به روز داک

دانلود تحقیقات علمی و پژوهشی , آموزشی , تمامی رشته ها

به روز داک

دانلود تحقیقات علمی و پژوهشی , آموزشی , تمامی رشته ها

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی تاب آوری

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی تاب آوری
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی تاب آوری

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی تاب آوری

· توضیحات ابتدایی :

آماده سازی در ۸ جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از ۳۴ صفحه (فونت B lotus)

فرمت فایل : ورد (word) با فرمت doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

جلسه اول

قسمت اول :آشنایی / قسمت دوم: خودآگاهی

موضوع:

برقراری ارتباط با مخاطبان

آشنا کردن آن ها با تاب آوری

قوانین شرکت در کارگاه

آگاهی نسبت به توانمندی های خود

اهداف رفتاری:

کلیه شرکت کنندگان خود را معرفی کنند و با مجری کارگاه آشنا شوند.

ارتباط صمیمانه ای بین آن ها برقرار شود.

شرکت کنندگان با اهداف برنامه آشنا شوند.

قوانین شرکت در کارگاه را یاد بگیرند.

تعریف ساده ای از تاب آوری ارائه دهند.

ارتباط تاب آوری با مقابله با افسردگی را بیان کنند.

تعریف ساده و روشنی از خودآگاهی ارائه دهند.

مؤلفه های اصلی خودآگاهی را بیان کنند.

نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند.

نسبت به اهدافشان خودآگاهی پیدا کنند.

شرح:

قسمت اول:

در ابتدای جلسه مجری طرح به صورت کامل خودش را معرفی می کند و از شرکت کنندگان نیز می خواهد تا خودشان را معرفی نمایند. این اطلاعات معمولاً شامل نام و نام خانوادگی، وضعیت خانوادگی و تحصیلی و علایق و سرگرمی ها می باشد. سپس مجری طرح با تقسیم بندی شرکت کنندگان به گروه های مختلف سعی می کنند ارتباط صمیمانه ای بین آن ها برقرار کنند. در ادامه مجری طرح طی سخنانی شرکت کنندگان را با قوانین شرکت در کارگاه آشنا می کند و قوانین را به صورت برگه های توزیعی در

اختیار تک تک شرکت کنندگان قرار می دهد تا آن ها را به صورت مکتوب داشته باشند. تعدادی از قوانین شرکت در کارگاه به شرح زیر است:

به خود و دیگر افراد گروه احترام بگذارید.

از تحقیر کردن خود و دیگران خودداری کنید

برای بازخورد دادن به دیگران از روشی محترمانه استفاده کنید

رازداری خارج از گروه را رعایت کنید

تکالیف منزل را حتماً انجام دهید، حتی اگر غلط باشند

حقوق دیگران را رعایت کنید

بعد از اینکه شرکت کنندگان با اهداف روند آموزش و قوانین شرکت در کارگاه آشنا شدند، تعریف ساده ای از تاب آوری و نقش آن در مقابله با مشکلات هیجانی به شرکت کنندگان ارائه می شود. به این ترتیب جلسه اول آموزش خاتمه می یابد.

قسمت دوم:

در ان بخش مجری طرح شرکت کنندگان را به پاسخگویی به سؤال من کیستم دعوت می کند، بعد از دریافت پاسخِ شرکت کنندگان، مجری طرح تعریف ساده ای از خودآگاهی یعنی آگاهی یافتن و شناخت اجزایی همچون خصوصیات ظاهری، احساسات، افکار و باورها، ارزش ها، اهداف، گفتگوهای درونی و نقاط قوت و ضعف خود. سپس پیامدهای عدم شناخت خود به آن ها توضیح داده می شود.

