به روز داک

دانلود تحقیقات علمی و پژوهشی , آموزشی , تمامی رشته ها

به روز داک

دانلود تحقیقات علمی و پژوهشی , آموزشی , تمامی رشته ها

هنری ماتیسی

ما تیسی یک نقاش برجسته و صاحب سبک و خلاق است او نقاشی های دارد که انسان را به تفکر وا می دارد و همین باعث می شود که ما بدنبال ریشه و ایده یابی او برویم در این راه به سر نخهایی دست یافتیم که از آن جمله نقاشیهای دوران غارنشینی است که یک نقاشی ماتیسی که بیشترین شباهتها را با آن داراست را در مقام مقایسه قرار دد و تجزیه و تحلیلی روی آن انجام می دهیم تا
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 9 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
هنری ماتیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه

شکر ایزد که دگر بار رسیدی به بهار

همانگونه که مستحضر هستید ما تیسی یک نقاش برجسته و صاحب سبک و خلاق است او نقاشی های دارد که انسان را به تفکر وا می دارد و همین باعث می شود که ما بدنبال ریشه و ایده یابی او برویم در این راه به سر نخهایی دست یافتیم که از آن جمله نقاشیهای دوران غارنشینی است که یک نقاشی ماتیسی که بیشترین شباهتها را با آن داراست را در مقام مقایسه قرار دد و تجزیه و تحلیلی روی آن انجام می دهیم تا نوع تفکر این دو مهم را بسنجیم . که این باعث آن شود که ما درک بیشتری از جهان اطراف خود داشته باشیم . امید آن است که در این راستا موفق بوده و بتوانیم بهترین انتقال دهنده به شما باشیم .

فصل 1

درباره : هنری ماتیسی

فصل 2

درباره رقص آئینی

هنر دوره میانه سنگی (عصر حجر میانه 9 8000-1000 ق . م

ذوب شدن یخچالهای عظیم طبیعی و در نتیجه آن افزایش دمای زمین ، انسانهای نخستین را از غارها بیرون کشید و شرایط را برای گذار تدریحی در جامعه های کشاورزی دوره نوسنگی (عصر حجرجدید) فراهم آورد . این مرحله میانی که به دوره میانسنگی ( عصر حجر میانه ) معروف است از نظر هنری به مراتب از دوه باربند سنگی کم حاصل تر بوده است در این دوره تصاویری بر دیوار پناهگاههای دوباره به سطح صخره ها نقاشی شده است .

«چشمگیرترین اثر هنری که از دوره میانسنگی بر جا مانده است طرحهایی خطی به شکل های انسانی و جانوری است که در 1952 بر دیوارهای غاری کوچک واقعدر ادائورا Addaura در حومه شهر پالرموPalermo در سیسیل کشف شد . ( تصویر شماره 1 ) آدمها به حالتهای گوناگون ترسیم شده اند گویی سرگرم رقص آیینی هستند که شاید شکنجه نیز جزء آن بود . شور و ازادی حرکتهایشان یادآور برخی از آثار هنرمندان سده بیستم به ویژه آثار هانری ماتیسی است »

هنر غارنشینان را می توان اولی بخش از تاریخ تفکر ، تخیل و خلاقیت بشری بشمار آورد .

« انسان غارنشین بوسیله تصاویری که بر دیواره این غارها می کشید می توانست تجربیات زندگی پر کنکاش خویش را ثابت و پابرجا نگه داشته و جریانات به هم پیوسته زندگی را به صورت شکلهای ساکن و مجزا از هم نشان دهد »

مقایسه

مقایسه تصویر شماره (1) و تصویر شماره (2)

بخشی از آثار ماتیسی رقص آیینی

مقایسه 1

طریقه ترسیم در نقاشی های غارنشین ناتورالیستی (طبیعت گرا) است . و سبک ماتیسی هم ناتورالیستی است . اما بدیهی و آشکار است که رقص آیینی یک نقاشی نیست بلکه یک کنده کاری است روی دیوار غار نقش شده است . ما طرحهای ماتیسی نقاشی است که به صورت تابلو روی دیوار میخکوب می شود . در اولین نگاه چنین تفاوتهایی زیاد به چشم می خورد . مانند رنگ آمیزی در نقاشی و بی رنگ بودن نقش جادویی که کاملا آشکار است (تصویر شماره 2) . از نگاه طرح گونه این دو طرح با هم تفاوتهایی دارند که نشانگر تفاوت فکر طراح دیروز و امروز است . شاید بتوان گفت نقاشی ماتیسی می خواهد همان مفهمومی را که نقش آیینی در گذشته می رساند ، برساند اما به نحوی دیگر .


هنر و روشهای طلا جواهر سازی

طلا یکی از اصلی ترین فلزات جواهر سازی است امروزه فلزات گرانبها مانند طلا و نقره پلاتین وپالادیوم با روش گریز از مرکز ریخته گری می شوداز صفات طلای خالص رنگ زرد ان و چکش خوار بودن ان می باشد فلز طلا را می توان کوبید و به شکل ورقه های نازک در اورد اکسیژن و سولفور یا اسید ها بر طلا اثر نمی گذارد
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
هنر و روشهای طلا جواهر سازی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

طلا یکی از اصلی ترین فلزات جواهر سازی است امروزه فلزات گرانبها مانند طلا و نقره پلاتین وپالادیوم با روش گریز از مرکز ریخته گری می شود.از صفات طلای خالص رنگ زرد ان و چکش خوار بودن ان می باشد فلز طلا را می توان کوبید و به شکل ورقه های نازک در اورد .اکسیژن و سولفور یا اسید ها بر طلا اثر نمی گذارد . طلای خالص نرم و برای پیدا کردن کیفیت بهتر و جلو گیری از فرسایش و تاثیرات رنگی با فلزات دیگر الیاﮋ می شود و در بین رنگها طلای زرد عمومیت بیشتر دار دو طلای سفید را در مواقعی برای بعضی زیور لات و مواقعی که سنگ الماس به کار میبرند به علت تناوب و هم رنگی انتخاب می کنند در هنر طلا سازی برای تمیز کردن طلا های قالب گیری شده از محلول اسید قولدوری واب استفاده میکنند که باید این محلول دارای10قسمت اب و2قسمت اسید باشد .تعدادی از جواهر سازان مقداری سدیم بیکورت به محلول فوق اضافه می کنند که این محلول باید در ظرف سرامیک نگهداری شود.از محلول اسپارکسنمره 2که یک ترکیب اراده تجاری برای تمیز کردن طلا

استفاده می شود و اسید مورپاتیک نیز که در شیمی به نام هیدرولیک نامیده

می شود که ریخته گران و طلا سازان برای تمیز نمودن نقره و طلا ی قالب گیری استفاده میکنند وبهتراز اسید سولفوریک برای از بین بردن اکسیدها وذرات چسبیده به قطعه ریختگی عمل می کند در تکنولوﮋی مدرن تر در هنر طلا جواهر سازی از ماشین های فوق صوتی برای پاک کردن و تمیز کردن قطعات طلا و نقره ریخته گری شده استفاده میکنند.

پایه های قطعات ریخته گی طلا و نقره (راهگاه) را با قیچی میزی یا ماشین های برقی قطع می کند و قطعات ریختگی و محل پایه ها را با سنگ سمباده صاف و پرداخت می کنند .از این روش برای جلا دادن و براق نمودن استفاده می کنند .


هنر و تمدن اسلامی در هند

سرزمین هند از جمله کشورهایی است که تمدن با سابقه ای داشته و وجود ادیان بودائی و هند و باعث شده بود انواع معابد و پرستشگاهها ساخته شده و به دلیل قرار گرفتن این کشور در مسیر جاده ابریشم، از روزگاران قدیم مورد توجه تجار و بازرگانان باشد در این میان ایرانیان سهم زیادی در ارتباط با هندیان به خود اختصاص داده بودند به گونه ای که مطالعه ریشه های زبانی و
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
هنر و تمدن اسلامی در هند

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

هنر و تمدن اسلامی در هندوستان

سرزمین هند از جمله کشورهایی است که تمدن با سابقه ای داشته و وجود ادیان بودائی و هند و ... باعث شده بود انواع معابد و پرستشگاهها ساخته شده و به دلیل قرار گرفتن این کشور در مسیر جاده ابریشم، از روزگاران قدیم مورد توجه تجار و بازرگانان باشد. در این میان ایرانیان سهم زیادی در ارتباط با هندیان به خود اختصاص داده بودند به گونه ای که مطالعه ریشه های زبانی و فرهنگی هندیان، جای پای ایرانیان را به وضوح نشان می دهد. این نکته در دوره اسلامی نمود بیشتری پیدا می کند. نفوذ زبان فارسی در زمان با بریان در هند به اوج می رسد و در این دوره، زبان فارسی، زبان اصلی دربار محسوب شده و شاعران و ادیبان پارسی گوی به تعداد زیادی افزایش می یابد. زبان اردو که لبریز از واژه ها و لغات فارسی است، در نتیجه اختلاط زبانهای فارسی و هندی بوجود آمده است.

