به روز داک

دانلود تحقیقات علمی و پژوهشی , آموزشی , تمامی رشته ها

به روز داک

دانلود تحقیقات علمی و پژوهشی , آموزشی , تمامی رشته ها

دانلود پژوهش بتن 56 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود پژوهش بتن 56 ص

دانلود پروژه بتن 56 ص تحقیق پروژه بتن 56 ص مقاله پروژه بتن 56 ص پروژه بتن 56 ص
دسته بندی عمران
فرمت فایل zip
حجم فایل 687 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55
<a rel=دانلود پژوهش بتن 56 ص" title="دانلود پژوهش بتن 56 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 55 صفحه

موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی رشد دانش عنوان: پروژه بتن استاد راهنما: جناب آقای مهندس نظر علی نگارش: محسن عبادی سال تحصیلی تابستان 88 فهرست مطالب عنوان صفحه مقدمه 2 معرفی پروژه 2 مشخصات مطالح 3 مشخصات خاک 3 مقاطع سقف و دیوار برشی 4 مقاطع تیر و ستون 6 بارگذاری ثقلی 8 بارگذاری زلزله 27 محاسبات دیوار برشی 31 سختی و توزیع بار در دیوار برشی 32 بارگذاری باد 37 طراحی ستون 39 طراحی تیر 42 محاسبات توزیع بار مرده و زنده بین تیرها در طبقات و بام 43 توزیع بار ثقلی بین تیرها در طبقات 46 توزیع بار ثقلی بین تیرها در بام 50 مقدار میلگردهای مصرفی 51 نقشه ها و دتایلهای پروژه (ضمائم) 1.
مقدمه - پروژه با اسکلت بتنی که در جهت x سیستم قاب خمشی متوسط و در جهت y سیستم قاب خمشی و دیوار برشی متوسط طراحی می شود.
- با توجه به هندسه ساختمان امکان تعبیه دیوار برشی تنها در یک جهت y (امتداد طولی) وجود دارد.
- ساختمان در شهر تهران با خطر نسبی زلزله خیلی زیاد طراحی می شود.
- خاک محل احداث سازه از نوع تیپ (3) III است.
- مقاومت خاک محل کم بوده ناچار هستیم برای توزیع مناسب با رو کاهش تنشی وارده به خاک از پی گسترده استفاده کنیم: 2.
معرفی پروژه - ساختمان در نظر گرفته برای پروژه پنج طبقه بوده و کاربری آن مسکونی است.
- ارتفاع حمله طبقات m3 و ضخامت سقف cm30 در نظر می گیریم.
- ضخامت دیوار برشی cm20 و cm25 می باشد.
- ارتفاع جان پناه cm80 می باشد.
منابع استفاده شده: 1) آیین نامه زلزله 2800 ویراش ؟
؟
؟
2) مبحث نهم: طرح و اجرای ساختمان بتن آرمه از مقررات ملی ساختمان 3) مبحث ششم: بارهای ؟
؟
؟
بر ساختمان از مقررات ملی ساختمان 3.
مشخصات مصالح - مقاومت فشاری بتن برای این پروژه  - فولاد میل گردهای حلولی از جنس (3) III با مقاومت  - فولاد خاموت ها از جنس (3) III با مقاومت  - فولاد میله گردهای پی از جنس (3) III می باشد.
- مقاومت فشاری بتن پی  - وزن و بعد حجم بتن مسلح  - مدول الاینه بتن  - ضریب بواسون بتن  - وزن واحد حجم برای اسکلت- سقف- دیوار برشی- پی می باشد.
4.
مشخصات خاک - خاک منطقه از لحاظ مشخصات لرزه ای از رده تیپ III می باشد.
- مقاومت فشاری خاک برابر  و ضریب بستر آن برابر  است.
- وزن واحد حجم خاک ؟
؟
؟
برای محاسبه فشار خاک روی پی برابر  فرض می شود.
5.
مقاطع سقف و دیوار برشی 1-5 سقف - سقف ساختمان از جنس تیرچه بلوک در نظر گرفته می شود.
- سقف تیرچه بلوک در این پروژه بصورت تک اجرا می شود.
شکل 1-5 جزییات تیرچه تک 2-5 دیوار برشی - دیوارهای برشی به ضخامتهای cm20 و cm25 در این پروژه استفاده شده است.
- توجه داشته باشید که به اینکه بتن دیوار روی مرکز ستونهای اطراف آن نشان داده می شود.
اما در اجرا دیوار به لبه بیرونی ستون ها منتقل می شود.
با توجه به عملکرد و درون صفحه ای دیوار این جابجایی تاثیری در محاسبات سازمان نخواهد داشت.
شکل 2-5 تیپ دیوار برشی - توجه داشته باشید که ستونهای اطراف دیوارهای برشی به عنوان المان لجه ای دیوار هستند.


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود پژوهش استاتیک 19 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود پژوهش استاتیک 19 ص

دانلود پروژه استاتیک 19 ص تحقیق پروژه استاتیک 19 ص مقاله پروژه استاتیک 19 ص پروژه استاتیک 19 ص
دسته بندی عمران
فرمت فایل zip
حجم فایل 169 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
<a rel=دانلود پژوهش استاتیک 19 ص" title="دانلود پژوهش استاتیک 19 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 16 صفحه

مطلوبست رسم دیاگرام لنگرخمشی و نیروی برشی سیستم های نشان داده شده : (1-1) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (1-2) (1-3) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (1-4) (1-5) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (1-6) (1-7) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (1-8) (1-9) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (1-10) 2)یک کامیون به وزن  روی یک کلک قرار دارد .
فرض کنید هر یک از چرخهای جلو  وزن کامیون و هر یک از چرخهای عقب وزن کامیون را حمل می کنند .
این کلک دارای دو تیر طولی می باشد که به فاصله  متر از یکدیگر قرار دارند و هر یک نصف وزن کامیون را تحمل می کنند .
این دو تیر طولی خود در روی دو دسته چوب به هم بسته شده که شناوری کلک را تامین می کنند تکیه دارند .
اگر فرض کنیم که نیروهای عکس العمل تکیه گاهی به صورت گسترده یکنواخت در روی سطح تماس وارد شوند .
مطلوبست رسم دیاگرام لنگر خمشی و نیروی برشی برای هر یک از تیرها .
3)تنش های موجود بر روی یک المانی از سطح مطابق شکل زیر می باشد مطلوبست : الف-تنش های اصلی و صفحات اصلی و نمایش تنش ها بر روی المان سطح ب-تنش برشی حداکثروضخامت مربوطه و تنش های قائم همراه با آن و نمایش تنش ها بر روی سطح المان ج-تنش های قائم و برشی بر روی صفحه ای که با افق زاویه  می سازد .
د-نتایج بدست آورده از طریق محاسبه بر روی مومبر تشریح گردد .
الف) ب) ج)    د)  4)حالتهای الف ، ب ، ج ، د سوال 3 را برای المانهای سطح شکلهای زیر محاسبه کنید .
الف)  تنشهای قائم‌همراه‌برش ماکزیمم:  


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود پژوهش شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهری

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود پژوهش شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهری

دانلود پروژه شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهری ( جهت اخذ کارشناسی ارشد عمران ) تحقیق پروژه شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهری ( جهت اخذ کارشناسی ارشد عمران ) مقاله پروژه شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهری ( جهت اخذ کارشناسی ارشد عمران ) پروژه شناسائی و کاهش آب بحساب
دسته بندی عمران
فرمت فایل zip
حجم فایل 75 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 109
<a rel=دانلود پژوهش شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهری" title="دانلود پژوهش شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهری" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 109 صفحه

