم افزار کامل اسمارت پی ال اس ورژن 2
دسته بندی | سی ++c |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 655 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 567 |
پاورپوینت برنامهنویسی با C در 567 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
مقدمه:
زبان C یک زبان همه منظوره است. دستورالعملهای این زبان بسیار شبیه عبارات جبری و نحو آن شبیه جملات انگلیسی می باشد. این امر سبب میشود که C یک زبان سطح بالا باشد که برنامهنویسی در آن آسان است ++C که از نسل C است، تمام ویژگیهای C را به ارث برده است. اما برتری فنی دیگری هم دارد: C++ اکنون «شیگرا» است. میتوان با استفاده از این خاصیت، برنامههای شیگرا تولید نمود. برنامههای شیگرا منظم و ساختیافتهاند، قابل روزآمد کردناند، به سهولت تغییر و بهبود مییابند و قابلیت اطمینان و پایداری بیشتری دارند.
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 234 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 80 |
موضوع :
تحلیل رابطه و تاثیر نااطمینانی تورم بر ساختار سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
چکیده:
رشد سطح عمومی قیمت ها در اصطلاح تورم خوانده می شود که از پدیده های زیانبار اقتصادی است و در نرخ های بالای خود هزینه های اقتصادی و اجتماعی زیادی بر جوامع تحمیل می کند. اما اصلی ترین و مهم ترین زیان اقتصادی ناشی از تورم، نااطمینانی تورم و یا بعبارتی اطمینان نداشتن از مقدار آن در دوره های آینده است در فضای نااطمینانی سرمایه گذاران تصمیماتی اتخاذ می کنند که با انتظارات آنها مغایر است.یعنی با افزایش نااطمینانی تورم ، برآورد هزینه و منافع آتی فعالیتهای اقتصادی غیرشفاف شده و این امر می تواند اثرات نامطلوبی بر تخصیص منابع و کارایی فعالیتهای اقتصادی و سرمایه گذاری داشته باشد و تولید را تحت تأثیر قرار می دهد. لذا در این پژوهش به تحلیل رابطه و تأثیر نااطمینانی تورم بر ساختار سرمایه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده و نتایج حاصل نشان میدهد که بین نسبت دارائی ثابت به کل دارائیها، نااطمینانی تورم، نرخ بهره واقعی مورد انتظار و ساختار سرمایه رابطه معناداری وجود دارد.
کلمات کلیدی: تورم، نااطمینانی تورم، ساختار سرمایه
فهرست مطالب
چکیده: أ
فهرست مطالب ب
فهرست جداول ه
1- فصل اول: کلیات تحقیق 1
1-1- مقدمه 2
1-2- بیان مسأله پژوهش 3
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش 4
1-4- فرضیات پژوهش 4
1-4-1- فرضیه اصلی: 4
1-4-2- فرضیه های فرعی: 5
1-5- اهداف تحقیق 5
1-5-1- اهداف علمی: 5
1-5-2- اهداف کاربردی: 5
1-6- قلمرو تحقیق: 6
1-6-1- قلمرو موضوعی: 6
1-6-2- قلمرو مکانی: 6
1-6-3- قلمرو زمانی: 6
1-7- تعاریف اصطلاحات ومتغیرهای تحقیق 6
1-8- خلاصه فصل: 7
2- فصل دوم: ادبیات تحقیق 8
2-1- مقدمه 9
2-2- تورم 11
2-2-1- تعریف تورم 11
2-2-2- انواع تورم 12
2-2-3- ریشه ها و عوامل مؤثر بر تورم 14
2-2-4- بررسی تورم از دیدگاه مکاتب مختلف اقتصادی 17
2-2-5- پیامدهای تورم: 20
2-2-6- اندازهگیری تورم 23
2-3- نااطمینانی تورم 24
2-3-1- تعریف نااطمینانی تورم 24
2-3-2- منابع نااطمینانی تورم 24
2-3-3- مدلهای تجربی اندازه گیری نااطمینانی تورم 27
2-3-4- معیارهای اقتصادسنجی نااطمینانی تورم 27
2-4- ساختار سرمایه 30
2-4-1- تعریف ساختار سرمایه 30
2-4-2- نظریه های ساختار سرمایه 31
2-4-3- عوامل مؤثر بر ساختار سرمایه 46
2-4-4- نسبت های ساختار سرمایه 47
2-4-5- سه استفاده عمده از نسبتهای ساختار سرمایه 50
2-4-6- شیوههای تأمین مالی 51
2-4-7- هزینه سرمایه 53
2-5- بررسی تحقیق های انجام شده 57
2-5-1- پیشینه تحقیق در خصوص نااطمینانی نرخ تورم. 57
2-5-2- پیشینه تحقیق در خصوص ساختار سرمایه 60