در ادامه با ذکر داستانی از آن ها خواسته می شود تا باورها، افکار و احساسات، ارزش ها و اهداف شخصیت اصلی داستان را تشخیص داده و به صورت کار گروهی در برگه ای بنویسند و در کارگاه بخوانند. سپس به روش گروهی تفاوت بین باورها، ارزش ها، اهداف، افکار و احساسات و نگرش ها به بحث گذاشته می شود. در ادامه از شرکت کنندگان خواسته می شود تا کاربرگ تشخیص افکار از احساسات را پر کنند. بعد از اینکه شرکت کنندگان توانستند افکار را احساسات خود تمیز دهند، روش های بازسازی شناختی برای جایگزین کردن افکار منفی با مثبت به آن ها آموزش داده می شود. در ادامه به آن ها توضیح داده شد که آگاهی از خود این ارزش را دارد که با روش های گوناگونی مورد بررسی قرار دهد. مهم این است که ما بتوانیم یک روش مناسب را برای خودمان انتخاب کنیم و از آن استفاده کنیم. بعد از آن عوامل مؤثر بر خودآگاهی و موانع رسیدن به آن به شرکت کنندگان توضیح داده می شود. با این اظهارات از آن ها می خواهیم کاربرگ خودآگاهی را که شامل: بیان ویژگی های عمومی و خصوصیات ظاهری، باورها، ارزشها، افکار، احساسات و اهداف است را تا جلسه بعد پر کنند.

جلسه دوم

عنوان: ارزشمندی

موضوع: تقویت عزت نفس

اهداف رفتاری:

درک روشنی از عزت نفس به دست بیاورند.

علل و عوامل مؤثر در تقویت عزت نفس را شناسایی کنند.

به اهمیت و تؤثیر عزت نفس در زندگی پی ببرند.

ضعف های خود را شناسایی نموده و یک مورد از آن را برطرف کنند.

در تقویت عزت نفس به دیگران یاری رسانند.

شرح:

ابتدای جلسه با بررسی تکالیف خانگی هفته قبل آغاز می شود. افرادی که تکالیف را دقیق و درست انجام داده اند تقویت می شوند (تقویت ها معمولاً به شکل تأیید و تحسین است). از افرادی که تکالیف را انجام نداده اند خواسته می شود تا علل آن را توضیح دهند (شناسایی افرادی که در انجام دادن تکالیف مقومت یا سهل انگاری می کنند، مهم است). جلسه با این سؤال شروع می شود که ما چه زمانی احساس ارزشمند بودن می کنیم؟ از شرکت کنندگان خواسته می شود که به صورت گروهی به این سؤال پاسخ دهند. کلیه جواب ها روی تخته نوشته می شود و در مورد آن ها بحث می شود. در ادامه تعریفی ساده از عزت نفس به شرکت کنندگان ارائه می شود. از شرکت کنندگان خواسته می شود تا ویژگی های افرادی را که برای خود ارزش قائل نیستند را ذکر کنند. کلیه پاسخ ها روی تخته نوشته می شوند و در مورد آن ها به صورت گروهی بحث می شود. سپس از شرکت کنندگان خواسته می شود تا افراد مؤثر در تقویت عزت نفس شان را در دوران کودکی و نوجوانی بر روی برگه ای بنویسند. سپس نحوه شکل گیری عزت نفس در کودکی برای آن ها تشریح می شود. یکی از فعالیت هایی که در تقویت عزت نفس نقش مؤثری دارد، بازی برچسب زنی مثبت است که حتی المقدور باید روی همه شرکت کنندگان اجرا شود. در نهایت از طریق روش سخنرانی تأثیر تقویت عزت نفس در زندگی و اثر آن روی ارتقای توانمندی فرد توضیح داده می شود. سپس چرخه خودباوری مثبت و منفی روی تفکر و احساس و رفتار از طریق تصویر توضیح داده می شود. از شرکت کنندگان خواسته می شود که بعنوان تکلیف خانگی، تأثیر عزت نفس بر زندگی شان را با مثال عینی بیان کنند.


دانلود فایلهای جامع از سایت مرجع
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.