به روز داک

دانلود تحقیقات علمی و پژوهشی , آموزشی , تمامی رشته ها

به روز داک

دانلود تحقیقات علمی و پژوهشی , آموزشی , تمامی رشته ها

شبیه سازی مقاله یک استراتژی کنترلی چند منظوره برای عملکرد پایدار واحدهای DG در شبکه های هوشمند

این مقاله توسعه یک استراتژی کنترلی چند منظوره برای بهره برداری پایدار واحدهای تولید پراکنده (DG) در حین ادغام با شبکه برق را تشریح میکند مدل کنترلی پیشنهاد شده مبتنی بر تئوری کنترل مستقیم لیاپانوف (DLC) میباشد و ناحیه پایدار برای بهره برداری مناسب واحدهای DG در حین ادغام با شبکه برق را ارائه میکند جبران تغییرات لحظه ای در مؤلفه های مرجع جریان در س
دسته بندی برق
فرمت فایل zip
حجم فایل 8529 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
شبیه سازی مقاله یک استراتژی کنترلی چند منظوره برای عملکرد پایدار واحدهای DG در شبکه های هوشمند

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

عنوان لاتین مقاله:

A Multifunction Control Strategy for the Stable Operation of DG Units in Smart Grids

عنوان فارسی مقاله:

یک استراتژی کنترلی چند منظوره برای عملکرد پایدار واحدهای DG در شبکه های هوشمند

و گزارش سمینار درس شبکه های هوشمند

این مقاله دارای شبیه سازی و ترجمه می باشد

چکیده: این مقاله توسعه یک استراتژی کنترلی چند منظوره برای بهره برداری پایدار واحدهای تولید پراکنده (DG) در حین ادغام با شبکه برق را تشریح میکند. مدل کنترلی پیشنهاد شده مبتنی بر تئوری کنترل مستقیم لیاپانوف (DLC) میباشد و ناحیه پایدار برای بهره برداری مناسب واحدهای DG در حین ادغام با شبکه برق را ارائه میکند. جبران تغییرات لحظه ای در مؤلفه های مرجع جریان در سمت ac و تغییرات ولتاژ dc در سمت dc ِ سیستم واسط به مقدار کافی در این طرح کنترلی در نظر گرفته شده اند، که نقش اساسی و نوآورانه این مقاله در مقایسه با استراتژیهای کنترلی قبلی میباشد. بکارگیری تکنیک DLC در تکنولوژی DG میتواند تزریق پیوسته توان اکتیو ماکزیمم در فرکانس اصلی از منبع DG به شبکه برق را تأیید کند، تمام توان راکتیو و مؤلفه های هارمونیکی جریان بارهای متصل به شبکه را از طریق ادغام پیوند DG با شبکه، جبران نماید. کاربرد این مفهوم در سیستمهای شبکه هوشمند میتواند کاهش تنش روی شبکه برق را در حین پیک تقاضای انرژی، تضمین نماید. نتایج شبیه سازی و آزمایش جهت نمایش تخصص و عملکرد تکنیک DLCپیشنهاد شده در تکنولوژی DG ارائه شده است.

واژه های شاخص_ کنترل مستقیم لیاپانوف (DLC)، تولید پراکنده (DG)، مدیریت توان، شبکه های هوشمند.

فهرست واژه ها

اندیسها

k & j a,b,c.

اختصارات

DG: Distributed generation

تولید پراکنده

DLC: Direct Lyapunov control

کنترل مستقیم لیاپانوف

PF: Power factor

ضریب توان

APF: Active power filter

فیلتر توان اکتیو

LPF: Low-pass filter

فیلتر پایین گذر

VSC: Voltage source converter

مبدل منبع ولتاژ

PCC: Point of power coupling

نقطه اتصال توان

PI: Proportional-integral

اتگرال نسبی

PLL: Phase locked loop[1]

حلقه قفل شده در فاز

متغیرها

: Grid currents

جریانهای شبکه

: Load currents

جریانهای بار

: DG currents

جریانهای تولید پراکنده

: Currents of transistors

جریانهای ترانزیستورها

: Current of dc capacitor

جریان مستقیم خازن

: Load currents in harmonic frequencies

جریانهای بار در فرکانسهای هارمونیکی

: Current components d-axis

مؤلفه های محور d جریان

: Current components q-axis

مؤلفه های محور q جریان

: dc current

جریان مستقیم

: Instantaneous variation of

تغییرات لحظه ای

: Instantaneous variation of

تغییرات لحظه ای

: Voltage at dc side

ولتاژ سمت dc

: Grid voltage

ولتاژ شبکه

: Reference voltage vector at PCC

بردار مرجع ولتاژ

: Voltage of each phase at PCC

ولتاژ هر فاز

: Reference value of dc side voltage

مقدار مرجع ولتاژ سمت dc

: Switching of transistors

سوییچینگ ترانزیستورها

: Switching of transistors in each leg

سوییچینگ هر پایه ترانزیستورها

: Switching state function

تابعحالت سوییچینگ

پارامترها

: Equivalent resistance of the ac filter, coupling transformer,

and connection cables

مقاومت معادل فیلتر ای سی، تزویج ترانسفورماتور و کابلهای ارتباطی

: Equivalent inductance of the ac filter, coupling transformer,

and connection cables

اندوکتانس معادل فیلتر ای سی، تزویج ترانسفورماتور و کابلهای ارتباطی

: dc capacitor

خازن dc

: Reference active power of DG

توان اکتیو مرجع DG

Maximum active power of DG

توان اکتیو ماکزیمم DG

: Reference reactive power of DG

توان راکتیو مرجع DG

: Load reactive power

توان راکتیو بار

: Grid angular frequency

فرکانس زاویه ای شبکه

: Constant coefficient of switching function in dynamic

state operation

ضریب ثابت تابع سوییچینگ در بهره برداری حالت دینامیکی

: Constant coefficient of switching function in dynamic

state operation

ضریب ثابت تابع سوییچینگ در بهره برداری حالت دینامیکی

: Fundamental frequency

فرکانس اصلی

: Cut-off frequency[2]

فرکانس برش

1- معرفی

مفهوم DG واحدهای نسبتاً کوچک تولیدی را شامل میشود که در نقطه مصرف بار یا نزدیک به آن قرار داشته باشد [1]. کاربرد تکنولوژی DG در سیستم قدرت میتواند مزایای بسیاری از هردو سمت شبکه و تقاضا را بدست آورد [2] و [3].

DG قابلیت کاهش قیمت، بازده بالا و قابل اطمینان سازی را دارد و میتواند تولید انرژی نزدیک مرکز بار را ساده نماید [4] و [5]. بنابراین، DG میتواند بعنوان یک عملکرد مفید برای بارهای مشترکین مسکونی، تجاری و صنعتی جهت ارائه یک نیروی برق مطمئن و کم قیمت، محسوب گردد [6] و [7]، و همچنین چندین DG یکپارچه میتوانند برای اطمینان از کیفیت برق و ارائه انرژی مطمئن به بارهای بحرانی (اضطراری) مورد استفاده قرار گیرند [8].

منابع انرژی تجدید پذیر گزینه مناسبی برای قدرتمند سازی سیستم مرتبط در خط مشی (پلتفرم)DG میباشد. این منابع انرژی با هردو مورد کاهش تقاضای انرژی از شبکه برق و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای برای مقررات زیست محیطی، مطابقت دارد [9] و [10].

تزریق توان از DG به شبکه در حین پیک تقاضا میتواند مصرف انرژی را بهینه سازد و تنش از نقطه نظر شبکه را کاهش دهد، همچنین قیمت مصرف انرژی از نقطه نظر مشترکین را کاهش دهد [11] و [12]. اما افزایش تعداد واحدهای DG در شبکه برق میتواند برخی مشکلات را در بهره برداری و مدیریت کل شبکه برق بوجود آورد[13]. بنابراین، یک تکنیک کنترلی هوشمند ِ واحدهای DG برای هماهنگی توان بین سمتهای شبکه، بار، و DG در سیستمهای شبکه هوشمند به شدت مورد نیاز است.

