به روز داک

دانلود تحقیقات علمی و پژوهشی , آموزشی , تمامی رشته ها

به روز داک

دانلود تحقیقات علمی و پژوهشی , آموزشی , تمامی رشته ها

دانلود نقشه برداری در ایران 25 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود نقشه برداری در ایران 25 ص

دانلود نقشه برداری در ایران 25 ص تحقیق نقشه برداری در ایران 25 ص مقاله نقشه برداری در ایران 25 ص نقشه برداری در ایران 25 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 110 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
<a rel=دانلود نقشه برداری در ایران 25 ص" title="دانلود نقشه برداری در ایران 25 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 26 صفحه

GIS Geographic Information System نقشه برداری در ایران ایرانیان باستان نقش برجسته‌ای در پایه گذاری علم نقشه برداری داشته اند.
اکتشافات دریایی که از زمان گذشته انجام گرفته است موید این مطلب است .
در ایران باستان می‌‌توانستند عرض جغرافیایی را تعیین کنند ولی تعیین طول جغرافیایی با دشواری بسیار همراه بوده است .
آنها برای مسافرتهای خود نیاز به نقشه داشتند و نقشه هایی نیز بدون توجه به فواصل رسم می شده است .
تعیین موقعیت در روی زمین و فراهم آوردن هر گونه نقشه در جهان باستان نیز نیاز به در دست داشتن ابزارها و بهره وری ا ز قواعدی داشته است .
مصریان روشهایی برای اندازه گیری ارتفاع بین دو نقطه و تعیین فاصله افقی آندو داشته‌اند طناب، ترازو گونیا از ابزارهای نخستین نقشه برداری بوده‌اند و کم کم تراز و خط کش و پرگار به آن افزوده گشت.
       دانشمندان ایرانی به کمک استرلاب عرض جغرافیایی و با استفاده از ساعت آبی طول جغرافیایی را در هر نقطه از مرز اندازه گیری می‌‌کردند.
ابوریحان بیرونی دانشمند بزرگ ایرانی در زمینه‌های گوناگون اندازه گیری نجومی ،و فواصل بین شهرها ،مطالعات بسیار ارزنده‌ای انجام داده است نقشه برداران قدیم برای تعیین امتداد، فاصله و زاویه وسایلی ساخته بودند که نخستین آنها ریسمان بود و همچنین برای تعیین تراز افقی تراز هایی ساخته بودند و این تراز در طول تاریخ فرمهای گوناگونی به خود گرفته است.
کهن‌ترین آن تراز آبی بوده است که نوع تکامل یافته تر آن همان شیلنگ تراز است که بناهای امروزی از آن استفاده می‌‌کنند.
دوربین تئودولیت کرجی دانشمند ایرانی مخترع دستگاههای با ارزشی بوده است.
وی را می‌‌توان مخترع نخستین دوربین تئودولیت به شمار آورد.
وی صفحه‌ای را مدرج کرده و لوله‌ای با قابلیت گردش 360 درجه برروی آن سوار کرد و این صفحه توسط زنجیری آویزان می‌‌شد و توسط شاقولی بر روی آن عمود می‌شد که با آن زوایای بین دو نقطه را می‌‌خواند و با استفاده از تئوریهای مثلثات ارتفاع کوه ها و اختلاف بلندی ها را بدست می‌‌آورد .
.
اختراع قطب نما را نیزبه ایرانیان نسبت می‌‌دهند.
مفهوم GIS مخفف Geographic Information System به معنی سیستم اطلاعات جغرافیایی می باشد.
سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) بستری برای ذخیره ، نگهداری ، مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات جغرافیایی می باشد و جهت کار همزمان با داده هایی که وابستگی مکانی (جغرافیایی) و توصیفی دارند، طراحی شده است.
برای بهره گیری صحیح از قابلیتهای یک GIS، در درجه اول نیاز به درک صحیح از سیستم GIS و سپس ساختار اطلاعات در آن میباشد.
جهت پیاده سازی یک سیستم GIS ، توجه به ماهیت و ساختار اطلاعات جغرافیایی متشکله آن که رکن اساسی هر سیستمGIS را تشکیل داده و توانمندیها و پتانسیلهای آن را تعیین میکند، اجتناب ناپذیر است.
سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) یک سیستم کامپیوتر مبنا می باشد که به عنوان یک مجموعه متشکل از سخت افزار، نرم افزار، اطلاعات جغرافیایی، نیروی انسانی و مدلهای پردازش داده، به منظور تولید، ذخیره سازی، نمایش، بازاریابی، پردازش، بهنگام رسانی و.
.
.
اطلاعات جغرافیایی مربوط به عوارض و پدیده های مختلف، مورد است


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود نقش هنر و معماری اسلامی در مسجد جامع ورامین 15 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود نقش هنر و معماری اسلامی در مسجد جامع ورامین 15 ص

دانلود نقش هنر و معماری اسلامی در مسجد جامع ورامین 15 ص تحقیق نقش هنر و معماری اسلامی در مسجد جامع ورامین 15 ص مقاله نقش هنر و معماری اسلامی در مسجد جامع ورامین 15 ص نقش هنر و معماری اسلامی در مسجد جامع ورامین 15 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 149 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
<a rel=دانلود نقش هنر و معماری اسلامی در مسجد جامع ورامین 15 ص" title="دانلود نقش هنر و معماری اسلامی در مسجد جامع ورامین 15 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 16 صفحه

