ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
دسته بندی | آموزشی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 23 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 28 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 28 صفحه
کتابخانه باب دانایی است و دانایی توانایی است.
توانایی برای کسب پیروزی،سعادت و افتخار.
مقدمه ضرورت مطالعه و به تبع آن، اشاعه اطلاعات در جوامع امروزی، جایگاه ویژهای دارد و دراین میان توصیفگران و تسهیل کنندگان امر اطلاع رسانی، کسانی جز کتابداران و متخصصاندانششناسی نمیباشند، اما افسوس که تا به امروز آن شأن واقعی را نیافته و هنوز بسانجزیرهای ناشناخته در تلاطمی از ابهامات پیش پا افتاده، سردرگمند و ناپیدا.
اگر اطلاعات نیازاست، کتابدار و دانششناس، ضرورت است و اطلاعات و اطلاع رسانی لازم و ملزم همدیگرند.
کتابداری عبادت است زیرا کتابخانهها در رویارویی با مردم و خدمت به جامعه معنا و مفهومواقعی خود را مییابند.
کارهای کتابدار بکلی وسیلهایست برای رسیدن به یک هدف و این هدفخدمت است و غیر از کتابدار متخصص از کس دیگری ساخته نیست و کس دیگری نمیتواندجای او را بگیرد.
(عماد خراسانی، 1379، ص 4) فلذا بر آن شدیم تا مقالهای در شناخت جایگاه مهم کتابخانهها، بویژه کتابخانههای عمومیو ضرورت اطلاعات و نقش منحصر به فرد کتابداران در ترغیب و ترویج فرهنگ عادت بهمطالعه، ارایه نماییم، انشاءاللّه که مثمرثمر واقع شود.
کتابخانه کتابخانه باب دانایی است و دانایی توانایی است.
توانایی برای کسب پیروزی، سعادت وافتخار.
کتابخانهها وسیله ایجاد انگیزه و ترغیب و پیشرفت تمایل به مطالعه و «اشاعه فرهنگ عادتبه مطالعه» هستند.
کتاب، یک رسانه گروهی است که در آن مطالبی ضبط شده و قابل انتقالمیباشد و بازیابی مطالب آن از نظر زمان و مکان محدودیت ندارد.
آموزش بعنوان مقدسترینفعالیت آدمی و یادگیری بعنوان عالیترین فرصت در زندگی و کتاب بعنوان ممتازترین ابزارارتباط و مبادله دانش بشری در طول تاریخ مطرح بوده و هست.
در تاریخ، کتاب هموارهبعنوان عامل اصلی انتقال دانش و اندوختههای بشری شناخته شده و از ارکان مهم تعاملفرهنگها و اندیشههای مردمان و جوامع در همه ادوار تاریخی میباشد.
از دیرباز حتی دردورانهایی که هنوز کاغذ پس از چاپ وارد عرصه زندگی انسان نشده بود و کتابها بر پیوستآهو و نظایر آن نوشته میشد، باز هم کتاب از جایگاهی رفیع و تعیین کننده در انتقال طولی وعرضی علوم برخوردار بوده است.
بخش عمدهای از تثبیت و ماندگاری دانش و فرهنگ،مرهون کتاب است.
کتاب، دریچهای است به سوی جهان شگفتانگیزعلم و معرفت و مطالعهراهی است بسیار ساده و عملی برای پرورش استعدادهای خدادادی انسان، و آموزش علوم وفنونی است که او را در مسیر رشد و تکامل راهنمایی میکند.
اگر بتوانیم مطالعه را در انسان بهصورت عادت درآوریم، دیگر ارتباط او با جهان دانش و آگاهی سخت نخواهد بود و بدون هیچدشواری و زحمتی، خواهد توانست از راه مطالعه، درک و اندیشة خود را نسبت به جهانهستی رشد و تعالی بخشد.
بر این اساس برای حفظ و صیانت از فرهنگ ملی و دستیابی بهتوسعة فرهن