مطالعات متعددی در مراجع مختلف گزارش شده اند که به کنترل سیستم مربوط به DG برای ادغام منابع انرژی تجدید پذیر و تجدید ناپذیر با شبکه قدرت، اشاره دارند [14]–[19].

مثلاً، یک تکنیک کنترلی توپولوژی (ساختار) چند سطحی مبدل برای ادغام انرژی تجدید پذیر با شبکه در [20] پیشنهاد شده است. کاربرد این تکنیک کنترلی عمدتاً در رابطه با تزریق مؤلفه های هارمونیکی جریان و جبرانسازی توان راکتیو بارهای غیر خطی از طریق یک منبع انرژی تجدید پذیر در سیستمهای فشار متوسط و فشار قوی میباشد. همچنین، مدیریت نظارت توان جهت کنترل انتقال و به حداقل رساندن حالتهای گذرا در ولتاژ و فرکانسهای DGها پیشنهاد گردیده است [21].

پیاده سازیهای مختلف سخت افزاری برای تکنولوژی DG، ساختارهای کنترلی برای سیستم مربوطه، و استراتژیهاس کنترلی تحت شرایط خطا در [22] مورد خطاب قرار گرفته اند.

یک الگوریتم کنترلی در [23] برای تولید جریان مرجع در حلقه کنترل مدار مبدل مربوطه در یک سیستم DG تحت شرایط خطای شبکه، پیشنهاد گردیده است.

مؤلفه های تولید شده جریان مرجع میتوانند یک پشتیبانی انعطاف پذیر ولتاژ در حین رخ دادن هرگونه خطا در ولتاژ شبکه را فراهم سازند.

یک تکنیک کنترلی بدون PLL در [24] برای ادغام منابع DG با شبکه توزیع برق پیشنهاد شده است. با حذف PLL از حلقه کنترلی DG، مشکلات همگام سازی(سنکرون کردن) میان لینک DG و شبکه برق میتوانند برطرف شوند.

بعلاوه، حلقه کنترلی پاسخ دینامیکی سریعتری به تغییرات بار در پارامترهای شبکه دارد. عملکرد این طرح کنترلی در تکنولوژی DG از طریق نتایج شبیه سازی و آزمایش در حین شرایط عملکرد حالت گذرا و حالت ماندگار، اعتبار یافته است. انتقال یکپارچه مبدلهای تکفاز مربوطه بین حالتهای مستقل و متصل به شبکه[3] در [25] معرفی شده است. استراتژی پیشنهاد شده یک طرح کنترلی پایدار برای مبدل تکفاز میباشد که به طور همزمان در حالت مستقل و حالت متصل به شبکه کار میکند.

همچنین طرحهای کنترلی دیگر برای دستیابی به یک PF واحد در شبکه برق توسط ادغام منابع DG با شبکه قدرت پیشنهاد گردیده اند [26] و [27].

Pouresmaeil et al.[28]یک تکنیک فیدبک خطی سازی برای کنترل یک مبدل نقطه فشرده خنثی[4] برای جبرانسازی مؤلفه های هارمونیکی جریان بارهای متصل به شبکه ارائه کرده است. با استفاده از این تکنیک کنترلی، مقدار قابل توجهی از جریانهای بار در فرکانسهای هارمونیک میتواند توسط لینک DG جبران گردد، سپس، توان کل تزریقی از شبکه به بار خالی از توان راکتیو و فرکانسهای هارمونیکی خواهد بود. با معرفی این روش کنترلی، تکنولوژی DG میتواند بعنوان یک دستگاه APF در یک سیستم قدرت نمونه در نظر گرفته شود.

چندین تکنیک کنترلی دیگر با مفهوم پیشنهاد شده اند که در اغلب مقالات ارائه شده راه حلی برای مشکل جدی در شبکه قدرت پشنهاد شده و مورد بحث قرار گرفته است[29].

در این مقاله، مؤلفان یک استراتژی کنترلی چند منظوره مبتنی بر تکنیک DLC، برای عملکرد پایدار مدل پیشنهاد شده و کنترل VSC بعنوان قلب سیستم مربوطه میان منابع DG و شبکه برق را معرفی کرده اند.

اثرات تغییرات لحظه ایمتغیر در بهره برداری سیستمهای DG به مقدار کافی در طرح کنترلی پیشنهاد شده، در نظر گرفته شده است که سهم تازه ای برای این روش کنترلی در قیاس با دیگر استراتژیهای موجود میباشد.

در واقع، سهم این استراتژی در سیستمهای DG میتواند بعنوان یک راه حل تازه در شبکه توزیعبرای جبرانمسائلمختلفمورد نیازبه صورت همزمان در حین اتصال بارهای غیرخطی به شبکه برق، معرفی گردد.

ادامه این مقاله به 4 بخش سازماندهی شده است. پس از معرفی، دیاگرام شماتیکی کلی مدل DG پیشنهاد شده در بخش 2 معرفی گردیده و تحلیل حالت دینامیکی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره انعطاف پذیری کنشی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره انعطاف پذیری کنشی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 103 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره انعطاف پذیری کنشی

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره انعطاف پذیری کنشی

دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی)

دارای رفرنس دهی استاندارد

فرمت : DOC

تعداد صفحات : 28

  • انعطاف پذیری کنشی

در این بخش از فصل دوم به بررسی انعطاف پذیری کنشی، تعاریف انعطاف پذیری کنشی و مدل‌های آن از دیدگاههای مختلف می‌پردازیم.

  • تاریخچه مطالعه انعطاف پذیری کنشی

مطالعه علمی انعطاف پذیری کنشی در حدود سال 1970 پدیدار شد وقتی که یک گروهی از محققان پیشرو به پدیده ساز گاری مثبت در میان گروهی از کودکان در معرض خطر توجه نمودند(ماستن، 2012).

پژوهش های پیش گام در مورد انعطاف پذیری کنشی به یک انقلاب در زمینه فکر کردن در مورد ریشه و درمان آسیب شناسی روانی منجر شد. تلاش های تحقیقاتی مستقیما به سوی درک آسیب شناسی یا نقایص بود تا بر روی اینکه چطور مشکلات آشکار می شوند(رایت، ماستن و نارایان، 2013).

از نظر تاریخی، مطالعه انعطاف پذیری کنشی، سه موج را به همراه داشته است (ریچاردسون، 2002) :

موج اول بررسی انعطاف پذیری کنشی، در پاسخ به این سوال بود، «چه ویژگی‌هایی افرادی را در مواجهه با عوامل خطر زا یا شرایط ناگوار موفق بیرون می‌آیند، به عنوان نقطه مقابل افرادی که در برابر این عوامل تسلیم می‌شوند، مشخص می‌کند؟»، بیشتر ادبیات و منابع موجود انعطاف پذیری کنشی، جستجویی برای توصیف کیفیت‌های تاب آورانه درونی و بیرونی است که به افراد کمک می‌کند تا در پی بروز شرایط پر خطر و یا پس از عقب نشینی، بتواند سازگار شده و یا کارکرد قبلی خود را بازیابند. کیفیت‌های تاب آور بودن، پیامدهای نخستین موج بررسی انعطاف پذیری کنشی را بازنمایی می‌کنند.

.........

.....

..

.


مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عوامل موثر در موفقیت مدیران و آموزش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عوامل موثر در موفقیت مدیران و آموزش
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 33 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عوامل موثر در موفقیت مدیران و آموزش

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عوامل موثر در موفقیت مدیران و آموزش

دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی)

دارای رفرنس دهی استاندارد

فرمت : DOC

تعداد صفحات : 27

بخشی از متن

2-1 عوامل حیاتی موفقیت

رویکرد تحلیل عوامل حیاتی موفقیت به منظور شناسایی نیازهای اطلاعاتی مدیران در صنایع گوناگون به کار گرفته می شود. این رویکرد به منظور حل بعضی از مسائل که در زمان استقرار سیستم های اطلاعات مدیریت پیش می امدند، ایجاد شد. جان روکارتدر سال 1979 ایده ابتدایی این رویکرد را که در سال 1961 توسط رونالد دانیل بیان شده بود به کار گرفت و آن را توسعه داد. امروز روکارت را اولین ابداع کننده و ارائه کننده این دیدگاه می دانند. روکارت اظهار می دارد که مفهوم عوامل حیاتی موفقیت می تواند یک راه اثر بخش برای تعریف نیازهای اطلاعاتی مدیریت باشد. از دیدگاه او عوامل حیاتی موفقیت عبارتند از حوزه های مشخص و محدود کاری که اگر در آنها نتایج رضایت بخش حاصل شود سازمان عملکرد رقابتی موفقی خواهد داشت. بنابراین لازم است که مدیران توجه خاصی به این فعالیت ها داشته باشند(روکارت، 1979)

در ادبیات مربوط از عوامل حیاتی موفقیت، تعاریف زیادی از آن ارائه شده است. یکی از مهم ترین تعاریف مربوط به روکارت است. به زعم وی عوامل حیاتی موفقیت عبارتند از: تعداد محدودی از حوزه های فعالیت که عملکرد رقابتی موفقیت آمیزی در پی خواهند داشت. در تعریف دیگری برونو و لیدکر اظهار داشته اند که عوامل کلیدی موفقیت عبارتند از: مشخصه ها، شرایط یا متغیرهایی که اگر درست مدیریت شوند، می توانند اثر قابل ملاحظه ای بر موفقیت رقابتی سازمان داشته باشند. در عوض، پینتو و اسلوین عوامل کلیدی موفقیت را عواملی می دانند که به طور قابل ملاحظه ای شانس اجرای پروژه ها را بهبود می بخشد (رهنورد و محمدی، 1388). در تعریفی دیگر، عوامل حیاتی موفقیت، عواملی هستند که در تحقق منافع نهفته در فرصت، نقش کلیدی داشته و دستیابی به آنها با پیچیدگی هایی همراه است. به این عوامل، عوامل حیاتی موفقیت یا گلوگاه گفته می شود، که این عوامل در صورت فقدان از موانع اصلی سازمان در دستیابی به اهداف به شمار می آیند(موغلی، 1387).

.......

...

.


شبیه سازی مقاله پیکر بندی سیستم های توزیع با توجه به قابلیت اطمینان و تلفات توان

این مقاله دارای شبیه سازی و گزارشکار و فایل پاورپویینت برای ارائه در کلاس می باشد
دسته بندی برق
فرمت فایل zip
حجم فایل 2164 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
شبیه سازی مقاله پیکر بندی سیستم های توزیع با توجه به قابلیت اطمینان و تلفات توان

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

عنوان لاتین مقاله:

Re configuration of Power Distribution Systems Considering Reliability and Power Loss

عنوان فارسی مقاله:

پیکر بندی سیستم های توزیع با توجه به قابلیت اطمینان و تلفات توان

این مقاله دارای شبیه سازی و گزارشکار و فایل پاورپویینت برای ارائه در کلاس می باشد


مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره درمان شناختی رفتاری (CBT) به شیوه داتلیو

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره درمان شناختی رفتاری (CBT) به شیوه داتلیو
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره درمان شناختی رفتاری (CBT) به شیوه داتلیو

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره درمان شناختی رفتاری (CBT) به شیوه داتلیو

دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی)

دارای رفرنس دهی استاندارد

فرمت : DOC

تعداد صفحات : 33

بخشی از متن

2-1 CBT به شیوه داتلیو

2-1-1 مروری بر درمان شناختی -رفتاری معاصر با زوج ها و خانواده ها

درمان شناختی- رفتاری برای زوج ها و خانواده ها، امروزه اصلی مهم در درمان است. کاربرد CBT برای مشکلات روابط خصوصی، تقریبا پنجاه سال قبل در نوشته های آلبرت الیس آمده است که نقش برجسته شناخت را در مسایل زناشویی نشان می دهد. الیس و هارپر و همکارانش معتقد بودند که ناکارامدی ارتباط زمانی اتفاق می افتد که افراد 1) بر عقاید غیر واقعی یا نامشخص خود در رابطه با طرفین پافشاری کنند. 2) ارزیابی های منفی دارند وقتی فرد و رابطه مطابق با انتظارات غیر واقعی آنها عمل نمی کند، زمانی که فرایندهای منفی شناخت صورت می گیرند: فرد عواطف منفی را تجربه می کند (عصبانیت، ناامیدی و اوقات تلخی) و شیوه های رفتاری منفی در رابطه خود در پیش می گیرد(داتیلیو، 2010؛ ترجمه خواجه، سجادیان و بهرامی، 1391).

در‌ دهه‌های‌ 1960 و 1970، رفتار درمانگران برای پرداخـتن بـه رفتارهای‌ مشکل‌دار بزرگسالان و کودکان از اصول نظریه یادگیری استفاده‌ کردند. بسیاری از اصول و روش‌های رفتاری که در درمان انفرادی‌ از آنها استفاده می‌شد، بعدها برای‌ زوج‌های‌ ناراضی‌ و پس از آن‌ برای خانواده‌ها‌ به‌ کار‌ گرفته شد. به عنوان مثال، استوارت‌ (1969)، لیبرمن‌ (1970) و وایس‌، هوپس‌ و پاتـرسون (1973) برای‌ تسهیل تعامل‌های ارضاکننده زوج‌های مشکل‌دار و خانواده‌ها‌ از نظریه‌ تبادل‌ اجتماعی و اصول یادگیری عامل استفاده کردند (به نقل از داتیلیو و بیرشک،a 1385). این‌ کار باعث‌ شد‌ که تحقیقات بعدی زوج درمانگران به سمت شناسایی‌ اهمیت مداخله عـوامل شـناختی و الگـوهای تعاملی رفتار سوق داده‌ شود. قبل از ارایـه‌ نـظریه‌های‌ اصـلی‌ خانواده درمانی، اینگونه مطرح‌ شده بود که شناختارها را می‌توان به عنوان‌ بخش فرعی درمان در الگوی رفتاری مورد استفاده قرار داد (مارگولین‌ و وایس، 1978)، اما در دهه 1980 عـوامل شـناختی در کـانون اصلی‌ توجه‌ منابع‌ پژوهشی‌ و درمانی زوج‌ها قرار گرفتند و مـستقیم‌تر و سـاختارمندتر از آنچه در‌ سایر‌ رویکردهای نظری زوج درمانی‌ وجود داشت، وارد درمان شدند (باکوم‌1987؛ داتیلتو،1989؛به نقل از داتیلیو و بیرشک،a 1385). با مطرح شدن تحریف‌های شناختی و ادراکات نادرست در درمان زوج‌ها، توجه درمـانگران بـه اسـتنباطها و باورهای طرفین نسبت به هم‌ معطوف‌ گشت‌ و استفاده احتمالی از ایـن باورها برای پیدا کردن راهی برای رهایی از بن‌بست‌های‌ رابطه‌ای، مورد توجه‌ قرار‌ گرفت. ارزیابی شناختی و روش‌های مداخله‌ای، از درمان انـفرادی بـه عـاریه‌ گرفته شد و برای‌ استفاده‌ در مورد زوج‌ها مطابقت داده شد. همانند درمان انفرادی، برای تقویت قابلیت زوجـین در ارزیـابی و تغییر شناختارهای مشکل‌ ساز، مداخلات‌ شناختی-رفتاری مربوط به زوج‌ طراحی شد که این مداخلات باعث کسب مهارتهای ارتباطی‌ و حـل‌ مـشکل‌ نـیز می‌گردند(داتیلیو و بیرشک، a1385).