پروژه شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهری استاد راهنما : آقای مهندس پریش دانشجو : علی نسترین شماره دانشجوئی : 8022053096 (جهت اخذ مدرک کارشناسی عمران ـآب و فاضلاب ) فهرست مطالب صفحه هدف مقدمه 1 بخش اول شناسایی عوامل ایجاد تلفات آب در شبکه های آبرسانی جمع آوری اطلاعات از طریق اکیپ قرائت کنتور 3 دستورالعمل کنترل اماکن 4 دلایل نیاز به انجام کنترل و ممیزی اماکن 6 اهداف ،کاربردها وقابلیتهای کنترل اماکن 7 کلیات اجرای طرح 9 فعالیتهای کنترل اماکن 10 تهیه روش کنترل اماکن 15 کدگذاری 17 تهیه فرمهای جمع آوری اطلاعات 21 بخش دوم روشهای کاهش تلفات غیر فیزیکی دستورالعمل نصب صحیح انشعابات 24 ارزیابی روشهای برخورد با متخلفین 34 بخش سوم روشهای کاهش پرت فیزیکی بررسی وضعیت بهره برداری از مخازن 40 تهیه کاربرگ بهره برداری از مخازن 41 حوضچه های شیرآلات 44 شیرآلات و اتصالات و نحوه نگهداری و تعمیرآنها 45 بخش چهارم مدلسازی شبکه توزیع آب تعیین نقاط نصب فشارسنج و انجام عملیات فشارسنجی 52 بررسی و مطالعه نقشه های سیستم توزیع آب 54 تهیه نقشه نقاط نصب فشارسنج 60 تعاریف و اصطلاحات رایج در مدلسازی 62 شبیه سازی سیستم توزیع 65 هدف از مدلسازی و کاربردهای آن 67 محدودیت های مدلسازی 70 تهیه و تکمیل اطلاعات سیستم توزیع آب 72 تهیه مدل هیدرولیکی سیستم توزیع آب 76 جمع آوری و سازماندهی اطلاعات 79 تهیه مدل اولیه 87 کد گذاری عوارض 89 چکیده مطالب و ارائه راهکار 96 منابع ومئاخذ 98 هدف : شناسایــــی پرت آب در شبکه های آب رسانی شهری بصورت های فیزیکی و غیر فیزیکی که از مخازن ذخیره و لوله های اصلی شبکه توزیع آب شهری و نیز شبکه های فــرعی و انشعابات مشترکین که ممکن است بصورت نشت آب و یا ترکیدگی لوله های اصلی و فرعی شبکه و انشعابات و شیرهای شبکه به خارج از ســــیستم توزیع آب منتقل شود و حجم عظیمی از آب سالم و بهداشتی هدر میرود که با مشکلات فراوانی تولیـــــــد و در بعضی از شهرها تصفیه می شود و هزینه های هنگفتی را شرکتــهای آب و فاضلاب بابت آن خرج می نمایند و در کشور ما علاوه بر آنکه از نظر اقتصادی هزینه های کلانی متوجه دولت در این زمینه می شود کشور ما دارای منابع محدود آب می باشــــــد و در بیشتر موارد 60-40 درصد آب تولید شده برای شرب شهری بصورت تلفات هدر میرود که رقم بسیار بالایی است .
بنابراین شناسایی راههای بروز تلفات آب و ارائـــــه راهکارهـــــای مقابله با آن شکلات زیادی را از پیش پای صنعت نوپای آب و فاضلاب کشور بر میدارد.
تعریف آب به حساب نیامده : (پرت شبکه یا تلفات شبکه) تلفات آب در

دانلود-پژوهش-شناسائی-و-کاهش-آب-بحساب-نیامده-در-شبکه-های-آبرسانی-شهری.aspx">دانلود پژوهش شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهریتحقیق پژوهش شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهریمقاله پژوهش شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهریپژوهش شناسائی و کاهش آب بحساب

دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود پژوهش تاسیسات حرارت و برودتی 99 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود پژوهش تاسیسات حرارت و برودتی 99 ص

دانلود پروژة تأسیسات حرارت و برودتی 99 ص تحقیق پروژة تأسیسات حرارت و برودتی 99 ص مقاله پروژة تأسیسات حرارت و برودتی 99 ص پروژة تأسیسات حرارت و برودتی 99 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 511 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 119
<a rel=دانلود پژوهش تاسیسات حرارت و برودتی 99 ص" title="دانلود پژوهش تاسیسات حرارت و برودتی 99 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 119 صفحه

ساختمانی در تهران به صورت دو آپارتمان شمالی و جنوبی وجود دارد که مختصات آن به تشریح زیر می باشد – در پنج طبقه 6 طبقة مسکونی هشت واحد و طبقة همکف پیلدت است : 1-دیوارهای بیرونی – از آجر فشاری با آجر نما از یک طرف  و گچ کاری داخلی  .
2-دیوارهای داخلی – از آجر فشاری  با  گچ کاری از دو طرف .
3-پنجره تک شیشه ای معمولی  ، پنجره های توالت ، حمام ، راهپله  پنجره بالکن واحد جنوبی  پنجره بالکن واحد شمالی  پنجره های اطاق ها  -پنجره با دو لایة شیشه ای با فاصله   4-در اتاق ها در تمام چوبی بضخامت  به ابعاد  در ورودی راهرو تمام چوبی با ابعاد  درهای بالکن در فلزی با کتپة شیشه ای به ابعاد  5-سقف طبقة آخر شامل آسفالت و قیرگونی پوک نخالهه و ماسه سیمان از خارج و گچ کاری از داخل و بتن به ضخامت  6-سقف طبقات ( پارتیشن داخلی ) شامل سرامیک و ملات ماسه و سیمان و پوک نخاله از یک طرف و گچ کاری از طرف دیگر بتن  7-کف طبقة اول بتن  شامل سرامیک ملات ماسه و سیمان پوکة نخاله از داخل و گچ کاری از خارج 8-ارتفاع کف تا سقف  و ارتفاع کف تا کف  فصل یک محاسبات بار گرمایش و تاسیسات حرارت مرکزی تعیین ضرایب انتقال حرارت جدارها  : 1-دیوارهای خارجی : گچ کاری از داخل  آجر فشاری و آجر نما ا یک طرف .
 2-دیوارهای داخلی : گچ کاری از دو طرف  آجر فشاری   3-پنجرة تک شیشه ای معمولی  4-دربها :  در اتاق ها در تمام چوبی به ضخامت   در ورودی راهرو و تمام چوبی  دربهای بالکن ، در فلزی با کفیة شیشه ای 5-سقف طبقة آخر ( پشت بام ) بتن به ضخامت 25 سانتی متر آسفالت ، قیر گونی ، پوکه ، نخاله ، ماسه و سیمان از خارج و گچ کاری از داخل  6-سقف طبقات ( پلرتیشن داخلی ) بتن به ضخامت 25 سانتی متر سرامی ، ملات ، ماسه ، سیمان پوکه و نخاله از یک طرف و گچ کاری از داخل .
 بعنوان کف –1  بعنوان سقف –2 7-کف طبقة اول ( سقف پیلوت ) : بتن به ضخامت 25 سانتی متر سرامیک ، ملات ، ماسه ، سیمان ، پوکه و نخاله از داخل و گچ کاری از خارج .
 شرایط طرح : شرایط طرح عبارت است از دما و رطوبتی که محاسبات بار حرارتی ساختمان بر مبنای آنها صورت می گیرد و شامل مفاهیم زیر است .
1-دمای طرح خارج : دمای طرح خارج عبارت است از میانگین حداقل دمای خارج در زمستان که توس سازمان هواشناسی طی چند سال ثبت گردیده است .
البته ممکن است در بعضی از روزهای زمستان دما از دمای میانگین پایین تر رود ولی انجام محاسبات بر اساس شرایطی که بندرت اتفاق می افتد موجب افزایش غیر ضروری ظرفیت دستگاه های گرم کننده خواهد شد .
شهر زمستان عرض جغرافیایی درجه ارتفاع از سطح دریا   دمای خشک     تهران 22 35 4000  2-دمای طرح داخل : شرایط طرح داخل از نظر دما و رطوبت نسبی در ساختمان های مسکونی و تجاری بر پایة شرایط آسایش انسان درنظر گرفته می شود در تعیین شرایط طرح داخلدر ساختمان های مسکونی و تجاری علاوه بر توجه به احساس راحتی ساکنینش باید دقت نمود که تغییر شرایط طرح در بخش های مختلف ساختمان نسبت به یک دیگر یا نسبت به هدای خارج بصورت ملاین و تدریجی صورت گیرد تا بر روی سلامتی انسان زیان بخش نداشته باشد .
تعیین دمای فضای گرم شده ( توالت و راه پله ) :