نقش هنر و معماری اسلامی در مسجد جامع ورامین مسجد مهم‌ترین فضای معماری در سر‌زمین‌های اسلامی است که علاوه بر کارکرد دینی و مذهبی و معنوی همواره از نقش اجتماعی سیاسی نیز بر‌خوردار بوده است.
اهمیت نقش دینی و اجتماعی مسجد موجب شده است که معماران و برخی دیگر از هنرمندان در همه دوره‌های تاریخی تلاش خود را در راه خلق فضایی مناسب و شایسته برای نیایش صرف کنند.
به همین جهت است که مساجد هر دوره را می‌توان نمونه اعلای معماری و هنر آن دوره به شمار آورد.
تقدیس مساجد را می‌توان مهم‌ترین عامل حفظ و بقای ساختمان مسجد‌های تاریخی دانست.
ایرانیان پس از گرایش به اسلام فرهنگ مقدس اسلام را با فرهنگ غنی ایرانی عجین کردند و این شامل تمامی زمینه‌ها و از جمله معماری است.
همان‌طور که گفته شد تنها چند نمونه مسجد در ایران وجود دارد که به سبک اولین مسجد اسلامی که به دست پیامبر اسلام(ص) ساخته شده، بنا شده است و پس از آن معماری ایران در مسیری شروع به حرکت کرد که زاییده آن حرکت امروزه در جای‌جای ایران به شکل بنا‌های عظیم و زیبای مسجد خود‌نمایی می‌کند.
تاریخچه مسجد جامع ورامین: بنای مسجد جامع ورامین در زمان سلطنت سلطان محمد‌ خدا‌بنده آغاز می‌شود.
در این جا قسمتی از سفرنامه مادام دیولافوا را که در هنگام بازدید از ورامین در عهد ناصر‌الدین شاه قاجار به رشته تحریر کشیده شده است را نقل می‌کنیم:«.
.
.
باری پس از چهار ساعت راهپیمایی و پایمال کردن محصول مزارع و شنیدن نا‌ملایمات از زارعین بام مخروطی شکل و گنبد مینای مسجدی که در میان مزارع سر بر‌آورده بود از دور پدیدار شد.
این دهکده ورامین است.
کمی بعد به آنجا می‌رسیدیم و در میان باغ‌ها که دیوار‌های گلی داشتند.
داخل شدیم.
در این باغ‌ها درختان میوه از قبیل گیلاس و زرد‌آلو و گوجه و هلو، جنگل انبوهی تشکیل می‌دادند.
خوشبختانه نظر به توصیه‌ای که دکتر تولوزان به کدخدا نوشته بود ما توانستیم در خانه او فرود آییم.
پس از تعارفات معموله و کمی استراحت به تماشای مسجد جامع ورامین رفتیم.
این بنا در قدیم بسیار عالی و با‌شکوه بوده ولی اکنون ویرانه‌ای بیش نیست.
مومنین هم از ترس فرود آمدن طاق برای عبادت به آنجا نمی‌روندو بنابراین سیاحت آن مانعی ندارد و هر کس می‌تواند آزادانه و بدون اشکال به تماشای این خرابه بپردازد.
هنر و معماری در مسجد جامع ورامین: مدخل مسجد دروازه‌ای ورودی است که تشکیل ایوان را می‌دهد که سرتاسر ضلع شمالی مسجد است و صحن مسجد حیاطی مستطیل شکل است وسط آن حوضی است که شبیه حوض‌های وسط قلعه‌های مسکونی و رباط‌‌ها است.
ایوان شبستان بلند و زیبای مسجد جامع دارای کتیبه‌هایی ارزشمند است کتیبه‌های سوره جمعه در متن و در حاشیه کتیبه‌های کوفی آن از نمونه‌های خوب کتیبه‌های گچبری این عصر است.
انواع طرح‌های اسلیمی و خط‌های عربی، کوفی و فارسی را دارا است.
مادام دیو‌لافوا در سفر نامه خود از گنبد مینایی مسجد جامع یاد کرده است.
این مسجد دارای چند کتیبه جالب است اولین کتیبه در سر در صحن مسجد واقع شده است.
این کتیبه کاشیکاری بوده.
کتیبه سر در حرم یا شبستان اصلی مسجد «یا ایها الذین امنو اذا نودی.
.
.
» کتیب


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود نقش رنگ در معماری 25 ص.rtf

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود نقش رنگ در معماری 25 ص.rtf

دانلود نقش رنگ در معماری 25 صrtf تحقیق نقش رنگ در معماری 25 صrtf مقاله نقش رنگ در معماری 25 صrtf نقش رنگ در معماری 25 صrtf
دسته بندی معماری
فرمت فایل zip
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
<a rel=دانلود نقش رنگ در معماری 25 ص.rtf" title="دانلود نقش رنگ در معماری 25 ص.rtf" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 24 صفحه

نقش رنگ در معماری یکی از ملاحظات روانشناختی رنگ که در کاربرد هنری رنگ اهمیت دارد ، بررسی تأثیرمتقابل رنگ ها است .
جلوه یا اثر هر رنگ در جوار رنگ دیگر تغییر می کند هر رنگ نسبت به دیگری میزان تیرگی یا روشنی ذاتی اش را می نمایاند .
 یکی از ملاحظات روانشناختی رنگ که در کاربرد هنری رنگ اهمیت دارد ، بررسی تأثیرمتقابل رنگ ها است .
جلوه یا اثر هر رنگ در جوار رنگ دیگر تغییر می کند هر رنگ نسبت به دیگری میزان تیرگی یا روشنی ذاتی اش را می نمایاند .
معکوس کردن این ترتیب طبیعی ، ناسازگاری رنگی به بار می آورد.
هر رنگ دارای سه صفت یا سه بُعد دیداری مستقلا تغییر پذیر است : فام ، درخشندگی و پرمایگیفام ، صفتی از رنگ است که جایگاه آن را در سلسله ی رنگی ( از قرمز تا بنفش) معادل با نور طول موج های مختلف در طیف مرئی – مشخص می کند قرمز ، زرد و آبی را فام های اولیه می نامند و چون مبنای سایر فام ها هستند ، رنگ های اصلی نیز نام گرفته اند .
فام های ثانویه عبارتند از : نارنجی ، سبز و بنفش که از اختلاط مقادیر مساوی از دو فام اولیه حاصل می شوند .
فام های ثالثه از اختلاط فام های اولیه و ثانویه به دست می آیند : زرد- نارنجی( پرتقالی) ، نارنجی- قرمز ، قرمز- بنفش ( ارغوانی) ، بنفش- آبی ( لاجوردی) ، آبی- سبز (فیروزه ای) ، سبز- زرد (مغز پسته ای) .
دوازده فام نامبرده را با ترتیبی معین در چرخه ی رنگ ، نشان می دهند در چرخه ی رنگ ، فام های ثانویه و ثالثه ای که بین یک زوج فام اولیه جای گرفته اند ، دارای روابط خویشاوندی هستند و در کنارهم ساده ترین هماهنگی رنگی را پدید می آورند .
مادامیکه این رنگها با رنگهای خالص سفید و سیاه ترکیب شوندایجاد بیشماری از رنگها و سایه های مختلف مینمایند درخشندگی، دومین صفت رنگ است و درجه ی نسبی تیرگی و روشنی آن را مشخص می کند(غالبا ً نقاشان اصطلاح رنگسایه را نیز در همین معنا به کار می برند) .
معمولا ً درخشندگی رنگ های فام دار را در قیاس با رنگ های بیفام می سنجند .
در چرخه ی رنگ ، زرد بیشترین درخشندگی (معادل خاکستری روشن نزدیک به سفید) و بنفش کمترین درخشندگی ( معادل خاکستری تیره ی نزدیک به سیاه) را دارد پرمایگی (اشباع)، سومین صفت رنگ است و میزان خلوص فام آن را مشخص می کند ( گاه واژه ی شدت را در این مورد به کار می برند ) .
فام های چرخه ی رنگ صد در صد خالص اند ولی در طبیعت به ندرت می توان فام خالصی یافت .
همچنین ، کمتر رنگیزه ای حد اشباع فام مربوطه در چرخه ی رنگ را داراست .
رنگهای درخشان به تنهایی جذاب هستند اما اگر در یک الگو یا ردیفی منظم قرارگیرند از نظر بصری تاثیر بیشتری خواهند داشت.
این نوع آرایش یک ساختار ساده را بر این رنگها حاکم میکند و در نتیجه یک مفهوم و یا نوعی نظم را، ورای حضور محض رنگها، منتقل خواهد کرد.
دیوارها و پیش زمینه های روشن رنگ های سرد ، مختصر کاهش در دمای بدن نگرنده ایجاد می کنند و رنگ های گرم باعث مختصر افزایش دمای بدن می شوند .
به لحاظ بصری ، رنگ گرم پیش می آید و رنگ سرد پس می نشیند.
پنجره ها و مبلمان با زمینه رنگ و سایز متوسط در مبلمان و پنجره هائی با سایز بزرگ شاهد آن خواهیم شد که رنگ انها با یکدیگر مخلوط خواهد شد و از لحاظ تأثیر گذار


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود نقد معماری خانه بروجردیها - اقلیم کاشان 22 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود نقد معماری خانه بروجردیها - اقلیم کاشان 22 ص

دانلود نقد معماری خانه بروجردیها اقلیم کاشان 22 ص تحقیق نقد معماری خانه بروجردیها اقلیم کاشان 22 ص مقاله نقد معماری خانه بروجردیها اقلیم کاشان 22 ص نقد معماری خانه بروجردیها اقلیم کاشان 22 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 16295 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
<a rel=دانلود نقد معماری خانه بروجردیها - اقلیم کاشان 22 ص" title="دانلود نقد معماری خانه بروجردیها - اقلیم کاشان 22 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 24 صفحه