  • فوت و فن های تغییر زوج ها و خانواده ها

    • انتظارات و معیارها

فرایندهای شناختی ستون اصلی روش شناختی-رفتاری برای بدکارکردی رابطه هستند. باکام، اپستین، سایرس و شر (1989) شناخت هایی را که به طور مکرر در طی روند آشفتگی ارتباط بروز می کردند را سنخ شناسی کردند. اگر چه هر سنخ یا هر نوع یک شکل نرمالی از شناخت انسانی است، هر یک مستعد تحریفاتی هستند. این فرایندها شامل(داتیلیو، 2010؛ ترجمه خواجه و همکاران، 1391):


مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره کمال گرایی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره کمال گرایی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره کمال گرایی

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره کمال گرایی

دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی)

دارای رفرنس دهی استاندارد

فرمت : DOC

تعداد صفحات : 17

بخشی از متن

  • کمال گرایی

در این بخش از این فصل به کمال گرایی، تعاریف کمال گرایی و دیدگاه ههای مطرح در زمینه کمال گرایی می پردازیم.

  • تعاریف کمال گرایی

کمال گرایی که از اوایل قرن بیستم مفهوم مورد علاقه روان شناسان بوده عبارت است از: «گرایش افراطی به بی عیب و نقص بودن، کوچک ترین اشتباه خود را گناه نابخشودنی دانستن و مضطربانه در انتظار پیامدهای شکست نشستن»(سامی، 1392).

کمال گرایی به وسیله برنز در سال 1980 به این صورت تعریف شده است: کمال گرایان کسانی هستند که استانداردهای بالا و غیر قابل دسترس را برای خود وضع می کنند، این گونه افراد تحت فشار زیاد قرار دارند و به طور دائم به سمت اهداف غیر ممکن به پیش می روند و ارزش خود را براساس کارایی، کمال و پیشرفت اندازه گیری می کنند (به نقل از تقدس، 1390).

هویت و فلت (1991) معتقدند که «کمال گرایی یعنی گرایش فرد به داشتن مجموعه ای از معیارهای بالا و افراطی و تمرکز به شکست ها و نقش عملکرد». شافران، کوپر و فیربرن (2002) کمال گرایی بالینی را این گونه تعریف کرده اند: «وابستگی مفرطی خود ارزیابی به تعقیب معیارهای آمرانه شخصی و خود تحمیل شده، حداقل در یک حوزه برجسته برخلاف پیام های منفی آن».

  • مبانی نظری و تاریخی کمال گرایی

می توان گفت که کما گرایی قدمتی به طول یک قرن دارد. و اولین کسانی که به کمال گرایی به عنوان یک موضوع مهم رفتار انسان توجه داشتند فیلسوفان و حکیمان بودند یکی از آنها ژانت (1898) بود که در مورد ایده ها و عقاید تثبیت شده داشتند ویژگی اصلی آنها سخت گیری و دقت بیش از حد بود، از دیگر فیلسوفان قدیمی ایبکتوس (1897) و دوبیز (1907) بودند که بر نگرش افراد که گاهی این عقاید و نگرش های سخت گیرانه می باشد و منجر به کمال گرایی انسان می شود توجه داشتند (به نقل از اگان، 2005).

الف) زیگموند فروید

فروید بنیانگذار مکتب روان کاوی معتقد است که کمال گرایی و وسواس فکری و عملی ناشی از تثبیت در مرحله مقعدی زندگی کودک حدودا از 18 ماهگی شروع می شود و برای کودک، مقعد، نگهداری و دفع ادرار و مدفوع منبع لذت است همچنین شروع تجربه، جدایی و استقلال در این دوره همه شرایطی را ایجاد می کند که بین کودک و والدین تعارض و درگیری برای آموزش و توالت از یک سو و استقلال و وابستگی از سوی دیگر کودک را با مادر ی عصبانی روبه رو می کند. نتیجتا کودک حالتی از عشق و تنفر پیدا کرده و این قضیه زمینه شک و تردید بود. و کمال گرایی برای کودک فراهم می کند. از نگاه دیگر فروید کمال گرایی را نتیجه فراخود سخت گیر و تنبیه کننده که نیازمند رفتار و منش اخلاقی برتر در تمامی زمینه های زندگی است می دانست(به نقل از اگان، 2005).

به عبارت دیگر، به عقیده فروید(1959-1926)، زمانی که فرامن سخگیر، فرد را برای پیشرفت و رفتار عالی تحت فشار قرار می دهد، میل به کمال گرایی در فرد ظاهر می شود(به نقل از هیل و همکاران، 1997). فراخود که مرحله سوم شخصیت در نظریه ساختار شخصیتی فروید می باشد و از 5-4 سالگی در کودکان شکل می گیرد. بیان درونی ارزش ها اخلاقی والدین و اجتماع کودک است. کوشش فراخود بیش تر برای رسیدن به آرمان ها و کمال است تا واقعیت (به نقل از اگان، 2005).

......

...

.


مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال بیش فعالی و نقص توجه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال بیش فعالی و نقص توجه
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 48 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال بیش فعالی و نقص توجه

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال بیش فعالی و نقص توجه

دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی)

دارای رفرنس دهی استاندارد

فرمت : DOC

تعداد صفحات : 32

بخشی از متن

  • اختلال بیش فعالی و نقص توجه

اختلال کاستی توجه و بیش فعالی نوعی اختلال مزمن و شدید در رشد روانی است که ریشه در رفتارهای بی توجهی، بی قرارانه و براساس انگیزش آنی دارد. شروع آن در اوایل کودکی، یعنی پیش از 7 سالگی است و تقریباً همیشه قبل از 5 سالگی و اغلب پیش از دو سالگی مشخص می شود. معمولاً تا دوران نوجوانی و بلوغ ادامه یافته و شخص را در معرض پاره ای از نابهنجاری های رشدی-شخصیتی قرار می دهد. پیامدهای مضر آن شامل نقص قانون و سایر رفتارهای آزاراشی اجتماعی و عدم موفقیت در مدرسه می شود. مطالعات طولی نشان می دهد که رفتارهای بی قرارانه و بی توجهی، خطری قابل گسترش است. این رفتار فقط نشانه ای از یک مجموعه مشکلات بنیادی نیست. به همین دلیل، درمان رفتارهای به شدت بیش فعالانه هدف اصلی در خدمات سلامت روانی کودک است(بشیری، 1386).

اختلال کاستی توجه و بیش فعالی (انجمن روان‌پزشکی آمریکا، 1995)شامل سه طبقه مهم: بی‌توجهی،بیش‌فعالی و تکانشگری است.بی‌توجهی با توجه انتخابی محدود(توجه بـه مـحرک نامربوط یا پرت‌کننده‌ حواس‌ و چشم‌پوشی از محرک مربوط) و فقدان توجه مداوم(توانایی حفظ توجه در طول زمان)مشخص شده است(داگلاس، ‌1972). کودکان دارای این اختلال به آسانی حواس‌پرت گردیده و از تکالیفی که نیازمند‌ توجه‌ نمودن برای زمـانی طـولانی است،اجتناب می‌کنند. بیش‌فعالی با فعالیت بالای حرکتی نشان داده می‌شود. به نظر می‌رسد کودکان مبتلا به ADHD در متوقف ساختن فعالیت‌های خود در موقعیت‌های موردنیاز ناتوانند. آنها به‌ حد‌ افراط‌ تکان خورده، نمی‌توانند آرام بازی‌ کـنند‌ و دسـت‌ها یا پاهای‌شان اغلب بی‌قرار و ناآرام است. تکانشگری با فقدان کنترل در موقعیت‌هایی که مستلزم توجه کنترل‌شده یا یک تکلیف سازمان‌یافته‌ است،مشخص‌ می‌شود.‌ کودکان مبتلا به ADHDتمایل دارند به اولین‌ فـکری‌ کـه وارد ذهـن‌شان می‌شود پاسخ دهند، آنها پیـامدهای رفـتارشان را بـه حد کافی در نظر نمی‌گیرند و برای به‌ تعویق‌ انداختن‌ ارضای نیازهای خود با مشکل روبه‌رو می‌شوند. این سه ویژگی مهم‌ ADHDلازم نیست بـه‌طور هـمزمان یـا به میزان یکسانی نشان داده شود(توکلی زاده، 1387). در جدول 2-1 ملاک های تشخیصی اختلال کاستی توجه و بیش فعالی براساس معیار های DSM-5 آورده شده است:

.........

