به روز داک

دانلود تحقیقات علمی و پژوهشی , آموزشی , تمامی رشته ها

به روز داک

دانلود تحقیقات علمی و پژوهشی , آموزشی , تمامی رشته ها

دانلود دانلود تحقیق دینام .. 19ص.DOC

دانلود دینام 19صDOC تحقیق دینام 19صDOC مقاله دینام 19صDOC دینام 19صDOC
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 3048 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
دانلود تحقیق دینام .. 19ص.DOC

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 18 صفحه

دینام دینام مولد جریان مستقیم می باشد که بطور کلی از قطعات زیر تشکیل می گردد.
 1-براکت 7-بوش 13- واشر نمدی 19- آرمیچر  2-بوش برنزی 8-بلبرینگ 14-ذغال 20-رینگ  3-واشر 9-تخت 15-نگهدارنده واشر نمدی 21-واشر نگهدارنده بلبرینگ  4-بالشکتها 10-یاتاقان براکت جلو 16-پیچهای بلند 22-رینگ فشاری لاستیکی  5-بدنه دینام 11-مهره و واشر 17-کموتاتور، واشر نمدی    کلکتور   6-محور آرمیچر 12-ترمینال 18-پیچ کفشک درپوش جلو   بررسی عملکرد مدار ساده دینام از حرکت دادن یک سیم هادی در میدان مغناطیسی به طریقی که خطوط قوای میدان مغناطیسی را قطع کند، نیروی محرکه ای القاء می شود که این نیرو به وسیله آمپرمتر در هادی قابل تشخیص است.
با تغییر جهت حرکت هادی جهت حرکت عقربه آمپرمتر نیز تغییر می کند.
اگر سیم هادی در جهتی حرکت کند حرکت آن با خطوط قوا موازی باشد، هیچ نیروی محرکه ای در آن القاء نمی شود.
 در دینام حرکت هادی بصورت دورانی است.
حرکت دورانی هادی به این صورت قابل انجام است که سیم هادی بصورت قاب در می آید.
جریان ایجاد شده در قاب بصورت متناوب خواهد بود که در زمان اندازه گیری آن به وسیله آمپرمتر، عقربه آمپرمتر بین صفر منفی و مثبت در نوسان است.
 برای تبدیل ولتاژ متناوب به ولتاژ یکسو، حلقه هادی را به دو نیم حلقه تبدیل می کنند که بین نیم حلقه ها عایق می شود.
آنگاه ذغال روی حلقه ها قرار می دهند که جریان را از طرف (ذغال مثبت) میگیرد و به مصرف کننده انتقال می دهد.
ذغال دیگر مدار جریان را مسدود می کند.
به دو نیم حلقه ای که به منظور یکسو سازی جریان، نسبت به هم عایق بندی شده اند کلکتور (کموتاتور) می گویند.
ساختمان یک دینام ساده در ساده ترین صورت دینام فقط یک کلاف یا یک سیم پیچ و دو تکه کلکتور به کار رفته است.
در این دینام جریان لازم برای بالشتکها از ذغال مثبت تامین می شود، یعنی مقداری از جریان تولید شده دینام برای مغناطیس کردن قطبها به مصرف می رسد.
چنین دینامی را خود تحریک گویند.
 در چنین دینامهایی شدت نوسانات ولتاژ زیاد است و برای کاهش دادن آن بجای استفاده از یک کلاف سیم پیچ از کلافهای متعدد استفاده کنند و مجموعه کلافها را در بدنه آرمیچر قرار دهند و در میدان مغناطیسی به دوران در می آورند.
 نوسانات بوجود آمده در واقع همان منحنی هایی هستند که از چرخش هادی در جریان خطوط قوا بوجود می آیند.
با اضافه شدن تعداد سیم پیچ، تعداد منحنیها در یک دوره گردش آرمیچر آنقدر زیاد می شود که تواتر آنها حالت خط مستقیم را بوجود می آورد.
 در نتیجه ازدیاد حلقه های سیم پیچ آرمیچر، منحنی ولتاژ و جریان ایجاد شده به خطوط مستقیم نزدیکتر می شود و این حالت است که به آن کم کردن نوسانات ولتاژ دینام می گویند.
 افزایش ولتاژ خروجی دینام برای افزایش ولتاژ خروجی دینام، یعنی رساندن آن به حدی که بتواند پاسخگوی نیاز مصرف کننده ها باشد، به نسبت لازم عوامل زیر باید افزایش یابد.
1-طول سیم 2-سرعت حرکت آمیچر 3-شدت میدان قطبین 4-زاویه بین خطوط میدان و مسیر حرکت در حرکت دورانی، مسیر هادی بین صفر تا 360 درجه است و نمی توان آن را افزایش داد، اما سرعت حرکت آرمیچر تاب


دانلود فایلهای بهتر rosedoc.sellfile.ir

دانلود دانلود تحقیق دستگاه و وسائل موتوری بالابر 35ص

دانلود دستگاه و وسائل موتوری بالابر 35ص تحقیق دستگاه و وسائل موتوری بالابر 35ص مقاله دستگاه و وسائل موتوری بالابر 35ص دستگاه و وسائل موتوری بالابر 35ص
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55
دانلود تحقیق دستگاه و وسائل موتوری بالابر 35ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 55 صفحه

دستگاه و وسائل موتوری بالابر: دستگاه ها و وسائل موتوری بالابر عبارتند از کلیة وسائل و تجهیزات ثابت و متحرک موتوری که برای بالا بردن، پایین آوردن و جابجایی و نصب مصالح و وسائل و تجهیزات ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند، از قبیل انواع مختلف جزثقیل های ثابت (تاورکرین ها و وینچ ها) و جرثقیل های کامیونی، آسانسورهای موقت و نظایر آن قسمتهای تشکیل دهندة دستگاه ها و وسائل بالابر و اجزاء آنها شامل (قطعات اصلی، اتصالات، کابل ها و زنجیرها، قلاب های بلند کننده، مهارها، پایه ها، پی ها، تکیه گاه‌ها، ریل ها، کابین ها و غیره)که با رعایت اصول و قواعد فنی و دستورالعمل باید دارای ضریب اطمینان حداقل 4 باشد و توسط اشخاص ذیصلاح نصب و آماده بکار شوند.
هر وسیلة بالابر دارای ظرفیت بار مجاز و همچنین سرعت کار مطمئن و مشخصی است که باید این مشخصات روی تابلویی درج و در محل مناسبی بر روی دستگاه نصب شود تا باری که حمل می شود و سرعت کار بالابر، به هیچ وجه نباید از ظرفیت بار و سرعت کار مطمئن آن بیشتر باشد.
کلیة پیچ و مهره ها در دستگاه بالابر باید به ترتیبی باشند که طول پیچ به اندازة کافی بوده و در صورت لزوم بتوان مهره ها را آچر کشی و محکم نمود، همچنین پیچ و مهره‌های قطعات متحرک باید دارای واشهرای فنر باشد تا از شل شدن مهره ها جلوگیری بعمل آید.
کابین و محل کار اپراتور دستگاه ها و وسائل بالابر: کابین باید دارای سقف محکم و مطمئن بوده تا از خطرات احتمالی سقوط اجسام بر روی سقف محفوظ بماند و باید به ترتیبی باشد که اپرتور میزان دیدکافی در اطراف خود برای انجام عملیات داشته باشد و به وسائل ارتباط صوتی، گرم کننده، خنک کننده و اطفاء حریق مجهز باشد.
قسمتهای مختلف دستگاه ها و وسائل بالابر باید طبق برنامه ذیل مورد بازدیدهای دوره‌ای یا معاینه فنی و آزمایش قرار گیرند: الف)بازدید روزانة قلاب، حلقه ها، اتصالات، چنگکها، کابل ها، زنجیرها و بطور کلی تمام لوازمی که برای بستن و بلند کردن مورد استفاده قرار می گیرد ب)بازدید فنی کلیة قسمتهای دستگاه هفته ای یکبار توسط اشخاص ذیصلاح ح)معاینه فنی و آزمایش کلیه قسمتهای دستگاه توسط شخص ذیصلاح و صدور گواهی نامة اجازة کار هر سه ماه یکبار کلیة تعمیرات اساسی و تعویض قطعات و لوازم اصلی که بر روی دستگاه بالابر انجام می‌شود باید در دفتر ویژه ای توسط شخص ذیصلاح امضاء گردد.
رانندگان و یا اپراتورهای دستگاه باید دارای شرایط زیر باشند.
الف)از لحاظ جسمی و روانی در سلامت کامل بوده باشند ب)دوره ی آموزشی را طی نموده و دارای گواهینامه مربوط و پروانه مهارت فنی باشند.
ج)در مورد جرثقیل سیار (نصب شده بر روی کامیون) علاوه بر شرایط فوق داشتن گواهینامه رانندگی مربوط طبق ضوابط آئین نامه راهنمایی و رانندگی نیز الزامی است.
هر دستگاه بالابر علاوه بر اپراتور و راننده باید دارای یک نفر کمک اپراتور یا علامت دهنده نیز باشد و این شخص باید مرودر محوه علامت دادن با دستها یا وسائل هشدار دهنده و نوع علائم مشخصه و یکنواخت آموزش لازم را دیده باشد.
از روی معابر و فضاهای عمومی مجاور کارگاه ساختمانی نباید هیچ باری به وسیلة دستگاه های بالابر عبور داده شود و چنانچه این کار اجتناب ناپذیر باشد باید موارد زیر رعایت شود.
الف)گماردن یک یا چند نگهبان ب