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود وسایل اندازه گیری انواع سطوح و شیب ها 20 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود وسایل اندازه گیری انواع سطوح و شیب ها 20 ص

دانلود وسایل اندازه گیری انواع سطوح و شیب ها 20 ص تحقیق وسایل اندازه گیری انواع سطوح و شیب ها 20 ص مقاله وسایل اندازه گیری انواع سطوح و شیب ها 20 ص وسایل اندازه گیری انواع سطوح و شیب ها 20 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 114 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
<a rel=دانلود وسایل اندازه گیری انواع سطوح و شیب ها 20 ص" title="دانلود وسایل اندازه گیری انواع سطوح و شیب ها 20 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 20 صفحه

وسایل اندازه گیری انواع سطوح و شیب ها موضوع : وسایل اندازه گیری انواع سطوح و شیب ها کلیات : در رابطه با وسایل اندازه گیری در کارگاه ماشین های ابزار هر قطعه می بایستی به طور دقیق و به اندازه لازم تراشیده شود و به همین جهت ، یکی از کارهای اساسی در تولید هر قطعه ،‌اندازه گیری می باشد .
دقت در اندازه گیری قطعات بسیار مهم و لازم است .
زیرا که باید مطمئن شویم قطعات بعد از عملیات تراشکاری به طور مناسب با یک دیکر مونتاژ ( یا بر هم سوار یا منطبق ) خواهند شد .
در صورتیکه هنگام اندازه گیری بی احتیاطی شود و به طور صحیح عملیات اندازه یگری صورت نگیرد ،‌وقت و مواد مصرف شده ، هدر رفته و کار انجام شده بی ارزش تلقی می گردد.
وسایل اندازه گیری طول را می توان به دو دسته تقسیم کرد : مستقیم و غیر مستقیم وسایل اندازه گیری مستقیم : وسایل اندازه گیری مستقیم دارای درجه بندی خطی هستند و با قرار دادن آنها در کنار قطعه مورد اندازه گیری ، اندازه قطعه مستقیماً از روی خطوط درجه بندی خوانده می‌شود مانند انواع خط کش های مدرج ،‌کولیس ها ، میکرومترها و … که انواع خط کشهای مدرج را در همین فصل و کولیس و میکرومتر را مستقلا در فصل بعدی مورد بحث قرار خواهیم داد .
این وسایل ، به وسایل اندازه گیری متغیر نیز موسوم هستند.
وسایل اندازه گیر غیر مستقیم : در این وسایل اطلاعات مربوط به اندازه قطعه را به یک مقیاس مدرج منتقل کرده و به این ترتیب اندازه به صورت غیر مستقیم به دست می آید .
مانند پرگارها که در همین فصل مورد بحث قرار خواهند گرفت .
1-2- اندازه گیری با خطکش های مدرج خط کش های فلزی خط کش عموماً با دقت بالاتری نسبت به مترها تهیه می‌شوند دقت خط کشهای فلزی 5/0 یا 1 میلیمتر است جنس این خط کشها به ضخامت آنها بستگی دارد و معمولا با ابعاد و جنس های مختلف ساخته می‌شوند .
خط کشهایی نیز وجود دارند که یک لبه آنها برحسب میلیمتر و لبه دیگر بر حسب اینچ مدرج شده است .
خط کش های فلزی در انواع مختلف تولید می‌شوند و در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند در زیر به شرح نمونه هایی از آنها پرداخته می‌شود .
خط کش های تخت : این خط کشها که تقریباً معمولی ترین خط کش ها است در کارهای فلزکاری برای رسم خط و یا اندازه گیری بکار گرفته می شود جنس این خط کشها از فولادی تهیه شده که در مقابل ضربه و خمش مقاوم هستند .
خط کش قلاب دار : این خط کش که درشکل زیر مشاهده می کنید به دلیل اینکه قلابی در انتهای آن دارد برای اندازه گیری قسمت داخلی کاسه ساچمه ها ، فلکه ها و طول سوراخ های شیاردار مناسب است .
زیرا هنگام اندازه گیری می توان قلاب آن را در پیشانی قطعه قرار داد .
استفاده از این ابزار دقت اندازه گیری را بالا می برد .
این نوع خط کش ها دارای تقسیمات میلیمتری و اینچی هستند .
لازم به توضیح است که قلاب نصب شده می تواند ثابت و یا قابل تنظیم نیز باشد .
خط کش با انتهای مدرج : این خط کشها تشکیل شده اند از یک دسته آجدار که یک طرف آن مهره محکم کننده و طرف دیگر آن حالت یک بست را دارد که با مهره مذکور ارتباط دارد .
روی این مجموعه قطعات کوچکی مطابق شکل زیر سوار می‌شود .
این خط کشها برای اندازه گیری جای خارها و سوراخها و یا


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود ورودی موزه بریتانیا

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود ورودی موزه بریتانیا

دانلود ورودی موزه بریتانیا تحقیق ورودی موزه بریتانیا مقاله ورودی موزه بریتانیا ورودی موزه بریتانیا
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 544 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6
<a rel=دانلود ورودی موزه بریتانیا" title="دانلود ورودی موزه بریتانیا" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 6 صفحه

موزه بریتانیا           .


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود هنر معماری اشکانی 20 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود هنر معماری اشکانی 20 ص

دانلود هنر معماری اشکانی 20 ص تحقیق هنر معماری اشکانی 20 ص مقاله هنر معماری اشکانی 20 ص هنر معماری اشکانی 20 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
<a rel=دانلود هنر معماری اشکانی 20 ص" title="دانلود هنر معماری اشکانی 20 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 24 صفحه