.....

..

.


شبیه سازی مقاله مدل سازی و بهینه سازی هارمونیکی راکتور کنترل شده اشباع مغناطیسی دو طبقه‌ برای یک سیم پیچ حذف قوس

راکتورهای کنترل شده مغناطیسی (MCRs) معمولاً به عنوان راکتورهای موازی سه فاز مورد استفاده قرار می‌گیرند آنها دارای اعوجاج هارمونیکی کم هستند که مستقل از جریان هارمونیکی سوم است زیرا اکثر راکتورهای کنترل شده مغناطیسی سه فاز با اتصال مثلث بسته شده‌اند
دسته بندی برق
فرمت فایل zip
حجم فایل 2813 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
شبیه سازی مقاله مدل سازی و بهینه سازی هارمونیکی راکتور کنترل شده اشباع مغناطیسی دو طبقه‌  برای یک سیم پیچ حذف قوس

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

عنوان لاتین مقاله:

Modeling and Harmonic Optimization of a Two-Stage Saturable Magnetically Controlled Reactor for an Arc Suppression Coil

عنوان فارسی مقاله:

مدل سازی و بهینه سازی هارمونیکی راکتور کنترل شده اشباع مغناطیسی دو طبقه‌برای یک سیم پیچ حذف قوس

این مقاله دارای شبیه سازی و ترجمه می باشد.

چکیده

راکتورهای کنترل شده مغناطیسی (MCRs) معمولاً به عنوان راکتورهای موازی سه فاز مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها دارای اعوجاج هارمونیکی کم هستند که مستقل از جریان هارمونیکی سوم است زیرا اکثر راکتورهای کنترل شده مغناطیسی سه فاز با اتصال مثلث بسته شده‌اند.

اما، همانند سیم پیچهای حذف قوس ، راکتورهای کنترل شده مغناطیسی در حالت تکفاز عمل می‌کنند و هارمونیک‌ها می‌توانند خیلی بیشتر از راکتورهای کنترل شده مغناطیسی سه‌فاز باشند. در این مقاله، ساختار و مدل ریاضی راکتورهای کنترل شده مغناطیسی اشباع شده دو‌طبقه‌ای (TSMCR) ارائه شده است. دو طبقه با سطوح و طول‌های مختلف در هسته‌های آهنی وجود دارد. طبقات در زمان‌های مختلف، به هنگام خروج جریان راکتیو از TSMCR اشباع می‌شوند. هارمونیک‌های جریان اولین طبقه اشباع شده می‌توانند برای زمانی که اشباع شدن طبقه دوم آغاز می‌شود به منظور کاهش کل هارمونیک‌های جریان خروجی ،جبران شوند. مدل ریاضی که نشان‌دهنده ویژگی‌های توزیع هارمونیکهای جریان برای TSMCR است، نیز ارائه شده است. مطالعه مدل ریاضی نشان می‌دهد که دو عامل کلیدی وجود دارد که جریان هارمونیکی کل TSMCR را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اولین پارامتر k می‌باشد که نشان‌دهنده نسبت مساحت طبقه دوم به طبقه اول است. پارامتر دیگر m می‌باشد که نشان‌دهنده نسبت طول طبقه اول به طول کل دریچه مغناطیسی در هسته آهنی می‌باشد. شبیه‌سازی‌ها و آزمایشات نشان‌ می‌دهد که حداکثر هارمونیک‌های جریان MCR جدید می‌تواند به 3.61% جریان خروجی مجاز وقتی که m و k با توجه به مدل نظری ریاضی انتخاب می‌شوند، محدود شود.

شاخص‌های کلیدی: سیم‌پیچ حذف قوس، تجزیه و تحلیل هارمونیکی، راکتور کنترل شده مغناطیسی (MCR)، کنترل ناپایدار مغناطیسی، راکتور اشباع شده

I) مقدمه

سیم‌پیچ‌های حذف قوس به‌منظور کاهش جریان خطای فاز بین زمین که خطاهای ناپایدار را بدون عملکرد شکست از بین می‌برند، استفاده می شوند. [1] و[4]اصول عملکرد سیم‌پیچ‌های حذف قوس این است که جریان خطای خازنی زمین می‌تواند برای تزریق یک جریان سلفی جبران کنند. معمولاً این راکتورهای ثابت شده با عنوان سیم‌پیچ‌های Peterson نامیده می‌شوند که در نقطه‌ی خنثی ترانسفورماتور نصب می‌شوند. اما به منظور جلوگیری از مشکلات رزونانس در شبکه توزیع، رزونانس خنثی زمین شده، خارج از درجه تنظیم، به‌عنوان نسبت تفاوت خطای جریان خازنی و جریان سلفی به جریان خازنی تعریف شده و معمولاً در مقدار %5 تنظیم می‌شود و این منجر به به‌وجود آمدن مشکل خاموش شدن و خطای قوس خواهد شد [5]. با توجه به مشکلات ذکر شده، دستگاه رفع قوس یا راکتانس قابل تنظیم به‌عنوان یک راکتور کنترل شده شناخته شده و اینکه در مجاورت خطا، این جریان ممکن است به سبب نصب خطوط یا کابلهای اضافی از محدوده مجاز خود فراتر رود، جالب است. سیم‌پیچ‌های حذف قوس قابل تنظیم و قراردادی برای جریان خازنی کارآمد نمی‌تواند جبران کننده باشد. زیرا اکثراً آنها به‌‌صورت دستی کنترل شده‌اند و جریان راکتیوی که آنها ایجاد می‌کنند، متناسب با جریان خطای یکنواخت نیست. تلاشهای تحقیقاتی برای پیاده‌سازی یک جریان کم اعوجاج و پیوسته از یک راکتور کنترل شده در مقالات [6] و [13] گزارش شده است. از جمله این روش‌ها، راکتور اشباع (SR) و راکتور کنترل شده تریستوری (TCR) می‌باشد.


مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره بیماری آرتریت روماتوئید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره بیماری آرتریت روماتوئید
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره بیماری آرتریت روماتوئید

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره بیماری آرتریت روماتوئید

دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی)

دارای رفرنس دهی استاندارد

فرمت : DOC

تعداد صفحات : 27

بخشی از متن

2-1 بیماری آرتریت روماتوئید

در این بخش از این فصل به بررسی بیماری آرتریت روماتوئید، سبب شناسی و نقش عوامل روانی در بروز این بیماری، و درمان این بیماری می‌پردازیم.

  • تعریف آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتوئید (RA) بیماری سیستمیکی است که با پلی آرتریت التهابی در مفاصل بزرگ و کوچک و علایم عمومی مشخص می‌شود. این بیماری نمونه شاخص آرتریت التهابی با ویژگی‌های بالینی مشخص نظیر سفتی صبحگاهی، قوام ژله‌ای و بهبودی علائم با فعالیت است. اکثر بیماران دچار درجاتی از تخریب استخوان و غضروف و نیز درگیری غلاف‌های تاندونی می‌شوند؛ در بسیاری از بیماران این فرایند منجر به تغییر شکل و افت چشمگیر عملکرد می‌شود (آندرلوئی و همکاران، 2007، ترجمه ارجمند و همکاران، 1387). آرتریت معمولا به هر مفصلی حمله نمی‌کند ولی در مفاصل کوچک مانند مفاصل انگشتان دست یا مچ دست و پا بیشتر مستقر می‌شود؛ گرچه گاهی مفاصل بزرگ مانند ران، زانو و شانه دچار این بیماری می‌شوند (اطاری و اطاری،1386).

  • همه گیر شناسی

آرتریت روماتوئید جزو شایع‌ترین بیماری‌های خود ایمنی است؛ و شیوع آن در ایالات متحده، آفریقا و اروپا مشابه است، اما در جوامع آسیایی کمی پایین‌تر است. نسبت ابتلا زن و مرد 3 به 1 است (آندرلوئی و همکاران، 2007، ترجمه ارجمند و همکاران، 1387). شیوع بیماری با افزایش سن زیاد می‌شود و اختلاف از نظر شیوع جنسی در سنین بالا کاهش می‌یابد. بیماری اکثراً در دهه چهارم و پنجم زندگی شروع شده و در 80 درصد بیماران بین 50-35 سالگی بروز می‌نماید (کاسپر و همکاران2012؛ ترجمه منتظری، 1391).