زبان و خط فارسی در هند چنان ریشه دوانده بود که شاعری چون اقبال لاهوری هم به فارسی و هم به هندی شعر می سروده است. نیز در نتیجه این روابط سبکی به نام هندی در تقسیم بندی شعر و ادب ایران بوجود آمد و اکثریت سرایندگان اشعار هندی (سبک هندی)، در هند اقامت داشته و تحت تأثیر آنها قرار گرفته اند. اولین حکومت اسلامی در هند توسط غزنویان ایجاد شد. سلطان محمود غزنوی در قرن پنجم به هند هجوم آورد و معبد بزرگ سومنات در گجرات در نزدیک بمبئی را ویران نمود. وی به علم و هنر علاقه داشت، به همین خاطر با ورودش به هند، نویسندگان و بزرگانی چون ابوریحان را با خود همراه کرد. ابوریحان تحقیقات و بررسی هایی که درباره فرهنگ، زبان، ادبیات، اعتقادات و آداب و رسوم هندیان انجام داده بود را در کتاب خود با نام تحقیق ماللهند جمع آوری کرد و فرخی سیستانی که در آثار خود از خاطرات سفر با سلطان محمود غزنوی و فتح سومنات سخن می گوید، از جمله کسانی است که همراه سلطان غزنوی مدتی در هند اقامت داشته است.

بیشتر آثار مورد مطالعه غزنویان در افغانستان است و اطلاعات موجود بیشتر از طریق کتب و نگارشاتی است که توسط جهانگردان، شاعران، نویسندگان و محققان آن عهد مرقوم شده است.

به طور کلی دوره ا سلامی هند را می توان به دو بخش تقسیم کرد: یکی قبل از مغولها و دیگری مغولها.

در دوره اول تأثیرپذیری در معماری و هنر، بیشتر تحت تأثیر هندیان بوده اما دوره بعد یعنی زمان مغولان بابری، تأثیرات ایرانی هویداست.

غوریان

دومین سلسله اسلامی در هند، توسط ترکمنهای غوری ایجاد شد. قطب الدین ایبک، سردار ترک به هند حمله و رشد و با شکستن حصار بزرگ لعل کوت، اقتدار خود را بر هند تثبیت کرد. سلطان قطب الدین به هنر و فرهنگ علاقمند بود و بناهای زیادی از خود به یادگار گذاشت. در دربار وی، شاعران و هنرمندان زیادی گرد آمده بودند. امیر خسرو دهلوی از شاعران معروف این عهد است که به طوطی هند معروف بود. در قلب افغانستان منطقه ای به نام غود وجود داشت که از همین نقطه، غوریان بر مناطق وسیعی از دریای خزر تا شمال هند دست یافتند. در دوره غوریان، ثبات اسلامی در هند بیشتر می شود. اگرچه در دوره های مختلف حکومتهای اسلامی در هند، راجپوتها (حکومت هندی) در بخشی از مناطق هند حکومت می کردند.


گل مریم

مردم در گذشته از این گیاه به عنوان ماده ای مدر، عامل انعقاد خون و نیز داروی ضد تعرق استفاده می کرده اند در بسیاری از فارماکوپه ها از برگهای مریم گلی رسما به عنوان دارو یاد و خواص آن را بر شمرده است از عصاره مریم گلی برای مداوای برخی از بیماریهای مربوط به حلق و حنجره و همچنین برای شستشوی دهان استفاده می شود
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
گل مریم

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

آشنایی مختصر با مریم گلی

مقدمه:

ایران در سالیان دور یکی از مراکز تولید و عرضه گیاهان دارویی به شمار می رفت، همچنین تلاش دانشمندان ایرانی برای شناسایی و معرفی گیاهان دارویی بی اثر نبود. بطوریکه اسماعیلیان که حدود 600 سال قدرت بلامنازعه در عرصه ایران بودنند، پایه های اقتصادی حکومت خود را تا حد زیادی به تولید و صدور گیاهان دارویی استوار کردند بویژه در منطقه تفرش و اطراف آن هنوز هم آثار قلاع اسماعیلیه و فعالیت های از این دست، باقی است (5).

فراتر از یک هزار سال پیش از مریم گلی به عنوان گیاهی داروئی استفاده می شده است(4).به فارسی در بعضی مناطق "مریمی" و "مریم گلی" در کتب طب سنتی و به عربی "مریمیه"، "شالبیه" و "مریمیه صغیره" نام برده می شود. به فرانسوی sauge و sauge officinale و the` de france و the` de grece و herbe sacre`e و به انگلیسی sage و garden sage و common sage گفته می شود(12).

کلمه sage از کلمه لاتین salvare به معنی رها بخش یا شفا آمده است. در گذشته بر این گمان بودنند که اگر شخصی یک گیاه sage در حیاتش داشته باشد فردی موفق و شاید فنا ناپذیر می شود(24). در قدیم مریم گلی را دوای همه دردها می دانستند و امروزه هم با تحقیقات بعمل آمده معلوم شده که این گیاه دارای خواص درمانی مهمی است که می تواند بسیاری از بیماریها را معالجه و درمان کند (13).

مردم در گذشته از این گیاه به عنوان ماده ای مدر، عامل انعقاد خون و نیز داروی ضد تعرق استفاده می کرده اند. در بسیاری از فارماکوپه ها از برگهای مریم گلی رسما به عنوان دارو یاد و خواص آن را بر شمرده است. از عصاره مریم گلی برای مداوای برخی از بیماریهای مربوط به حلق و حنجره و همچنین برای شستشوی دهان استفاده می شود.

اسانس این گیاه خاصیت ضد باکتریایی دارد و از آن در صنایع داروسازی، غذایی و همچنین در صنایع بهداشتی و آرایشی استفاده می شود (4). این گیاه از ادویجات قوی بشمار می رود. طعم آن مختصری تلخ و قابض است(10).

مصرف زیاد این گیاه مناسب نیست و تاثیر نامطلوبی در ضربان قلب خواهد داشت. همه ساله زمینهای زراعی وسیعی در شبه جزیره بالکان، روسیه، آمریکا، ایتالیا و همچنین کشورهای اروپای مرکزی برای کشت مریم گلی اختصاص می یابد(4).


گذری بر مشق های پنهان در کاخ عالی قاپوی اصفهان

نگار گری، ترجمه واژه ای و معرف هنری است که سالها با اصطلاح مینیاتور شناخته می شد و خود مینیاتور نوعی تزئینات ریز بر روی کتب و استخوان و عاج بود که در اروپا انجام می شد و از آنجا که اندازه نقاشی های این سبک، ریز و ظریف بود به مینیاتور شهرت یافت بر پژوهندگان هنر پوشیده نیست که هنوز در باب این هنر و شناخت و دریافت اصالت آن اثری به تمامی در دست نیست و
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
گذری بر مشق های پنهان در کاخ عالی قاپوی اصفهان

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

« گذری بر مشق های پنهان در کاخ عالی قاپوی اصفهان»

پیش گفتار

نگار گری، ترجمه واژه ای و معرف هنری است که سالها با اصطلاح مینیاتور شناخته می شد و خود مینیاتور نوعی تزئینات ریز بر روی کتب و استخوان و عاج بود که در اروپا انجام می شد و از آنجا که اندازه نقاشی های این سبک، ریز و ظریف بود به مینیاتور شهرت یافت. بر پژوهندگان هنر پوشیده نیست که هنوز در باب این هنر و شناخت و دریافت اصالت آن اثری به تمامی در دست نیست و اکثریت این پژوهشها توسط اروپاییان و قطعا با منطق صوری و بصری خاص خودشان انجام شده که همین امر به لحاظ عدم حضور دید و اندیشه شرقی، آنچنان که آموزه های گذشته آنها به ایشان آموخته باشد، تاثیری قابل توجه در عدم پدیداری برخی وجوه پنهان و اصیل این هنر بر جای نهاده است که جای بسی تأمل دارد.

« اگر چه تا کنون برخی از پژوهشگران ایرانی در روشن کردن نکات مبهمی از تاریخ نقاشی ایران توفیق یافته اند، اما روی هم رفته ایرانیان سهم چندانی در تحقیقات مربوط به این هنر، ادا نکرده اند.»[1]

اما فارغ از تمام شرح و بسط های محتوایی و تاریخ نگاری، آنچه در اینجا قابل ذکر است نادیده انگاشته شدن رشد این هنر در ذهن هنرمندان و برخی از آثار خلق شده است که از زیر شاخه های هنر تصویر گری و نقاشی به طور عام می باشد که به اعتقاد من این بُعد از هنر را، از برخی همت ها دور خواهد ساخت.