بررسی اقلیم کاشان : با توجه به این که خانه بروجردیها در شهرستان کاشان قرار دارد ابتداً به بررسی اقلیم این شهر می پردازیم : موقعیت جغرافیایی : کاشان در حاشیه کویر و در ناحیه مرکزی ایران با حدود 2100هکتار وسعت واقع واز توابع استان اصفهان محسوب می شود .
این شهر از شمال به کویر مرکزی ، از جنوب به اصفهان ، از شرق و شمال شرقی به اردستان و از غرب به شهرستان محلات ، دلیجان و گلپایگان محدودو در 320کیلومتری جنوب پایتخت و در 90کیلومتری جنوب شرقی قم محدود می شود.
جغرافی دانان شهر کاشان را جزء ایالت جبال یا عراق عجم محسوبمی کردند تا بر اساس این تقسیمات کشوری قبلاً یکی از شهرهای استان مرکزی بود و از سال 1355 به بعد از توابع استان اصفهان محسوب می شود .
ویژگیهای طبیعی : ارتفاع متوسط شهرستان نسبت به سطح دریا 1000متر و در51 درجه و 27دقیقه طول شرقی ،33درجه و 59 دقیقه عرض شمالی واقع شده است.
ارتفاعات (سلسله جبال) از شمال غرب به جنوب شرقی است که مهمترین قله های آن قله واقع در شرق نیاسر با ارتفاع 3600متر، قله واقع در جنوب برزک 2500متر قله هفت کتل با ارتفاع 3000متر و قله کرکس با ارتفاع 3800متر می باشد.
آب و هوا : از نظر پهنه بندی اقلیمی شهر کاشان در پهنه اقیلمی با زمستانهای نسبتاً سرد و تابستانهای خیلی گرم و خشک قرار گرفته است.
شهرستان کاشان در حدود جنوب و غرب در محاصره سلسله جبال مرکزی ایران قرار گرفته است .
آبادیهای دامنه این کوهستان عموماً دارای آب و هوایی لطیف و معتدل می باشند ولی از جانب شمال شرق که به زمینهای شوره زار کویر مرکزی ایران اتصال پیدا می کند.
هوای آن بتدرج خشک و سوزان می شود و آب و هوا در قسمت جلگه ای کاشان کرم و خشک می باشد.
دلیل اصلی خشکی هوای کاشان مجاورت آن با دشت کویر است.
گرمای هوادر این شهر در تابستان از مرز 40 درجه سانتیگراد نیز عبور می کند.
وزش بادهای کویری که از صبح تا شام جریان دارد ،موجب حرارت خشکی هواست و از شام تا بام که نسیم خشکی از جهت کوهستان جریان پیدا می کند باعث تعدیل هوای منطقه می گردد .
بادهای موسوم به باد سرخ ،بادشهریاری،بادسام،بادشمال و بادقبله از بادهای معروف این منطقه است که اکثراً از کویر به سوی کاشان می وزد.
در زمینه منابع آب:کاشان شامل رودخانه ها ،چاههای عمیق ،نیمه عمیق و چشمه سارهاست.
مهمترین رودخانه های این شهر رودخانه های هنجن ،قهرود،لتحر،وچم رود می باشندکه همگی فصلی است و بیش از130رشته قنات در اطراف کاشان وجود دارد که بین 40 الی50 رشته آن هم اکنون مورد بهره برداری قرار می گیرد.
علاوه بر قنات ها بیش از هشت چشمه سار وجود دارد که بین آنها چشمه سلیمانیه فین از آبدهی و اهمیت ویژه ای برخوردار است .
حال با توجه به شرح فوق به بررسی خانه بروجردیها می پردازیم : تاریخچه خانه بروجردیها : زمانی که مرحوم حاج سید حسن نطنزی ( مشهور به بروجردی ) تاجر معروف فرش کاشان دختر همکارش مرحوم حاج سید جعفر نطنزی را برای پسر خود سید مهدی خواستگاری کرد ، خانواده دختر ( که در خانه فعلی طباطبایی های کاشان زندگی می کردند ) ساخت خانه ای در شأن موقعیت اجتماعی شان را برای محل زندگی دخترشان شرط این ازدواج قرار دادند.
بدین لحاظ خ


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود میراث نهضت جدید 45 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود میراث نهضت جدید 45 ص

دانلود میراث نهضت جدید 45 ص تحقیق میراث نهضت جدید 45 ص مقاله میراث نهضت جدید 45 ص میراث نهضت جدید 45 ص
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل zip
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
<a rel=دانلود میراث نهضت جدید 45 ص" title="دانلود میراث نهضت جدید 45 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 47 صفحه

میراث نهضت جدید نهضت جدید با الهام از جنبش های اجتماعی و نوع دوستانه قرن نوزدهم میلادی، انقلاب صنعتی و تحولات سیاسی و هنری که به همراه آن ظهور کرد، الگوهای معماری مورد استفاده در طراحی ساختمان ها، محلات مسکونی، و زیرساخت های شهری را دگرگون ساخت و در واقع معماران و طراحان محیط را به مسائل اجتماعی طراحی مسکن و فضاهای عمومی متوجه ساخت.
در امر آموزش و نهضت تجدد از رویکردهای کهنه دانشگاهی دوری جست و بیشر آثار معماری آن با پیروی از اصول طراحی پیشگامان نهضت ساخته شد.
هتل شهر درخشان لوکوبوریسه بسیاری از ساختمان ها و مکان های شهری که به این ترتیب به وجود آمدند فضاهای بسیار دلپذیری هستند.
بیشتر تجربه های اخیر طراحی محیط بر اساس انگاره های مکاتب معماری و طراحی شهری نهضت تجدد شکل گرفتند.
این مکاتب عبارتند از : آینده گراهای ایتالیا، که توجه ویژه ای به «فن آوری» و مدل های «حمل و نقل جدید شهری» داشتند، گروه دستیل در هلند، کوبیست های فرانسه، مکاتب خردگرا و ساختارگرای اتحاد جماهیر شوروی ] سابق[، که با «اکسپرسیونیزم انتزاعی» سروکار داشتند و مکتب باهاوس آلمان که با عملکردگرایی شناخته می شد.
در آمریکا، عقاید لویی سولیوان و فرانک لویدرایت هم مکاتب فکری معماری اروپایی را تحت تأثیر قرار دادند و هم با ویژگیهای خاص خود با آنها متفاوت بودند.
مدرسه هنرهای زیبای پاریس و مفاهیم «جدید» معماری.
دیدگاههای معماری اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی تحت تأثیر آموزشهای مدرسه هنرهای زیبای پاریس بود.
هدف معماران، طراحی مجموعه های ساختمانی با عناصری برگرفته از شیوة کلاسیک و نظامات معماری آن بود.
معماری «جدید» با کارایی فنی و مفاهیم زیباشناختی برگرفته از هندسة اقلیدسی (2) و در دهه های 1970 و 1980 میلادی با رشد مکتب فراتجدد، تغییر جنهتی در توجه طراحان به زیبایی شناسی نمادین و تا حدودی نیز به جنبه ای اجتماعی طراحی ایجاد شد.
نتیجه این حرکت، به جای تغییر بنیادین فکری، ارائة شیوه های جدید زیباشناختی بود (نگاه کنید به Blake 1984 ) .
با وجود اینکه در معماری دهه 1980 میلادی توجه فزاینده به نمادگرایی شده است، اما شیوة تفکر و پیشنهادهای پر بار معماران اروپایی و آمریکایی نهضت تجدد آن قدر نافذ است که ادامة در نظر گرفتن آنها به عنوان منابع اولیه بسیاری از تجربیات اخیر معماری و طراحی شهری غیر منطقی به نظر نمی رسد.
یعنی در نهایت و هم اکنون ما هنوز باید به منابع ارائه شده مدون یا تجدد رجوع کنیم.
تصاویر ذهنی نهضت «تجدد».
معماران تجدد گرا تصورات قوی ذهنی شهر جدید (1)، محلات شهری جدید (2)، و ساختمانهای جدید (3) بوجود آوردند.
سه تصویر ارائه شده نمونه تمام تصاویر موجود نیستند، ولی از موارد شاخص هستند.
این تصورات نظر بسیاری از طراحان را به خود جلب کردند، به گونه ای که اصول بوجود آورنده آنها در بسیاری از نقاط جهان توسط طراحان بکار گرفته شد.
در طراحی شهری، دیدگاههای مؤثر شامل انگاره های انگلیسی – آمریکایی شهر و ترکیب محله می شوند که از نهضت های اجتماعی و نوع دوستانه قرن نوزدهم میلادی الهام گرفته اند.
معروفترین آنها نهضت باغشهرهای هاوارد (1920) واحد همسایگی کلارنس پری، طرح رادبرن،