2-5-3- پیشینه تحقیق در خصوص تاثیر نااطمینانی تورم بر ساختار سرمایه 64
2-6- خلاصه و جمع بندی 64
3- روش تحقیق 65
3-1- مقدمه 66
3-2- روش تحقیق 67
3-3- فرضیه های تحقیق 67
3-3-1- فرضیه اصلی : 67
3-3-2- فرضیه فرعی دوم: 68
3-3-3- فرضیه فرعی سوم: 68
3-4- جامعه و نمونه آماری 68
3-5- روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات 69
3-5-1- آمار توصیفی 70
3-5-2- آمار استنباطی 70
3-6- روش جمع آوری اطلاعات 73
3-7- خلاصه و جمعبندی 73
4- داده ها 86
4-1- مقدمه 75
4-2- آمار توصیفی 76
4-3- آمار استنباطی 77
4-3-1- برآورد نااطمینانی تورم 77
4-3-2- آزمون فرضیات 78
4-4- خلاصه فصل 87
5- نتیجه گیری و پیشنهادات 89
5-1- مقدمه 89
5-2- بحث و نتیجه گیری در خصوص فرضیات 89
5-3- نتیجه گیری نهایی 90
5-3-1- خلاصه آمار توصیفی: 90
5-3-2- خلاصه بخش استنباطی: 91
5-4- پیشنهادات تحقیق 94
5-4-1- پیشنهاد مبتنی بر نتایج تحقیق 94
5-4-2- پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی: 94
5-5- خلاصه و جمع بندی 94
6- منابع 95
6-1- منابع فارسی 95
6-2- منابع انگلیسی 96
فهرست جداول
جدول شماره 4‑1آمار توصیفی متغیرها 76
جدول شماره 4‑2 نتایج آزمون لیمر. 78
جدول شماره 4‑3 برآورد مدل (1) بر اساس دادههای ادغام شده با اثرات تصادفی. 79
جدول شماره 4‑4 نتایج آزمون لیمر. 80
جدول شماره 4‑5 برآورد مدل (2) بر اساس دادههای ادغام شده با اثرات تصادفی. 81
جدول شماره 4‑6نتایج آزمون لیمر. 83
جدول شماره 4‑7 برآورد مدل (3) بر اساس دادههای ادغام شده با اثرات تصادفی. 83
جدول شماره 4‑8 نتایج آزمون لیمر. 85
جدول شماره 4‑9 برآورد مدل (4) بر اساس دادههای ادغام شده با اثرات تصادفی. 86
جدول شماره 5‑1. 91
جدول شماره 5‑2. 91
جدول شماره 5‑3. 92
فصل اول
کلیات تحقیق |
1-1- مقدمه
رشد سطح عمومی قیمت ها در اصطلاح تورم خوانده می شود که از پدیده های زیانبار اقتصادی است و در نرخ های بالای خود هزینه های اقتصادی و اجتماعی زیادی بر جوامع تحمیل می کند. اما اصلی ترین و مهم ترین زیان اقتصادی ناشی از تورم، نااطمینانی تورم و یا بعبارتی اطمینان نداشتن از مقدار آن در دوره های آینده است عدم اطمینان به حالتی گفته می شود که در آن دانش فرد یا افراد محدود است و توضیح کامل حالت و یا نتیجهای که بدست آمده یا میآید، ممکن نیست.(هابارد 2007)[1] نااطمینانی تورمی فضایی است که در آن تصمیم فعالان اقتصادی از جمله خانوارها، بنگاه ها یا بخش دولتی در زمینه های مختلف با نااطمینانی تورم در آینده همراه است.نااطمینانی درباره نرخ تورم آینده حالت نااطمینانی و بی ثباتی در قیمت ها را به وجود میآورد و از این کانال مدام سبب تغییرات در تصمیمات اقتصادی می شود. در فضای نااطمینانی فعالان اقتصادی تصمیماتی می گیرند که با انتظارات آنها مغایر است. با افزایش نااطمینانی تورم، برآورد هزینه و درآمدهای آتی فعالیت ها غیرشفاف شده و این امر می تواند اثرات نامطلوبی بر تخصیص منابع و کارآیی فعالیتهای اقتصادی داشته باشد. با افزایش نااطمینانی تورم کارآیی مکانیزم قیمت در تخصیص بهینه منابع دچار اختلال شده و نهایتاً تاثیر منفی روی تولید خواهد گذاشت. نااطمینانی تورم با تحت تاثیر قراردادن نرخ های بهره کلیه تصمیمات درون زمانی تخصیص منابع را تغییر می ده.د ضمن اینکه هزینه واقعی تولید و همچنین قیمت نسبی کالاهای نهایی را تغییر داده و تخصیص بین زمانی منابع را تحت تاثیر قرار می دهد. اقتصاددانان از «نااطمینانی تورم» به عنوان کانالی نام می برند که در اثر آن «هزینه های حقیقی تورم به اقتصاد منتقل می شود.» به اعتقاد آنها، افزایش تورم با نااطمینانی تورم همراه می شود و در نهایت رشد اقتصادی یک کشور را کاهش می دهد. به همین جهت هزینه های ناشی از نااطمینانی تورم بر تخصیص درون زمانی و بین زمانی منابع اثرگذار خواهد بود.