مقدمه پارت دربرگیرنده خراسان امروزی بود.
در کتیبه بیستون که به داریوش بزرگ تعلق دارد از این ناحیه بعنوان یکی از ساتراپیهای ایران یاد می شود.
در مورد نژاد مردم ساکن این سرزمین که پارت ها نامیده می شوند بین پژوهندگان و مورخان اختلاف نظر وجود دارد.
بعضی این اقوام را از نژاد آریائی و گروهی از نژاد زرد چینی و مغولی دانسته و بالاخره عده ای نیز آنها را آمیزه ای از دو نژاد آریائی و زرد نوشته اند.
اما امروز بیشتر خاورشناسان بر این باورند که پارتها آریائی بودند و به سبب اختلاف و آمیزش با سک ها بعضی از آداب واخلاق و رسوم آن اقوام را اخذ کرده اند یکی از طوایف مختلف یک بنام «دها» در منطقه بین گرگان کنونی و بخشهای شمالی دریای خزر سکونت گزیده .
آنجا را به اعتبار نام خود دهستان نامیدند.
هنوز چیزی از این ماجرا نگذشته بود که پارتهای آریایی با قبیله مزبور درآمیختند و طایفه دها قدرت و نیروی بیشتری بدست آورد.
در نتیجه این پژوهش ها هیچ شکی باقی نمی ماند که پارت ها و یا بنا بر گفته مورخان ایرانی «اشکانیان» از نژاد آریائی بودند.
اشکانیان نسبت به پارتها می رساندند.
در خصوص نام اشکانیان نیز دو عقیده مختلف وجود دارد.
گروهی معتقدند که چون نیاکان این دودمان در «آساک» می زیستند پادشاهان اشکانی نام سلسله خویش را از اقامتگاه اصلی پدرانشان گرفته اند.
عده ای دیگر می گویند سلاطین اشکانی به اعتبار آنکه خود را از عقاب اردشیر دوم(اشک) می دانستند به ارشکانیان و اشکانیان معروف شده اند و تصور می رود که نظر اخیر به حقیقت نزدیکتر باشد.
هنر معماری اشکانی با بر افتادن هخامنشیان و پیروزی اسکندر مقدونی هنر ملی ایران نخست دچار گسستگی شد سپس به هنری که آن را می توان هنر یونانی ایرانی خواند،‌انجامید.
این هنر نسبت به هنر هخامنشی نشان از پس ماندگی بزرگی دارد.
این وضع تا روی کار آمدن مهرداد دوم اشکانی (123 ق م) که امپراتوری اشکانی را به صورت یک قدرت بزرگ جهانی بر پا داشت،‌ محسوس است.
در این فاصله زمانی با 3 شیوه هنری در ایران روبه رو هستیم؛‌ 1- هنر تقلید شده از یونان 2- هنر یونانی 3- هنر ایرانی.
اما تمایل به تجدد ملی در همه شئون فرهنگی وسیاسی از جمله در هنر که هرگز شعله های آن در ایران فرو ننشسته بود با پادشاهی مهرداد بار دیگر فزونی گرفت و راه بازگشت و رسیدن به هنر «ایرانی نو» هموار شد.
دراین شیوه نوین هنر ایران هر چند به روش‌های ابتدایی تر بازگشت داشت،‌اما با کوشش و تحولی همراه بود و هنر ملی ایرانی بدون آمیختگی با عناصر بیگانه بار زنده شد.
بازگشت به چهره سازی تمام رخ که دوباره کاربر گسترده وهمه گیر در هنر اشکانی یافت،‌ نمونه روشن این جنبش هنری است که در هنر پیش از تاریخ ایران دیشه داشت و به هیچ روی نمی توان آن را به هنر یونانی نسبت داد.
با این دیدگاه‌،‌تمامی شاخه های هنر اشکانی را می توان بررسی کرد.
در شهر سازی ساختن شهرها با طرح دایره ای شکل به طرح رسمی شهرسازی اشکانی تبدیل شد.
دراین طرح ملاحظات دفاعی نقشی اساسی داشت.
همین طرح درقرون وسطی درغرب با گستردگی تقلید شد و رواج یافت.
نخستین جلوه های هنر معماری پارتی را در نسا اولین پایتخت پارتیان (یا «اشک آباد» در چند ک


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود هدف از نقشه کشی 166 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود هدف از نقشه کشی 166 ص

دانلود هدف از نقشه کشی 166 ص تحقیق هدف از نقشه کشی 166 ص مقاله هدف از نقشه کشی 166 ص هدف از نقشه کشی 166 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 183 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 155
<a rel=دانلود هدف از نقشه کشی 166 ص" title="دانلود هدف از نقشه کشی 166 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 155 صفحه

هدف از نقشه کشی : به طور کلی نقشه های مورد نیاز اجزای کی ساختمان را میتوان به سه دسته تقسیم کرد: 1 – طراحی ساختمان : این نقشه ها را مهندسین آرشیتکت تهیه می نمایند.
2 – نقشه های اجرایی : مانند پلانهای مختلف ، برشها ،‌دتایلاه ، نماها و غیره.
3 – نقشه های تاسیسات : مانند نقشه های برق، آبرسانی،‌ فاضلاب ،‌تهویه .
اهمیت نقشه کشی در ساختمان :‌ نقشه کشی در ساختمان یکی از مهمترین دروس فنی است.
نقشه ، زبان افراد فنی است.
برای یک فرد فنی بسیار مهم است که این زبان را بشناسد و رموز آن را بداند.
بدین معنی که بتواند نقشه ای را درست و خوب ترسیم کند و قادر به درک و خواندن آن باشد.
نقشه کشی در رشته ساختمان هم کاری است فنی و هم هنری، یعنی یک نقشه را هم باید از نظر رعایت نکات فنی درست کشید و هم باید خوب و زیبا کشید.
آنچه به قسمت فنی مربوط است تسوط هنر آموز در کلاس بیان خواهد شد و شما فرا خواهید گرفت ولی قسمت دوم یعنی زیبا کشیدن را باید با تمرین و کوشش مداوم به دست آورد تا هم درست و هم زیبا ترسیم کنید.
وسایل نقشه کشی : 1 – تخته رسم و میز نقشه کشی.
2 – خط کشی T .
3 – خط کش اشل (مقیاس).
4- گونیاهای نقشه کی 30 ، 45 و 60 درجه.
5 – مداد پاک کن.
6 – برس نقشه کشی .
7- مدادهای نقشه کشی.
8 – مداد تراش.
9 – نوارچسب کاغذی.
10 – دستگاه نقشه کشی (درافتینک).
11 – چراغ میز نقشه کشی.
12- صندلی های نقشه کشی.
13- جعبه پرگار.
14- پرگار کشویی.
15- گونیای متحرک.
16- کاغذهای نقشه کشی.
17- کاتر یا برش دهنده.
18- خط کش فلزی.
19- نقاله.
20- شابلونها (اشکال هندسی، مبلمان ،‌تاسیسات، حروف و اعداد، شابلن خطط منحنی (پیستوله).
21- راپید شابلن نویسی.
22- راودیس 23- گرافوس.
24- راپید وگراف.
25- مرکب.
26- خط کش معمولی.
27- لتراست و زیباتون.
28- نوار دور نقشه.
29- دستگاه نوگیر یا نوارزن.
1 – تخته رسم (میز نقشه کشی): تخته رسم را معمولا” از چوب درخت کاج و یا گردو می سازند تا در مقال عوامل جوی مثل گرما، سرما،‌ رطوبت مقاومت داشته باشند.
معمولا” در طرفین تخته رسمها باریکه ای از چوب سخت تعبیه می کنند.
تخته رسمها یا روی دو پایه شیب دار ثابت قرار می گیرند و یا اینکه روی دو پایه بلند که تخته رسم قابل بالا و پائین رفتن است نصب می شود.
در این حالت میتوان شیب تخته رسم را به دلخواه تنظیم کرد.
تخته رسمهایی که روی پایه های متحرک نصب می شوند، میز نقشه کشی نامیده می شوند و اندازه تخته رسم ها استاندارد شده است و در مقابل جدول زیر می باشد،‌ اما در بازار تخته رسمهایی غیر از اندازه های استاندارد شده نیز یافت می شود.
ابعاد استاندارد و انواع تخته رسم به شرح زیر است: 2000 1750 1500 1000 700 500 350 طول A میلیمتر  1500 1250 1000 700 500 350 250 عرض B میلیمتر  ارتفاع استاندارد میز نقشه کشی بیبن 80 تا 100 سانتیمتر است.
پایه های میز نقشه کشی از فلز ساخته میشود.
کناره های میز باید زاویه قائمه و اضلاع صافی داشته باشد.