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود موزه کارولینای جنوبی

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود موزه کارولینای جنوبی

دانلود موزه کارولینای جنوبی تحقیق موزه کارولینای جنوبی مقاله موزه کارولینای جنوبی موزه کارولینای جنوبی
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 509 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
<a rel=دانلود موزه کارولینای جنوبی" title="دانلود موزه کارولینای جنوبی" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 7 صفحه

موزه کارولینای جنوبی              .


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود موزه های ترکیه 20 ص.DOC

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود موزه های ترکیه 20 ص.DOC

دانلود موزه های ترکیه 20 صDOC تحقیق موزه های ترکیه 20 صDOC مقاله موزه های ترکیه 20 صDOC موزه های ترکیه 20 صDOC
دسته بندی معماری
فرمت فایل zip
حجم فایل 45 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
<a rel=دانلود موزه های ترکیه 20 ص.DOC" title="دانلود موزه های ترکیه 20 ص.DOC" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 20 صفحه

موزه های ترکیه  نخستین موزه ترکیه در اواسط قرن نوزدهم احداث شد.
تا آن زمان آثار ارزشمند قدیمی در خزانة اندرون، در دائرة خرقه سعادت و دایره امانات قدس (واقع در توپقاپی سرای) نگهداری می شدند.
در سال 1846 احمد فتحی پاشا، فرمانده توپخانه عامره، با گردآوری سلاحهای باستانی، به احداث نخستین موزه عثمانی در محل کلیسای ”آیا ایرینی“ دست زد.
در سال 1869 این موزه کوچک به نام ”موزه همایون“ نامیده شد.
با حفریات متعدد باستانشناسی که در جریان سالهای بعد به عمل آمد تعداد زیادی اثر باستانی کشف شد.
کشف این آثار، ضرورت احداث موزه های دیگری را پیش آورد.
با استقرار جمهوریت توجهی بیشتر به موزه ها معطوف شد.
از میان دیگر موزه هایی که در دوره جمهوریت شروع به فعالیت کردند می توان به موز های ”آثار ترک- اسلامی“، ”ایاصوفیه“ (که در سال 1934به صورت موزه درآمد)، ”مردمشناسی آنکارا“ (1928) و ”مولانا“ (1927) اشاره کرد.
موزههای ترکیه را می توان براساس نوع مواد موجود به پنج دسته تقسیم کرد: 1- موزه های باستانشناسی که در اغلب شهرها نظیر آنکارا، استانبول، ازمیر، قونیه، آنتالیا، آداناو بورسه فعالیت می کنند.
2- موزه های تاریخ، تاریخ هنر و مردمشناسی که بیشتر آثار فرهنگی- هنری دوره های سلاجقه آسیای صغیر و عثمانیان را در احتوا دارند.
از این قبیلند موزه های ”توپقاپی سرای“، ”آثار ترک- اسلامی“ (هردو در استانبول)، ”مولانا“ (قونیه) و ”مردمشناسی“(آنکارا).
3- بناهای یادبود که از نقطه تاریخی حائز اهمیت می باشند، مانند ”بناهای یادبود شهید“ (در چاناق قلعه) 4- موزه هایی خاطرات حوادث بزرگ و بزرگان ترک را زنده نگه می دارند، مانند موزه های ”جمهوریت“ و ” جنگ استقلال“ (آنکارا)، ”موزه ضیاء گوک آلپ“ (دیاربکر) و ”آشیان توفیق فکر“ (استانبول) 5- خانه های موزه ای که از نقطه نظر معماری و تاریخی حائز اهمیت هستند، مانند ”خانه مراد“ (بورسه)  به جز این پنج دسته، موزه های دیگری در ارتباط با نهادها نیز وجود دارد، مانند ”موزه نظامی“ و ”موزه مطبوعات“.
جمع تعداد موزه های ترکیه در سال 2001 بالغ بر 171 بوده است.
در میان شهرهای ترکیه بیشترین تعداد موزه در استانبول واقع شده است(16) و رتبه های دوم و سوم به ترتیب از آن قونیه (10) و بورسه (9) می باشد.
آنکارا دارای (5) موزه است.
در موزه های ترکیه جمعاً 2733657 ماده نگهداری می شود که در میان آنها بیشترین سهم به سکه ها تعلق دارد (1584545) یکی از ویژگیهای مهم موزه ها در ترکیه نگهداری نسخه های خطی است.
در جریان سال 2001 تعداد 8133473 نفر از موزه های ترکیه دیدار کردند که 11313144 نفر آنان خارجی بودند.
جمع درآمد سالانه موزه ها در سال 2001 بالغ بر 44199615 میلیون لیر بوده است.
جمع کل کارکنان موزه ها 2030 نفر (مرد: 1627 ، زن: 403 ) می باشد.
 بعضی از موزه های مهم ترکیه به ترتیب الفبایی نام شهر عبارتند از: آدانا (موزه باستانشناسی) در این موزه آثار سنگی، به ویژه سنگ مزارهایی چون سنگ مزار آشیل و مجسمه های مربوط به دوران یونان باستان و روم جای گرفته است.
در سالن فوقانی موزه آثاری که از دوره های هیتی، یونان، رم، بیزانس، سلجوقی و عثمانی به دست آمده به نمایش گذارده شده اند.


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود موزه معاصر تهران

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود موزه معاصر تهران

دانلود موزه معاصر تهران تحقیق موزه معاصر تهران مقاله موزه معاصر تهران موزه معاصر تهران
دسته بندی معماری
فرمت فایل zip
حجم فایل 1222 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 5
<a rel=دانلود موزه معاصر تهران" title="دانلود موزه معاصر تهران" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 5 صفحه

موزه معاصر تهران          .