1-2- بیان مسأله پژوهش
یکی از مهمترین موضوعاتی که اقتصاددانان مالی در سالهای اخیر بدان توجه کرده اند، شناسایی رابطه بین عوامل مختلف با ساختار سرمایه است. در این تحقیق به بررسی رابطه بین نااطمینانی تورم و ساختار سرمایه در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده است.
[1] Hubbard
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 539 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 220 |
عنوان :
بررسی مبانی فقهی و حقوقی صندوقهای قرض الحسنه
فهرست مطالب
فصل اول:کلیات ـ مفاهیم ـ تعاریف
چکیده 2
مقدمه. 3
الف) بیان و طرح مسئله تحقیق.. 5
ب) پرسش اصلی و فرعی.. 6
ج) فرضیهها 6
د) پیشینه پژوهش درباره موضوع. 7
ه) ضرورت، اهمیت.... 7
و) روش پژوهش.... 7
ز) منابع پژوهش.... 8
ح) ساختار پژوهش.... 8
1-1 تعاریف قرض..... 9
1-1-1 تعریف لغوی.. 9
1-1-2 تعریف عرفی.. 9
1-1-3 تعریف حقوقی قرض..... 10
1-1-4 تعریف قانونی قرض الحسنه. 10
1-1-5 تعریف فقهی قرض..... 10
1-1-6 تعریف قرآنی قرض..... 11
1-2 قرض و دین.. 12
1-3 تفاوت ماهوی قرض با دیگر عقود اسلامی.. 12
1-3-1 شباهت قرض با بیع.. 12
1-3-2 تفاوتهای قرض با بیع.. 13
1-4 قرض، بیع وفاء و بیع عینه. 13
1-5 قرض و هبه. 14
1-6 قرض و ودیعه. 15
1-7 قرض و عاریه. 15
1-8 قرض و صدقه. 16
1-9 ترجیح قرض بر صدقه. 17
1-10 قرض الحسنه و انفاق.. 17
1-11 مبنای و فلسفه قرض الحسنه. 19
1-11-1 مبنای اقتصادی.. 19
1-11-1-1 حفظ جایگاه تکوینی مال. 19
1-11-1-2 ایجاد روح و تعاون و همکاری.. 20
1-11-1-3 مشارکت مردم در تولید. 20
1-11-1-4 کاهش فقر در جامعه. 21
1-11-1-5 حذف نظام ربوی از جامعه. 21
1-11-1-6 کاهش هزینههای دولت اسلامی.. 22
1-11-1-7 کاهش روح تکاثر و کنز مردم. 23
1-11-1-8 تحکیم تجارت میان کشورها 24
1-11-1-9 بیرون کردن ربا از اجتماع. 24
1-11-1-10 کاهش بهرههای کلان استقراض خارجی.. 25
1-11-1-11 تشویق ثروتمندان. 25
1-11-2 مبانی و فلسفه سیاسی قرض الحسنه. 26
1-11-2-1 مشارکت مردم در جامعه. 26
1-11-2-2 کمک مردم به دولت اسلامی.. 26
1-11-2-3 کمک مردم در تعادل جامعه. 27
1-11-2-4 ارتباط مردم با ولایت فقیه. 27
1-11-3 مبنای دینی و فلسفه قرض الحسنه. 27
1-11-3-1 زنده کردن روح عطوفت و ترحم. 27
1-11-3-2 وسیله نزدیک شدن به خدا 28
1-11-3-3 اجرای دستور پیامبران. 28
1-11-3-4 آزمایش الهی.. 28
1-11-3-5 به دست آوردن پاداش پرارزش.... 29
1-11-3-6 راهی به سوی بهشت.... 29
1-11-3-7 انجام عمل معروف... 30
1-11-3-8 پس انداز فراز و نشیب روزگار. 30
1-11-4 مبنا و فلسفه اخلاقی و اجتماعی قرض الحسنه. 31
1-11-4-1 حفظ کرامت انسان. 31
1-11-4-2 تألیف قلوب... 32
1-11-4-3 از بین برنده بخش.... 33
1-11-4-4 آرامش فرد و جامعه. 33