صفاتی همچون خشکی دید هنرمندان نگارگر، تحجر و تعصب در اعمال تکنیکها و اصول کار، عدم توانایی هنرمندان نگارگر( شرقی و ایرانی) در پرداخت عینی تر(رئال) در تصاویر« عدم وجود پرسپکتیو و مانند آن» و تعدادی دیگر از بحثها پیرامون این هنر گرانمایه و به اعتقاد من هنوز ناشناخته که این مقاله به حد بضاعت تنها به بخشی از خصوصیات خواهد پرداخت.

آنچه در این گفتار به آن اشاره خواهد شد رهیافتی است جهت شناخت و معرفی بخشی از روند رشد تکنیکی و دیدگاه مقوله هنر تصویر گری در دوره صفوی و آن دسته از تصاویری که تا کنون از دید اکثر منتقدان، محققان و هنر شناسان و مخاطبان مستور مانده است، حال برای نخستین بار تحت عنوان« مشق های پنهان» معرفی، و به آن پرداخته می شود.

معرفی و تحلیل مشق های پنهان، به دلیل جدید بودن موضوع و ناشناخته بودن آن، زمان بسیاری را می طلبد تا توسط پژوهشگران متخصص از دیدگاههای مختلفی مورد بررسی قرار گیرد. این مقاله تحقیقی در حد گامی هر چند کوتاه از لحاظ زیبا شناسی، بعد تاریخی، فن شناسی و اصول حفاظت، این آثار را مورد بررسی قرار می دهد.

معرفی مشق های پنهان در کاخ عالی قاپوی اصفهان

بطور کلی آنچه به عنوان مشق های پنهان معرفی می گردد، موضوعی تحقیقی و پژوهشی است که آنچه می توان در توضیح آن قرار گیرد که این قسمت از 4 بخش تشکیل می شود.

الف: تکیه گاه، که بصورت دیوار، جرز، طاقچه و بیشتر با مصالحی مانند آجر، گچ و کاه گل ساخته می شود.

ب: لایه آستر؛ که جهت پر کردن خلل و فرج تکیه گاه و همچنین مسطح و یکنواخت نمودن آن ایجاد شده و معمولا این لایه از گچ زنده و یا کاهگل و یا هر دوی آنها به وجود می آید.

ج: لایه بستر؛ برای آماده تر شدن سطح کار، یک لایه گچ نرم به صورت کشته بر روی لایه آستر می آید. این لایه نازک، سطح کار را کاملا مسطح و صیقلی می نماید.

د: لایه بوم کننده؛ برای حرکت راحت قلم مو بر روی سطح دیوار و همچنین جذب کمتر زنگ توسط گچ، یک لایه نازک از کتیرا یا سر شیم و موادی از این قبیل به همراه گل سفید گل سرخ یا به تنهایی بر سطح کار و بر روی لایه بستر پوشش داده می شود.


[1] - م. م اشرفی، « همگامی نقاشی با ادبیات در ایران»؛ ترجمه: روئین پاکباز، 1367


کارگردانی

چکیده، روایت در چند سطر است و حداکثر یک صفحة ماشین نویسی شده از داستانی است که سینماگر قصد دارد آن را نقل کند در مورد انتخاب یک ترانه، این سند به گفتارها و موسیقیی که به طور عادی به وسلة مؤسسات خاص منتشر می شود تقلیل می یابد
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9
کارگردانی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

کارهای مقدماتی

هنگامی که این پایة مهم شروع، یعنی فیلم با صدای همزمان، با 24 تصویر در ثانیه،‌با فیلم سیاه و سفید یا رنگی مشخص شد، کارگردان خود را در مقابل مشکل عادی سینماگر غیر حرفه ای می یابد که شامل موارد زیر می شود:

  • انتخاب موضوع،
  • چکیده فیلم،
  • پیش برشنامه،
  • کارگردانی...

زیرا نقاشی متحرک به مراتب بیشتر از فیلم فیلمنامه دار، قبل از این که در معرض هر نوع کار مادی کارگردانی قرار بگیرد، باید به طور کامل روی کاغذ بررسی شود. نتیجه غیرقابل اجتناب عدم ملاحظه این قاعده، صرف بیهودة ساعتها کار ترسیمی است.

انتخاب موضوع

دو سرچشمة ممکن را یددیم که با واحد زمانی که قبلاً عرضه شد همساز هستند:

  • به تصویر کشیدن ترانه یا قطعة موسیقیایی،
  • ارتباط از حکایت یا روایت بسیار کوتاه.

هر دوی اینها آماده سازی اولین سند کتبی، موسوم به چکیده را لازم دارند.

چکیده

چکیده، روایت در چند سطر است و حداکثر یک صفحة ماشین نویسی شده از داستانی است که سینماگر قصد دارد آن را نقل کند. در مورد انتخاب یک ترانه، این سند به گفتارها و موسیقیی که به طور عادی به وسلة مؤسسات خاص منتشر می شود تقلیل می یابد.

پیش برنامه

اجرای این سند اولین کار مؤثر کارگردانی را تشکیل می دهد و به طور بسیار دقیق شبیه کاری است که برای تدارک بینی هر نوع دیگر فیلم اعم از فیلمنامه دار، مستند، گزارشی لازم می گردد. در سطور بزرگ آن تصویرهایی که باید در نظر گرفته شوند، حرکت آنها برای هر نما، تعداد نماها و مدت تقریبی شان معین می شوند.

سینماگران حرفه ای در این مرحله از بررسی نقاش یمتحرک از شگردی با تأثیر زیاد استفاده می کنند که در نامگذاری از مبداء آمریکاییش «Story-board» خوانده می شود و ما آن را به سادگی «لوحه تصویرها» می نامیم. لوحة تصویرها تشکیل می شود از سلسلة کامل نقاشیها که مسلماً ساده شده اند!... و پیوستگی نماهای فیلم راذ شکل می دهند. کارگردان آنها را به ترتیب توالی به کمک پونز به دیوار نصب می کنمد تا طرح نقاشی شدة اثر آینده اش را زیر نظر داشته باشد.

مناسب است که در این دورة مشخص از بررسی، چند شخص صلاحیت داد از قبیل سینماگران غیر حرفه ای یا یدگران را دعوت کنیم تا از فیلم در مقابل این لوجة تصویرها بحث شود، نظرهای معتبر آنها جمع آوری گردد و اصلاحهای سازندة پیشنهاد شده با طرح زدن بلافاصلة افکار نو یا با دست بردن در نظم نقاشیها اعمال گردند.

کارگردانی


سینمای ملی در نیکاراگوئه

سرچشمه سینمای ملی در نیکاراگوئه و ال سالواور راههای مشابه قابل توجه ای را طی کرده با یک تفاوت خیلی چشمگیر در ژوئیه 1979 انقلاب ساندنیستها در نیکاراگوئه دودمان سوموزا را برچید متعاقب فروپاشی و اغتشاش، تشکیلات حکومتی که سوموزا ساخته بود و او را حمایت می کرد برچیده شد ساختار سینمایی ملی در نیکاراگوئه به بازسازی ملتی جدید بر روی خرابه های سوموزا تعلق
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9
سینمای ملی در نیکاراگوئه

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

سرچشمه سینمای ملی در نیکاراگوئه و ال سالواور راههای مشابه قابل توجه ای را طی کرده با یک تفاوت خیلی چشمگیر. در ژوئیه 1979 انقلاب ساندنیستها در نیکاراگوئه دودمان سوموزا را برچید. متعاقب فروپاشی و اغتشاش، تشکیلات حکومتی که سوموزا ساخته بود و او را حمایت می کرد برچیده شد. ساختار سینمایی ملی در نیکاراگوئه به بازسازی ملتی جدید بر روی خرابه های سوموزا تعلق دارد. به وجود آمده در جنگ آزادیبخش، فیلم و سپس ویدیو جزئی از نهاد رسمی دولت شده و هر دو بوسیله وزارت خانه های دولتی تولید و حمایت شدند.

در ال سالوادور، بر خلاف آنچه گفته شد، فیلم و ویدیو چزیی از تشکیلات سیاسی، نظامی انقلابی باقی مانده که مواجه با دولت مرکزی با هیبتی می باشند که به طور متناوب از کمکهای نظامی، اقتصادی و مالی آمریکا بهره می برد.