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود موزه داری 13 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود موزه داری 13 ص

دانلود موزه داری 13 ص تحقیق موزه داری 13 ص مقاله موزه داری 13 ص موزه داری 13 ص
دسته بندی معماری
فرمت فایل zip
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
<a rel=دانلود موزه داری 13 ص" title="دانلود موزه داری 13 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 14 صفحه

موزه داری دیباچه: جمع‌آوری و نگهداری آثار و اشیا در مجموعه‌ها و موزه‌ها سابقه دیرینه دارند.
لیکن نگرش صحیح امروزی به موزه جایگاه آن را از محل نگهداری و تماشای اشیا به محلی با مشخصات یک مرکز پژوهش و آموزش و یک مرکز فرهنگی برای گذران مطلوب اوقات فراغت با ره‌آوردهای علمی و تربیتی سوق داده است.
در این نگرش موزه، مؤسسه‌ای علمی فرهنگی است که تأمل و اندیشه و پژوهش مستقیم بر روی آثار گوناگون - از آثار طبیعی آفرینش و خلقت گرفته تا دستاوردهای فرهنگ و تمدن و هنر انسان - را میسر می‌سازد و متخصصان و بازدیدکنندگان عمومی را با هنر و اندیشه، صنعت و پیشه و امور اجتماعی و اقتصادی و شئون گوناگون زندگی دیروز و امروز آشنا و مأنوس می‌سازد.
موزه به عنوان یک مؤسسه علمی ـ فرهنگی، نیازمند کارشناسان علاقه‌مندی است که با کسب دانش وآگاهی‌های علمی، و نگرش صحیح نسبت به موزه و جایگاه اجتماعی و آموزشی آن، بتوانند موزه‌ها را در راه توسعه و رشد فرهنگی، تربیتی و علمی کشور هدایت نمایند.
امروزه حدود 100 موزه در کشورمان وجود دارد که آثار، اشیاء، اسناد ومدارک قابل توجهی در زمینه‌های متنوع باستان‌شناسی،‌ مردم‌شناسی،‌ هنرهای سنتی، اسناد و مدارک ، کتب ونسخ خطی، تاریخ طبیعی، زمین‌شناسی، گیاه‌شناسی، ‌پست و مخابرات، جواهرات و سکه‌ها.
.
.
دارند؛ علاوه بر توسعه کمی و کیفی موزه‌های فعلی، ایجاد موزه در زمینه‌های دیگر، چون هنر و معماری، علوم و فنون مورد نیاز است.
فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی موزه‌داری می‌توانند با کسب دانش و مهارت‌های نظری و عملی و آشنایی با امور اداری و فنی موزه‌داری، در موزه‌های گوناگون عهده‌دار مطالعه و حفاظت فنی از آثار و اشیای موزه‌ای باشند و امور مربوط به موزه‌داری را از ثبت‌ و ضبط آثار در دفاتر، تهیه اسناد و مدارک لازم تا مطالعه مستقیم روی آثار و اشیا انجام دهند.
درس‌های این رشته در طول تحصیل: دروس پایه: تاریخ عمومی ایران،‌ کارگاه عکاسی پایه، آشنایی با هنرهای سنتی ایران،‌ آشنایی با باستان‌شناسی و روش‌های آن، کارگاه طراحی پایه، آشنایی با مردم‌شناسی و روش‌های آن، آشنایی با حفاظت و مرمت آثار و روش‌های آن، عکاسی فنی از اشیاء موزه‌ای، کارگاه طراحی تخصصی.
دروس اصلی: موزه‌داری، آشنایی با هنر و معماری پیش از اسلام ایران، تاریخ و فن‌شناسی آثار، آسیب‌شناسی، هنر وتمدن اسلامی، آشنایی با بافت‌ها و محوطه‌های دوره اسلامی ایران، خطوط و خواندن کتیبه‌های اسلامی، تاریخچه کتابت، طرح اشیاء در تمدن اسلامی، آشنایی با موزه‌های ایران و جهان ، خطوط باستان‌شناسی ایران، کارگاه همانندسازی اشیاء موزه‌ای، تهیه و تدوین راهنمای موزه و محوطه‌های تاریخی، کارآموزی در موزه‌ها، کارآموزی در کارگاه مرمت اموال فرهنگی، تبدیل محوطه‌ها و بناهای تاریخ به موزه، کارآموزی کاوش باستان‌شناسی، کامپیوتر و موزه، روش تحقیق آثار و اشیای موزه‌ای، موزه‌داری و سایر علوم، زبان و متون تخصصی موزه‌داری، شناخت مواد.
دروس تخصصی: انسان،‌طبیعت،‌موزه، پژوهش در آثار و اشیای موزه‌ای، کارآموزی در موزه‌های تخصصی، رساله نهایی.
رشته موزه داری و‌‌ظیفه ما معرفی این رشته است و وظیفه شما زحمت درس خواندن و احترام به علاقه خودتان ، در پایان این علاقه شماست که زندگی مادی و معنوی شما را


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود موزه ادبیات مدرن در Marbach Am Nekar آلمان طرح دیوید چیپرفیل

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود موزه ادبیات مدرن در Marbach Am Nekar آلمان طرح دیوید چیپرفیل

دانلود موزه ادبیات مدرن در Marbach Am Nekar آلمان طرح دیوید چیپرفیل تحقیق موزه ادبیات مدرن در Marbach Am Nekar آلمان طرح دیوید چیپرفیل مقاله موزه ادبیات مدرن در Marbach Am Nekar آلمان طرح دیوید چیپرفیل موزه ادبیات مدرن در Marbach Am Nekar آلمان طرح دیوید چیپرفیل
دسته بندی معماری
فرمت فایل zip
حجم فایل 311 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
<a rel=دانلود موزه ادبیات مدرن در Marbach Am Nekar آلمان طرح دیوید چیپرفیل" title="دانلود موزه ادبیات مدرن در Marbach Am Nekar آلمان طرح دیوید چیپرفیل" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 8 صفحه

موزه ادبیات مدرن در Marbach Am Nekar آلمان طرح دیوید چیپرفیلد              .


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود ملاقات با مشتری قبل از طراحی یک پروژه مسکونی 48 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود ملاقات با مشتری قبل از طراحی یک پروژه مسکونی 48 ص

دانلود ملاقات با مشتری قبل از طراحی یک پروژه مسکونی 48 ص تحقیق ملاقات با مشتری قبل از طراحی یک پروژه مسکونی 48 ص مقاله ملاقات با مشتری قبل از طراحی یک پروژه مسکونی 48 ص ملاقات با مشتری قبل از طراحی یک پروژه مسکونی 48 ص
دسته بندی معماری
فرمت فایل zip
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 59
<a rel=دانلود ملاقات با مشتری قبل از طراحی یک پروژه مسکونی 48 ص" title="دانلود ملاقات با مشتری قبل از طراحی یک پروژه مسکونی 48 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 59 صفحه