1-11-4-5 پاکی و آراستگی انسان. 34
نتیجه گیری.. 35
فصل دوم: بنیان صندوقهای قرضالحسنه
2-1 ارکان قرض..... 41
2-1-1 یادآوری.. 41
2-1-2 ایجاب در عقد قرض..... 41
2-1-3 لفظ قبول. 42
2-2 عقد لازم. 42
2-3 مثلی بودن یا قیمی بودن، قرض..... 43
2-4 شرایط صحت عقد قرض..... 43
2-5 موضوع مورد قرض..... 44
2-6 شرایط موردمعامله. 45
2-7 شرایط مورد قرض..... 45
2-8 انتقال مالکیت و قرض..... 46
2-9 وظایف قرض دهنده 48
2-10 ویژگیها و شرایط وام قرض الحسنه. 51
2-10-1 شرایط و آداب قرض دادن از دیدگاه شیخ بهایی (ره) 53
2-11 قرض الحسنه و راهکارهای اجرای آن در قانون. 55
نتیجه گیری.. 59
فصل سوم:صندوقهای قرض الحسنه و شرطهای ضمن عقد
3-1 شرطهای ضمن عقد قرض در قرض الحسنه. 61
3-1-1 شرط مدت... 61
3-1-2 تعجیل مؤجل به اسقاط مقداری از قرض (کاهش بدهی در مقابل تعجیل مدت) 64
3-1-3 شرط زیادی.. 65
3-1-3-1 پرداخت و دریافت زیادی بدون شرط.. 69
3-1-3-2 امید و علم به زیادی بدون شرط قبلی.. 70
3-1-4 شرط بیع محاباتی 72
3-1-4-1 معاملهی محاباتی به شرط قرض..... 74
3-1-5 قرض به شرط رهن.. 75
3-1-6 توافق ضمنی بر زیادی قرض..... 76
3-1-7 زیادی بدون شرط در قرض..... 77
3-1-8 هدیه در قرض..... 79
3-1-9 شرط نقصان در عقد قرض یا شرط به نفع قرض گیرنده 80
3-2 صحت یا بطلان عقد قرض ربوی.. 82
نتیجه گیری.. 88
فصل چهارم: تاثیر قانون عملیات بانکداری بدون ربا بر گسترش قرض الحسنه
4-1 پیشینه بحث.... 90
4-2 دین و نظام بانکی.. 91
4-3 دیدگاههای انتقادی نسبت به مبانی بانکداری بدون ربا 92
4-3-1 تفاوت ماهوی ربا و بهره بانکی.. 92
4-3-1-1 نقد و بررسی دیدگاه 94
4-3-2 ب) ربا، عایدی پول به عنوان واسطه مبادله، بهره بازدهی پول به عنوان سرمایه 97
4-3-2-1 نقد و بررسی دیدگاه 97
4-3-3 اختصاص ربا به نرخ بهره فاحش.... 100
4-3-3-1 نقد این دو دیدگاه 102
4-3-4 اختصاص ربا به بهرهی قرضهای مصرفی.. 103
4-3-4-1 پیشینه تاریخی نظریه. 103
4-3-4-2 ادله نظریه. 104
4-3-4-2-1 اختصاص ربای جاهلی به بهره قرضهای مصرفی.. 104
4-3-4-2-2 ربا در قرضهای تولیدی و تجاری ظلم نیست.... 104
4-3-4-2-3 ظهور برخی آیات و روایات در ربای مصرفی.. 105
4-3-4-2-4 ظهور تعلیل روایات در ربای مصرفی.. 106
4-3-4-3 نقد و بررسی نظریه. 106
4-3-4-3-1 آیات ربا 106
4-3-4-3-2 روایات ربا 109
نتیجه گیری.. 119
فصل پنجم: قرض الحسنه وو تاثیر تورم
1-5 کاهش ارزش پول در بلندمدت... 121
2-5 تعریف تورم و طرح مسئله. 121
3-5 پول مال مثلی یا قیمی؟. 122
5-4 مثلی و قیمی بودن مورد قرض..... 123
5-4-1 ملاک مثلی.. 124
5-4-2 ملاک قیمی بودن. 124
5-4-3- قرض دادن مثلی و قیمی: 124
5-4-4 پرداخت قرض در اموال مثلی یا قیمی.. 125
5-4-5 اموال قیمی.. 127