دانلود فایلهای بهتر rosedoc.sellfile.ir

دانلود دانلود تحقیق دستگاه فرز 41ص

دانلود دستگاه فرز 41ص تحقیق دستگاه فرز 41ص مقاله دستگاه فرز 41ص دستگاه فرز 41ص
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 4708 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41
دانلود تحقیق دستگاه فرز  41ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 41 صفحه

مقدمه : آنچه صنعت ، وتولیدات آن راتشکیل میدهد ، قطعاتی است که توسط ماشین آلات صنعتی وبه کمک مهارت و تجربه مهندسین و صنعت کاران حرفه ای ساخته و پرداخته می شود واز همین جاست که می توان پی برد « صنعت آفریده صنعت است»‌ دستگاه فرز دستگاه های فرز ، شاید از نظر نوع کار ، یکی از پرکارترین ، از نظر ساختمان متنوع ترین واز نظر کار کردن با آن دقیقترین دستگاه ها باشد .
با دستگاه فرز می توان کلیه چرخ دنده ها ، سطوح تخت وصاف ، سطوح با مقاطع دایره ، مستطیل ، لوزی حتی مقاطع نامنظم ( از نظر هندسی ) شیارهای مستقیم ومارپیچ و خلاصه 70% قطعاتی که در صنعت به چشم می خورد تراشید .
از این جهت ، معمولا کار کردن با دستگاه های فرز به دقت بالایی نیاز دارد این دستگاه ، از نظر ساختمان به دو دسته عمودی وافقی تقسیم می شوند که تقریابا مشخصات هر دو یکسان است ،اما کاربرد این دو نوع برای کارهای متفاوت کمی مختلف است .
گذشته از عمودی یا افقی بودن ، شکل ظاهری فرزها بسیار متنوع است به گونه ای که شرح تک تک آنها در حوصله این مختصر نمی گنجد .
همانگونه که گفته شد کارکردن بادستگاه های فرز ، نیاز به دقت بالایی داشته و استفاده از متعلقات آن ، الزامی به نظر می رسد .
به هر حال ، پیش از شروع به کار ، لازم است تا کلیه قسمت های دستگاه مرتب و روغنکاری شده ، لوازم و ابزار آلات کمکی و و سایل اندازه گیری کالیبره شود واز متعلقات در جای خود ، به طور دقیق نگهداری به عمل آید .
شکل های 192 و 193 دستگاه های فرز افقی و عمودی را نشان می دهد .
قسمت های مهم این دونوع دستگاه را که از متداولترین آنهاست می توان چنین معرفی کرد : پایه میز فلکه تنظیم ارتفاع میز ( فلکه حرکت عمودی میز ) کشوی حرکت عرضی میز فلکه تنظیم حرکت عرضی میز میز اصلی ماشین دسته حرکت طولی میز ماشین اهرم حرکت اتومات میز سر دستگاه ( در فرز افقی ) و کلگی ماشین ( در فرز عمودی ) که قابل تنظیم است ضامن گلگی ( در فرز افقی ) و فلکه تنظیم حرکت عمودی محور (درفرز عمودی ) محور کار یا درن ( در فرز افقی ) و محور کار یاگلویی ( در فرز عمودی ) اهرم تغییر عده دوران اهرم تنظیم مقدار پیشروی محدود کننده های حرکت اتومات میز 1-4 کاربرد قسمت های مهم دستگاه فرز 1-1-4- پایه میز : درواقع این قسمت ، فقط پایه ای برای میز ماشین نیست ، بلکه قسمت اعظمی از چرخ دنده های دستگاه داخل آن یاتاقان بندی شده و نگهدارنده فلکه ها می باشد .
روی این پایه ، ریل ذوزنقه ای شکل پرداخت شده ای قرار گرفته که درواقع به منظور حرکت افقی ( درجهت محورz ها ) میز تعبیه شده است زیرا این قسمت نیز ، استوانه‌ای پرداخت شده قرار گرفته که راهنمایی است برای حرکت عمودی ( درجهت محورy ها ) میز .
2-1-4 فلکه تنظیم ارتفاع میز ( فلکه حرکت عمودی میز ) این فلکه : حرکت عمودی میز را تامین می کند اگر درجهت عقربه های ساعت گردانده شود میز به طرف بالا وخلاف این جهت ، به طرف پائین حرکت می کند .
معمولا فلکه هایی که برای حرکت های مختلف میز ماشین به کار می روند .
دارای خلاصی هستند یعنی هر چه فلکه گردانده شود ، میز حرکتی نمی کند ،لذا باید ابتدا به کمک نیروی دست آن را به طرف داخل فشار ودر همان حالت فشار ، وقتی احساس شد که حرکت فلکه کمی سفت شده ،


دانلود فایلهای بهتر rosedoc.sellfile.ir

دانلود دانلود تحقیق دستگاه تراش

دانلود دستگاه تراش تحقیق دستگاه تراش مقاله دستگاه تراش دستگاه تراش
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
دانلود تحقیق دستگاه تراش

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 26 صفحه

به نام خداوند بخشنده و مهربان روش کار: پس از مشاهده محیط کار مصاحبه با کاربر دستگاه تراش در مورد سابقه کار و شرایط جسمی و ناراحتی هایی که در ارتباط با کار برای او بوجود آمده و همچنین جنبه روانی کار نظیر رضایت شغلی و میزان جذابیت کار برای وی سوال به عمل آمد.
کار مورد نظر به سه sub task اصلی تقسیم شده که هر یک نیز به چند Sub Task دیگر تقسیم می شوند ، پس از بررسی و زمان سنجی هر یک از sub task ها برای بدست آوردن میانگین زمانی هر یک و تهیه عکس های مربوطه ، با دو روش RULA و QEC مطالعه وضعیت های بدن (Posture) در انجام هر یک از وظایف انجام شد.
برای بررسی محیط کار پس از رسم پلان مغازه با در تظر گرفتن جای قرارگیری دستگاه تراش ، دستگاه دریل میزهای کار ، وسایل گرما زا ، پنجره و منابع نوری ، سعی در ایجاد تغییرات و اصلاخات در فضای کاری کاربر مورد نظر شد.
کاربر: کاربر دستگاه تراش که در این مطالعه مهم ترین عامل مورد بررسی است ، فردی است 36 ساله که در یک مغازه کوچک در منطقه ای مسکونی مشغول فعالیت است ، وی 18 سال سابقه کار در این حرفه را دارد و مدت 6 سال است ، در محل فعلی به تولید قطعات فلزی مشغول است.
کار این شخص تولید انواع قطعات تراش خورده مانند پایه های میز تلویزیون و .
.
.
می باشد.
ساعت های کاری او از 9 صبح تا 7 شب است.
وی کارگاه به تنهایی مشغول به کار است و وظایفی نظیر حمل قطعات آماده و تحویل به مشتری نیز به عهده اوست.
زمان استراحت او یک ساعت در وقت ناهار است.
وظایف: کار این شخص بطور کلی کار با دستگاه تراش است که به 3 Sub Task اصلی شامل قرار دادن قطعه اولیه در دستگاه ، آماده کردن دستگاه برای عملیات براده برداری و برداشتن قطعه تراشیده و آماده تقسیم می شود که هر کدام به چند زیر وظیفه تقسیم می شود.
کاربر مورد نظر در نواحی از بدن مانند پا ، کمر و گردن احساس درد و ناراحتی می کند که تاکنون بارها به پزشک مراجعه کرده و علت آن را کار مداوم و یکنواخت خود می داند.
به گفته خودش بارها سعی کرده با اختصاص زمان های بیشتری به استراحت ، از درد بدن خود بکاهد ولی بدلیل حجم بالای کار و فشار حاصل از آن موفق به ادامه این رویه نشده است و در پایان ساعت کاری خود احساس سرگیجه و سردرد نیز می کند.
وی در تمام ساعات کاری خود بصورت ایستاده کار می کند و بدلیل نداشتن دسترسی راحت و ارتفاع نامناسب سطح کار و تکرار پوسترهای نادرستی که شرایط کار به او تحمیل می کند و زمان طولانی کار ،او به اختلالات و آسیب های اسکلتی و عضلانی دچار شده است.
تجهیزات و وسایل: از آنجا که کاربر دستگاه تراش به سه Sub Task اصلی تقسیم می شود ، تجهیزات هر Sub Task را به طور جداگانه نام می بریم: 1- قرار دادن قطعه در دستگاه و تنظیم مرغک: شامل قطعات اولیه که داخل کارتن قرار دارند و بر روی دستگاه بوسیله آچار سه نظام قطعه ثابت و محکم می شود .
دستگاه تراش دارای دو Suport فوقانی و تحتانی می باشد که بوسیله دو کنترل گر چرخشی که در دو جهت مخالف می چرخند، حرکتی به سمت جلو و عقب را دارد و یک کلاچ هم در قسمت پایین تر کنترل گرها وجود دارد که پس از حرکت Support ها به طرف قطعه با خلاص کردن کلاچ به حالت درگیر دستگاه شروع به کار می کند و در حین ب