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود نگاهی به تکنولوژی ساخت برج‌های پتروناس 6 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود نگاهی به تکنولوژی ساخت برج‌های پتروناس 6 ص

دانلود نگاهی به تکنولوژی ساخت برج‌های پتروناس 6 ص تحقیق نگاهی به تکنولوژی ساخت برج‌های پتروناس 6 ص مقاله نگاهی به تکنولوژی ساخت برج‌های پتروناس 6 ص نگاهی به تکنولوژی ساخت برج‌های پتروناس 6 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 8 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6
<a rel=دانلود نگاهی به تکنولوژی ساخت برج‌های پتروناس 6 ص" title="دانلود نگاهی به تکنولوژی ساخت برج‌های پتروناس 6 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 6 صفحه

نگاهی به تکنولوژی ساخت برج‌های پتروناس چاردیواری: طراحی آسمان‌‌خراش‌‌ها، به لحاظ ایجاد فرم‌های سازه‌‌ای، از پیچیدگی‌‌های خاصی برخوردار است.
این موضوع از یک سو به وجود تخصص‌‌های متعدد ـ و اغلب متعارض ـ درگیر در طراحی این ساختمان‌ها برمی‌گردد و از سوی دیگر هرچه ساختمان بلندتر می‌شود، شدت نیروهای طبیعی جاذبه، باد و زلزله افزایش می‌یابد.
در نتیجه، تدابیر سازه‌ای برای مقابله با این نیروها به جنبه مهمی در طراحی ساختمان‌‌های بلند تبدیل می‌شود.
همین امر فرم ساختمان‌‌های بلند را تا حد نسبتا زیادی از نحوه طراحی سازه آنها متاثر می‌سازد.
آسمان‌خراش‌‌ها با اینکه در اقصی‌نقاط جهان با شکوه و زیبایی خاصی سربرافراشته‌‌اند، اما در عین حال با مخاطرات زیادی نیز روبه‌رو هستند.
لیکن با وجود احتمال روبه‌‌رو بودن با چنین خطراتی، معماران همچنان به طراحی ساختمان‌‌های بلند و بلندتر ادامه می‌دهند و این کار به مسابقه‌‌ای برای تسخیر آسمان و کسب عنوان بلندترین ساختمان جهان تبدیل شده است.
 در نگاهی کلی به معماری معاصر جهان، می‌توان به نمونه‌های بی‌نظیری از آسمان‌خراش‌‌ها دست یافت.
این آسمان‌خراش‌‌های عظیم با هر انگیزه و در پاسخ به هر نیازی که ساخته شده‌‌اند، متکی بر پیشرفت‌های تکنولوژی هستند.
"برج‌های دوقلوی پتروناس" (Petronas Towers) در کوالالامپور، یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های آسمان‌‌خراش‌‌ها در عصر حاضر به‌‌شمار می‌روند که طی سال‌های 1992 تا 1998، در مرکز ناحیه اقتصادی شهر توسط معمار مشهور، "سزار پلی" (Cesar Pelli) طراحی و ساخته شده‌اند.
این برج‌ها که به‌عنوان یک نشانه شهری، سمبل معماری معاصر مالزی نیز به‌شمار می‌روند و از جمله طرح‌های شاخص در زمینه استفاده از تکنولوژی هستند، جایزه معماری آقاخان را در سال 2004 نصیب خود نموده‌‌اند.
 برج‌های پتروناس که سازه‌‌های شگفت‌‌آور و عظیمی از شیشه و آهن هستند، با 88 طبقه و مناره‌هایی به بلندی 30 متر، تجسمی عینی از رویاهای معمار، سزار پلی می‌باشند.
کاربرد 26 هزار تن آهن در اسکلت فلزی این برج‌ها، دو نمونه بی‌‌نظیر از بزرگ‌ترین سازه‌های فلزی تاریخ را به نمایش گذاشته است.
پی‌ریزی برج‌‌های پتروناس به صورت گسترده، در مساحتی بیش از 5/1 هکتار و حجمی معادل 70 هزار تن بتن، که 3 روز متوالی، 24 ساعته ادامه داشت، بزرگ‌‌ترین پی‌ریزی یکباره‌ای می‌باشد که تا به آن تاریخ انجام گرفته است.
اما این پی عظیم، به تنهایی قادر به تامین مقاومت ساختمان در طول یک زلزله عظیم نخواهد بود.
ازاین‌رو در برج‌های دوقلوی پتروناس 14 دمپر (Damper) نصب شده است.
این وسیله که در خرپاهای مورب سازه فلزی نصب می‌‌گردد، لرزش ساختمان را در طول زلزله کاهش می‌‌دهد و درست مانند یک کمک‌فنر اتومبیل عمل می‌کند.
یک آسمان‌خراش با دمپر می‌‌تواند 3 برابر یک آسمان‌‌خراش معمولی، انرژی تولید شده توسط زلزله را جذب کند.
هرچه زلزله طولانی‌تر باشد، دمپر می‌‌تواند موثرتر باشد و با هر موج زلزله، انرژی بیشتری جذب کند.
 هنگام برخورد باد با یک برج، ساختمان مانند بادبان قایق عمل می‌‌کند.
برای این‌که ساختمان بتواند نیروی باد را تحمل کند، باید به قدری انعطاف‌‌پذیر باشد که بتواند مقدا


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود نیمکت ها و صندلی های در فضای سبز 10 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود نیمکت ها و صندلی های در فضای سبز 10 ص

دانلود نیمکت ها و صندلی های در فضای سبز 10 ص تحقیق نیمکت ها و صندلی های در فضای سبز 10 ص مقاله نیمکت ها و صندلی های در فضای سبز 10 ص نیمکت ها و صندلی های در فضای سبز 10 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 180 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9
<a rel=دانلود نیمکت ها و صندلی های در فضای سبز 10 ص" title="دانلود نیمکت ها و صندلی های در فضای سبز 10 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 9 صفحه

نیمکت ها و صندلی های در فضای سبز  پیشینه صندلی در ایران بی گمان در اندیشه بسیاری از ما میز و صندلی یک ره آورد اروپایی یا غربی و به گونه ای دیگر بخشی از فرهنگ تحمیلی غرب است.
اما هنگامی که با نگاهی گذرا به پیشینه نزدیک به پنج هزار ساله آن می نگریم در می یابیم میز و صندلی _ که امروز چنین در زندگی روزمره ما ریشه و پای گرفته و از ضروریات هر فضای اجتماعی شده است _ از اختراعات و ابتکارات شرقی ها بویژه مردم آسیای باختریست.
در اینکه کدام ملت یا قوم باستانی نخستین بار از آن سود جستند اطلاع دقیقی در دست نیست.
چه پیشینه آن در نجد ایران، میان رودان و دیگر مراکز تمدنی این حوزه کمابیش هم زمان است.
گو اینکه کاربرد آن ویژه دربار شاهان، خلفا و امرا بوده است.
در این راستا هر از چند گاه وقفه یا شکستی هم به چشم می خورد اما این وقفه چندان پایدار نیست که نتوان خط تداوم و دیرپایی آن را به دست آورد.
از هزاره های دور تا یکی دو سده پیش نشستن بر صندلی یا کرسی گونه یی برتری و تمایز از دیگران به شمار می آمده است.
حتی در زندگی انسان غارنشین آنان که سمت ریاست و برتری داشتند برای القای برتری خود از دیگران بر سکو یا فراز تخته سنگی می نشستند و بقیه بر زمین.
این نتیجه ایست که ازسفالینه ها، دیوارنگاره ها و نقوش به جای مانده از گذشتگان حاصل می شود.
از باشکوه ترین نقوش صندلی نقش داریوش بزرگ در آستانه جنوب خاوری تالار صدستون در تخت جمشید است.
تخت شاهی بر دستهای سررج نمایندگان ملل تابع هخامنشیان است و در فرازترین رج داریوش بر روی تخت_صندلی یی که تکیه گاهی بلند دارد نشسته است.
چه در این نقوش و چه در نقش خزانه، صندلی داریوش آراسته و بلند است و میز کوچکی در زیر پا گذاشته شده است.
با سقوط شاهنشاهی هخامنشی و چیرگی مقدونیان بر ایران نه تنها در دوران حکومت اسکندر و جانشینان او بل در دوران فرمانروایی پارتی ها و ساسانیان نیز _به گواهی مسکوکات این دوران_ میز و صندلی کاربردی چون گذشته دارد.
در سده های نخستین اسلام امرا و خلفا بر نشستن بر جایی بلندتر از دیگران و تکیه دادن بر پشتی بسنده می کردند و تنها مستوفیان و نویسندگان از میزهایی کوچک (چهار زانو پشت آن می نشستند و به کتابت می پرداختند) استفاده می کردند.
اما پس از چندگاهی تخت یا کرسی های گسترده جایگزین آنها شد و کم و بیش رسوم شاهان ساسانی در دربار خلفا و امرا راه یافت.
در این سده ها هنوز مردم عادی نشستن بر زمین یا تشکچه را ترجیح می دادند و تنها به پشتی یا تکیه گاهی بسنده می کردند.
در بیشتر مینیاتورهای دردست از نخستین سده های ایران اسلامی تا اوایل دوران قاجار یعنی نزدیک به دوازده سده، رسم نشستن کمو و بیش همین بوده است در بیشتر مینیاتورهای سده های میانی تا اوایل قاجاریه تخت گسترده ای با پایه های کوتاه و تکیه گاهی نه چندان بلند نقش شده است که شاه بر آن نشسته و وزیران و دیگر بزرگان دربار در دو سوی آن ایستاده یا بر زمین نشسته اند.
.
بر روی اشیاء فلزی یا سفالینه هایی که از سده های میانی دردست است کمتر نقش میز یا صندلی آمده است.
زنان یا مردان بر زمین نشسته اند و تکیه گاهی چون متکا دارند و این به روشنی گویای شیوه زندگی