با وجود اتحاد کنونی در FMLNFDR رادیو و فرموسی (venceremos) متصل به (ERP) Ejercito Revolucionario Popular در مرکز ایالت مورازان (Morazan) می باشد در حالی که (ICSR) Instituto Cinematografico de El Salvador Revolcionario وابسته به (FPL) Fuerzes Poplares de Liberacion واقع در ایالت چالاتنانگو (Chalatenango( می باشد. این تولید ننده های فیلم و ویدیو زندگی با چریک ها را قسمت کرده، و طبیعت کار آنها بیانگر مقاومت نیروهای مخالف ال سالوادور می باشد که تقریباً کنترل یک سوم کشور را در دست دارند. خشونت های نظامی بدنبال اغتشاشات اجتماعی- جنگ های خیابانی طوفانگر ارتشهای چریکی از میان جنگلهای حاره ای، گروه های مردم- دلالت بر دراماتیک ترین جنبه انقلاب های جهان سوم دارد. نکته کمتر آشکار (بخاطر سرکوب عمومی در رسانه های غربی غالب)، ولی به همان اندازه مهم، جنبه های فرهنگی این انقلاب ها هستند- احیای تاریخ های سرکوب طولانی، رشد هویت فرهنگی و جبهه های نفر، زبانها، فرم ها و تجارب فرهنگی. در اینجا انقلاب های فرهنگی جدیدی رخ می دهد و راه را بری توسعه یک ملت برای آینده هموار می سازد.

بیشتر انقلاب های قرن بیستم در کشورهای توسعه نیافته با جمعیت عظیم روستایی و توده های فقر زده شهرنشین رخ داده است. در میان آنها، هنرمندان شهری و روشنفکران نقش سربازان، چریک ها، چهره های ادبی و تکنین هایی را ایفا می کنند که کشورشان را برای اولین بار می شناسند. آنها با تماس با توده های مردم یادگرفته از نهایت استشمار آنها و مقاومت ایشان در برابر استشمار. این تجربه اغلب عمیقاً متاثر در کارهای این هنرمندان و روشنفکرانی بوده است که خود و آثارشان منسجم شده در این تجربه جدید برای کشورشان، یک زندگی فرهنگی جدید. در نقل قول زیر از طرف فیلم ساز انقلابی روس، سرجی آیزن اشتایی (Sergei Eisenstein) و فیلم ساز انقلابی اهل شیلی، میگوئل لیتین ( Miguel Littin)، هنرمندان در دوره ها و مکان های متفاوت، آگاهی جدید سیاسی- فرهنگی خویش را خیلی هوشیارانه بیان می کنند.


سیستم های صوتی و مربوط به صدا در کلیسای معاصر

سیستم صوتی فضا بوسیله ی معماری آن، شکل هندسی، در راهی که آن تمام مکی شود و بوسیله شمار مردانی که آنرا در زمان داده شده اشغال کرده اند، تعیین می شود امواج صوتی بطور تقریبی در خطوط مستقیم حرکت می کند، سطوح سخت را جهنده می کند یا جذب می شود یا بوسیله سطوح نرم غوطه ور می شود، در جائیکه مردم صحبت می کند وقتی فضای بزرگی در آنجا حاکم باشد و دیوارههای سخت
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
سیستم های صوتی و مربوط به صدا  در کلیسای معاصر

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

سیستم های صوتی و مربوط به صدا در کلیسای معاصر

جیم براون یک مشاور صوتی در شیکاگوست جائیکه در طراحی سیستم های تقویت کننده بزرگ قابل استفاده در تئاتر و کلیساها، استادیوم ها، صحنه ها و امکانات پخشی کارهای تخصصی را انجام داده و نظارت می کند. او همچنین کار تولید گسترده و ترکیبی از آنها را در پخش، ضبط و نقویت انجام داده است. او BSEE خود را از دانشگاه سین سیاتی در سال 1964 دریافت کرد و تا سال 1970 در کارهای صوتی حرفه ای مشغول بود و تا سال 1984 به عنوان مشاور تمام وقت در این زمینه فعالیت کرد. لیست مراجعه کنندگان او شامل دیگ لی فیلد، ترمینال اوهاره هواپیمایی ایالت، استادیوم فوتبال دانشگاه شمال غربی، دانشگاه لیبرتی، گرس کاتدرال (سان فرانسیسکو)، NBC، ABC، CBS، NPR، WTTW-TV، WGN-TV و تعداد بیشماری از امکانات کلیسایی و کارهای اجرایی بود. او FCC درجه اول رادیو تلفن (پخش) و گواهی کلاس فوق العاده آماتوری را در سال 1959 دریافت کرد و به عنوان W9NEC گاهگاهی فعالیت داشت.

کلیسای معاصر به عنوان ساختاری در ارتباطات، لفظی، موسیقی و احساسی در کنار عبادتگاه ساخته شد. وزیر با حضار و گنگره از طریق سخنان مذهبی، دعاهای رهبری و فعالیت های اعلام شده کلیسا ارتباط برقرار می کرد. موسیقی تلاش می کرد بوسیله ایده ها و مفاهیم ارتبلاط برقرار کند در حالیکه بطور همزمان تجربه عبادت را از طریق مسائل احساسی پیشرفت می داد سیستم صوتی فضای عبادتگاه اثر عمیقی در تمام این کارکردها بجا می گذاشت.

سیستم صوتی چه چیز است؟ آن علمی است که بوسیله ی قانون فیزیک اداره می شود و به ما کمک می کند تا راهی را که در محیط رفتار می شود درک کرده و پیش بینی کنیم. اگر فضا، موجب محیط صوتی در راهی شود که ما می خواهیم از آن استفاده کنیم گفته می شود که آن مسائل مربوط به صدای خوبی را داراست. در فضای عبادتی برای داشتن فضای خوب صوتی ارتباطات موسیقی و فعلی خوبی هم باید برقرار باشند. اگر ارتباطات مشکلی برقرار شود معلوم می شود که آن سیستم صوتی ضعیفی دارد.

سیستم صوتی فضا بوسیله ی معماری آن، شکل هندسی، در راهی که آن تمام مکی شود و بوسیله شمار مردانی که آنرا در زمان داده شده اشغال کرده اند، تعیین می شود. امواج صوتی بطور تقریبی در خطوط مستقیم حرکت می کند، سطوح سخت را جهنده می کند یا جذب می شود یا بوسیله سطوح نرم غوطه ور می شود، در جائیکه مردم صحبت می کند وقتی فضای بزرگی در آنجا حاکم باشد و دیوارههای سختی (مثل شیشه، سنگ، کاشی و چوب و غیره) باشند صدا قبل از اینکه خاموش شود، به مدت طولانی در اطراف چهش خواهد داشت و تلاش زیادی نمی خواهد که شنیده شود (اما درک نمی شود) در جاهائیکه آنرا احاظه کرده اند. به چنین فضایی پرپژواک با زنده می گویند و صدای جهنده در اطراف اتاق پژواک نامیده می شود. در مشابه با آن، صدایی که از شخص صحبت کننده در اتاق با دیوارهای نازک (پرده، فرش، کوسن، مردم یا کاشی های صوتی و غیره) باند می شود کوسن، مردم یا کاشی های صوتی و غیره) بلند می شود قبلف از اینکهاز بین برود به هیچ وجه حالت جهندگی بیشتری ندارد. تلاش زیادی می خواهد تا در فاصله مساوی شنیده شود که در این صورت غیرپژواکی یا فضای مرده تلقی می شود، اما صدایی که از این طریق برسد برای درک آسانتر می شود.


سمبولیسم

سمبولیسم جنبشی است در ادبیات و هنر های بصری که ریشه در رمانتیسم داشته و به نفی تجسم عینی پرداخته و مفاهیم را با نماد ها ، القا می کند این جنبش در پاریس توسط انسان ونگوگ و پل گوگن مطرح شدهنرمندان این جنبش واقعیت مطلق را مبتذل و نا چیز می شمارند و تحت تاثیر نماد گرایی مشرق زمین و با عدم باز نمایی عینی و تاکید بر ذهنیت و تفاسیر شخصی و با استفاده از
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
سمبولیسم

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه 2

تعریف هنر سمبولیسم 3

هنرمندان سبک سمبولیسم 5

تاثیر هنر سمبولیستی بر روزگار ما ...8

بررسی آثار برخی از هنرمندان سمبولیسم 10

پل گوگن 11

نتیجه ....14

منابع ....15

مقدمه

در طول این تحقیق به ویزگی های سبک سمبولیست و اینکه این جنبش واقعیت محض را مبتذل و نا چیز می شمارد و به معنای نماد گرایی است اشاره می شود. در ادامه به هنرمندان این سبک اشاره شده است که عبارتند از گوگن، ونگوگ، وروبل پوی دشان و ... این هنرمندان بر این باور بودند که تجسم عینی کمال مطلوبی در هنر نیست و این در هنر جایز نیست که هر چه را در آن واحد نظاره می کنیم به تصویر بکشیم. در اصل باید این تصویر ها را با کمک نمادها القا کرد. همچنین آثار برخی از هنرمندان سمبولیستی را مرور کردیم و به نحوه کارشان پرداختیم. آثار ونگوگ و گوگن را مطالعه می کنیم و با شیوه کارشان آشنا می شویم. کشتزار و کلاغ ها آخرین اثر از ونسان ونگوگ است که منتقدان هنری این را به پیشگویی از مرگ تعبیر کرده اند. به اثر پل گوگن به نام گوگن به نام زن سرخپوست اشاره شده است. و در آخر نیز تاثیر هنر مسبولیستی بر روزگار ما آمده است که شنان می دهد این هنر در هنر امروزه چه تاثیری داشته است؟!