دانلود فایلهای بهتر rosedoc.sellfile.ir

دانلود دانلود تحقیق دستگاه تراش تبریز 22ص

دانلود دستگاه تراش تبریز 22ص تحقیق دستگاه تراش تبریز 22ص مقاله دستگاه تراش تبریز 22ص دستگاه تراش تبریز 22ص
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 15 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
دانلود تحقیق دستگاه تراش تبریز  22ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 22 صفحه

توضیحاتی در مورد دستگاه تراش تبریز : طول کارگیر مفید 5/1 متر است و از اجزای مختلف همانطور که بیان می شود تشکیل یافته است .
دو تا پایه ، ریل کشویی و دستگاهی که ساپورت و مرغک روی آن حرکت می کنند و .
.
.
سه نوع ساپورت داریم : ساپورت طولی که در طول حرکت می کند و روی کار را می تراشد و ساپورت عرضی که کف تراشی می کند و ساپورت بالایی یا فوقانی که در زمانی که خط مندرج روی صفر باشد حدود 6 الی 7 سانتی متر کار روتراشی برای ما انجام می‌دهد.
یک سری اعداد روس ساپورت فوقانی وجود دارد که برای زدن مخروط از آن استفاده می‌شود .
2 نوع مخروط تراشی داریم .
یک نوع مخلوط کامل و دیگری مخروط ناقص که با ساپورت فوقانی می توان انجام داد .
بر روی ساپورت فوقانی قسمتی به نام رنده‌گیر دستگاه وجود دارد که بر 2 نوع هستند که یک نوع آن بگونه ای است که فقط یک نوع ابزار می توان در آن گذاشت (یک طرفه) و دیگری 4 طرفه می باشد .
در ساپورت طولی ورنیه بر حسب mm1 است و در ساپورت عرضی ورنیه 0 تا 5/0 میلیمتر است و در ساپورت فوقانی ورنیه آن بر حسب mm 2/0 است .
مرغک مرکز با سه نظام می باشد و نگاه دارنده قطعه کار است که یک طرف قطعه را سه نظام و طرف دیگر را مرغک می گیرد .
مرغک بر دو نوع است .
یک نوع ثابت که همراه با کار نمی چرخد و نوع دیگر متحرک است که همراه با کار می چرخد .
سه نظام سه تافک دارد که هر سه فک با هم باز و بسته می شود و برای گرفتن کارهای دایره ای شکل استفاده می شود .
سه تافک روی یک صفحه ای به نام صفحه حلزونی می‌چرخد و باز و بسته شدن فک ها توسط آچاری به نام آچار سه نظام می‌باشد .
2 نوع پارچه داریم : پارچه رو و پارچه وارو .
ماکسیمم کاری که می تواند توسط دستگاه انجام شود قطعه ای به قطر mm 250 است .
4 نظام بر دو نوع است .
یکی منظم و دیگری نامنظم که هر کدام از فکها جدا جدا باز می شود .
دستگاه دو جدول برای سرعت در سه نظام دارد .
جدول  جدول سمت راست که کمترین دور آن 45 دور در دقیقه و بیشترین ان rpm2000 است .
  و اگر جای دو چرخ دنده عوض شود کمترین دور rpm 4/22 می باشد و بیشترین دور rpm 1000 است .
2 تا میله وجود دارد که یکی از آنها میله هادی و دیگری میله اتومات است که برای راه اندازی ساپورت طولی و عرضی استفاده می شود .
اگر اهرم روی اتومات باشد ساپوت طولی بوسیله یک اهرم قفل می شود .
اگر به سمت افقی اهرم را جابجا کنیم ساپورت در جهت افقی جا به جا می شود و اگر رو به بالا اهرم را جابجا نماییم ساپورت به سمت سه نظام حرکت می کند و به سمت پایین نیز عکس این است .
برای پیشروی اتومات دستگاه یک سری اهرم وجود دارد که از صفر تا شش روی آن مندرج شده است و دیگری به صورت ABC است و هر کدام از اینها سرعت اتومات را کم و زیاد می‌کند .
پله زنی برای پله زنی باید ابتدا کف تراشی شود و پس از عمل کف تراشی توسط ساپورت عرضی خود را آماده برای پل زنی کنیم که به ساپورت عرضی بار می دهیم و ساپورت طولی را حرکت می دهیم .
بدین روش آن مقداری از کار را که می خواهیم قطرش را تغییر می دهیم .
مخروط تراشی برای مخروط تراشی نیز


دانلود فایلهای بهتر rosedoc.sellfile.ir

دانلود دانلود تحقیق دایکاست 20ص

دانلود دایکاست 20ص تحقیق دایکاست 20ص مقاله دایکاست 20ص دایکاست 20ص
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 1248 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
دانلود تحقیق دایکاست 20ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 21 صفحه

ساختار و شرح کار ماشین دایکاست (نوع ماشین : AL 10-7TR و شماره ماشین : 143/99 – 149/99) 1- ساختار دستگاه 1-1-5- کورس حرکت و تجهیزات متحرک (شاتل کوره) : به وسیله این تجهیزات کوره برای دسترسی به لوله ی جریان ذوب به قالب ) Riser tube) به پائین آورده می شود و یا به بیرون انتقال می یابد.
2-1-5 فنداسیون : فنداسیون یا پی ریزی از آهن یا چدن جوشکاری شده ساختمانی تشکیل یا فته و بر روی آن سیستم تغذیه و شیرهای هیدرولیکی برای جکهای نگه دارنده قالب و بالا بر متحرک تعبیه شده است.
3-1-5 واحد تغذیه (بست قالب) : این قسمت که به فنداسیون وصل است از 5 قطعه تشکیل یافته است که عبارتند از: 1- صفحه اتصال ثابت 2- صفحه اتصال متحرک 3- ستونهای راهنما 4- شکل دهنده فشاری بالایی (سیستم قفل بالایی) با سیلندرهیدرولکی 5-بیرون انداز قطعه، که این قسمت یک کالبد چهار ستونه دارد.
صفحه اتصال متحرک بالایی به وسیله دو سیلندر هیدرو لیکی رانده میشود و یک میل راهنمای مکانیکی به متحرک موازی، کار درگیر کردن صفحه بالایی را زیر بار تامین می کنند.
این ستونهای موازی خود نیز از 4 میله ی دندانه دار و احاطه شده تشکیل یافته است و چرخهای شانه ای که بر خلاف صفحات پوشش دهنده که با دست درست شده جفت می کنند.
پرتاب کننده قطعه که به صفحه وصل گردیده از یک میله ضربه زننده که خود نیز به وسیله سیلندر هیدرولیکی به حرکت در می آید تشکیل شده است.
4-1-5- جکهای نگه دارنده قالب(جکهایی که قالب در آنها جای میگیرد): چگونگی و تعداد جکها فقط به وسیله کارخانه سازنده مشخص می شود.
لوله ها و صفحات اتصال برای شیرهای هیدرولیکی نیز در سایزهای استاندارد طراحی شده است.
برای برگشت آن نیز لازم است تنها یک ارتباط الکتریکی از جعبه تقسیم با شیرهای مغناطیسی فراهم آید.
ارتباط هیدرولیکی از طریق شیلنگهای هیدرولیکی به جکها توسط یک متصل کننده مدل دو شاخه ای (نر و ماده) و برای به کار اندازی سوئیچ محدود کننده داخل برنامه ریزی ماشین برگشت میشود.
بدیهی است که فعالیت جکها وشیرهای هیدرولیکی مسئول همچنان لازم است.
وصل شدن جکها در حالتهای مختلف ماشین: (a ستونهای راهنما: جکها در اینجا میتوانند در چهار طرف اضافه شوند.
جلویی و عقبی با حرکت چشم به کناره ها روی محور می گردند آنها به طور مداوم با متغیر های موجود می چرخند.
b) صفحه اتصال: جکها مستقیما می توانند روی صفحات اتصال سوار شوند برای تنظیم قاب جکها در یک سیستم اندازگیری شبکه ای قابل تنظیم هستند در اینجا جکها برای هر دو طرف می توانند تهیه شوند.
صفحه اتصال متحرک (بالایی) :جکها مستقیما میتوانند روی صفحات اتصال متحرک بوسیله یک پل نگه دارنده قرار گیرند.
براحتی دردسترس هستند، دوجفت جک(2 عددبرای هرکنار).
در این حالت نصب برای جلو و عقب و کناره ها ممکن است.
c) دایکاست: جکها مستقیما به دایکاست (ریختن فلزات تحت فشار) وصل می شوند در این جا به وسیله گیرنده های ناگهانی روی خطوط هیدرولیک به سادگی جفت می شوند یا یکبار معاوضه میکنند.
اتصالات الکترونیکی که محافظ حالتها می باشند به سادگی قابل وصل کردن هستند.
نمودار اتصالات برای متصل کننده های نر و مادگی دار را در نمودار مدار الکتریکی جهت ر