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود نور طبیعی در معماری و معماری داخلی 29 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود نور طبیعی در معماری و معماری داخلی 29 ص

دانلود نور طبیعی در معماری و معماری داخلی 29 ص تحقیق نور طبیعی در معماری و معماری داخلی 29 ص مقاله نور طبیعی در معماری و معماری داخلی 29 ص نور طبیعی در معماری و معماری داخلی 29 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 585 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
<a rel=دانلود نور طبیعی در معماری و معماری داخلی 29 ص" title="دانلود نور طبیعی در معماری و معماری داخلی 29 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 29 صفحه

نور طبیعی در معماری و معماری داخلی ازدید همگان نور"جزء اساسی و ضروری در ساختمان است .
که کار آن روشن کردن فضا به منظور قابل رویت ساختن آن است .
در هنر ساختمان سازیی یا به عبارتی معماری نور یکی از اجزایی است که کنار عناصرو مفاهیم دیگر از قبیل ساختار" نظم فضایی "مصالح" رنگ و .
.
.
.
مطرح می شود و در طراحی به عنوان یک عنصر مجزا باید نقش خود را ایفاکند .
ولی واقعیت این است که در بسیاری از موارد در ساختمان سازیو معماری های داخلی به نور بیشتر از یک عامل روشن کننده که باعث کاهش مصرف نور مصنوعی و در نتیجه کاهش مصرف برق ! می شود " نمی نگرند و فقط به مواردی از قبیل این که نور جنوبی و شمالی بر نور شرقی و غربی ارجحیت دارد و در مواقع ناچاری نور شرقی از نور غربی بهتر است "توجه می شود و معماران به صورت کلیشه ای و از روی عادت آن را رعایت می کنند و اگر در ساختمان سازی نیازی به نور پردازی و ایجاد مفاهیم و تاکید هایی توسط نور باشد منحصرا به استفاده از نور مصنوعی می پردازند و با انواع درجات و رنگ های نور مفهوم و طرح خود را اجا می کنند .
در صورتی که با نگاهی به تاریخ معماری گذشته ( تقریبا هر نوع معماری تاریخی ) نور به عنوان یک عنصر مجزا به کار گرفته شده و به نتایج بسیار زیباییهم رسیده اند .
یکی از مهمترین مشخصه های نور طبیعی " توالی و دگرگونی آن در در طول روز است که باعث حرکت و تغییر حالت در ساعات مختلف می شود .
در تاریخ نقاشی توجه به نور در دوره امپر سیونیست ها دیده می شود .
هنگامی که نقاشان آتلیه های خود را ترک کردند و در زیر نور خورشید با نور طبیعی مشغول نقاشی شدند .
از مشخصات این سبک توجه به رنگ و نور در ساعات مختلف روز و انعکاس رنگ های اشیای مختلف در یکدیگر و تاثیر رنگ های پیرامونی و به کار بردن رنگ های خالص و ناب می باشد .
قاعدتا لازم نیست که چنین تحولی در سبک معماری داخلی ما نیز به وجود آید " با توجه به اینکه ما ساختمان هایی داریم که عنصر نور را به قدری قوی و جذاب در خود به کار گرفته اند که هر بیننده ای را به خود جذب می کند .
این مقاله به بررسی نقش نور در معماری و معماری داخلی به عنوان یک جزء سازنده و مفهوم بخش می پردازد و در خاتمه امید بر این دارد که در آینده در ساختمان ها همانند نیاکانمان شاهد به کارگیری نور طبیعی به صورت یک عنصر کاملا اثر بخش باشیم .
نور و طبیعت نور طبیعی که حامل انرژی حیات بخش درونی است به عنوان یکی از منابع وجود حیات بر روی زمین محسوب می گردد.
علاوه بر آن نور می تواند با رنگ ها و جلوه های متفاوت خود باعث تغییر چهره یک مکان شود زیرا نور در هر یک از فصول سال " در آب و هواهای متفاوت و یا در هر زمانی از طول روز دارای چهره ای مخصوص به خود می باشد .
ضمنا هر مکانی دارای نور خاصی است که تنها به آنجا تعلق دارد برای مثال در صحرای یک منطقه استوایی تابش به قدری شدید و سایه ها آنقدر کوتاه است که اشیا به چشم بیننده مرتعش و در حال ذوب شدن به نظر می آیند .
به همین ترتیب نور موجود در مناطق کوهستانی " جنگلی و یا سواحلی نیز دارای ویژگی های مکانی مخصوص به خود و متمایز از سایر مناطق است .
زمانی که نور را به داخل فضای ساخته شده هدایت می کنیم در اصل ن


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود نور در معماری 19 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود نور در معماری 19 ص

دانلود نور در معماری 19 ص تحقیق نور در معماری 19 ص مقاله نور در معماری 19 ص نور در معماری 19 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 15 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
<a rel=دانلود نور در معماری 19 ص" title="دانلود نور در معماری 19 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 25 صفحه

نور در معماری زیبائی که به چشم می آید از پرتو نور و روشنائی است و گرنه در تاریکی ،زیبائی مفهومی ندارد.
زیبائی حقیقتی با نور معرفت درک می گردد و زیبائی ظاهری با عزیزترین حس ما که بینائی است دیده می شود.
نور و روشنایی چه ظاهری و چه عرفانی باعث می شود که زیبائی به چشم آید و رنگ و سایر زیبائیهای شیء جلوه کند.
بنابراین بحث نور و پرداختن به آن می تواند در مباحث زیبائی شناسی و هنر جایگاه ویژه ای داشته باشد.
از جمله علوم و هنرهایی که می توان به نقش نور در آن اشاره داشت ،هنر معماری است که بحث مفصلی را در زمینه روند بهره گیری از نور طبیعی به خود اختصاص می دهد.
ابزار و وسایل روشنایی نیز به عنوان عواملی که تأمین کننده ی نور مصنوعی هستند ،مطرح می باشند.
در هنر معماری نور یکی از اجزایی است که کنار عناصر و مفاهیم دیگر از قبیل ساختار ،نظم فضایی، مصالح، رنگ و … مطرح می شود و در طراحی به عنوان یک عنصر مجزا باید نقش خود را ایفا کند.
یکی از مهمترین مشخصه های نور طبیعی، توالی و دگرگونی آن در طول روز است که باعث حرکت و تغییر حالت در ساعات مختلف می شود.
در تاریخ نقاشی توجه به نور در دوره امپرسیونیست ها دیده می شود.
هنگامی که نقاشان آتلیه های خود را ترک می کردند و در زیر نور خورشید با نور طبیعی مشغول نقاشی شدند.
از مشخصات این سبک توجه به رنگ و نور در ساعات مختلف روز و انعکاس رنگ های اشیاء مختلف در یکدیگر و تأثیر رنگ های پیرامونی و به کار بردن رنگ های خاص و ناب می شد.
این مقاله به بررسی نقش نور در معماری و معماری داخلی به عنوان یک جزء سازنده و مفهوم بخش می پردازد و در خاتمه امید بر این دارد که در آینده در ساختمان ها همانند نیاکانمان شاهد به کارگیری نور طبیعی به صورت یک عنصر کاملاً اثر بخش باشیم.
نور و بشر از دوران ماقبل تاریخ همواره اجسام نورانی که تجسمی از یک شیء زنده را در ذهن بیدار می کردند توسط بشر مورد ستایش و احترام قرار گرفته و مشتاقانه برایشان جشن می گرفتند، آن ها را عبادت کرده و می پرستیدند.
این توجه بیش از اندازه به عنصر نور در اغلب فرهنگ های اولیه بشری و در جوامعی با آداب و رسوم و عقاید مذهبی متفاوت همچنان در طول زمان مشاهده می شود.
برخی از جوامع نور خورشید را در تشریفات مذهبی شان به کار می بردند و برخی دیگر درخشش اجسام نورانی را به عنوان عامل ایجاد فعل و انفعالاتی رمزآلود جهت دست یابی به حیطه هایی ماورای دنیای زمینی تلقی می کردند.
حتی امروزه در بسیاری از مدارس شرقی که به تدریس یوگا اشتغال دارند برای ایجاد تمرکز ذهنی از اجسام نورانی مانند لامپ، خورشید، ماه، بلور و نور آتش استفاده می کنند.
در اغلب ادیان، نور نماد عقل الهی و منشأ تمام پاکی ها و نیکی ها است و خارج شدن انسان از تاریکی جهل و تابیده شدن نور معرفت در وجودش همواره یک هدف نهایی می باشد.
در اثر تابیده شدن نور الهی به درون کالبد مادی، یعنی جایگاه نفس آدمی است که انسان به رشد و تکامل معنوی می رسد در نتیجه برای نمایش این تمثیل در معماری اغلب بناهای مذهبی نور به عنوان عنصری بارز و مستقل از سایر عناصر و مفاهیم به کار رفته در ساختمان به کار گرفته می شود به گونه ای که شعاع های آن به طور واضح در داخل کالبد مادی و