تعریف هنر سمبولیسم

سمبولیسم جنبشی است در ادبیات و هنر های بصری که ریشه در رمانتیسم داشته و به نفی تجسم عینی پرداخته و مفاهیم را با نماد ها ، القا می کند . این جنبش در پاریس توسط انسان ونگوگ و پل گوگن مطرح شد.هنرمندان این جنبش واقعیت مطلق را مبتذل و نا چیز می شمارند و تحت تاثیر نماد گرایی مشرق زمین و با عدم باز نمایی عینی و تاکید بر ذهنیت و تفاسیر شخصی و با استفاده از رنگ های کانستر اکتیو و با یک دیدگاه افراطی در رمانتیسم، درصد بیان واقعیت نمایی بوده اند. گوستا و مور و نیز به این مکتب تعلق دارد. سمبولیسم در لغت به معنی رمز گرایی و نماد گرایی است. سمبولیسم جنبشی نا محسوس در هنر بود که در دهه های 1880 و 1890 در ارتباطی نزدیک با جنبش ادبی سمبولیستی در شعر فرانسه ظهور شکل گرفت. این جنبش واکنشی بود به اهداف طبیعت گرایانه ی مکتب امپرسیونیسم و نیز به اصول رئالیستی که توسط کوربه وضع شد. نقاشی اساسا هنری عینی است و فقط می تواند شامل باز نمایی چیز هایی که واقعی و موجودند.


رنگ شناسی

در این بخش شما با خصوصیات رنگهای مورد استفاده در صنایع چوب آشنا میشوید رنگهای شفاف رنگهای غیر شفاف تاثیرات روانی رنگها بتونه رنگهای شفاف
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
رنگ شناسی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

رنگ شناسی

در این بخش شما با خصوصیات رنگهای مورد استفاده در صنایع چوب آشنا میشوید.

رنگهای شفاف

رنگهای غیر شفاف

تاثیرات روانی رنگها

بتونه

رنگهای شفاف

این نوع از رنگها علاوه بر پوشاندن سطح و حفاظت آن لایه شفافی را بر روی چوب به وجود می آورد بدون آن که در نقش و موج چوب تغییری ایجاد کند و به دسته های زیر تقسیم می شود

رنگ لاک و الکل: لاک ازحشره ای به نام کوکوس لاکا به دست می آید این حشره بعد از مکیدن شیره درختان محلی(انجیر) مایع قهوه ای رنگی از خود ترشح می کند این مایع پس از تصویه شدن در بازار به عنوان لاک به فروش می رسد. بهترین نوع لاک به رنگ زرد روشن تا زرد مایل به نارنجی است که در این صورت آن را شلاک می نامند. در عمل لاک و الکل کاری لاک را در الکل حل می کنندو هر چه درجه خلوص آن بالاتر باشد لاک بهتر در الکل حل خواهد شد.رنگ لاک و الکل را در سه مرحله به کار می زنند :

1_ رنگ دسته اول (بوم کردن)برای پر کردن خلل و فرج چوب

2_ رنگ دسته دوم (پوشش) برای ایجاد کردن قشر رنگ روی سطح کار

3_ رنگ دسته سوم(پرداخت) برای صاف کردن روی رنگ ایجاد شده

برای زدن لاک و الکل بر روی چوب معمولاً از کهنه رنگ کاری استفاده می شود.کهنه رنگ کاری عبارت است از تکه پارچه ای لای آن پنه و یا پشم گذاشته باشند. لاک و الکل در مقابل اسید، رطوبت، و حرارت مقاوم نیست چنانچه آب بر روی آن ریخته شود لکه سفیدی بر روی آن باقی می ماند

برای زدن لاک و الکل بر روی چوب معمولاً از کهنه رنگ کاری استفاده می شود.کهنه رنگ کاری عبارت است از تکه پارچه ای لای آن پنه و یا پشم گذاشته باشند. لاک و الکل در مقابل اسید، رطوبت، و حرارت مقاوم نیست چنانچه آب بر روی آن ریخته شود لکه سفیدی بر روی آن باقی می ماند.

1_ سیلر

مایعی است کرم رنگ و شفاف و برای غیر قابل نفوذ کردن خلل و فرج چوب قبل از رنگ نهایی (کیلر) به کار می رود پس از استعمال سیلر و خشک شدن آن قابلیت جذب رنگ کم می شود و باعث سختی رنگ نهایی می شود. سیلر را به وسیله تینر فوری رقیق نموده و به وسیله پستوله و قلمو بر روی چوب پاچیده می شود.

2_ کیلر

رنگی است شفاف که به عنوان رنگ نهایی، و همراه سیلر مورد مصرف قرار می گیرد حلال این رنگ تینر فوری است. کیلر با استفاده از پیستوله و قلمو بر روی سطح چوب پاچیده می شود. کیلر به دو صورت کیلر مات وکیلر براق وجود دارد .

3_ رنگهای پلی استر

پلی استر رنگی است شفاف و بی رنگ.این رنگ در تینرهای فوری بسیار قوی حل می شود. رنگ های پلی استر در مقابل رطوبت، حرارت، الکلها، اسیدها، روغن و چربی، مرکب و جوهر تا حدودی مقاوم هستند.


دانلود تحقیق خوشنویسی دوره صفویه

دوره صفویان از درخشان ترین ادوار ترقی و تکامل خطوط مختلف ایرانی بویژه ثلث، (نسخ) و (نستعلیق) است در این زمان بیشتر شاهان و شاهزادگان و رجال و امراء صفویه خود خوشنویس بوده اند و خطاطان و اساتید خوشنویس از احترامی ویژه برخوردار شدند و مکتب خط و خطاطی در این شهر دائر شد و این شهر در حدود 4 قرن مهد بزرگترین خطاطان و خوشنویسان شد خط نستعلیق در دوران
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
دانلود تحقیق خوشنویسی دوره صفویه

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

خوشنویسی در دوره صفویه

مقدمه :

بعد از اسلام در ایران هفت نوع خط معروف وجود داشته که اگر هنرمند خوشنویسی قادر بود این هفت خط را کامل بنویسد سمت استادی داشت و او را در حد کمال و «هفت خط» می‌نامیدند.

خطهای هفت گانة اسلامی که در ایران متداول بوده و هست به ترتیب قدمت عبارت‌اند از: خط کوفی، خط محقّق و ریحان، خط ثلث، خط نسخ، خط تعلیق و دیوانی، خط نستعلیق و خط شکسته نستعلیق که رقعه را نیز باید به این جمع اضافه نمود. هر کدام از این خطها مشتقات و گونه‌های مختلف دارد.

تاریخ خط فارسی را با تاریخ تحول خط عربی همزمان می دانند زیرا با ظهور دین اسلام و گسترش آن در ایران خط عربی کوفی جایگزین خط پهلوی شد.

خط کوفی در ابتدا بدون نقطه و اعراب بود اما در سال 69 هجری قمری ابوالاسود دولی از شاگردان حضرت علی (ع) براین خط اعراب نهاد و دیگری به نام نصر بن عاصم نقطه گذاری کرد.

در اصفهان تا قرن دوم هجری خط همان خط پهلوی بود که از عهد ساسانیان رایج بود و تا سال 132 هجری قمری تغییری در خط معمول این شهر پیدا نشد.

با روی کار آمدن عباسیان و قدرت یافتن ابومسلم، برای اولین بار خط اسلامی در شهر اصفهان متداول شد و به تدریج مکاتیب عمومی از خط پهلوی به خط اسلامی تبدیل شد.

قرن پنجم و ششم زمان رواج خط کوفی در اصفهان است. از قرن هفتم هجری استقبال از این خط به شدت کاهش یافت. اما متروک نشد.

آخرین نمونه این نوع خط در کتیبه دور گنبد امامزاده جعفر است که تاریخ آن 725 هجری قمری است.

از اوائل قرن پنجم رواج خط نستعلیق که خط تحریری خاص ایرانی بود شروع شد و در قرن ششم و هفتم رواج کامل یافت بطوری که اکثر کتب فارسی و برخی از کتب عربی با این خط نوشته می شد.

چکیده :

دوره صفویان از درخشان ترین ادوار ترقی و تکامل خطوط مختلف ایرانی بویژه ثلث، (نسخ) و (نستعلیق) است.