  • سبب شناسی

علت اصلی این بیماری ناشناخته است و هنوز مشخص نشده است که جرقه‌ای که این بیماری التهابی را روشن می‌کند از کجا زده می‌شود. فرضیه چند بعدی در مورد آرتریت روماتوئید چنین است که در این بیماری، عوامل ژنتیکی، ایمنی شناختی و روانی – اجتماعی به اهم تعامل می‌کنند (زیتلین،1977؛ به نقل از فروزش یکتا و همکاران، 1381). گسترش این بیماری رویدادی است که با واسطه نظام ایمنی صورت می‌گیرد. در واقع آرتریت روماتوئید یکی از بیماری‌های خود ایمن است که در آن نظام ایمنی به بافت سالم خودی حمله می‌کند (ولمن، 1988، ترجمه نجاریان و همکاران، 1375؛ اطاری و اطاری، 1386)؛ و همچنین سیستم ایمنی واسطه‌ای است بین تعیین کننده‌های آسیب شناسی فیزیولوژکی، بیوشیمیایی، و غدد درون ریز از یکطرف، و رویدادهای روانی – اجتماعی از طرف دیگر که توسط دستگاه عصبی مرکزی پردازش می‌شوند (ولمن، 1988، ترجمه نجاریان و همکاران،1375).


شبیه سازی پژوهش درس طراحی و عملکرد نیروگاه‌های کوچک با موضوع مدل سازی و کنترل ژنراتور الفایی دوتحریکه برای انرژی باد

به دلیل افزایش نگرانی ها در مورد آلودگی های CO2، سیستم های انرژی باد در سال های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده اند مزرعه های بادی بزرگ در سرتاسر جهان نصب شده و یا در حال طراحی هستند و رتبه انرژی باد(به صورت تکی و یا مزرعه ای) در حال افزایش است به صورت معمول برای هر مزرعه بادی، توربین های بادی برپایه ژنراتورهای تکنولوژی (DFIG) با مبدل هایی با ت
دسته بندی برق
فرمت فایل zip
حجم فایل 1047 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
شبیه سازی پژوهش درس طراحی و عملکرد نیروگاه‌های کوچک با موضوع مدل سازی و کنترل ژنراتور الفایی دوتحریکه برای انرژی باد

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

عنوان لاتین مقاله: MODELING AND CONTROL OF DOUBLY FED INDUCTION GENERATOR FOR WIND POWER

عنوان فارسی مقاله: پروژه‌ی درس طراحی و عملکرد نیروگاه‌های کوچک با موضوع مدل سازی و کنترل ژنراتور الفایی دوتحریکه برای انرژی باد

این مقاله دارای شبیه سازی و گزارشکار کامل می باشد

فهرست

1- مقدمه.. 3

2- مدل ژنراتور االقایی دوتحریکه DFIG.. 4

3- شماتیک کنترل برداری پیشنهادی DFIG.. 8

3- 1- کنترل کننده RSC برمبنای کنترل بردار شار استاتور.. 9

3-2- کنترل کننده RSC براساس کنترل برداری شار روتور.. 13

4- بحث ها و نتایج شبیه سازی.. 16

5- ضمیمه.. 19

1- مقدمه

به دلیل افزایش نگرانی ها در مورد آلودگی های CO2، سیستم های انرژی باد در سال های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده اند. مزرعه های بادی بزرگ در سرتاسر جهان نصب شده و یا در حال طراحی هستند و رتبه انرژی باد(به صورت تکی و یا مزرعه ای) در حال افزایش است. به صورت معمول برای هر مزرعه بادی، توربین های بادی برپایه ژنراتورهای تکنولوژی ([1]DFIG) با مبدل هایی با توان حدود 25 تا 30 درصد توان نامی ژنراتور به کار برده می شوند. در مقایسه با توربین های بادی که از ژنراتورهای القایی با سرعت ثابت استفاده می‌کنند، توربین های بادی برپایه DFIG دارای مزایایی از جمله عملکرد سرعت متغیر و قابلیت توان راکتیو و اکتیو چهار ربعی می باشند. این سیستم ها همچنین دارای هزینه کمتر و تلفات کمتر مبدل ها در مقایسه با سیستم های برپایه ژنراتورهای سنکرون تمام تحریک با مبدل های با توان برابر توان نامی ژنراتور‌ می‌باشند. DFIG اساسا یک ماشین القایی روتور سیم پیچی شده استاندارد می‌باشد که استاتور مستقیما به شبکه متصل است و اتصال روتور و شبکه از طریق مبدل با مدولاسیون پهنای باند(PWM)[2] پشت به پشت می‌باشد. یک دیاگرام شماتیکی ساده شده DFIG براساس سیستم تولید انرژ باد در شکل 1 نشان داده شده است.. این پروژه مدل سازی وکنترل DFIG را با جزییات ارائه می‌کند، که استاتور مستقیما به شبکه متصل است و روتور از طریق مبدل AC-DC-AC پشت به پشت[3] دوطرفه به شبکه متصل شده است. مدل پیشنهادی تنها مدل سیمولینکی با جزییات کامل می باشد که از جعبه ابزار[4] semi-Power system استفاده نمی‌کند و برای کار در مد عملکردی زیرسنکرون و فوق سنکرون مناسب است. در این پروژه یک استراتژی کنترلی برداری براساس کنترل بردار جهت شار روتور پیشنهاد شده است . دو استراتژی کنترل بردار غیرمستقیم براساس تخمین شار استاتور و تخمین شار روتور به مبدل سمت روتور (RSC[5]) برای کنترل توان اکتیو تولید شده توسط ژنراتور اعمال شده اند. سیستم کامل در محیط سیمولینک متلب مدلسازی و شبیه سازی شده است ، این محیط برای مدلسازی همه‌ی انواع ساختارهای ژنراتورهای القایی مناسب می باشند.

شکل 1- ساختار سیستم تبدیل انرژی باد DFIG با استفاده از مبدل پشت به پشت

2- مدل ژنراتور االقایی دوتحریکه DFIG

مدار معادل دینامیکی یا d-q ماشین القایی در شکل 2 نشان داده شده است.براساس مدار معادل، روابط اصلی مدلسازی ژنراتور القایی دوتحریکه در قالب شار پیوندی به صورت زیر به دست می‌آید :



[1] Doubly Fed Induction Generator

[2] pulse width modulation

[3] Back-to-back

[4] toolbox

[5] rotor side converter


مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد اجرایی مغز

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد اجرایی مغز
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد اجرایی مغز

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد اجرایی مغز

دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی)

دارای رفرنس دهی استاندارد

فرمت : DOC

تعداد صفحات : 16

بخشی از متن

  • عملکرد اجرایی

اکثر پژوهشگران پذیرفته‌اند که کارکردهای اجرایی، خود تنظیم شونده‌اند و تـوانایی کـودک را در بـازداری، خود تغییری، برنامه‌ریزی، سازمان دهی، استفاده از‌ حافظۀ‌ کاری، حل‌ مسأله، هدف‌گذاری برای انجام تکلیف و فعالیت‌های درسـی نشان می‌دهند(ویلکات و همکاران، 2005؛ زلازوو همکاران، 2003). کارکردهای اجرایی‌ و توجه، کانون نظریه‌های اخیرعصب-روان‌شناختی کـودکان‌ در‌ مـعرض خطر ناتوانی، به ویژه کودکان ناتوان در یادگیری و کودکان مبتلا به اختلال کمبودتوجه-بیش فعالی‌ است(سیدمن ، 2006).