دانلود فایلهای بهتر rosedoc.sellfile.ir

دانلود دانلود تحقیق دانستنیها درباره شیشه های خودرو 38 ص

دانلود دانستنیها درباره شیشه های خودرو 38 ص تحقیق دانستنیها درباره شیشه های خودرو 38 ص مقاله دانستنیها درباره شیشه های خودرو 38 ص دانستنیها درباره شیشه های خودرو 38 ص
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 21 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
دانلود تحقیق دانستنیها درباره شیشه های خودرو  38 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 38 صفحه

دانستنیها درباره شیشه های خودرو : آیا می دانید چرا در هنگام شکست ، شیشه های جانبی و عقب خودروها برخلاف شیشه جلو ترک نمی خورند ، بلکه تماما خرد می شوند ؛ آیا می دانید نوار مشکی رنگ اطراف شیشه که با نقطه های ریزی در شیشه محو می شود ، چه کارآیی دارد ؛ آیا می دانید علائم ، حروف و ارقام درج شده در حاشیه شیشه ها چه معنا و مفهومی دارند .
اگر جوابهای شما منفی است ، خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنم .
شیشه های خودرو در حال حاضر به ۲ دسته قابل تقسیم اند : شیشه های Laminated شیشهای Tempered شیشه های Laminated : در این نوع از شیشه ها از یک فیلم پلاستیکی به نام PVB ( برگرفته از Polyvinyl Butyral ) که بوسیله دو لایه شیشه احاطه گردیده ، استفاده می شود .
لایه PVB شیشه ها را در هنگام شکست در جای خود نگه داشته و از پرتاب شدن خرده های شیشه که باعث ایجاد جراحت برای سرنشینان خواهد شد ، جلوگیری می کند .
همچنین بدلیل داشتن خاصیت ارتجاعی از پرتاب شدن سرنشینان به خارج از خودرو در هنگام حوادث احتمالی نیز جلوگیری می کند .
از دیگر خواص PVB می توان موارد زیر را نام برد : ۱- کاهش انتقال صداهای با فرکانس بالا .
۲- جلوگیری از ورود اشعه UV تا ۹۵٪ .
۳- جلوگیری از تابش نور خورشید ، با رنگی کردن قسمت بالایی PVB در شیشه های جلو .
از دیگر محاسن شیشه های لامینه ، قابلیت ترمیم آنهاست ، در هنگام ترک خوردن ( در مورد ترکهای جزئی ) ، تنها شیشه ای که در سمت خارجی PVB قرار دارد ترک می خورد و به شیشه سمت داخل آسیبی نمی رسد ، که این ترکها نیز تا چند روز بعد از حادثه تا حد قابل قبولی ، قابل ترمیم هستند .
همانطور که شما هم حتما حدث زده اید ، شیشه های لامینه بدلیل دارا بودن خواص ذکر شده ، معمولا بعنوان شیشه جلو ، در خودروهای سواری استفاده می شوند ، البته طی ۱۰ سال گذشته در موارد محدودی برای برخی خودروهای سواری بعنوان شیشه های جانبی و عقب نیز بکار رفته اند و در حال حاضر نیز استفاده از این نوع شیشه ها بعنوان شیشه های جانبی و عقب در حال مرسوم شدن می باشد .
شیشه های Tempered : این نوع از شیشه ها که با نام Toughened نیز شناخته می شوند ، پس از شکل دهی و برشکاری در یک سیکل حرارتی قرار میگیرند ، بدین ترتیب که ابتدا شیشه تا دمای ۷۰۰-۶۰۰ درجه گرم شده و سپس به سرعت سرد می شود که این امر استحکام شیشه را ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر می نماید ، همچنین بدلیل تنش سطحی ایجاد شده ناشی از سرد شدن سریع ، در هنگام شکست این نوع شیشه ها به ذراتی کوچک و ریز و بدون لبه های تیز و برنده تبدیل می شوند که این امر امکان آسیب دیدن سرنشینان را تا حد زیادی کاهش می دهد ، اما نه بطور صد در صد .
همانگونه که گفته شد هر گونه عملیات برشکاری و خمکاری پس از عملیات تمپر منجر به شکستن این نوع از شیشه ها خواهد شد و تمامی عملیات ها باید قبل از تمپر شدن انجام شود .
شیشه های تمپر شده در اکثر خودروها ( بجز آندسته از خودروهایی که تمامی شیشه هایشان لامینه است ) بعنوان شیشه های جانبی و عقب استفاده می شوند .
شیشه های تمپر شده به راحتی از فواصل دور قابل تشخیص هستند ، کافی است در یک روز آفتابی ، یک عینک آفتابی پولاریزه شده بر چشم داشته باشید ، و از مقابل به یک شیشه تمپر شده نگاه


دانلود فایلهای بهتر rosedoc.sellfile.ir

دانلود دانلود تحقیق دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص

دانلود دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص تحقیق دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص مقاله دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 1592 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
دانلود تحقیق دانستنیها درباره سیستم تعلیق   23 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 23 صفحه

دانستنیها درباره سیستم تعلیق بوشها (‌ Bushes ) : بوشها قطعاتی هستند اکثرا از جنس لاستیک طبیعی که برای اتصال بین قطعات متحرک سیستم تعلیق به یکدیگر استفاده می شوند .
هدف استفاده از بوشها حذف سر و صدا (Noise ) در حین حرکت ، حذف لرزشها و تحمل مقداری از ضربات وارده به جهت خاصیت الاستیکی می باشد .
بوشهای لاستیکی مقاومت خوبی در برابر کشش داشته ، همچنین در دماهای پایین ، بسیار مقاوم می باشند .
  اما در مکانهایی که بدلیل سرعت حرکت ، دما بالاست ، زود سخت شده و دچار ترکیدگی و شکست می شوند ، در چنین مواردی بهتر است از بوشهای ساخته شده از اورتان ( Urethane ) که مقاومت بیشتری در برابر گرما دارند ، استفاده شود ، البته این نوع بوشها انعطاف پذیری نوع لاستیکی را دارا نبوده و نرمی خودرو و هندلینگ آن را تا حدی تحت تاثیر قرار می دهند .
  بوشها در مواردی بعنوان محور (‌ Pivot ) عمل می نمایند ، بدین صورت که دو قسمت فلزی بوسیله یک بوش استوانه ای مانند شکل زیر به یکدیگر متصل شده و در نتیجه حرکتی مانند حرکات مفاصل بدن انسان حاصل می گردد و حرکت سیستم تعلیق با وجود اتصال به شاسی ، با منتقل نمودن کمترین ضربه امکان پذیر می گردد .
 طَبَق (‌ Control Arm ) : قطعه ای است فلزی که در دو سر دارای بوشهای محوری ( مانند آرنج یا زانوی انسان عمل می کند ) می باشد که از یک سمت به قطعات متحرک سیستم تعلیق و از سمت دیگر به شاسی خودرو متصل می گردد و نقش اتصال شاسی به قطعات سیستم تعلیق را بر عهده دارد .
در برخی موارد طبق ها به شکل حرف A می باشند یعنی در سمتی که به شاسی متصل می شوند دارای دو محور هستند که در این صورت آنها را جناغی ( Wish Bone ) و یا A-Arm می نامند ، اما در مواردی که به صورت یکپارچه باشند ، همان نام طَبَق ( Control Arm ) به آنها اطلاق می گردد .
  طَبَق ها بر حسب نوع سیستم تعلیق در هر دو محور جلو و عقب قابل استفاده بوده و باز هم بر حسب نوع سیستم تعلیق ممکن است یک خودرو بدون طَبَق ، با یک طَبَق در هر چرخ یا با دو طَبَق در هر چرخ ، طراحی شود .
محل قرار گیری طَبَق ها ممکن است در نیمه بالا و یا نیمه پایین متعلقات چرخ باشد ؛ که در صورتیکه در قسمت بالا قرار داشته باشد به آن طَبَق بالا و در صورتیکه در قسمت پایین واقع شده باشد به آن طَبَق پایین گفته می شود .
طَبَق پایین در محور جلوی اکثر خودروهای امروزی دیده می شود ، اما استفاده از طَبَق بالا با گسترش سیستم فنر و کمک فنر یکپارچه ( Strut ) رو به کاهش است .
 سیبک (‌ Ball Joint ) : سیبک همانگونه که از نامش پیداست از یک گوی فلزی دسته دار تشگیل شده که درون یک محفظه کروی از جنس فولاد سخت شده قرار گرفته و اطرافش با بوشهای لاستیکی پوشیده شده .
سیبک بعنوان محور چرخشی ، چرخها را به نحوی به سیستم تعلیق متصل می نماید که قابلیت چرخش در زمان پیچاندن فرمان ، همزمان با بالا و پایین رفتن چرخها در دست اندازها ( حرکت سیستم تعلیق ) وجود داشته باشد ، دقیقا بمانند آنچه در محل اتصال پای انسان به لگن وجود دارد .
سیبکها که قا