در این زمان بیشتر شاهان و شاهزادگان و رجال و امراء صفویه خود خوشنویس بوده اند و خطاطان و اساتید خوشنویس از احترامی ویژه برخوردار شدند و مکتب خط و خطاطی در این شهر دائر شد و این شهر در حدود 4 قرن مهد بزرگترین خطاطان و خوشنویسان شد.

خط نستعلیق در دوران صفویه به آنچنان جایگاهی رسید که نه تنها در ایران و افغانستان (که در آن هنگام جزئی از ایران بود) بلکه در ممالک مجاور و دور دست همچون هندوستان و عثمانی و مصر و عربستان نیز طرفدارانی پیدا کرد و اساتید بزرگی مانند میر معزکاشی نستعلیق نویس بزرگ دوران شاه عباس اول به هند سفر کرد و این خط را در آن کشور رواج داد.

دوران صفویه زمان رونق خط ثلث نیز هست.

در ادامه مقاله بیشتر با رشد این هنر در دوره صفویه آشنا می شویم .


خطاطی

تایپوگرافی ناگزیر با خطاطی و خوشنویسی، رابطه یی دارد بسیاری را سهواً یا به سادگی اعتقاد بر این است که خوشنویسی و خطاطی، نوعی تاپوگرافیست معنی تحت الفظی خوشنویسی خوش نوشتن حروف و کلمات با رعایت سفت و سخت هندسه ی تحریر و حروف بر اساس قواعد از پیش تعیین شده و سنتی می باشد کلمه ی دیگری داریم به نام خطاطی، خطاطی در واقع کار در حوزه های کاربردی است یعن
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
خطاطی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه:

تصویرهایی را که انسان اولیه برای ارسال پیام و بیان مقاصد و اهداف خود ترسیم نمود می توان از قدیمی ترین خط ها دانست. به عبارتی اجداد خط های کنونی، تصویرهای نخستین اند، و متون چاپی امروز که در آنها، مفاهیم به کمک خط بیان می شود، تکامل یافته ی تصویرهایی است که برای مقاصد گوناگون و آسان کردن ادراک مسایل برای مخاطب با ساده تر منتقل کردن مفاهیم و برقراری ارتباط توسط آمدمیزاد ترسیم شده است.

تاپوگرافی

تایپوگرافی ناگزیر با خطاطی و خوشنویسی، رابطه یی دارد. بسیاری را سهواً یا به سادگی اعتقاد بر این است که خوشنویسی و خطاطی، نوعی تاپوگرافیست. معنی تحت الفظی خوشنویسی خوش نوشتن حروف و کلمات با رعایت سفت و سخت هندسه ی تحریر و حروف بر اساس قواعد از پیش تعیین شده و سنتی می باشد.

کلمه ی دیگری داریم به نام خطاطی، خطاطی در واقع کار در حوزه های کاربردی است یعنی کسی برای موضوع به مفهوم خاص و برای چاپی مطابق کاربرد تعریف شده آن خطی می نویسد. یا خطی انتخاب می کند و بهره می گیرد. خوش بودن در اینجا به معنی جا افتادن و مناسب بودن نوشته است که در ارتباط با موضوع و زیبایی در مفهوم کار برای تعریف می شود، نه در شکل ظاهری.

خطاطی در اروپا

خطاطی بطور ساده یعنی زیبا نوشتن، اگرچه زیبایی این علائم به عملکرد چشم با سلیقه اشخاص مربوط می شود. درست مانند بسیاری از سبک های هنری که امروز وجود دارد از سبک های استثنایی تزئینی تا سبک های کاملاً انتزاعی در مورد خطاطی هم چنین است.

خطاطی مدرن فطعاً بیک پیشینه سنتی از رومی ها و حتی قبل از مسیحیت داشته است به هنگام زمامداری امپراطوری روم الفبای استاندارد توسعه داده شد و به سرزمین های فتح شده منتقل گردید. سپس با ترویج و آموزش دین مسیحیت توسعه یافت. رومی ها حروف را بدون هیچ اصلاحی از یونانی ها پذیرفتند و حروف را طوری بازسازی کردند که با زبان خودشان تناسب داشته باشد.

رومی ها در اوایل قرن چهارم میلادی نوع جدیدی از خط شکسته را توسعه دادند که صورت اصلی نوشته های متون قدیم شده و با اشتمال بر زائده های بالایی و پایینی حروف بزرگ و کوچک امروزی از آن منتج گردیدند تا قرن دهم میلادی همه عناصر خط جدید زیر نفوذ کلیسا شکل پذیرفتند. متعاقب آن یک دوره بسیار غنی از گسترش تذهیب به وجود آمد که میراث شگفت انگیزی از فرم حروف و دست نوشته ها به جا گذاشت.

از زمانی که ژوهانس گوتنبرگ در سال 1468-1398 – م فن چاپ را اختراع کرد تلاش های زیادی برای گسترش شیوه هایی که کارآیی بیشتری در امر تکثیر نسخ متون مختلف و مطالب مهمداشته باشد انجام شد.

ازجمله این تلاش ها که به توسعه امر چاپ انجامید ساختن حروف برجسته ی فلزی بود، که با الهام گرفتن از اصل الفبای لاتین انجام شد و از ترکیب و کنار هم قرار گرفتن آنها واژه – جمله و متون مختلف ساخته می شد و پس از سپرده شدن به دستگاه چاپ و اتمام کار، مجدداً از آنها برای مطلبی جدید استفاده می کردند.


پیشینه تحقیق بررسی تأثیر درمان پریودنتال بر سطح سرمی فیبرینوژن پلاسما و شمارش گلبولهای سفید خون

بررسی تأثیر درمان پریودنتال بر سطح سرمی فیبرینوژن پلاسما و شمارش گلبولهای سفید خون در مبتلایان به پریودنتیت
دسته بندی دندانپزشکی
فرمت فایل docx
حجم فایل 37 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
پیشینه تحقیق بررسی تأثیر درمان پریودنتال بر سطح سرمی فیبرینوژن پلاسما و شمارش گلبولهای سفید خون

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

پیشینه تحقیق بررسی تأثیر درمان پریودنتال بر سطح سرمی فیبرینوژن پلاسما و شمارش گلبولهای سفید خون

پیشینه تحقیق :

در سال 1992 ، Reynold و همکاران برای 60 بیمار مبتلا به پریودونتیت، درمان subgingival irrigation با کلرهگزیدین 12/0% که از طریق سرقلم ultrasonic scaler به اطراف دندان می‌رسید را انجام دادند. برای گروه کنترل نیز شستشو با آب از طریق دستگاه اولتراسونیک انجام می‌شد. برای هر بیمار سه ناحیه پریودنتال با عمق پروب 1-3mm ، 4-6mm و 7-9mm انتخاب شد. قبل و 14 و 28 روز بعد از درمان ارزیابی‌های کلینیکی شامل (PI) Plaque Index ، (GI) Gingival Index و (CPD) Clinical Probing Depth انجام گرفت. هم‌چنین شمارش پلاک اسپیروکتی و ارگانیسم‌های Motile توسط میکروسکوپ Darkfield انجام شد.

هر دو گروه کاهش معنی‌داری در PI ، GI و CPD در محل‌های مورد مطالعه بعد از درمان را نشان دادند و مشخص شد که پاکت‌هایی با عمق متوسط اولیه 4-6mm به دنبال شستشو با کلرهگزیدین نسبت به آب کاهش بیشتری پیدا می‌کنند. اما تفاوت معنی‌داری در تعداد اسپیروکت‌ها در هیچ‌یک از دو گروه نسبت به قبل از درمان دیده نشد.

این نتایج بیان می‌کنند که شستشو زیر لثه‌ای همراه با کلرهگزیدین در طول جرم‌گیری اولتراسونیک اثرات کلینیکی مثبت ولی وابسته به مکان (Site-Specific) را ایجاد می‌نمایند.(39)

در سال 1997 ، Ebersole و همکاران به بررسی سطح سرمی Heptoglobin و CRP در مبتلایان به پریودونتیت بزرگسالان (AP) و مقایسة آن با افراد سالم و گروه کنترل پرداختند. این دو فاکتور افزایش معنی‌داری را در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل نشان داده و متعاقب درمان‌های فاز یک و مصرف Flurbiprofen به مدت 2 سال، سطح سرمی این فاکتورها به طور فاحشی کاهش یافت. (16)

در سال 1998 ، آقای Bollen و همکاران وی به مطالعه اثرات کلینیکی و میکروبیولوژیکی استفاده از مواد ضد میکروبی موضعی در کل دهان به همراه جرم‌گیری و صاف کردن سطوح ریشه‌ها در بیماران با پریودونتیت شدید پرداختند. 16 بیمار به عنوان گروه کنترل و آزمایش به طور تصادفی انتخاب شدند. برای بیماران گروه کنترل SRP به فاصله دو هفته انجام شد و دستورالعمل‌های بهداشت دهان داده شد. برای بیماران گروه آزمایش SRP همة پاکت‌ها در 2 جلسه در طی 24 ساعت همراه با شستشوی زبان با ژل 1% کلرهگزیدین به مدت 1 دقیقه، دهانشویه 2/0% کلرهگزیدین به مدت 2 دقیقه و شستشوی زیرلثه‌ای همة پاکت‌ها با ژل 1% ، 3 بار ظرف 10 دقیقه انجام شد.