5-4-6 پرداخت عین مورد قرض در کالای قیمی.. 128
5-4-7 جواز شرط رد مثل صوری در امول قیمی.. 129
5-5 دلایل مخالفین جبران تورم و کاهش ارزش پول. 129
5-6 ادله ملاک بودن قدرت خرید حقیقی پول. 134
5-7 راه کارهای جلوگیری از زیان ناشی از کاهش ارزش پول: 146
5-7-1 شرط جبران کاهش ارزش پول. 146
5-7-2-شرط ارزش پول با ارزش کالای دارای ارزش ثابت.... 147
5-7-3 قرض داند ارزش و مالیات پول. 147
5-7-4 خرید و فروش پول به صورت نسیه. 148
نتیجه گیری.. 149
فصل ششم: چگونگی و آداب باز پرداخت
6-1 آداب قرض الحسنه. 152
6-2 مشکل تاخیر باز پرداخت دین و قرض..... 156
6-2-1 عوامل تاخیر پرداخت بدهی.. 156
6-2-2- آثار اجتماعی و اقتصادی تاخیر در پرداخت دیون. 157
6-2-3 راه کارهای مطلوب برای حل مشکل تاخیر تادیه. 160
6-2-4 راه کارهای پیشنهادی.. 161
6-2-5 فتاوی مراجع تقلید درباره جریمه تاخیر تادیه. 169
فصل هفتم تجهیز و تخصیص منابع در قرض الحسنه
7-1 هدف تشکیل صندوق های قرض الحسنه. 172
7-2 بانک های قرض الحسنه. 173
7-2-1 تجهیز منابع.. 173
7-2-2 تخصیص منابع.. 174
7-3 ویژگی های بانک قرض الحسنه مطلوب... 175
7-4 موسسه های اعتباری غیربانکی.. 176
7-4-1 موسسه های مالی اعتباری.. 176
7-4-2 تعاونی های اعتبار. 178
7-5 صندوق های قرض الحسنه. 181
7-6 تفاوت سپرده های قرض الحسنه و سپرده های سرمایه گذاری.. 183
7-7 عوامل موثر بر جذب سپرده ها 184
7-8 نقش اقتصادی صندوق های قرض الحسنه. 185
7-9 تخلفات شرعی و قانونی برخی صندوق های قرض الحسنه. 186
7-9-1 اشتراط مسدود کردن سپرده 186
7-9-2 گرفتن هزینه ای بیش از کارمزد واقعی.. 188
7-9-3 افتتاح حساب های غیر پس انداز قرض الحسنه. 188
7-9-4 اعطای تسهیلات غیر قرض الحسنه. 189
7-9-5 رعایت نکردن سقف تسهیلات... 189
7-9-6 سوء استفاده از منابع سپرده گذاران. 189
نتیجه گیری.. 190
پیوست.... 192
منابع و ماخذ. 198
تعاریف قرض
تفاوت ماهوی قرض با دیگر عقود اسلامی
قرض الحسنه و انفاق
مبانی و فلسفه قرض الحسنه
قرض الحسنه، پیشینهای طولانی در زندگی انسانها دارد، این عمل انسانی و اقدام خیرخواهانه در آثار اندیشوران و رهبران دینی و سیاسی، سهمی را به خود اختصاص داده است و از لحاظ شمولیت نیز گستره قابل قبولی دارد. مهمترین کارکرد قرض الحسنه، سهیم شدن انسانهای کم درآمد در ثروت، مال داران است. این وظیفه برای طبقه ثروتمند با توجه به دستورات دینی، وظیفهای بزرگ و پرارزش به شمار میآید. در راستای تحقق بخشیدن و زنده نگه داشتن این نهاد، فراز و فرودهایی را شاهدیم و بخشهایی از تعالیم اقتصادی قرآن و سنت بدان ویژه گشته است. آداب قرض دادن، شرایط و ارکان آن، چگونگی بازپرداخت، از جمله مطالب گوناگونی است که در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفته است. شبهه ربوی بودن قرض در قرضهای مصورفی و تولیدی، افزایش تورم و کاهش ارزش پول در هنگام بازپرداخت قرض، جزو اساسیترین مسایل مربوط به این سرفصل مهم است که برخی از فقیهان و دانشپژوهان دینی بدان پرداختهاند. در مواردی قرض گیرندگان با کوتاهی در پرداخت دین، ضرر و خسارتی برای قرض دهندگان و بخشهای اقتصاد بوجود میآورند. برای جلوگیری از تاخیر پرداخت، راههایی چون بیمه مورد قرض در شرکتهای بیمهای، تشکیل صندوق حمایت از طلبکاران، مجازات مالی مختلف به نفع بیتالمال، تعزیر مالی متخلف و شرط کردن خسارت تاخیر تادیه، پیشنهاد میگردد. تجهیز منابع صندوقهای قرض الحسنه که از درآمدها و پساندازهای اندک مومنان و خیران و تشویق همگان به پس انداز صورت میگیرد، در بخش تخصیص منابع، شناسایی نیازمندان واقعی برای ارائه خدمات صندوقها، و مصرف آن در راه مناسب، از سفارشهای دین است و در صورت ناتوانی از بازپرداخت قرض، بایستی از بیت المال چاره اندیشی کرد. ساختار صندوقهای قرض الحسنه و رعایت قوانین و برابری با دستورات فقهی، مهم ترین بخش این نهاد است که برخی صندوقهای قرضالحسنه با سرپیچی از آن، مشکلات خلاف قانون و شرع را بوجود آوردند و در برخی موارد به تعطیلی صندوق کشانده است. نقش و جایگاه پول در گستره مثلی بودن یا قیمی بودن، برای بازپرداخت قرض نیز مسئله قابل دقت است که دیدگاههای فقیهان را به خود اختصاص داده است.
کلید واژهها : قرض الحسنه، کاهش ارزش پول ، ربای قرضی، تاخیر تادیه.
مقدمه
قرض الحسنه، به عنوان نهاد مقدسی است که با خدمت رسانی به انسانها در طول تاریخ بشریت، جایگاه ویژهای در کشورهای اسلامی و میان مسلمانان پیدا کرده است. این واژه که در قرآن کریم در چند نوبت از آن سخن به میان آمده است در راه تشویق و ترغیب کسانی که از ثروت و دارایی سهمی دارند، برای دستگیری و یاری رساندن اقشار و گروههای آسیبپذیر جامعه است. قرض به عنوان عقد در فقه و قانون به شمار میرود و با دین به یک معنی و بلکه با نسبت عام و خاص مطلق از قرض است و در بسیاری از احکام فقهی و حقوقی مشترک هستند. قرض تفاوتهای با بیع، هبه، ودیعه، عاریه و صدقه دارد. در عین حال که ویژگی مشترک با قرض دارند. قرض الحسنه با انفاق و چگونگی آن گره خورده است و در سخن بزرگان دین بر صاحبان ثروت واجب و لازم است که به گروه کم درآمد جامعه یاری رسانند.
فلسفه و چیستی قرض الحسنه مانند حفظ جایگاه تکوینی مال، ایجاد روح تعاون و همکاری، مشارکت مردم در تولید، کاهش فقر در جامعه و از همه مهمتر، حذف نظام ربوی از جامعه اسلامی از جمله این مبانی هستند. که در سخنان گران سنگ معصومان بر آن پای فشاری شده است. و هر اندازه قرض الحسنه و انفاق دارایی و ثروت در جامعه گسترش پیدا کند به همان اندازه ربا از جامعه رخت برمیبندد.