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود نقوش سنتی ایرانی 36 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود نقوش سنتی ایرانی 36 ص

دانلود نقوش سنتی ایرانی 36 ص تحقیق نقوش سنتی ایرانی 36 ص مقاله نقوش سنتی ایرانی 36 ص نقوش سنتی ایرانی 36 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
<a rel=دانلود نقوش سنتی ایرانی 36 ص" title="دانلود نقوش سنتی ایرانی 36 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 44 صفحه

گفته می شود .
مثلاً زمینه فرش اردبیل (شیخ صفی) که محل بافت و طراحی آن مورد تردید است ، سرمه ای است .
بنابراین با این که نام یک استاد کاشانی بر روی آن است ، در طراحی آن برخی از مبانی طراحی آذربایجان به کار گرفته شده است.
در برخی از فرشهای ایرانی ، مثل بختیاری ، گاه طراحی بر زمینة سرمه ای طوری است که شب پر ستاره ای را یاد آوری می کند.
ظاهراً زمینة سرمه ای سنت شمال و مغرب ایران بوده است و کم کم به قسمتهای دیگر ایران هم برده شده است .
نقشها و تزیین های خاص روی سفالها و پیکره های باستان در زندگی روزانه ی افراد مبتکر ، دقایق و مواقعی هست که به ایجاد طرح و شکل دست می برند و با نوک قلم، شکلهای آشنا و مکرر به وجود می آورند و از این راه به شکلهای تازه راه می یابند .
زیرا از راه تکرارها و خطوط هرز کشیدن یا خطوط موازی و متقاطع به وجود آوردن ، میان آنها را نقطه گذاری کردن ، نقطه ها را پهلوی هم یا دور از هم قرار دادن ، شکلهای تازه به وجود می آید.
بشر اولیه از آنگاه که چشم به طبیعت دوخت و به اطراف خود نظر انداخت چیزهای زیادی برای طرح کردن اندوخت .
خاطرات زیادی داشت که آنها را می بایست باز نویسی یا شکل سازی کند و بمانند زینت گری از هر خط راست یا کج الهام بگیرد و آنها را برای خوش آیندی چشم در جایی مناسب کار بگذارد و به نحوی مطبوع ، ترکیب بندی کند.
شاید مناسب ترین وسیله زینت گری پس از آرایش هیکل و سر و صورت ، کوزه های گلی و سفالی باشند ( در واقع همان وسیله ای که نوک چوبها یا سنگهای تیز می توانسته رویه نرم آنها را آسانتر بکاوند و احیاناً می شده است خطوط اشتباهی و بد راه و نامناسب را به اصلاح آورند.
) خطوط راست و کج یا موازی و متقاطع کشیدن ، هاشور زنی و نقطه گذار ی کردن شاید ابتدایی ترین شکل زینت گری بوده باشد.
زیرا هم ساده ترین شکلها را داشته و هم مناسبترین نمونه مکرر سازی و به دست آوردن مهارت در این راه بوده است.
چه بسا سفالها ، که بدست آمده و برروی آنها ابتدایی ترین نقوش بشر ماقبل تاریخ این فلات ، خودنمایی می کند و به خوبی می توان دریافت که کدام شکل ، ماهرانه یا ناشیانه انجام شده ، یا کدام طرح از روی شتاب یا حوصله به وجود آمده است .
شاید نوع طراحی شکل (2) که به خاطر دشواری مستقیم کشیدن خطوط و همچنین شکل (3) که طراحی آن از حیث دشواری دست کمی از نقش دوم ندارد حاکی جرأتی باشد که کوزه گر طراح به اتکاء تمرین فراوان در انواع طرح ، از ارائه چنین ترکیبی باک نداشته است و با پرکردن خانه ها یا راههای پهن که نقش چشمگیر به وجود می آورده عیب طرحها پوشیده می مانده است.
طرح (4) که شانه ای شکل است و طرحهای (5و6) که اکثراً به هم شباهت دارند و شکلهای (7و8و9 ) که از هر حیث یاد آور یکدیگرند و شکل (10) که با خطوط متقاطع نازک و خطوط افقی پهن زینت شده است آنچنان حساب شده و منظم اند که مانند شکلهای (11و12) و یا شکلهای (13و 14) دارای ریتم نرم و ظریف می باشند و در عین یک نواختی شکل ، چون زمزمة ساییده دوران ها و مردمی است که آوای گمشده آنان گویی چون خود طرحها از میان فضای هزارها سال به گوش ما می رسد .
« متأسفانه تصویری از شکلهای 7 به بعد در دست نبود و تنها صرف


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود نقطه در معماری 26 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود نقطه در معماری 26 ص

دانلود نقطه در معماری 26 ص تحقیق نقطه در معماری 26 ص مقاله نقطه در معماری 26 ص نقطه در معماری 26 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 210 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
<a rel=دانلود نقطه در معماری 26 ص" title="دانلود نقطه در معماری 26 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 25 صفحه