دانلود فایلهای بهتر rosedoc.sellfile.ir

دانلود دانلود تحقیق خودروهای چهار چرخ محرک 15ص

دانلود خودروهای چهار چرخ محرک 15ص تحقیق خودروهای چهار چرخ محرک 15ص مقاله خودروهای چهار چرخ محرک 15ص خودروهای چهار چرخ محرک 15ص
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 118 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
دانلود تحقیق خودروهای چهار چرخ محرک 15ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 14 صفحه

خودروهای چهار چرخ محرک  سیستم 4WD مدت مدیدی است که ابداع شده و انواع متنوعی از آن به بازار آمده است که همه آنها با همین نام شناخته می‌شوند، اما در واقع موارد استفاده آنها متفاوت است.
Part Time 4WD سیستمی است که در آن، فقط می‌توان برای مدتی معین از چهار چرخ محرک استفاده کرد.
این نوع سیستم 4WD برای ایجاد قدرت کشش بیشتر در وسائط نقلیه برای حمل بارهای سنگین‌تر و یا حرکت در شرایط نامساعد جاده‌ای ساخته شده است.
از این سیستم، فقط می‌توان در شرایط نامساعد جاده‌ای و نه در جاده‌های مسطح و خشک بهره‌برداری کرد، لذا واضح است که این سیستم برای انجام کارهای سخت و سنگین ساخته شده است.
در جاده‌های هموار، می‌توان وسیله نقلیه را در حالت 4WD قرار داد.
حالات قرار گرفتن دنده عبارتند از: 4WD Hi, 2WD و 4WD LO.
این سیستم برای استفاده در مکان‌های بدون جاده عالی است و هنگامی که همزمان با قفل دیفرانسیل به‌کار گرفته ‌شود، بیشترین کارایی را خواهد داشت (جیب ویلیز 1942).
Full Time 4WD از این سیستم می‌توان همیشه و در تمامی مسیرها از جمله آسفالته استفاده کرد.
این سیستم 4WD برای ایجاد قدرت کشش بیشتر در وسیله نقلیه و کارامدتر کردن 4WD برای استفاده روزمره ساخته شده است.
به این سیستم، 4WD دائم نیز می‌گویند.
استقرار دیفرانیسل اضافی در مجموعه انتقال قدرت وسیله نقلیه، امکان بهره‌برداری دائمی از 4WD را فراهم می‌سازد.
در این سیستم، حالت 2WD وجود ندارد.
با وجود این سیستم، شما اسبی قدرتمند در اختیار خواهید داشت.
مزیت استفاده از Full Time 4WD در جاده‌های نامساعد، استحکام بیشتر در حرکت به عنوان یک نکته ایمنی در رانندگی روزانه است.
انواع حالت‌های قرار گرفتن دنده در این سیستم، عبارتند از: 4WD Hi و 4WD LO.
این سیستم در خارج از جاده و در صورت قابلیت قفل شدن بسیار خوب عمل می‌کند، اما همزمان با قفل محور دیفرانسیل، بهترین عملکرد را دارد (رنجرور 1969).
سیستم Full Time symmetric AWD این سیستم مشابه 4WD دائمی است، با این تفاوت که فاقد گشتاور سرعت کم و یا در واقع الگوی مسافت کوتاه است.
از این سیستم، همواره و در تمامی جاده‌ها از جمله آسفالته می‌توان استفاده کرد.
این سیستم، یکی از مظاهر ایمنی در وسائط نقلیه امروزی است، اما گرچه برای کار سنگین طراحی نشده، باعث ایمن‌تر و دلپذیرتر شدن وسیله نقلیه می‌شود.
این سیستم در رقابت برای حرکت در جاده‌های ناهموار، تقریباً بازنده است زیرا تأکید بیشتر بر استحکام و عملکرد آن بوده و بهتر است که در خارج از جاده، کمتر مورد استفاده قرار گیرد (آئودی کواترو 1980 و اکثر خودروهای سوبارو).
سیستم Automatic Asymmetric AWD سیستم اتوماتیک متقارن AWD، ابتدا فقط به عنوان سیستمی مستحکم و قدرتمند ساخته شده بود.
از این سیستم می‌توان به طور مداوم در تمامی سطوح از جمله مسیرهای آسفالته استفاده کرد.
سیستم AWD به‌طور دائمی عمل نمی‌کند بلکه فقط هنگامی به کار می‌افتد که شرایط تعادل وسیله نقلیه از بین برود.
اساساً خودروهای دارای این سیستم، خودروهایی با دیفرانسیل 2WD و فاقد قابلیت‌های حرکت در جاده‌های نامساعد هستند.
واضح است که این سیستم تنها برای


دانلود فایلهای بهتر rosedoc.sellfile.ir

دانلود دانلود تحقیق خلاصه پروژه بررسی میزان کاهش آلایندهای خروجی اگزوز دراثرسرویس و تنظیم موتور خودرو 50ص

دانلود خلاصه پروژه بررسی میزان کاهش آلایندهای خروجی اگزوز دراثرسرویس و تنظیم موتور خودرو 50ص تحقیق خلاصه پروژه بررسی میزان کاهش آلایندهای خروجی اگزوز دراثرسرویس و تنظیم موتور خودرو 50ص مقاله خلاصه پروژه بررسی میزان کاهش آلایندهای خروجی اگزوز دراثرسرویس و تنظیم موتور خودرو 50ص خلاصه پروژه بررسی میزان کاهش آلایندهای خروجی اگزوز دراثرسرویس و تنظیم
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 100 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48
دانلود تحقیق خلاصه پروژه بررسی میزان کاهش آلایندهای خروجی اگزوز دراثرسرویس و تنظیم موتور خودرو 50ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 48 صفحه