کارکردهای اجرایی عصبی-شناختی‌ساختارهای مهمی هستند که با فرآیندهای روان‌شناختی مسؤول کنترل هوشیاری،تفکر و عمل مرتبط می‌باشند.اگرچه کارکردهای اجرایی در درجه اول از چشم‌انداز‌ عصبی-شناختی‌ مطالعه‌ شده‌اند ولی در سال‌های اخیر‌ تحول‌ و آسیب‌شناسی آنها مـورد عـلاقه صاحب‌نظران بسیاری بوده است(زلازو و مولر،2002).

کارکردهای اجرایی،کارکردهای عالی شناختی و فراشناختی‌ هستند که مجموعه‌ای از توانایی‌های عالی‌ شامل‌ خودگردانی‌،‌ بازداری‌، خودآغازگری‌، برنامه‌ریزی راهبردی، انعطاف شناختی و کنترل تکانه را بـه انـجام مـی‌رسانند(ویانت ‌و ویلیس، 1994).در واقع،کارکردهایی همچون سازمان‌دهی، تصمیم‌گیری، حافظهء کـاری‌، حفظ و تـبدیل‌،کنترل‌ حـرکتی، احساس‌ و ادراک زمان‌، پیش‌بینی آینده، بازسازی‌، زبان درونی و حل مسأله را می‌توان از‌ جمله مهمترین کارکردهای اجرایی عصب‌شناسی دانست که در زندگی انجام تکالیف یادگیری و کنش‌های هوشی به انـسان کـمک‌ مـی‌کنند(بارکلی‌،1998؛ ولش‌و‌ پنینگتون‌،1988؛ به نقل از علیزاده، 1385).

..........
.....
..
.

شبیه سازی مقاله اینورتر نیمه منبع امپدانسی تک فاز با هزینه پایین برای سیستم های فوتو ولتاییک

عنوان لاتین مقاله LowCost SemiZsource Inverter for SinglePhase Photovoltaic Systems عنوان فارسی مقاله اینورتر نیمه منبع امپدانسی تک فاز با هزینه پایین برای سیستم های فوتو ولتاییک پروژه درسی الکترونیک قدرت 2
دسته بندی برق
فرمت فایل zip
حجم فایل 3033 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
شبیه سازی مقاله اینورتر نیمه منبع امپدانسی تک فاز با هزینه پایین برای سیستم های فوتو ولتاییک

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

عنوان لاتین مقاله: Low-Cost Semi-Z-source Inverter for Single-Phase

Photovoltaic Systems

عنوان فارسی مقاله: اینورتر نیمه منبع امپدانسی تک فاز با هزینه پایین برای سیستم های فوتو ولتاییک

پروژه درسی الکترونیک قدرت 2

این مقاله دارای شبیه سازی و گزارشکار کامل می باشد

فهرست

مقدمه.......................................2

تفاوتها.......................................4

معرفی چند توپولوژی.......................................5

اینورتر نیمه منبع امپدانسی و نیمه شبه منبع امپدانسی.................7

طرز کار اینورتر نیمه شبه منبع امپدانسی.......................................8

مدولاسیون اینورترهای نیمه شبه منبع امپدانسی و مقایسه با منبع امپدانسی معمولی..........................................11

استرس ولتاژ تجهیزات و طراحی المان ها.............................................................13

بسط توپولوژی به دو فاز و سه فاز.......................................19

شبیه سازی و نتایج.......................................21

راندمان.......................................27

نتیجه گیری.......................................28

منابع..........................29

مقدمه

در سالهای اخیر با توجه به بحران انرژی، استفاده از منابع انرژی تولید پراکنده (DG) تجدید پذیر مانند توربین بادی، سلول خورشیدی و پیل سوختی در کاربرد های صنعتی و خانگی رایج تر شده است.

از آنجایی که خیلی از منابع تولید پراکنده تجدید پذیر مانند سلول فوتوولتاییک، پیل سوختی و ... فقط ولتاژ DC تولید میکنند، برای اتصال به شبکه به یک اینورتر رابط نیاز داریم. اینورترها از لحاظ ایزولاسیون به دو نوع ایزوله شده و ایزوله نشده تقسیم می شوند. اینورتر های ایزوله شده معمولا از یک ترانس فرکانس بالا برای ایزولاسیون استفاده می کنند. این نوع اینورترها سه توپولوژی رایج دارند که در اینجا به این جزئیات نمی پردازیم فقط ذکر این نکته مهم است که توپولوژی های ترانس ایزوله شده دارای مزایایی مثل گین ولتاژ بالا و ایمنی بالا هستند و عیب آنها این است که از تعداد سویچ بیشتر با قیمت بالاتر استفاده می کنند و همچنین پیچیدگی انها بیشتر و راندمان شان پایین تر است.

در بعضی از کشورها ایزولاسیون الکتریکی در شبکه های ولتاژ پایین یا توان های پایین تر از 20kw نیاز نیست. این موضوع منجر به گسترش اینورتر های بدون ترانس با قیمت پایین میشود.

اینورتر های بدون ترانس به دو دسته تقسیم می شوند

1-توپولوژی های دوطبقه:

این توپولوژی های بدون ترانس دارای یک کانورتر dc-dc در طبقه اول و یک اینورتر تمام پل در طبقه دوم هستند. این گروه از لحاظ کاری شبیه اینورتر های ترانس ایزوله هستند با این تفاوت که تلفات سویچینگ کمتر و قیمت پایین تری دارند.

2-توپولوژی های یک طبقه

برای اینکه پیچیدگی سیستم را کمتر کنیم و همچنین قیمت را کاهش دهیم به اینورتر های یک طبقه رسیدیم. اینورتر های یک طبقه معمولا شامل دو مبدل نسبتا مستقل با تعدادی المان پسیو هستند که هرکدام یک نیم سیکل از شکل موج سینوسی را تولید می کند. اگر منبع dc و شبکه ( مخصوصا برای سیستم فوتوولتاییک ) زمین یکسانی نداشته باشند، منبع dc ورودی جریان نشتی خواهد داشت که باعث مشکلات امنیتی و تداخلات الکترومغناطیسی می شود. برای حل این مشکل یا سویچ های اضافی در مدار به کار می بریم، که ناچارا موجب پیچیدگی سیستم و افزایش قیمت می شود، و یا از توپولوژی که در آن بار و منبع زمین یکسانی[1] دارند استفاده میکنیم. بنابراین به خاطر مسائل و ملاحظات امنیتی، قیمت و سادگی سیستم در کاربرد های تولید پراکنده تجدید پذیر برای اتصال به شبکه، اینورتر های ایزوله نشده زمین مشترک ترجیح داده می شوند.

تفاوتها

تفاوت اینورتر منبع امپدانسی با اینورتر های معمول این است که اینورتر های منبع امپدانسی با اضافه کردن یک مدار LC به جای حالت صفر در کلیدزنی اینورتر های مرسوم یک حالت shoot-through اضافه می شود که این مدار LC یک گین افزایشی در ولتاژ خروجی به ما می دهد. بر اساس روش های مختلف قرار گیری shoot-through انواع مختلف مدولاسیون pwm برای کنترل مبدل منبع امپدانسی به دست می آید.

و اما تفاوت اینورتر حاضر با اینورترهای منبع امپدانسی دیگر این است که شبکه امپدانسی اینجا در طرف ac است و در نتیجه اندازه آن کوچکتر است با اینکه فرم مشابهی دارند. تفاوت دیگر در مدولاسیون آنهاست. در اینورتر های منبع امپدانسی معمول از یک موج مرجع سینوسی و یک حالت shoot-through اضافی برای تولید شکل موج خروجی سینوسی و داشتن گین افزایشی استفاده میکردیم در حالی که اینجا برای به دست اوردن خروجی سینوسی از منحنی گین ولتاژ غیر خطی برای به دست اوردن موج مرجع استفاده میکنیم که به آن سیگنال مرجع اصلاح شده می گوییم. این تفاوتها باعث شد تا ما نام اینورتر نیمه منبع امپدانسی[2] را به آنها اختصاص دهیم تا آن را از بقیه اینورتر ها جدا کنیم.