ملاقات با مشتری مقدمه قبل از طراحی یک پروژه مسکونی طراح باید چند کار مقدماتی را انجام دهد که هر کدام شامل جمع آوری سازماندهی و ارزیابی اطلاعاتی است که اساس مراحل بعدی طراحی را تشکیل می دهند.
ملاقات و گفتگو با مشتریان معمولا اولین کار در مرحله تحقیق و آماده سازی بوده که در این فصل به تفصیل پیرامون آن بحث می نماییم.
دیگر اعمال مقدماتی بیشتر مربوط به خود محل بوده و عبارتند از : بدست آوردن ابعاد و اندازه های مکان مورد نظر ؟
؟
؟
؟
؟
bare sheet و نقشه پایه با مقیاس مشخص ارزیابی و تحلیل مکان و بالاخره نوشتن برنامه طرح که جملگی در فصول 6 و 7 ارائه خواهد شد.
ملاقات و گفتگو با مشتریان گام مهمی است چون زمینه تضمین مراحل طراحی را فراهم می کند.
در این جاست که طراح با اطلاعات لازم در مورد خواسته ها و نیازهای مشتریان در مورد مکان طراحی آشنا می شود.
چنانچه این ملاقاتها به درستی انجام شود نحوه تعامل بین طراح و مشتریان را در اداه مراحل طراحی مشخص خواهد شد.
برخورد صادقانه و شفاف هر یک از دوطرف جهت اعتماد سازی و احترام متقابل بین آنها بسیار مهم است.
در این فصل راهکارهای شروع مثبت و سازنده پروژه که شامل آگاهی در مورد طراح اولین تماس با مشتری ملاقات با مشتریها و تنظیم یک پیش طرح حاوی خدمات طراحی است، ارائه می گردد.
تمام این موضوعات و اعمال اساس تعامل حرفه ای و لذت بخش بین طراح و مشتریان می باشد.
آشنایی با طراح راههای احتمالی زیادی برای آشنایی ابتدایی مشتریان با طراح وجود دارند که معمولا با کسب آگاهی اولیه پیرامون طراحی و اطلاعات شغلی اساسی در مورد طراحی (حقیقی) و یا شرکت طراحی (حقوقی) مربوطه شروع می شود.
این فرآیند آشنایی باید آنقدر برای مشتری بالقوه آسان و جالب توجه باشد تا وی را وادار به پیگیری از طریق تلفن یا حضور در دفتر کار طراح بنماید.
مشتریان از راههای مختلفی می توانند با شرکت طراحی آشنا شوند که اهم آنها عبارتند از: تبلیغات، بروشور، وب سایت، تابلوی محل کار و بالاخره تبلیغ کلامی.
از این رو طراحی باید از راههای مختلف جهت ارتباط با مشتریان استفاده نماید به گونه ای که نگاه و فکر آنها را جهت پیگیری خدمات طراحی جلب نماید.
تبلیغات مالکین منازل می توانند از طریق تبلیغات موجود در روزنامه ها، مجلات محلی یا برنامه های رویدادهای ورزشی یا موسیقی یا از طرق تلویزیون و رادیوی محلی بایک شرکت طراحی آشنا شوند.
اندازه و محتوای این گونه تبلیغات کوتاه و مختصر بوده به طوری که با چند کلمه و تصویر جذاب توجه مشتری را به خود جلب می نمایند.
باید این تصاویر تبلیغاتی خیلی جالب باشند چون اولین چیزی هست که نگاه مشتری به آن افتاده و دیگر اینکه آنها می توانند تا حد زیادی بیانگر احساس و سبک کار طراح باشند.
در هر موقع ممکن؛ بهتر است یک طراح گرافیک حرفه ای یا شرکت تولیدی را برای تولید یک آگهی مناسب برای این منظور استخدام نمود.
آگهی و تبلیغات علیرغم پر هزینه بودن آن در بعضی موارد توانایی جلب نگاه مشتریان زیادی را دارد.
بروشور: دفترچه یا جزوه ای است که حاوی اطلاعات مهم یا تبلیغاتی در مورد چیزی است و ؟
؟
؟
؟
مفیدی برای شرکتهای طراحی است که


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود مکانیک خاک 30 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود مکانیک خاک 30 ص

دانلود مکانیک خاک 30 ص تحقیق مکانیک خاک 30 ص مقاله مکانیک خاک 30 ص مکانیک خاک 30 ص
دسته بندی عمران
فرمت فایل zip
حجم فایل 534 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
<a rel=دانلود مکانیک خاک 30 ص" title="دانلود مکانیک خاک 30 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 40 صفحه

-مقدمه : عمده ترین اساس توسعه فنلاند و اتحادیه اروپا پیشگیری از اتلاف دفع زباله و آشغال در زیر خاک مطابق قانون با خطاب به مردم برای کاهش اسراف (اتلاف) مواد ضروری عموم در مواقع لزوم .
دولت فنلاند برای طرح دفع زباله و آشغال در زیر خاک تصمیمی اتخاذ کرد (VNP861/197)که طرح موضع عمومی شورای اتحادیه اروپا با بررسی شورای رهنمود در مورد اتلاف دفع زباله در زیر خاک را تصویب کرد .
این طرح اهداف عمده ای را برای سازماندهی به نیازها در بر می گیرد .
و طرح دفع زباله طبق قوانین تحت پوشش قرار می گیرد .
دستورات جدید برای این طرح ما را به سمتی سوق می دهدکه با وجود مشکلات مالی طبق روشهای امروزی مقرون به صرفه می باشد که دفع هر نوع زباله زیر خاک از اینرهنمودها پیروی دارد که بعد باید در موردشان به بحث پرداخت .
ظاهر تمیز آبهایی که در زیرشان زباله دفع شده فقط نتیجه ظاهری ارائه می دهد .
زباله ها به محل واگذار می شوند و مسائل زیست محیطی کاهش می یابد گاز از دفع زباله جمع آوری شده یا از سوزاندن زباله حاصل می شود .
اگر هیچ کدام از موارد مورد استفاده بازگشت پذیر به طبیعت نباشند تغییرات اساسی در مناظر محیط زیستو اکوسیستم به چشم می خورد .
علاوه بر این ، به طور کلی پیدا کردن مواد طبیعی مناسب استفاده مشکل است ، بنابراین ، مواد دوباره وارد چرخه انسان می شود که این برگشت پذیری در کارخانه ها بسیار پرهزینه است .
هدف مدیریت ضایعات منطقه ای پاسخ به این سوالات می باشد .
واقعاً چه طور می توان از اتلاف تولیدات جلوگیری کرد ؟
چه طور می توان میزان مضرات ضایعات را کاهش داد ؟
چه طور می توان استفاده از ضایعات اولیه به عنوان ماده و ضایعات ثانویه رابه عنوان انرژی افزایش داد ؟
چه طور می توان مدیریت برای ضایعات تشکیل داد طوری که خطر و ضرری به سلامتی و محیط زیست نرساند ؟
در جنوب unsima صدور 40 زمین محل دفع زباله هستند که 13 آنها مربوط به شهرداری منطقه ها و 10 آنها مربوط به کارخانجات منطقه ها هستند .
در ضمن ، کارخانه ها در منطقه تولید مواد ضایعاتی می کنند که قابل استفاده می باشند که تنها در محل دفع زباله زیرخاک یافت می شوند .
هدف این طرح ، ایجاد روش جدید برای دفع زباله و اشغال زیرخاک طوری که جنبه مالی و زیست محیطی آن در نظر گرفته شود .
روش می تواند در محل یا منطقه باشد که در فنلاند و اروپا بهتر از دیگر نقاط دنیا به کار برده شده است .
روش این چنین خواهد بود : افزایش قیمت مناسب دفع زباله و آشغال زیر خاک بررسی ارائه خدمات کیفی با هدف دفع زباله افزایش به کارگیری مجدد محصولات کارخانه ای و جلوگیری از صدور کالا به کشور دیگر بابهای کمتر از بهای عادی کاهش استفاده از میزان مواد طبیعی ، افزایش همکاری بین کارخانجات ، انجمن شهرها و مسئولان ، ایجاد مشاغل ، افزایش محل دفع زباله زیر خاک و بناها باچشم انداز ، هدف دیگر این طرح افزایش روشهایی برای تسهیلات مربوط به حفظ محیط زیست است .
این روش دستوراتی برای مطالعه مواد و بررسی مقدماتی دفع زباله و نیز سازماندهی اهداف و نظریات را در بر می گیرد .
تشخیص تسهیلات مربوط به حفظ محیط زیست اصلی و حیاتی است .
مانند خلبان که بعد از کنترل عملکردهای مراقبتی که در