خلاصه پروژه بررسی میزان کاهش آلایندهای خروجی اگزوز دراثرسرویس و تنظیم موتور خودرو فهرست عناوین و مندرجات 1- مقدمه و سابقه 2- چکیده 3- آلودگی هوا و اثرات منفی آن بر محیط زیست 4- عوامل آلوده کننده هوا 5- آمار خودروهای تهران بزرگ و روش انتخاب 6- شرح دستگاه‌ها و روش‌های اندازه‌گیری 7- نتایج آزمایشات 8- بحث و نتیجه‌گیری 9- مراجع 1- مقدمه و سابقه این گزارش مرتبط با بند (4- ج) مهندسی می‌باشد.
هدف از تهیه این گزارش، مطالعه و تدوین اطلاعات جمع‌آوری شده در مورد پیشینة اجرای طرح‌های مشابه بوده؛ تا بتوان دیدی جامع نسبت به مراحل انجام پروژه‌های مشابه به‌دست آورده و در نهایت بتوان این پروژة در دست اجرا (BE1) را به صورت جامع و حتی کاملتر از موارد مشابه قبلی انجام داد.
همچنین این مطالعه کمک می‌کند که از انجام کارهای تکراری (در صورت وجود ) خودداری شود.
2- چکیده گزارش بررسی میزان کاهش آلاینده‌های خروجی اگزوز در اثر سرویس و تنظیم موتور خودرو شامل دو قسمت عمده می‌باشد.
قسمت اول توسط شرکت کنترل ترافیک تهران به تشریح متد انتخاب خودروهایی که آزمایشات برروی آن‌ها انجام می‌شود پرداخته و نتایج حاصل از بررسی وضعیت سلامت فنی خودروهای بنزینی را مورد تحلیل قرار می‌دهد.
قسمت دوم ارائة نتایج حاصل از آزمایشات انجام شده در پژوهشگاه صنعت نفت برروی خودروهای انتخابی و تحلیل آن‌ها می‌باشد.
درقسمت اول، یعنی متد انتخاب خودروهایی که آزمایشات برروی آن‌ها صورت گرفته، ابتدا خودروهایی که تعداد آن‌ها بسیار کم است از سیستم حذف گردیده‌اند.
سپس جامعه مورد بررسی را به9 نوع اتومبیل (2 نوع ایرانی و 7 نوع خارجی) طبقه‌بندی کرده‌اند.
این 9 نوع عبارتند از پیکان، رنو، پژو، تویوتا، شورلت، نیسان، ب.
ام.
و ، مزدا و جیپ .
این خودروها در سه دهه 40-49 ، 50-59 ، 60-69 و70-71 مد نظر قرارگرفته‌اند چون از نظر فراوانی تجمعی، دارای اکثریت مطلق از نظر تعداد می‌باشند.
در نهایت این جامعه به 17 زیرمجموعه تقسیم شده‌است که 7 نمونه از آن‌ها مربوط به پیکان و رنو و 9 نمونه دیگر مربوط به دیگر خودروهای موجود در سیستم می‌باشد.
در ادامه، مطابق جدول زیر حجم هر طبقه از جامعه را به صورت زیر قرار داده‌اند.
شماره طبقه نوع خودرو دهه ساخت تعداد  1 پیکان 60-69 112700  2 پیکان 70-71 4680  3 پیکان 50-59 376150  4 پیکان 40-49 41000  5 رنو 60-69 40240  6 رنو 50-59 14905  7 رنو 70-71 11710  8 پژو 50-59 34440  9 پژو 70-71 920  10 تویوتا 50-59 28400  11 تویوتا 60-69 8335  12 تویوتا 70-71 1555  13 شورلت 50-59 27575  14 نیسان 60-69 26075  15 ب.
ام.
و 50-59 23200  16 مزدا 60-69 12655  17 جیپ 60-69 8020  پس از مشخص کردن حجم هر نمونه در یک نمونه‌گیری مقدماتی ( pre sampling )، تعدادی خودرو از هر نمونه انتخاب شده‌اند.
ضمناً در نمونه‌های انتخاب شده پارامترهای روغن سوزنی، وضعیت شمع ، وضعیت پلاتین، وضعیت فیلتر، وضعیت تعمیر خودرو و تنظیم موتور بررسی شده‌اند.
در ادامه حجم نمونه از هر طبقه (ni) از ر


دانلود فایلهای بهتر rosedoc.sellfile.ir

دانلود دانلود تحقیق خدمات حمل و نقل دریایی (کروز) 43ص

دانلود خدمات حمل و نقل دریایی (کروز) 43ص تحقیق خدمات حمل و نقل دریایی (کروز) 43ص مقاله خدمات حمل و نقل دریایی (کروز) 43ص خدمات حمل و نقل دریایی (کروز) 43ص
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 29 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
دانلود تحقیق خدمات حمل و نقل دریایی (کروز) 43ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 44 صفحه

خدمات حمل و نقل دریایی (کروز) استاد: سرکار خانم کلهر دانشجویان: تهمینه زمانی کبیر سحر جهانی سید محمد بنی هاشمی حسین بنی سی زمستان 82 فهرست مطالب 1 مقدمه  3 روند تاریخی شیوه مسافرت  4 راه آهن راه آبی  7 مسافرت از راههای آبی  11 چالش هایی رویاروی سیستم حمل و نقل  13 جهانگردی و محیط فیزیکی  19 انتظارات مسافران دریایی  22 غفلت از سفر دریایی  23 پاگرفتن کشتی های مسافربری  31 پیشینة کشتیرانی و حمل و نقل دریایی در ایران  34 حمل و نقل مسافری دریایی در ایران  35 فناوری ساخت کشتی  37 خدمات اطلاع رسانی  39 ترجمة اینترنتی   مقدمه سیستم حمل و نقل در قلب صنعت جهانگردی قرار دارد.
سیستم حمل و نقل خانه یا وطن جهانگرد و مقصد (با تمام جذابیت ها، تسهیلات و سایر ویژگی های سفر) را به هم مرتبط می سازد.
کارآیی، راحت بودن و میزان سلامت و امنیت این سیستم، تعیین کنندة نوع تجربه و کیفیتی است که از سفر به دست می آید.
در برخی از موارد هزینة حمل و نقل تشکیل دهندة بزرگترین بخش کل هزینة سفر است.
بین پیشرفت سیستم حمل و نقل و رشد صنهت جهانگردی یک رابطة مستقیم برقرار است.
به ویژه، خودرو و هواپیمای جت توانستند مسافرت را برای بخش بزرگی از جمعیتن دنیا میسر سازند.
با افزایش تقاضا برای مسافرت، ظرفیت وسیله های مختلف حمل و نقل عاملی حیاتی در افزایش یا کاهش صنعت جهانگردی به حساب می آید.
برای برخی از مقصدها، محدوددیت هایی که به وسیلة سیستم حمل و نقل و ساختار زیربنایی مقصد (مثا فرودگاه و جاده) اعمال می شود، به صورت بزرگ ترین مانع و عامل بازدارنده در مسیر رشد قرار می گیرد.
در مورد مقصدهایی که به صورت کجزیره در وسط اقیانوس قرار دارند، بدون وجود خطوط هوایی صنعت جهانگردی در آن مسیرها رشد نمی کند و اگر این وسیلة نقلیه برای آن مسیر وجود نداشته باشد دست اندرکاران صنعت جهانگردی کار چندانی نمی توانند بکنند.
روند تاریخی شیوة مسافرت در طول تاریخ در زمان های مختلف سیوه های متفاوتی از مسافرت رواج داشته است.
سیر تکاملی شیوة مسافرت، از درشکه تا هواپیمای جت، بیانگر روند تکاملی تکنولوژی حمل و نقل است.
درک روند تکاملی و سیر تغییرات شیوة مسافرت در طول زمان، از آن نظر اهمیت دارد که فرآیند تکاملی سایر جنبه های صنعت مسافرت (به ویژه بخش پذیرایی و میهمانداری) تا حد زیادی تحت تأثیر این تغییرات کبوده است.
مسافرت در روزگاران قدیم تا نخستین سالهای آغاز سدة بیستم مسافرت جاده ای تغییر چندان زیاید نکرده بود و بیشتر مسافرت ها با چهارپایان، مثل اسب، انجام می شد و در این سالها بود که با پیدایش درشکه مسافرت کمی راحت تر شد.
این بهبود وضع مسافرت بدان سبب است که برای ساختن جاده ها از مصالح بهتری استفاده کردند و با پر کردن گودال های کوچک و بزرگی که در مسیر درشکه ها بود جاده را هموارتر نمودند و از سوی دیگر نوعی فنر زیر اتاقک درشکه قرار دادند که به اصطلاح موج جاده را می گرفت و مسافر احساس آرامش بیشتری می کرد.
به هر حال از آنجا که جاده سازی کاری بس طاقت فرسا بود و نیز از آنجا که شهرها در فواصل بسیار دور از هم قرار داشتند و در برخی از موارد راه های آبی بهترین وسیلة حمل و نقل بودند، مسافرت ددر مسیرهای طولا


دانلود فایلهای بهتر rosedoc.sellfile.ir

دانلود دانلود تحقیق حمل و نقل در چاه 20 ص

دانلود حمل و نقل در چاه 20 ص تحقیق حمل و نقل در چاه 20 ص مقاله حمل و نقل در چاه 20 ص حمل و نقل در چاه 20 ص
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
دانلود تحقیق حمل و نقل در چاه   20 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 18 صفحه