نمونه‌های پلاک بیماران در ابتدا و بعد از 2 و 4 ماه از زبان، مخاط دهان، بزاق و کلیة دندان‌ها، هم‌چنین تغییرات در عمق پاکت‌ها، حد چسبندگی کلینیکی و خونریزی در پروب کردن اندازه‌گیری و ثبت گردید.

این نتایج کاهش زیاد معنی‌داری در Periodontopathogens به خصوص در پاکت‌های ساب‌جینجیوال نشان داد. بدین‌ترتیب مشخص شد که استفاده کوتاه‌مدت از مواد ضد میکروبی داخل دهانی منجر به بهبود کلینیکی و میکروبیولوژیکی معنی‌داری تا سقف 4 ماه خواهد شد.

نتایج این بررسی نشان داد که درمان در هر دو گروه آزمایش و کنترل سبب بهبود در پارامترهای کلینیکی و میکروبیولوژیکی گردیده ولی در گروه آزمایش کاهش بیشتری در عمق پاکت‌ها و بهبودی معنی‌دارتری در حد چسبندگی کلینیکی، پارامترهای میکروبیولوژیکی و کاهش بیشتری در میکروارگانیسم‌های پریودنتوپاتوژن رخ می‌دهد. (8)

در سال 1999، آقای Mongardini و همکاران وی به بررسی تأثیر استفاده از مواد ضد میکروبی در کل دهان به شکل یک مرحله‌ای همراه با فاز I در مبتلایان به پریودونتیت مزمن بزرگسالان یا پریودونتیت مهاجم ژنرالیزه پرداختند. 16 بیمار با پریودونتیت مهاجم (early-onset) و 24 بیمار با پریودونتیت پیشرفته بزرگسالان به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار داده شدند.

.

.

.


بررسی و مطالعه موضوع شهادت و قضا در علوم فقهی اسلامی

بررسی و مطالعه موضوع شهادت و قضا در علوم فقهی اسلامی
دسته بندی حقوق
فرمت فایل docx
حجم فایل 109 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
بررسی و مطالعه  موضوع  شهادت و قضا در علوم فقهی اسلامی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

بررسی و مطالعه موضوع شهادت و قضا در علوم فقهی اسلامی

چکیده

موضوع این مقاله شهادت در حقوق ایران و مطالعه تطبیقی آن در فقه های اسلامی می باشد و با توجه به اینکه بینه ( شهادت ) به عنوان یکی از ادله اثبات دعوا ، نقش مهمی در اثبات دعاوی ، در حقوق امروز به خود اختصاص داده ، لذا بحث و بررسی پیرامون شرایط صحت و اعتبار بینه ( شهادت ) را می طلبد . بررسی نصوص و مستندات حقوق دانان ، که همگی حاکی از قبول بینه و شهادت به عنوان یکی از ادله اثبات دعوا می باشد.

در مقاله حاضر خلاصه ای از نظر فقهای اسلامی اعم از سنی و شیعه در خصوص بینه که یک موضوع فقهی در ابواب قضا و شهادت است آورده شده و با مراجعه به منابع معتبر فقهی و جمع آوری نظرات آنان کـه معروف و مشهور بوده اند و بینه و شهادت که در لـسان نبی مکرم اسلام و ائمه طاهرین(علیهم السلام) بدان تصریح شده و با بیان «البینه علی المدعی» راه قضاوت اسلامی را به جامعه آموخته اند، مورد بحث و تطبیق قرار گرفته است، لذا پس از مراجعه به متون و منابع معتبر، با مطالعه و ترجمه آنها به صورت دسته بندی و به تفکیک از جهات اشخاص، مذاهب و نیز مستندات آنها که اغلب آیات، احادیث و نظرات فقهی می باشــد جمع بنــدی و بــه رشته تحریر در آمده است.

مقاله در سه گفتار تنظیم شده است: گفتار اول کلیات، گفتار دوم آراء فریقین درخصوص بینه و گفتار سوم به جمع بندی و نتیجه گیری پرداخته است.

مقدمه :

شهادت نه فقط پایه و اساس تاریخ را تشکیل می دهد بلکه اغلب سازمان های اجتماعی مخصوصاً قضایی روی این اصل استوار شده است و به عبارت دیگر شهود و مطلعین چشمان و گوشهای عدالتند .

در همه سیستم های حقوقی شهادت شهود به عنوان یکی از ادله اثبات دعوی همواره مورد استفاده طرفین دعوی ، در اثبات ادعاهای آنان بوده است لیکن حدود استفاده و درجه اعتبار آن از کشوری به کشور دیگر متفاوت می‏باشد .

در ایران باستان به خاطر اهمیتی که برای گفتار افراد قائل بوده اند ، شهادت برادر و زن بدون توجه به درجه قرابت قابل استماع بوده است . ( مدنی ،ج.، ۱۳۶۸ ج ۲ : ۴۸۶ )

ابتدا بایستی گفت ، آنچه که مرا بر آن وا داشت ، تا این موضوع را به عنوان مقاله خویش انتخاب نمایم ، اتکاء پیش از اندازه رویه قضایی ، در صدور آراء به استناد شهادت شهود بود ، به طوری که در حقوق امروز تمامی دعاوی با شهادت قابل اثبات می باشند و در این خصوص هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد ، در حالی که تا سال ۱۳۶۱ و قبل از انجام اصلاحات در قانون مدنی ، محدوده گواهی دقیقاً مشخص بود.

گواه هنگامی که به ادای شهادت می پردازد ، حتی در صورتی که کمال صداقت را داشته باشد ، باز هم کمتر پیش می آید که گواهی او خالی از اشتباه و اشکال باشد زیرا ممکن است از بیان مطالبی خود داری نماید که به نظر او بی ارزش می باشد در حالی که در نظر قاضی دارای اهمیت می باشد ، یا نتواند واقعه را به طور کامل در ذهن خود نگهدارد به همین دلیل قانون گذار و فقها شرایط بسیار سنگینی را برای ادای شهادت در ماده ۱۳۱۳ قانون مدنی ، ماده ۲۳۳ قانون آیین دادرسی مدنی ناظر به ماده ۱۵۵ آیین دادرسی کیفری را مقرر نموده اند. تعداد شهود در حقوق اسلام موضوعیت داشته و صرفنظر از شرایط فردی ، که شهود باید از جهت اداء داشته باشند هر یک از موضوعات مذکور در محاکمه بانصاب خاصی از شهود قابل اثبات است ( ماده ۲۳۰ قانون آیین دادرسی مدنی دادگاه های عمومی وانقلاب ) و تا قبل از تصویب این قانون ، در حقوق ایران ، مورد شهادت عددی نبوده بلکه وزنی بوده .


مبانی نظری و پیشینه پژوهش بررسی نیاز به درمان های ارتودنسی در دانش آموزان 14 تا 16 سال

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بررسی نیاز به درمان های ارتودنسی در دانش آموزان 14 تا 16 سال
دسته بندی دندانپزشکی
فرمت فایل docx
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بررسی نیاز به درمان های ارتودنسی در دانش آموزان 14 تا 16 سال

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بررسی نیاز به درمان های ارتودنسی در دانش آموزان 14 تا 16 سال

معرفی کاربرد شاخص های مال اکلوژن(1)

شاخص های ارتودنسی سال ها برای سنجش شدت مال اکلوژن بیماران و نیاز آن ها به درمان به کار رفـتـه انـد. دو شـاخـص IOTN (Index of Orthodontic Treatment Need) و PAR Assessment Rating index) (Peer در حدود 20 سال قبل معرفی شدند.کاربرد شاخص ها در آینده فراگیرتر خواهد شد تا سنجش نیاز به درمان و موفقیت درمان از همگونی بیشتری برخوردار شود.