نقطه   در هنر تجسمی وقتی از نقطه نام برده می شود، منظور چیزی است که دارای تیرگی یا روشنی، اندازه و گاهی جرم است و در عین حال ملموس و قابل دیدن است.
از این نظر در ظاهر تشابهی میان این مفهوم از نقطه با آن چه که در ریاضیات به نقطه گفته می شود، وجود ندارد.
در ریاضیات موضوعی ذهنی است که در فضا یا بر صفحه تصور می شود، بدون اینکه قابل دیدن و لمس شدن باشد.
نقطه در زبان هنر تجسمی چیزی است کاملاً ملموس و بصری که بخشی از اثر تجسمی را تشکیل می دهد و دارای شکل و اندازه نسبی است.
به عنوان مثال وقتی از فاصله ی دور به یک تک درخت در دشت نگاه می کنیم.
به صورت یک نقطه تجسمی دیده می شود.
اما وقتی به آن نزدیک می شویم یک حجم بزرگ می بینیم که از نقاط متعدد ( برگ ها) و خطوط ( شاخه ها) شکل گرفته است.
بنابراین محدوده ی فضا یا سطح که همان کادر است نقش تعیین کننده ای در تشخیص دادن نقطه ی تجسمی و معنا پیدا کردن آن دارد.
در صورتی که اندازه لکه یا عنصر بصری نسبت به کادر به قدری کوچک باشد که به طور معمول نتوانیم جزئیات آن ها را به صورت سطح یا حجم تشخیص بدهیم، می توانیم به آن نقطه تجسمی یا بصری بگوییم.
  موقعیت های مختلف نقطه  بسته به این که نقطه ی بصری در کجای کادر قرار گرفته باشد، موقعیت های متفاوتی را به وجود می آورد.
یک نقطه روابط محدود ساده ای با اطراف خود دارد و به همان نسبت توجه مخاطب را به خود جلب می کند.
اما چنانچه نقاط بصری متعددی در یک کادر وجود داشته باشند، بر اساس روابطی که از نظر شکل، اندازه ، تیرگی ، روشنی ، رنگ ، بافت ، دوری و نزدیکی با یکدیگر دارند تأثیرات بصری متفاوتی به وجود خواهند آورد.
گاهی ممکن است نقطه به عنوان کوچک ترین بخش تصویر تلقی شود.
در این صورت در اثر تراکم نقطه های تیره تیرگی حاصل می شود و در اثر پراکندگی آنها روشنی دیده می شود.
           خط  در زندگی روزمره و در طبیعت، خط حضور چشمگیری دارد.
در این زمینه می توان مثال های متفاوتی ذکر کرد.
نقوش خطی روی لباس ها، ردیف صندلی ها در سالن امتحانات، خطوط آجرهای چیده شده، سیم ها و تیرهای برق، تنه درختان در کنار خیابان ها ، شیارهای شخم و .
.
تنوع مثال ها و نمونه ها به خودی خود نشان می دهد که منظور از خط تجسمی معنایی نسبی از خط است و آن نشان دادن یک حرکت ممتد و پیوسته بر سطح یا در فضاست.
بنابراین خط می تواند دو بعدی یا سه بعدی باشد.
  جهت خط   خطوط تجسمی بر اساس جهت حرکت مداوم در یک مسیر کلی به چهار دسته ی اصلی تقسیم می شوند که عبارتند از : الف) خطوط عمودی که در طبیعت به شکل تنه درختان، تیرهای برق و ساختمان های مرتفع دیده می شوند.
مفهوم این خطوط می تواند ایستادگی ، مقاومت و استحکام باشد.
ب) خطوط افقی که در طبیعت به صورت سطح زمین، خط افق، پهنه دریا یا یک انسان خوابیده دیده می شود.
مفهوم این نوع خط می تواند آرامش ، سکون یا اعتدال باشد.
ج) خطوط مایل که در طبیعت به شکل کناره های کوه، خط رعد در آسمان و سراشیبی دیده می شوند.
و در یک اثر تجسمی برای نشان دادن تحرک ، پویایی ، خشونت و عدم سکون و ثبات به کار می روند.
د)


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق

دانلود نقشه کشی صنعتی 17 ص

دانلود-تحقیق.aspx"> دانلود نقشه کشی صنعتی 17 ص

دانلود نقشه کشی صنعتی 17 ص تحقیق نقشه کشی صنعتی 17 ص مقاله نقشه کشی صنعتی 17 ص نقشه کشی صنعتی 17 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
<a rel=دانلود نقشه کشی صنعتی 17 ص" title="دانلود نقشه کشی صنعتی 17 ص" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 17 صفحه

نقشه کشی صنعتی در این قسمت قصد داریم به بررسی نقشه کشی صنعتی، یکی از درسهای مهندسی صنایع که بطور غیرمستقیم با این رشته درارتباط است بپردازیم .
امیدواریم در پایان این قسمت شما با مطالب زیرآشنا شده باشید: 1-تاریخچه نقشه کشی صنعتی 2- نقشه کشی صنعتی ،استانداردهای آن و جایگاه آن در صنعت 3- سر فصل های درس نقشه کشی صنعتی برای رشته مهندسی صنایع 4- معرفی کتاب های نقشه کشی صنعتی 5- معرفی نرم افزارهای نقشه کشی صنعتی 6- کاربرد نقشه کشی صنعتی درمهندسی صنایع تاریخچه نقشه کشی صنعتی: در زمان های قدیم حتی سال های قبل از میلاد برای نشان دادن و معرفی قطعات و وسایل صنعتی از نقشه هایی استفاده می کرده اند که بطور کامل گویا نبوده و از قواعدی که همگان آن رادرک کنند بهره ای نداشته است ودر موقع نقشه خوانی با مشکلاتی روبرو می شوند تا اینکه آقای لئوناردو داوینچی نقاش و مجسمه ساز ایتالیایی (1459-1516) طراحی را ارائه نمود وطبق قواعدی جسم سه بعدی را روی صفحه ی دو بعدی با رسم تصاویر نشان داد که دراین حال نقشه هاگویا تر وقابل فهم تر شد.
سپس دانشمندان وریاضی دانان اروپایی فعالیت او را دنبال کردند تا اینکه گاسپارمانژ اهل فرانسه در سال 1798هندسه ترسیمی را معرفی نمود و این علم پایه و ریشه نقشه کشی صنعتی شد و امروزه از همان اصول استفاده می شود .
نقشه کشی صنعتی و جایگاه آن در صنعت: نقشه کشی صنعتی همان زبان تکنیک یا زبان صنعت است .
زبانی که تراوش فکر مهندسان و طراحان را به تصویر می کشد .
مهارت نقشه خوانی و نقشه کشی در مهندسی مانند سواد خواندن و نوشتن می باشد.
نقشه کشی در حقیقت نوعی زبان محاوره در علوم مهندسی می باشد که اطلاعات مورد نیاز از یک قطعه، ماشین، سازه، و یا یک طرح را به روشنی و بدون ابهام بیان می کند.
این اطلاعات شامل شکل هندسی، نحوه قرار گرفتن و اتصال اجزاء مختلف، مشخصات فیزیکی و هر گونه اطلاعات ضروری می باشد.
بنابراین هر مهندس لازم است که به این زبان مسلط باشد و بتواند به راحتی از طریق آن به تبادل اطلاعات با سایر مهندسین بپردازد.
حداقل مهارت مورد نیاز برای یک مهندس نقشه خوانی است و البته توصیه می شود که نقشه کشی را نه لزوما بطور حرفه ای نیز بداند.
هر مقدار تسلط به نقشه خوانی و نقشه کشی بیشتر باشد، شخص سریعتر و راحت تر می تواند ایده های خود را به دیگران منتقل کند و ایده های دیگران را درک کند.
درحقیقت نقشه حاوی تمام اطلاعات اعم ازاندازه قطعه ،جنس قطعه، مقدار پرداخت و یا هر سوال دیگری که ممکن است برای تراشکار هنگام تراش قطعه پیش بیاید می باشد(نتیجه می گیریم که یک تراشکار حرفه ای نیز باید علم نقشه کشی را بلد باشد )درواقع می توان گفت که نقشه کشی در صنعت مانند پلی است که دفاتر طراحی را با کارگاه های ساخت و تولید مرتبط می سازد.
استانداردها ی نقشه کشی : نخستین موسسه ملی استاندارد در سال1902در انگلستان وسپس در1916 در هلند و 1917 درآلمان تاسیس شد.
بدنبال آن استاندارد DIN که استاندارد صنعتی آلمان است گسترش پیدا کرد، ودرزمینه نقشه کشی صنعتی فعالیت وسیعی آغاز شد.
در سال 1926 اتحادیه ای متشکل از 20 موسسه استانداردملی ازکشورهای مختلف به نام اتحادیه بین المللی موسسات استانداردملی استاندارد ISO)) تشکیل شد ،ا


دانلود پاورپوینت، گزارش کارآموزی، مقاله، پروژه، تحقیق