قرض الحسنه مانند دیگر عقود نیاز به ایجاب و قبول و شرایط عمومی دارد چنان که برای قرض الحسنه شرایط ویژهای مانند: از مال حلال قرض دادن، از بهترین دارایی و مال خود و به دست نیازمند دادن و قصد قربت نمودن شمردهاند. چنان که در حسابداری قرض و دین از دیدگاه قرآن مانند، نوشتن و گواه گرفتن و ... برای پیشگیری از کم یا زیاد شدن دین و پرداخت شدن به هنگام، جزو مسائل مهم قرض است.
مثلی یا قیمی بودن پول کاغذی به عنوان مهمترین مورد قرض در این سالها، مورد اختلاف دیدگاه فقیهان است. اگر مثلی باشد باید در بازپرداخت آن مثل پرداخته شود و اگر قیمی باشد یا در صورت نبودن مثل، باز پرداخت قرض به قیمت منتقل میگردد.
صحیح اجرا کردن قانون قرض الحسنه، در بانکها، موسسات مالی و اعتباری و صندوقهای قرض الحسنه که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است از دیگر مباحث مربوط به این نهاد است.
گرفتن زیادی در قرض که از پیچیده ترین موضوعات مربوط به قرض الحسنه که فقیهان و دانش پژوهانی تنها در قرضهای مصرفی جایز نمیدانند لیکن در قرضهای تولیدی بی اشکال میدانند و برخی نیز گرفتن زیادی را در همهی قرضها چه مصرفی و تولیدی اجازه نکردهاند و هم چنین شروط دیگر در ضمن عقد قرض مانند بیع محاباتی با قرض به شرط رهن یا گرفتن زیادی بدون شرط محل معرکه دیدگاه دانش پژوهان قرار گرفته است. تفاوت میان ربا و بهره بانکی یا یکسان انگاشتن میان آن دو که با دیدگاههای گوناگون و دلایل خاص هریک مانند شمول آیات ربا بر نرخ بهره بانکی و ظالمانه نبودن ربای قرضهای تولیدی و روایات در تایید و رد هر دیدگاه بیان شده است.
کاهش ارزش پول در بلندمدت و خسارتهای وارد به قرض دهنده در باب دیون و مهریه و ... از جمله پرتنش ترین مباحث مربوط به این نوشتار است که موافقین جبران کاهش ارزش پول به اطلاقات «اوفو بالعقود» و رعایت قسط و عدل و ... استناد کردهاند؛ و برخی ملاک در قرض را قدرت خرید حقیقی پول میدانند. و برای زیان ناشی از کاهش ارزش پول راههایی را پیشنهاد کردهاند مانند قرض دادن ارزش و مالیت پول، خرید و فروش پول به صورت نسیه و ارزش گذاری پول با ارزش کالای دارای ارزش ثابت.
در بازپرداخت قرض، برخی قرض گیرندگان یا براثر ناتوانی در بازپرداخت قرض، یا به صورت عمدی اقدام به بازپرداخت نمیکنند که از این رهگذر خسارتهای فراوانی به بخشهای مختلف اقتصاد در بعد کلان و خسارتهایی نیز به قرض دهندگان وارد میگردد. که موجب نا اطمینانی قرض دهندگان میگردد. و آن آرامش بوجود آمده از قرض الحسنه، با این خسارتها از بین میرود. راههایی برای جلوگیری از خسارت تاخیر تادیه پیشبینی شده است.
...
دسته بندی | نرم افزار کاربردی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 12340 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 5 |
نرم افزار مدیریت فروش و صدور فاکتور ره پویان
نرم افزاری زیبا با کاربری ساده برای تمامی اصناف ، با استفاده از این برنامه میتوانید در کمترین زمان ممکن برای مشتریان و همکاران خود فاکتور فروش و خرید و غیره را به ثبت برسانید و ریز حساب تمامی مشتریان را به صورت گزارش و آماده چاپ مشاهده نمایید
پنل آمار فروش بر روی صفحه به صورت همزمان
گزارش کالاهای انبار و چاپ انها
ریز گزارش حساب مشتریان و همکار و غیره در تمامی مراحل برنامه
گزارش فروش روزانه - هفتگی - ماهانه و سالانه
چاپ فاکتور با ذکر مالیات ارزش افزوده و تخفیف و غیره ( که تمامی آنها به صورت دستی فعال و غیر فعال میشود )
پیش نمایش فاکتور - تنظیمات چاپ - تنظیمات برنامه و امکانات دیگر که در برنامه قابل مشاهده میباشد .