جرثقیل ها آشنایی – در بعضی موارد به ویژه در تونلهای مورب، کشش واگونها در روی خط آهن با استفاده از جرثقیل و کابل انجام می گیرد.
برای حمل و نقل واگونها به وسیله جرثقیل می توان از یک یا دو رشته کابل و از یک کابل بی انتها استفاده کرد.
از جرثقیل یک کابله برای بابربری در سطوح شیب دار استفاده می شود.
زیرا با این وسیله، فقط می توان واگونها را به طرف جرثقیل کشید و حرکت واگو.
نهای خالی، در اثر نیروی وزن انجام می گیرد، در مواردی که در سطوح افقی از این نوع جرثقیل استفاده شود، واگونهای خالی را بایستی به وسلیه دست جا بجا کرد.
اگر جرثقیل دارای دو استوانه و دو رشته کابل باشد، با آن می توان واگونهای پر و خالی را به طور همزمان جابجا کرد.
بطوریکه دیده می شود، دستگاه دارای دو استوانه هم محور است و در هر مورد، واگونهای پر به طرف جرثقیل کشیده می شود و واگونهای خالی در اثر وزن خود، به طرف پائین سطح شیبدار حرکت می کنند.
با استفاده ائز یک کابل بی انتها، که به دور دو استوانه پیچیده شده است، می توان حرکات واگونها را در روی ریل در سطوح افقی نیز تأمین کرد.
در مواردی که از ذو رشته کابل و یا کابل بی انتها استفاده می شود، تونل حتماً بایستی دارای دو رشته خط آهن باشد که از روی یکی از آنها واگونهای پر و از روی دیگری واگونهای خالی حرکت کنند.
قسمتهای مختلف جرثقیل – مهمترین قسمت های جرثقیل عبارت از موتور، جعبه دنده، استوانه، ترمز و کابل است که در زیر به شرح آنها می پردازیم.
الف – موتور – موتور جرثقیل بسته به موقعیت کاربرد آن، ممکن است از نوع الکتریکی، دیزلی یا هوای فشرده باشد.
در معادن زغال حاوی گاز و گرد زغال، از نظر رعایت اصول ایمنی، معمولاً نوع هوای فشرده را به کار می برند.
و مجموعه موتور، جعبه دنده و استوانه را روی پی بتونی در محل نصب می کنند.
با استفاده از موتورهای الکتریکی ضد جرقه، می توان جرثقیل های برقی را نیز در معادن زغال گازدار به کار برد.
بدیهی است در معادن فلزی استفاده از انواع برقی باصرفه تر است.
ب-جعبه دنده – از آنجا که معمولاً سرعت موتورها زیاد است، لذا برای کاهش سرعت و امکان انتخاب سرعت های مختلف برای استوانه، از جعبه دنده استفاده می کنند.
بدین ترتیب نیروی موتور از طریق جعبه دنده مبه استوانه منتقل می شود.
ج-استوانه-استوانه قسمتی از دستگاه است که کابل به دور آن پیچیده شده و بدین ترتیب گردش این استوانه باعث کشیده شدن کابل می شود.
د-ترمز-استوانه در دو طرف دارای لبه هائیست که در زیر آن کفشک های ترمز قرار دارد و با فشار دادن اهرم ترمز، کفشک ها به این قسمت از استوانه می چسبد و باعث توقف آن یم شود.
توقف و چرخش جرثقیل توسط یکنفر متصدی انجام می گیرد.
هـ - کابل – کابل از جمله مهمترین اجزاء جرثقیل است و بایستی به طور دایم مورد بررسی قرار گیرد.
کابل از مفتول های فولادی که به یکدیگر پیچیده شده اند تشکیل می شود.
برای رعایت اصول ایمنی، کابل ها را بایستی مرتباً بررسی و در صورتیکه دارای زدگی باشد، آنها را تعویض کرد.
تأسیسات ویژه خط جرثقیل – برای اینکه ضمن کار جرثقیل، کابل به ریل و تراورس مالیده نشود و از بین نرود، در فواصل لازم بایستی تعداد قرقره های هد


دانلود فایلهای بهتر rosedoc.sellfile.ir

دانلود دانلود تحقیق حسگرهای نیمه هادی در خودرو 20ص

دانلود حسگرهای نیمه هادی در خودرو 20ص تحقیق حسگرهای نیمه هادی در خودرو 20ص مقاله حسگرهای نیمه هادی در خودرو 20ص حسگرهای نیمه هادی در خودرو 20ص
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
دانلود تحقیق حسگرهای نیمه هادی در خودرو 20ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 33 صفحه

فهرست شماره صفحه مقدمه حسگرهای نیمه هادی در خودرو ناگفته ها در مورد باتری خودرو و چگونگی نگهداری آن پیشرفته ترین چراغ های جلو برای خودروهای جدید استفاده از حسگرهای خازنی در سیستم فاصله یاب دنده عقب آینه های الکترونیکی و گسترش میدان دید راننده مقدمه: در این تحقیق سعی بر ارائه ی مطالب متنوع و البته جدید و پیشرفته شده است و از کنجاندن مطالب ضعیف، اضافی، تکراری و قدیمی پرهیز شده است.
تلاش دانشجو بر این بوده که مطالب جدید و به روز باشند و سعی شده است که نوآوریهای جدید در سیستمهای برقی خودرو در این تحقیق گنجانده شود و بر همین اساس به جای استفاده از کتابهای موجود در بازار سعی بر استفاده از اینترنت و مقاله های معتبر ترجمه شده بوده است امیدوارم مورد قبول شما استاد عزیز قرار بگیرد.
ایضاً به عرض استاد گرامی برسانم چون بنده تکنولوژی دستژاه الکتریکی و کارگاه را همزمان واحدگیری نموده ام و با توجه به مرتبط بودن نمرات تکنولوژی و کارگاه این تحقیق همزمان مربوط به تکنولوژی دستگاه های الکتریکی و کارگاه به شما ارائه می گردد.
حسگرهای نیمه هادی در خودرو حسگرها انواع زیادی دارند که به روشهای گوناگون دسته بندی می شوند.
یکی از روشهای دسته بندی بر اساس کمیت مورد اندازه گیری است.
بر اساس این دسته بندی حسگرها به صورت حسگرهای صوتی، مکانیکی، مغناطیسی و تشعشعی، حرارتی، شیمیایی و زیست محیطی دسته بندی می شوند.
هر حسگر بسته به کاربرد خاصی که دارد باید ترکیبی از مشخصه های حساسیت، پایداری، حد تفکیک، هسیترزیس، خطی بودن، طول عمر، آفست، محدودة اندازه گیری، سرعت پاسخ دهی، قابلیت ساخت با مدار مجتمع و سازگاری با فرآیندهای تولید مدارات مجتمع و سازگاری با فرآیندهای تولید مدارات مجتمع و سازگاری با فرآیندهای تولید مدارات مجتمع (IC) را کم و بیش داشته باشد.
یک حسگر خوب علاوه بر دارا بودن دسته ای از شرایط فوق باید تحت تأثیر تغییرات عواملی چوندما، شتاب، ارتعاش، ضربه، رطوبت، فشار محیط و مواد خورنده در محدودة باتلورانس مشخص عمل کند.
یکی از شاخه های کاربردی حسگرهای نیمه هادی کاربردهای صنعتی بوده و از رایجترین و پرکاربردترین موارد در این شاخه صنعت خودروسازی است.
در خودروهای جدید روز به روز تعداد کنترل کننده ها در نتیجه حسگرها رو به فزونی و تکامل است تا کنترل دقیقتر و بهینه در سیستمهای درونی خودرو حاکم شود.
کنترل و اندازه گیری فشار روغن، دمای رادیاتور و موتور، میزان سوخت موجود، شتاب، سرعت، میزان و درصد گازهای خروجی، درصد ترکیب هوا و سوخت و زمان مناسب جرقه زنی شمعها از مواردی است که در خودرو نیاز به حسگر دارد.
در این مقاله ابتدا کلیاتی درباره حسگرهای نیمه هادی بیان و سپس مبادرت به دسته بندی حسگرها بر اساس انرژیها و سیگنالهای ورودی آنها می کنیم.
در ادامه مشخصه‌های یک حسگر و تاریخچه تکامل آنها ذکر می شود.
در خاتمه مثالی از کاربرد حسگرهای نیمه هادی در سیستمهای مختلف خودرو که امروزه بسیار متداول شده است، بیان خواهیم کرد.
دسته بندی حسگرهای نیمه هادی لغت خسگر از کلمه لاتین "sentire" به معنی درک کردن یا دریافتن گرفته شده است.
یک حسگر، کمیتی را حس و سیگنال یا انرژی مورد نظر را به سیگنال یا انرژی از نوع دیگر


دانلود فایلهای بهتر rosedoc.sellfile.ir

دانلود دانلود تحقیق حرکت سیمانتیک

دانلود حرکت سیمانتیک تحقیق حرکت سیمانتیک مقاله حرکت سیمانتیک حرکت سیمانتیک
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
دانلود تحقیق حرکت سیمانتیک