معرفی چند توپولوژی

شکل های 3 و 4 چند توپولوژی از کانورتر های نیمه منبع امپدانسی و نیمه شبه منبع امپدانسی را نشان می دهند که ورودی و خروجی زمین یکسانی دارند و شکل 5 منحنی گین ولتاژ آنها را نشان می دهد. می بینیم که شکل 5-a منحنی پیوسته ای دارد پس برای اینورتر بودن مناسب است.

شکل1. کانورتر های dc-dc. نیمه منبع امپدانسی و نیمه شبه منبع امپدانسی با گین ولتاژ ناپیوسته



[1] doubly grounded

[2] semi- z-source


مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد حرکتی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد حرکتی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد حرکتی

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد حرکتی

دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی)

دارای رفرنس دهی استاندارد

فرمت : DOC

تعداد صفحات : 19

بخشی از متن

  • عملکرد حرکتی

حـرکت از نیازهای ضروری انسان است و توجه به‌ این نیاز در دوره‌های گوناگون زندگی،سلامت انسان را تضمین می‌کند (درشگی، 1386). یکی از مهمترین مهارت های انسان مهارت حرکتی است. این مهارت یکی از اشکار حرکت در انسان است که با توجه به الگوی رشدی و بنیادی بصورت سازمان یافته در جهت سازگاری آدمی مطرح است (شجاعی، 1388). هلر و همکاران (1963، 1965) اسمیت و اسمیت (1966) ریزن و آرونز (1959) بر اهمیت حرکت در رشد و پالایش توانائی های ادراکی و سازگاری آنها با ماهیچه ها و همچنین دستگاه عصبی کودک تاکید نمودند. کودک زمانی می تواند صحبت کند که بتواند بایستد یعنی توانایی حرکتی او رشد یافته و سپس زبان و ارتباط کلامی او ظاهر شود. بچه ی 5 ساله زمانی می تواند یک گره پروانه ای بزند که مهارت های حرکتی ظریف او رشد یافته باشد و همچنین میزان رشد شناختی او این مهارت را تکمیل کند (به نقل از رحیمی، 1389).

سنین پیـش‌دبستانی و دبستانی‌ از دوره‌های مهم رشد‌ است‌ که به توجه ویژه‌ای در آموزش مهارت‌های حرکتی نـیاز دارد.در این دوره،معلمین ورزش باید بـیشتر روی رشـد مهارت‌های حرکتی بنیادی تأکید کنند و در سال‌های بعد به فعالیت‌های مربوط به آمادگی‌ جسمانی بپردازند. عدم موفقیت در رشد مهارت‌های حرکتی بنیادی در خلال سال‌های حساس کودکی،ممکن است توانایی یـادگیری مهارت‌های حرکتی پیشرفته‌تر در سال‌های بعد را محدود کند (درشگی، 1386).

به طور کلی در طبقه بندی مهارت های حرکتی انسان از لحاظ گروههای عضلانی درگیر، مهارت های حرکتی در دو دسته مهارت های درشت و ظریف طبقه بندی می شوند که رشد مهارت های حرکتی درشت برای بهبود عزت نفس و مهارت های حرکتی ظریف برای بسیاری از کارهای روزمره مثل لباس پوشیدن، شانه کردن و و نوشتن مهم باشند. در دوران کودکی این مهارت ها فرصتی مناسب برای برقراری ارتباط با دیگران و همکاری با آنان فراهم می کنند و نیز ثابت شده است که بین مقبولیت اجتماعی مثبت و توانمندی های حرکتی، بخصوص در پسران ارتباط مستقیمی وجود دارد. کودکان و نوجوانان دارای مشکلات حرکتی، در اجرای مهارت های حرکتی درشت با مشکل مواجه اند که به عدم شرکت آنها در ورزش، از دست دادن آمادگی جسمانی و کناره گیری از اجتماع و کاهش عزت نفس منتج می گردد(سپهری بناب، فرخی، ابراهیمی ثانی،1387).

  • مهارت های حرکتی درشت

اکثر مهارت‌های حرکتی بنیادی و ورزشی،در زمره‌ی مهارت‌های حرکتی درشت قرار دارند. مهارت‌های درشت،حرکاتی هستند که در آن‌ها از عضلات بزرگ بدن اسـتفاده مـی‌شود و شامل‌ مهارت‌هایی هستند که برای حرکت بدن در فضا (حرکات جابه‌جایی)،حفظ تعادل در مقابل نیروی جاذبه زمین(حرکات پایداری)و دادن نیرو به اشیا و گرفتن نیروی از آن‌ها(حرکات دستکاری) مورد استفاده‌ قرار‌ می‌گیرند.تقویت مهارت‌های حرکتی درشـت بـه ایمنی، محیط مناسب،داشتن یار برای تمرین و نظارت مربی یا والدین نیاز دارد. شناخت والدین و مربیان از مراحل رشد مهارت‌های حرکتی درشت می‌تواند،به‌ کودکان‌ در‌ آموختن این مهارت‌ها و اهمیت‌ دادن‌ به‌ آن‌ها کـمک کند(درشگی، 1386).

......

...

.


شبیه سازی مقاله طراحی کنترل کننده فازی با استفاده از FPGA برای ردگیری نقطه ماکزیمم توان سلول های خورشیدی

طراحی کنترل کننده فازی با استفاده از FPGA برای ردگیری نقطه ماکزیمم توان سلول های خورشیدی این مقاله دارای شبیه سازی و ترجمه می باشد
دسته بندی برق
فرمت فایل zip
حجم فایل 4309 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
شبیه سازی مقاله طراحی کنترل کننده فازی با استفاده از FPGA برای ردگیری نقطه ماکزیمم توان سلول های خورشیدی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

عنوان لاتین مقاله:Fuzzy Controller Design Using FPGA for Photovoltaic Maximum Power Point Tracking

عنوان فارسی مقاله: طراحی کنترل کننده فازی با استفاده از FPGA برای ردگیری نقطه ماکزیمم توان سلول های خورشیدی

این مقاله دارای شبیه سازی و ترجمه می باشد



شبیه سازی گزارش پروژه دوم درس کنترل سیستم های گسترده (DCS) کنترل ولتاژ بیسیم در ریز شبکه های هوشمند

بحث اصلی این مقاله در مورد کنترل ولتاژ در ریز شبکه های هوشمند استدر واقع ریز شبکه ها به عنوان شبکه های ولتاژ پایین و ولتاژ متوسط، با داشتن مزایا و پتانسیل های موجود می توانند یک سری مزایای کلان و عمده را برای شبکه توزیع سراسری با بهبود بازده انرژی، کیفیت توان و قابلیت اطمینان برای رضایت مشتریان فراهم کنند در این مقاله یک ایده جدید به نام ایده توز
دسته بندی برق
فرمت فایل zip
حجم فایل 585 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
شبیه سازی گزارش پروژه دوم درس کنترل سیستم های گسترده (DCS) کنترل ولتاژ  بیسیم در ریز شبکه های هوشمند

فروشنده فایل

کد کاربری 7169
عنوان لاتین: Distributed Scheduling of Wireless Communications for Voltage Control in Micro Smart Grid
عنوان فارسی: شبیه سازی گزارش پروژه دوم درس کنترل سیستم های گسترده ( DCS ) کنترل ولتاژ بیسیم در ریز شبکه های هوشمند
این مقاله دارای شبیه سازی و گزارشکارکامل می باشد.

موضوع مقاله:

بحث اصلی این مقاله در مورد کنترل ولتاژ در ریز شبکه های هوشمند است.

در واقع ریز شبکه ها به عنوان شبکه های ولتاژ پایین و ولتاژ متوسط، با داشتن مزایا و پتانسیل های موجود می توانند یک سری مزایای کلان و عمده را برای شبکه توزیع سراسری با بهبود بازده انرژی، کیفیت توان و قابلیت اطمینان برای رضایت مشتریان فراهم کنند.
در این مقاله یک ایده جدید به نام ایده توزیع زمانی و استفاده از یک شبکه مخابراتی وایرلس، عمل کنترل ولتاژ شبکه توزیع انجام شده است