درمان های ارتودنسی از ابتدای بنیانگذاری (National Health Service) NHS در سال 1948 در دسترس بوده اند. دسترسی به این درمان ها از آن زمان در سطح وسیع‌تری ممکن شده و درمان در مطب‌ها نیز پیچیده تر گشته است، ضمناَ تمایل به درمان های ثابت و فانکشنال نیز بیش تر به چشم می خورد. در سالهای اخیر ، نگرانی هایی درباره استانداردNHS برای درمان ارتودنسی ، به خصوص درباره خدمات دندانپزشکان عمومی به وجود آمده است. Elderton و Clark دریافتند اکلوژن تنها در میان یک سوم بیماران بهبود می‌یابد.در مطالعه ای اخیراَ از 1200 موردمعرفی شده بهDental Practice Board ، در درصد قابل توجهی از آنان ، نیاز به درمان کاهش یافته و دندان ها ردیف شده بودند. از موارد گزارش شده، 20 درصد نیاز متوسطی به درمان داشتند و این نشان می داد بیماران این گروه به خوبی درمان شده بودند.برای چندین سال ارزیابی کیفیت نتایج درمانی ارتدنسی یکی از مشکلات بوده است . برای بیماران و دندانپزشکان عمومی ومتخصصین دیدگاههای متفاوتی درباره یک اکلوژن خوب وجود داشت.Andrews دریافت که حتی در 1150 موردی که استاندارد درمانی آنها بالا در نظر گرفته شده بود گوناگونی قابل ملاحظه ای از نظر ، یک نتیجه خوب ، وجود داشت.

بیماران اغلب از اینکه چرا برای درمان فرا خوانده شدند آگاهی نداشتند . به‌نظر می رسد که بسیاری از درمان‌های ارتودنسی که در گذشته انجام می شد در اثر القای دندانپزشک بود، بنابراین به روش‌هایی برای تعریف نیازها و استانداردهای درمانی نیاز داریم.

معمولاَ در سیستم های بهداشتی عمومی منابع موجود برای برآورد نیازها کفایت نمی کنند. بر این اساس مجبور به تقسیم منابع و اولویت بندی هستیم. به دلیل کمبود منابع و نگرانی درباره استانداردهای درمان ارتودنسی در کشورهایی که بیمه درمانی قدرتمندی دارند، به طور کلی سیستمی منطقی برای اولویت بندی مال اکلوژن مطلوب خواهد بود. در سوئد و نروژ ارتودنتیست ها مال اکلوژن را در چند گروه بندی کرده اند که میزان برداشت از منابع بهداشت عمومی را برای درمان مشخص می کند؛ بیماران مبتلا به شکاف لب و کام ، اورجت بیش از 10 میلی متر، دندان های نهفته و چندین دندان غایب در گروه فوری ترین درمان ها قرار می گیرند و بیمارانی که دندان‌ها‌یشان کمی نامرتب است از اولویت کمتری برخوردارند.این طبقه بندی را می توان یک شاخص برای نیاز درمانی دانست. جهت ارزیابی درمان تعیین اسنانداردهای درمانی و ارزیابی نتایج کار توسط خود درمانگر، ایجاد شاخصی که کیفیت نتیجه درمان را به عدد تبدیل کند لازم است.

چرا باید از شاخص ها استفاده کنیم ؟

شاخص‌ها جهت طبقه‌بندی ناهنجاری‌های پزشکی و دندانی به وجود آمده اند تا در اپیدمیولوژی ، تحقیقات و طبقه‌بندی بیماران بر اساس نیاز ما را یاری دهند. شاخص DMF در دندانپزشکی ترمیمی وشاخص هایی در پریودنتولوژی و سایر زمینه های دندانپزشکی سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرد. مال اکلوژن پدیده ای بی همتا است از آنجا که الگوهای بی ارتباطی را نمایش می دهد که بیما ر نسبت به آنها واکنش متفاوتی دارد.

شاخص های بسیاری در گذشته برای سنجش مال اکلوژن به وجود آمد، اما تنها دو شاخص اولویت درمانی Grainger ( TPI ) وشاخص اکلوزال Summer ( OI) کاربرد وسیع یافته بودند،با این حال ،سنجش این شاخص ها زمان زیادی صرف می کند و استفاده از آنها مشکل و مستلزم تکمیل فرم طولانی و پیچیده ای است و همین اشکالات امکان تحقیقات و ارزیابی نتایج را محدود می کند.

برخی مطالعات نتایج به دست آمده از کاربرد شاخص های متفاوت مال اکلوژن رامقایسه کرده اند. Hermanson ، Greve تفاوت قابل توجهی را در امتیاز بندی پنج شاخص مختلف، که نمونه های مشابهی را سنجیده بودند، یافتند، در حالی که Gereve، Hagan همراهی بالایی را بین معالجه کنندگان در کاربرد 3 شاخص مختلف یافته بودند.

استفاده ازشاخص ها باید در تفسیر خصوصیت ها همگونی ایجاد کند.در حالیکه شاخص‌های مورد استفاده تا سال های اخیر الگوهای مشابهی را از خصوصیات مختلف یک مال اکلوژن نشان نمی دادند. وبه همین دلیل با وجود آن که شاخص ها ی متعددی به وجود آمده اند (همانطور که قبلاَ اشاره کردیم) هیچ یک در سطح بین المللی مقبولیت نیافتند. بنا براین شاخص های ساده تر باید ایجاد گردند. در چند سال اخیر ، دو بخش دانشگاهی ( در متچستر و بریستول ) و چهار مجمع ارتودنسی از طریق گروه الحاقی استانداردهای خود- دو شاخص برای مال اکلوژن را ایجاد کرده اندکه عبارتند از:

الف) شاخص نیازبه درمانهای ارتودنسی(IOTN) ب) شاخص درجه بندی سنجش همتایی یا PAR

(Peer Assessment Rating) . شاخص نیازبه درمانهای ارتودنسی(IOTN) ازدو جزء مستقل سلامت دندانی (Dental Health Component = DHC) و جزء زیبایی (Aesthetic Component) تشکیل شده است. شاخص درجه بندی سنجش همتایی (PAR) مقادیر عددی را به الگوهای مختلفی نسبت می دهد که در نهایت مال اکلوژن را به وجود می آورند و مجموع این ها میزان انحراف از اکلوژن ایده آل را نشان می دهد( که اکلوژن عالی مقدار عددی صفر را می پذیرد).

این شاخص ها توسط 74 دندانپزشک شامل 22 ارتودنتیست مشاور، 22 متخصص رشته های دیگر، 11 مسئول دندانپزشکی در جامعه، 15 دندانپزشک عمومی و 4 صاحب نظر دیگر( مشاور بورد دندانپزشکی و کارکنان بخش ارتودنسی بیمارستان) ارزیابی شد تا مطمئن شویم مجموعه صاحب نظران نمایانگر جامعه دندانپزشکی هستند.(1)

تاریخچه ابداع IOTN

ایجاد شاخصی برای سنجش اولویت درمانی(2)

هدف این مطالعه ایجاد شاخصی معتبر و تکرار پذیر برای ارجحیت درمان ارتودنسی بود.پس از مرور متون در دسترس ، چنین نتیجه گیری شد که این هدف با ایجاد دو جزء جداگانه برای ثبت:1- سلامت دندانی و عملکردی برای درمان،2- عدم تناسب زیبایی به وجود آمده توسط مال اکلوژن ایـجـاد شــده اسـت. با تـغـیـیـری درشــاخـص بکار رفته ‌تـوســــط(Swedish Dental Health Board ) برای سنجش نیاز درمانی بر اساس عملکرد در سلامت دندانی ، این شاخص به صورت 5 رتبه با مر زهای مشخص تغییر یافت. برای سنجش نیاز درمانی از دیدگاه زیبایی نیز شاخصی با 10 طبقه، به طور مستقل تعریف شد . این شاخص با استفاده از عکس هایی از افراد 12 ساله که در یک تحقیق بزرگ چند تیمی جمع آوری شده بود ارزیابی شد. 6 قضاوت کننده غیر دندانپزشک این عکس ها را بر اساس یک میزان آنالوگ بصری و به فواصل مساوی در محدوده ارزیابی تنظیم کردند و عکس هایی که نماینده هر دسته بودند انتخاب شدند. برای سنجش این شاخص در عمل ، دو نمونه از جمعیت ، گروهی از بیماران ارجاعی برای درمان و نمونه اضافی از کودکان 12-11 ساله مدرسه ای ، انتخاب شدند. هر دو گروه با ستفاده از شاخص ارزیابی شدند و نتایج رضایت بخشی از یافته های هر مشاهده گر و مقایسه مشاهده گر های مختلف ، به دست آمد.

نقد:

در این شاخص به خوبی به دو جزء مستقل نیاز درمانی ارتودنــــسی ( جزء زیبایی و جزء سلامت دندانی ) به طور جداگانه بها داده شده است، لذا خصوصیات شاخص اکلوزالی ایده ال ( از جمله اعتبار) در این شاخص بیش از سایر شاخص ها نمود می یابد. در کارهای بعدی نشان داده شد این دو جزء همپوشانی بالایی دارند و می توان شاخص DHC را به صورت مستقل نیز در کارهای جامعه نگر به کار برد.

....

..

.