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود مکانیک خاک 28 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود مکانیک خاک 28 ص

دانلود مکانیک خاک 28 ص تحقیق مکانیک خاک 28 ص مقاله مکانیک خاک 28 ص مکانیک خاک 28 ص
دسته بندی عمران
فرمت فایل zip
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
<a rel=دانلود مکانیک خاک 28 ص" title="دانلود مکانیک خاک 28 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 47 صفحه

مکانیک خاک : علمی که به نام مکانیک خاک مشهور است هدف تعیین واقعی تر مقادیر ظرفیتهای ایمن تاب فشاری خاکها را در حالات خاص دنبال می کند و اگر از این علم به طور منطقی و عقلانی استفاده شود می توان مقاومتهای خاک را دقیقتر از آنچه که از جداول استخراج می گردد و یا با فرو کردن پاشنة کفش در ته گودال پی حاصل می گردد برآورد نمود.
اما نباید تصور کرد که مکانیک خاک یک علم دقیق است و در جوابهایش جای هیچگونه تردیدی نیست.
مکانیک خاک هرگز نمی تواند ظرفیت دقیق تاب فشاری یک خاک واقعی را به دست دهد زیرا که خواص فیزیکی تمام خاکهای واقعی در محل ساختمان نقطه به نقطه چه در سطح و چه در عمق تغییر می کند مکانیک خاک فقط می تواند بگوید که مقاومت حجم کوچکی از خاک که به عنوان نمونه از عمق معینی و از گمانه معینی برداشت شده است چقدر است مقاومت خاکهای سایر قسمتهایی که فقط چند متر دورتر نه ممکن است از مقاومت نمونه هابیشتر و یا کمتر باشد به عبارت دیگر در مورد خاک نمی توان گفت که مشت نمونه خروار است.
در نتیجه شیفتگی و پر بها دادن به مکانیک خاک بی فایده است تعیین مقدار متوسط نتایج آزمایش نیز عملاً بی فایده است زیرا که این عمل عیناً مشابه اینست که نتایج ضعیف تر (نقطه ضعف خاک) صرفنظر گردد.
در کاربرد نتایج آزمایشات باید هوشیارانه از قضاوت خودمان استفاده نمائیم زیرا که خاکها در وضعیت طبیعی خود چنان متغییرند و این تغییرات چنان دامنه وسیعی دارد که فی الواقع یک جواب واقعی برای ظرفیت مجاز تاب فشاری موجود نمی باشد و اگر در هر مطالعه خاکی وانمود شود که مسئله ساده است و عاری از هر گونه سردرگمی می باشد بی شک نتایج حاصله به علت بی توجهی به علم بی ارزش خواهد بود و در واقع مکانیک خاک چه می گوید و چگونه باید از زمین نمونه برداری نمود و چگونه این نمونه ها را در آزمایشگاه آزمایش کرد و نتایج حاصله از آزمایشات چه معنی و مفهومی دارند سپس تعداد مثال طراحی پی ها را بررسی و مختصری از آزمایش و نوع پی ها و ظرفیت مجاز تاب فشاری و غیره که تمام این در ارتباط با خاک بوده.
ظرفیتهای ایمن تاب فشاری برای خاکهای غیر چسبنده نوع خاک ظرفیت ایمن تاب فشاری KN/m2   خشک مخاط در آب (غرتاب)  سنگریزه متراکم و سنگریزه ماسه ای (شن) متراکم 600 و بیشتر 300 و بیشتر  شن با تراکم متوسط ماسه ای با تراکم متوسط 600 ـ 200 300 ـ 100  شن سست و شل ماسه ای سست و شل کمتر از 200 کمتر از 100  ماسه متراکم 300 و بیشتر 150 و بیشتر  ماسه با تراکم متوسط 300 ـ 100 150 ـ 50  ماسه سست و شل کمتر از 100 کمتر از 50  بررسی مختصر محلی : به فرض این که می خواهیم برای ساختمانی در محلی پی طراحی کنیم و می دانیم که خاک از نظر مشخصات یکنواخت می باشد و تا عمق قابل ملاحظه ای بدون تغییر امتداد یافته است اگر قبلاً تجربه ای با این نوع خاک داشته باشیم ممکن است قادر باشیم از خیس آن و ظاهرش قضاوت کنیم که چند کیلو نیوتن بر متر مربع بار را به طور ایمن تحمل خواهد کرد به عنوان مثال می توان انتهای مدادی را در یک خاک رس نرم که تاب فشاری آن 100Rn/m2 و (1/02kg/cm2) می باشد به راحتی فرو برده و برای فرو بردن همان مداد در خاکی با ظرفیت 2 00kn/m2 فشار قابل ملاحظه ای لازم است و برای فرو بردن مداد در خاکی با مقاومت 4 00kn/m2


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود مقاوم سازی تیر مرکب بتن ـ فولادبا استفاده از CFRP 19 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود مقاوم سازی تیر مرکب بتن ـ فولادبا استفاده از CFRP 19 ص

دانلود مقاوم سازی تیر مرکب بتن ـ فولادبا استفاده از CFRP 19 ص تحقیق مقاوم سازی تیر مرکب بتن ـ فولادبا استفاده از CFRP 19 ص مقاله مقاوم سازی تیر مرکب بتن ـ فولادبا استفاده از CFRP 19 ص مقاوم سازی تیر مرکب بتن ـ فولادبا استفاده از CFRP 19 ص
دسته بندی عمران
فرمت فایل zip
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
<a rel=دانلود مقاوم سازی تیر مرکب بتن ـ فولادبا استفاده از CFRP 19 ص" title="دانلود مقاوم سازی تیر مرکب بتن ـ فولادبا استفاده از CFRP 19 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 29 صفحه