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 25 صفحه

1.
1) سینماتیک سینماتیک ماشینها عبارت از مطالعه و تجزیه و تحلیلی راجع به حرکت نسبی اجزاء ماشینها می باشد.
در این تجزیه و تحلیل تغییر مکان، سرعت و شتاب مورد نظر قرار خواهد گرفت.
2.
1) دینامیک دینامیک ماشین با نیروهای وارد بر اجزاء یک ماشین و حرکات ناشی از این نیروها سر و کار دارد.
3.
1) ماشین یک ماشین وسیله ای است برای تغییر فرم و انتقال انرژی.
این ماشین اغلب اوقات از ترکیب تعدادی قطعات ثابت و متحرک مشخص می گردد که به منظور تنظیم قدرت منشاء و کاری که می بایست انجام شود بین آنها قرار می گیرد.
4.
1) دیاگرام سینماتیکی در مطالعه حرکات اجزاء یک ماشین معمولاً دیاگرامی از اجزاء به گونه ای رسم می گردد که در رسم آنها از اندازه هایی استفاده می گردد که در حرکت اجزاء مؤثر می باشند.
دیاگرام نشان داده شده در شکل 1.
1 اجزاء اصلی موتور دیزل نشان داده می شود.
1.
5) مکانیزم یک زنجیره سینماتیکی عبارت از یک مجموعه میله های صلب می باشد که ضمن اتصال یا تماس به یکدیگر می توانند نسبت به یکدیگر دارای حرکت نسبی باشند.
اگر یکی از میله ها ثابت بوده و حرکت یکی از میله های دیگر به وضعیت جدید موجب حرکت سایر میله ها در وضعیتهای مشخص و قابل پیش بینی گردد مجموعه را زنجیره سینماتیکی مقید می نامند، اگر یکی از میله ها ثابت درنظر گرفته شده و حرکت یکی از میله های دیگر به وضعیت جدید موجب حرکت سایر میله ها در وضعیتهای مشخص و قابل پیش بینی نگردد آنگاه مجموعه را زنجیره سینماتیکی غیرمقید می نامند.
یک زنجیرة سینماتیکی مقید را موقعی یک مکانیزم می نامند که اگر مثلاً مطابق شکل 1.
1 میله 1 ثابت بوده باشد پیستون و میله رابط (شاتون) به ازای هر موقعیت مشخص لنگ دارای موقعیتی مشخص و معین بوده باشند.
بنابراین مجموعه یک زنجیره سینماتیکی مقید و یا یک مکانیزم می باشد.
6.
1) حرکت در صفحه موقعی یک جسم دارای حرکت در صفحه خواهد بود که تمام نقاط آن در صفحاتی موازی با یک صفحه مبنا حرکت نماید.
این صفحه مبنا، را صفحه حرکت می نامند.
حرکت در صفحه می تواند یکی از سه نوع انتقالی، دورانی و ترکیب انتقالی و دورانی باشد.
7.
1) انتقال اگر جسمی طوری حرکت کند که تمام خطوط مستقیم واقع برروی آن همواره وضعیت هایی موازی همدیگر داشته باشند جسم دارای انتقال خواهد بود.
حرکت انتقالی مستقیم الخط حرکتی است که در آن تمام نقاط واقع برروی جسم در امتداد خطی مستقیم حرکت می نمایند.
8.
1) دوران در دوران فاصله تمام نقاط واقع برروی جسم نسبت به خط عمود بر صفحه حرکت ثابت باقی خواهد ماند.
9.
1) انتقال و دوران اغلب قطعات ماشینها حرکتی مرکب از دوران و انتقال می باشند.
10.
1) حرکت مارپیچی یک نقطه که در فاصله ثابت از محوری دوران نموده و همزمان در امتداد این محور حرکت نماید دارای حرکت مارپیچی می باشد.
یک جسم موقعی دارای حرکت مارپیچی می باشد که هر نقطه آن یک مارپیچ را طی نماید.
11.
1) حرکت کروی یک نقطه موقعی دارای حرکت کروی می باشد که ضمن حرکت در فضای سه بعدی فاصله اش نسبت به نقطه یا ثابت تغییر ننموده و ثابت باقی بماند.
یک جسم موقعی دارای حرکت کروی است که ه


دانلود فایلهای بهتر rosedoc.sellfile.ir

دانلود دانلود تحقیق جوشکاری چدن.DOC

دانلود جوشکاری چدنDOC تحقیق جوشکاری چدنDOC مقاله جوشکاری چدنDOC جوشکاری چدنDOC
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
دانلود تحقیق جوشکاری چدن.DOC

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 18 صفحه

 دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج عنوان پروژه: متالورژی جوشکاری چدن خاکستری استاد مربوطه: دکتر ثابت دانشجو: سید یاسر موسوی شماره دانشجویی: 82473435212 پاییز 86 پیشگرم کردن برای جوشکاری انواع چدن خاکستری از آنجایی که تنش تسلیم چدن های خاکستری با افزایش محدود دما کاهش می یابد، با پیشگرم کردن چدن های خاکستری قبل از جوشکاری می توان مقادیر قابل توجهی از تنش های پسماند را در قطعه کار از میان برداشت.
مهمترین مزایای پیشگرمایی در چدن های خاکستری به قرار زیرند؛ 1-کاهش تنش های پسماند در قطعه با کاهش نسبی تنش تسلیم در اثر پیشگرمایی تا حدود 450 درجه سانتیگراد.
2-ترک های ناشی ار تنش های انقباضی جوشکاری یکی از مشکلات همیشگی موجود در چدن های خاکستری است.
برای برطرف کردن تنش های انقباضی باید به وسیله پیشگرم کردن، حجم قطعه چدنی را منبسط کرد.
این نوع پیشگرمایی را اصطلاحاً پیشگرمایی غیر مستقیم می گویند.
در این روش ابتدا سطح بیشتری از قطعه چدنی را با دمای کمتر و سپس سطح کمتری از قطعه را با دمای بیشتر پیشگرم می کنند.
البته در هر حال، پیشگرمایی موضعی در محل اتصال باید با دمای بالاتری انجام شود تا این محل از انعطاف پذیری بالاتری برخوردار شده و ترد و شکننده نشوند.
در زمان جوشکاری قطعات چدنی که شکل پیچیده ای دارند، دمای پیشگرمایی باید تقریباً کمتر ازدمای سرخ شدن باشد.
برای چدن های خاکستری این درجه حرارت تقریباً برابر 600 درجه سانتیگراد در کوره های گاز یا زغال سوز است.
هر اندازه شکل قطعه پیچیده تر باشد، به پیشگرمایی یکنواخت تری نیاز خواهد بود.
3-برای جلوگیری از وسیع شدن منطقه HAZ که خود سبب افزایش خطر ترکیدن کناره های جوش می شود، پیشگرم کردن تا دمای 500 تا 600 درجه پیشنهاد شده و مناسب خواهد بود.
4-همچنین پیشگرم کردن در حدود 500 تا 600 درجه سانتیگراد و سرد کردن آهسته از پدیده جذب کربن موجود در چدن توسط فلز جوش که در کلیه چدن های خاکستری در حین جوشکاری اتفاق می افتد، جلوگیری نموده و یا آن را تقلیل می دهد.
5- دیگر مزیت پیشگرم کردن چدن ها قبل از آغاز جوشکاری، زدودن روغن و چربی های سطحی و تبخیر روغن و چربی جذب شده و نفوذ کرده در عمق قطعه می باشد که با نگهداری قطعه برای زمان 4 تا 8 ساعت در 500 درجه سانتیگراد تحقق می یابد.
6-پیشگرم کردن قطعه چدن خاکستری مورد جوش و کنترل درجه حرارت بین پاسی، موجب کاهش شیب حرارتی و در نتیجه باعث کاهش سرعت سرد شدن جوش می گردد.
در نتیجه احتمال ایجاد کاربید را در فلز جوش و مارتنزیت در ناحیه HAZ کاهش می دهد.
روش های پیشگرم کردن و کنترل درجه حرارت بین پاسی در چدن های خاکستری الف) پیشگرم کردن موضعی توسط شعله یا المنت، برای کاهش نرخ سرد شدن جوش بسیار موثر است.
برای این منظور باید قطعه کار را به گونه ای قرار داد که مسیر پیشگرم کردن باعث تمرکز تنش در موضع خاصی نشود.
ب) پیشگرمایی عمومی به علت عدم احتمال ایجاد تنش های داخلی در مواضع دیگر قطعه نسبت به پیشگرمایی موضعی ترجیح داده مشود.
افزایش دمای پیشگرمایی در نواحی سه گانه جوش HAZ و فلز پایه سبب کاهش سختی می شود.
جدول 1 تاثیر پیشگرمایی را بر سختی یک چدن خاکستری کلاس 20 که با الکترو


دانلود فایلهای بهتر rosedoc.sellfile.ir