به روز داک

دانلود تحقیقات علمی و پژوهشی , آموزشی , تمامی رشته ها

به روز داک

دانلود تحقیقات علمی و پژوهشی , آموزشی , تمامی رشته ها

دانلود دانلودتحقیق مقدمه کوتاهی بر موشک 20 ص

دانلود مقدمه کوتاهی بر موشک 20 ص تحقیق مقدمه کوتاهی بر موشک 20 ص مقاله مقدمه کوتاهی بر موشک 20 ص مقدمه کوتاهی بر موشک 20 ص
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل zip
حجم فایل 71 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
دانلودتحقیق مقدمه کوتاهی بر موشک 20 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 20 صفحه

مقدمه کوتاهی بر موشک هر وسیله پرنده از یک نیروی جلوبرنده برای غلبه بر نیروهائی که طبیعت به آن وارد می کند و همچنین پیشروی استفاده می کند.
در وسایل پرنده این نیروی جلوبرنده توسط انواع موتورهای توربوجت، توربوفن، توربوپراپ، توربوشافت، رم جت، اسکرم جت و موتورهای راکت سوخت جامد و سوخت مایع به دست می آید.
انواع موتورهای یاد شده از یک ماده سوختنی و یک اکسیدکننده برای ایجاد نیروی جلوبرنده استفاده می کنند که در هواپیما ها و هلیکوپتر ها وسیله پرنده ماده سوختنی را با خود حمل می کند و از هوای محیط به عنوان اکسید کننده استفاده می کند.
ولی موشکها وسایل پرنده ای هستند که علاوه بر مواد سوختنی اکسید کننده ها را نیز با خود حمل می کنند.
با این تفسیر موشکها در محیطهائی که هوا وجود ندارند نیز قابل استفاده هستند مانند خارج از جو زمین و یا در زیر آب.
اکثریت موشکها از موتورهای راکت سوخت جامد و یا سوخت مایع برای ایجاد نیروی جلوبرنده استفاده می کنند ولی در برخی موارد از موتورهای توربوجت و رم جت و اسکرم جت نیز در موشکها استفاده می شود.
در صورتی که مباحث مربوط به راکت و موتور راکت را به عنوان دو بحث جداگانه در نظر بگیریم می توان دو تعریف جداگانه برای آنها در نظر گرفت.
راکتها وسایل پرنده ای هستند که در ابتدا به سوی یک هدف نشانه روی می گردند و پس از شلیک هیچ گونه کنترلی بر روی آنها وجود ندارد.
در صورتی که موتور راکت فقط یک سیستم جلوبرنده است.
در قیاس راکت با موشک توجه به این نکته ضروری است که موشکها در تمامی و یا قسمتی از مسیر حرکت خود به صورتهای مختلف قابل کنترل هستند.
بنابراین سه عنوان راکت و موشک و موتور راکت دارای معانی و مفاهیم مستقلی هستند.
انواع موشکها موشکها را در یک دسته بندی کلی می توان به سه دسته کلی تقسیم بندی نمود.
موشکهای ماهواره بر موشکهای تحقیقاتی موشکهای جنگی موشکهای حمل کننده ماهواره برای حمل ماهواره و محموله های فضائی و قرار دادن آنها در مدارات مختلف به کار می روند.
موشکهای تحقیقاتی برای انجام ماموریت های تحقیقاتی مانند هواشناسی یا زمین شناسی کاربرد دارند.
موشکهای جنگی به پنج دسته کلی تقسیم بندی می گردند: موشکهای بالستیک با بردهای مختلف از موشکهای برد کوتاه (Short Range Ballistic Missile) تا موشکهای قاره پیما (Intercontinental Ballistic Missile).
دلیل نامگذاری این موشکها مسیری است که این موشکها به صورت منحنی و در قالب مکانیک پرتابه ای طی می نمایند.
موشکهای کروز (Cruise) که از باله ها و نیروهای آیرودینامیکی برای کنترل وضعیت خود استفاده می کنند.
موشکهای پدافند هوائی موشکهای ضد زره موشکهای دوزیست (موشکهای شلیک شونده به یا از داخل آب) ویژگی‌های سیستم موشک بالستیک موشک بالستیک، بدون سرنشین و دارای سکوی پرتاب‌کنندة هدایت‌شونده با یک یا چند مرحلة پرتاب است که معمولاً نیروی رانش را برای بخش کوچکی از مسیر پرواز فراهم می‌کند.
در بیشتر مسیر پرواز، کلاهک‌های موشک از خط سیر آزاد پرواز بالستیکی عبور می‌کند که برای موشک‌های دوربردتر، قسمتی یا تمام آن، بر فارز جو قرار دارد.
مدت زمان پرواز به‌سوی هدف، از چند دقیقه برای سیستم‌های تاکتیکی کوتاه برد، تا حدود سی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.