عنوان:مقاوم سازی تیر مرکب بتن ـ فولادبا استفاده از CFRP خلاصه: همواره استفاده از موادکمپوزیتِ پیشرفته برای احیای فرسودگیِ زیر بنا سرتاسر جهان را در بر گرفته است.
تکنیک های موجود در عرف فعلی برای تقویت پل های غیر استانداردگران و وقت گیر است وبه کار ونیروی انسانی زیادی دارد.
چند روش جدید از لایه های فیبرهای تقویت شده پلیمری (FRP) برای اهداف تعمیر وبازسازی استفاده کردند،که این فیبرها دارای وزن کم ومقاومت بالا هستند ودربرابر خوردگی نیز مقاوم اند.
ظرفیت باربری تیر مرکب بتن ـ فولاد با استفاده از فیبرکربن تقویت شدة پلیمری (CFRP) که با چسب اپوکسی چسبانده شده اند و برای مقاومت در برابر کشش ساخته شده اند می تواند بطور قابل بهبود یابد.
این مقاله نتایج مطالعه و تحقیق بر روی رفتا تیر مرکب بتن وفولاد که با ورق های CFRP تقویت شده است در زیر بارهای استاتیکی را ارائه می دهد.
جمعاً سه اندازة بزرگ تیر مرکب که از تیرهای فولادی با سایز13.
6 ×W355 - A36 ودالی بتنی به ضخامت 75mmو عرض910mm ساخته شدو مورد آزمایش قرار گرفت.
ضخامت ورق های CFRP ثابت بود ولی تعداد آنها در هر نمونه بصورت یک،سه وپنج لایه بود.
نتایج آزمایش نشان داد که ورق های CFRP چسبانده شده با اپوکسی ظرفیت باربری نهایی تیر مرکب را افزایش می دهد و رفتار آن را می توان تا حد قابل قبولی با روش های سنتی محاسبه پیش بینی کرد.
معرفی در طی35 سال گذشته انجمن راه و حمل و نقل آمریکا(AASHTO) و وزارت راه و ترابری دولت فدرال(FHWA) برنامه هایشان را برای ارزیابی پل ها در هر شش ماه یکبار ارتقا داده اند معلوم شد که یک سوم پل های بزرگ راه های ایالات متحده که مورد بررسی قرار گرفته بودند غیر استاندارد هستند.
براساس آخرین اطلاعات و آمار مرکزملی فهرست پل ها (NBI) تعداد پل های بزرگ راه ها که عملاً منسوخ شده‌اند بیش از 81000 است.
بیش از 43 درصد این پل ها از فولاد ساخته شده اند.
پل های فولادی جزء گروهی بودند که در گزارش NBI بیشترین تأکید در بازسازی آن ها گوشزد شده بود.
زنگ زدگی، نقص در نگه داری مناسب و خستگی جزئیات آسیب پذیر مشکلات عمده در پل های فولادی بود.
همچنین تعداد زیادی از این پل ها برای تحمل بار عبور مرور بیشتر نیاز به ارتقا و احیا خواهد داشت.
در گزارشات NBI همواره قید شده است که تعمیر ونوسازی احیاء به صرفه تر از ساخت دوباره یک پل جدید است.
هزینة بازسازی وتعمیردراکثرمواردخیلی ارزان ترازدوباره ساختن است همچنین به وقت کمتری نیزنیازدارد.
درنتیجه مدت کمتری خدمات شهری دچار اختلال می شود.
با توجه به منابع محدود برای کاستن از مشکلات مربوط به پل های فولادی نیاز به مواد جدید و نو و روش های مقرون به صرفه بدیهی است .
برتری خواص فیزیکی و مکانیکی FRPها آن ها را به موارد خوبی برای تعمیر و بازسازی سازه ها بدل کرده است.
FRP ها از نخ هایی با مقاومت بالا ساخته شده اند؛(با مقاومت کششی بیش از 2گیگا پاسکال)مثل شیشه،کربن کولار (نوعی فیبرصند گلوله) که در شبکه از رزین گذاشته شده است.
کمپوزیت های شیشه(فایبر گلاس) به آسانی در دسترس هستند و واقعاً هم ارزان هستند.
آنها در مصالح ساختمانی از جمله بتن به کار رفته اند ولی ضریب کششی کم این


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود مفاهیم سنتی معماری و شهرسازی ایران 10 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود مفاهیم سنتی معماری و شهرسازی ایران 10 ص

دانلود مفاهیم سنتی معماری و شهرسازی ایران 10 ص تحقیق مفاهیم سنتی معماری و شهرسازی ایران 10 ص مقاله مفاهیم سنتی معماری و شهرسازی ایران 10 ص مفاهیم سنتی معماری و شهرسازی ایران 10 ص
دسته بندی شهرسازی
فرمت فایل zip
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9
<a rel=دانلود مفاهیم سنتی معماری و شهرسازی ایران 10 ص" title="دانلود مفاهیم سنتی معماری و شهرسازی ایران 10 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 9 صفحه

مفاهیم سنتی معماری و شهرسازی ایران -قسمت دوم بشر سنتی همه آفرینش و عالم خلقت را چون فیضان و تجلی حق ، واحد می بیند و با این کشف درونی که با طبیعت اشتراک ساختمان و تناسبی دارد که کمیت آن با ارقام ریاضی قابل تبیین است ، بکار خود ادامه می دهد .
در نتیجه همه آفرینشهای انسان و طبیعت را چون صورتهای تکوینی مینگرد که با قوانین ریاضی مشابهت ، تقارن و هم آهنگی دارد .
بنابراین زیبایی که در بلور برف مشاهده می شود ، به همان اندازه به نظام هندسی در جسمانی آن بستگی دارد که به استعداد و توانایی آن برای انعکاس بخشیدن نظامی متعالی تر و ژرف تر .
پس چنین نتیجه می شود که همه شکلها ، سطحها و خطها ، هم آهنگ یا نسبتهایی که در طبیعت نهفته است و بازتاب زیبایی و جمال مثالی و رب النوعی است ، ترتیب یافته اند .
پس در حالیکه بر پایه و شالوده ای عینی و واقعی استوار بوده مستقل از انسان و دگرگونیهای ذوق و سلیقه درون ذهنی او هستند .
زیبایی و جمالی که عام و شامل کلی و جاویدان است بدست می آید و نظم و تناسب چون قوانینی کلی و جهانی هستند که انسان رویدادهای آن را با حساب ، هندسه و علم نسبت در مییابد .
تناسب در فضا همان نقش را دارد که وزن در زمان با هماهنگی در صدا .
همانطور که نظام کیهانی و صداهای هماهنگ بر حسب عدد قابل توجیه است دریافت و ادراک تناسب نیز از آن آغاز می شود .
واحد چون خالق و آفریننده .
از نقطه آغاز میکند و چون خط از نقطه میگذرد که حرکت آن مانند شعاع دایره است و سپس کره را بوجود می آورد .
کره آشکارترین رمز و و تمثیل وحدت است و تقسیم آن به چند ضلعیهای منظم محاط اساس و بنیاد همه قوانین سنتی و هم آهنگی را نشکیل می دهد .
بارزترین نمودار کنش و واکنش متقابل بین دایره و مربع در هنر سنتی مندل و یا تصویری است از جهات ، که در فرهنگهای گونگون به صورتهای مختلف نمایان شده است .
مندل چون بازتابی از جهان و رویدادهای جهانی در درون همه چیز است و با قوانین اعداد و ارقام هندسه کار میکند .
از وحدت آغاز میکند و پس از سیر در تجلیات و مظاهر دوباره به وحدت اصلی خویش باز می گردد .
در آن واحد پایداری و بقای بهشت را چون صورتی ملکوتی و ناپایداری و فنی آنرات بصورت واقعیت زمانی جلوه گر میسازد .
بلسان عرفانی آن تسلیم و رضای صوفی را در ژرف ترین معنای آن ، که تسلیم به ( من مطلق ) باشد – بیاد می آورد .
مفهوم سطح گفتیم که در درون سلسله مراتب تعاریف مربوط به فضا ، اشکال بوسیله سطحهای خود محدود می شود .
از آن حیث ، سطحها میتوانند وظایفی دوگانه انجام دهند و از لحاظ جسمانی میتوانند شکل را محدود کنند و از این جهت میتوانند فضاهای گسترده و نامحدود زمینی را تبلور دهند ، و از جهت عقلانی میتوانند با تکامل و گسترش صفات و ممیزات متعالی خود ، روح انسان را به مراحل اعلای واقعیت که در ورای فضاهای آفیده انسان قرار دارند رهنمون شوند .
ممیزات و صفات متعالی سطحها در هر یک از طرق زیر جلوه گر می شود و از اصالت ذاتی و غنای موادی که بکار گرفته می شود ، از طریق شکل و هیات سطح و زینت و آرایش آن و از ترکیب اثرات تزیین صورت و بکار گرفتن مواد اصیل و عالی .
کیفیت متعالی مواد نتیجه ترکیب و تلفیق اجزاء آن و د


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق