به روز داک

دانلود تحقیقات علمی و پژوهشی , آموزشی , تمامی رشته ها

به روز داک

دانلود تحقیقات علمی و پژوهشی , آموزشی , تمامی رشته ها

دانلود پرسشنامه نگرش ارتباط قبل از ازدواج در دانشجویان

پرسشنامه نگرش ارتباط قبل از ازدواج در دانشجویان دارای 25 گویه
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 11 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
پرسشنامه نگرش ارتباط قبل از ازدواج در دانشجویان

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

پرسشنامه نگرش ارتباط قبل از ازدواج در دانشجویان

نوع فایل: docx

تعداد سوالات: 25 سوال


دانلود مدیریت تلفیقی عوامل خسارت زای پس ازبرداشت

هنگامی که بحث محصولات انباری مطرح می شوددرذهن شنونده در درجه اول چند رقم محصولات استراتژیک مهم مانندگندم،برنج،حبوبات ویاچند رقم از تولیدات غذایی مانند خشکبار نقش می بندد
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2719 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
مدیریت تلفیقی عوامل خسارت زای پس ازبرداشت

فروشنده فایل

کد کاربری 7187

در صورتی که از نظرعلمی ونگرشی گیاه پزشکی، این مقوله طیف بسیار گسترده ای دارد که هر یک دارای اهمیت ویژه ای است که اشاره دارد به غلات، حبوبات،خشکبار،دانه های روغنی،منسوجات پشمی،مصنوعات چوبی، موادسلولزی،که هریک باهدف های مشخصی چه به منظور تغذیه در روزهای جنگ وقحطی بحران های اقتصادی- اجتماعی وچه باهدف های بازرگانی وسودآوری در انبارها نگهداری می شوندکه درهر حال در حفظ ونگهداری لازم است. یکی از برنامه های اساسی در ذخیره سازی محصولات انباری ،کنترل دماو رطوبت است که درپایان ،سیستم مدیریتی وپیشگیری ازآلودگی های کالای انباری موردبحث قرار گرفته است.


دانلود پرسشنامه خودکارآمدی و نمره گذاری

پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شرر پرسشنامه خودکارآمدی شرر 17 سوالی نمره گذاری پرسشنامه روایی پرسشنامه پایایی پرسشنامه
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 443 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 5
پرسشنامه خودکارآمدی و نمره گذاری

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شرر

پرسشنامه خودکارآمدی شرر 17 سوالی

نمره گذاری پرسشنامه

روایی پرسشنامه

پایایی پرسشنامه

17 گویه



دانلود آموزش نرم افزار دیتاماین DataMine نسخه های 2و3

آموزش DataMine نسخه های ۲و۳ نرم افزار دیتاماین یکی از کاربردی ترین نرم افزارها در زمینه صنایع مربوط به منابع و ذخایر طبیعی است که در بیش از ۴۵ کشور دنیا در حال استفاده است
دسته بندی معدن
فرمت فایل pdf
حجم فایل 0 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 200
آموزش نرم افزار دیتاماین DataMine نسخه های 2و3

فروشنده فایل

کد کاربری 7207

آموزش DataMine نسخه های ۲و۳

نرم افزار دیتاماین یکی از کاربردی ترین نرم افزارها در زمینه صنایع مربوط به منابع و ذخایر طبیعی است که در بیش از ۴۵ کشور دنیا در حال استفاده است.

قابلیت ها و کاربردهای نرم افزار دیتاماین عبارتند از:

  • اکتشاف
  • مدل سازی زمین شناسی
  • سیستم مغزه گیری
  • طراحی معادن روباز
  • ژئوشیمی
  • مکانیک سنگ
  • مشاهده مقاطع مختلف
  • برنامه ریزی کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت
  • مدل های کانی سازی
  • طراحی معادن زیرزمینی
  • تخمین عیار
  • طراحی انفجار
  • کنترل عملیات معدنکاری
  • نقشه برداری معدنی
  • مطالعات زیست محیطی
  • بازسازی معدن
  • و...

در این مجموعه به ترتیب به شرح مواردی همچون آغاز کار با این نرم افزار، واردکردن داده های زمین شناسی، ترکیب کردن اطلاعات زمین شناسی با یکدیگر، نحوه محاسبه آمار گمانه ها، نمایش و رسم مقاطع، نمایش گمانه ها به همراه جزئیات مربوط به آن، مدلسازی دیجیتالی منطقه، نحوه ایجاد و ویرایش استرینگ ها، متصل کردن استرینگ ها و تشکیل وایرفریم، تفسیر پیکره کانسار، زمین آمار و مدل بلوکی، نحوه ارزیابی مدل بلوکی، ایجاد مدل باطله، ترکیب و ادغام مدل بلوکی ماده معدنی با مدل باطله و در نهایت نحوه طراحی پیت و جاده معدن به همراه کلیه جزئیات و تصاویر مربوطه پرداخته شده است.

این مجموعه به آموزش مرحله به مرحله و کاملا تصویری نرم افزار دیتاماین در ورژن های ۲ و ۳ می پردازد که با قرار دادن کتاب، جزوه دوره آموزشی نرم افزار، پاورپوینت، طراحی انفجار و تخمین عیار برای کاربران حرفه ای نرم افزار و همچنین داده های اکتشافی یکی از معادن معتبر ایران برای تمرین و مرور، می توانید بصورت خودآموز و صرفف کمترین هزینه یکی از جامع ترین نرم افزارهای معدنی را فراگیرید.


دانلود تحلیل فضای شهری (خیابان سپه قزوین)

معرفی خیابان سپه، هویت کالبدی، سردر عالی قاپو، مسجد جامع کبیر، قزوین در دوره قاجار، محله های قزوین، شهر در دوره صفویه، کروکی های کمپفر، کاربری ها، نشانه ها، دسترسی ها، جدول Swot، طرح های پیشنهادی و
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 63153 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 99
تحلیل فضای شهری (خیابان سپه قزوین)

فروشنده فایل

کد کاربری 4366

شامل: محلات قزوین، خیابان قزوین، معرفی خیابان سپه، هویت کالبدی، سردر عالی قاپو، تزیینات گچی داخل هشتی سردر، مسجد جامع کبیر، قزوین در دوره قاجار، خیابان در دوره قاجار، فضای مقابل عالی قاپو، محله های قزوین، دیاگرام ارتباط کلان فضاهای تاریخی شهر در دوره صفویه، کروکی های کمپفر، کاربری ها، نشانه ها، دسترسی ها، تحلیل حرکت پیاده، مبلمان شهری، نورپردازی در شب، جدول Swot، چالش های شهری، پیشنهادات، طرح های پیشنهادی و ...


دانلود پرسشنامه هوش هیجانی بار- آن (EQ-i)

دانلود فرم بازنگری شده و خلاصه شده پرسشنامه 43 سوالی هوش هیجانی بار آن (EQi)
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
پرسشنامه هوش هیجانی بار- آن (EQ-i)

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

دانلود پرسشنامه 43 سوالی هوش هیجانی بار- آن (EQ-i)

فرم کوتاه پرسشنامه هوش هیجانی بار- آن

محتوای فایل :

1) تاریخچه و معرفی پرسشنامه

2) مولفه های پرسشنامه

3) روایی و پایایی پرسشنامه

4) نمره گذاری پرسشنامه

5) سوالات پرسشنامه

6) تحلیل یا تفسیر بر اساس میزان نمره پرسشنامه

7) منابع


دانلود نقشه ویلا - شماره 6

نقشه ویلا شماره 6
دسته بندی معماری
فرمت فایل dwg
حجم فایل 285 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
نقشه ویلا - شماره 6

فروشنده فایل

کد کاربری 7285

نقشه ویلایی


دانلود نقشه ویلا - شماره 5

نقشه ویلا شماره 5
دسته بندی معماری
فرمت فایل dwg
حجم فایل 409 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
نقشه ویلا - شماره 5

فروشنده فایل

کد کاربری 7285

نقشه ویلایی


دانلود نقشه ویلا - شماره 4

نقشه ویلا شماره 4
دسته بندی معماری
فرمت فایل dwg
حجم فایل 1550 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
نقشه ویلا - شماره 4

فروشنده فایل

کد کاربری 7285

نقشه ویلایی


دانلود نقشه ویلا - شماره 3

نقشه ویلایی شماره 3
دسته بندی معماری
فرمت فایل dwg
حجم فایل 294 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
نقشه ویلا - شماره 3

فروشنده فایل

کد کاربری 7285

نقشه ساختمان ویلایی


دانلود نقشه ویلا - شماره 2

نقشه ویلا شماره 2
دسته بندی معماری
فرمت فایل dwg
حجم فایل 317 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
نقشه ویلا - شماره 2

فروشنده فایل

کد کاربری 7285

نقشه ساختمان ویلایی


دانلود نقشه ویلا - شماره 1

نقشه ساختمان ویلایی شماره 1
دسته بندی معماری
فرمت فایل dwg
حجم فایل 317 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
نقشه ویلا - شماره 1

فروشنده فایل

کد کاربری 7285

دانلود پیشینه پزوهش و مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی

پیشینه پزوهش و مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 61 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
پیشینه پزوهش و مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی

فروشنده فایل

کد کاربری 7188

پیشینه پزوهش و مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی

اینترنت

مفهوم اینترنت در اوایل دهه 1960 برای بخش دفاعی ایالات متحده بعنوان روشی برای حفظ ارتباطاتی که در نتیجه یک حمله اتمی از بین رفته بود به کار برده شد. در سال 1962 یک شرکت یک تکنولوژی مهم در ارسال داده ها را به صورت بسته های مجزا دریافت که بعداً یک معیارالزامی برای اینترنت شد (جفریور دیگران،2001).

در سال 1969 آژانس مطالعات عالی کار خود را شروع کرد که هدفش ساختن یک شبکه ای بود که محققان از دانشگاههای مختلف قادر باشند که با هم صحبت کنند (تریپر، 2000). سرانجام در سال 1983 آن به شبکه نظامی تبدیل شد بدین صورت که این شبکه برای بخش کشوری و غیرنظامی اختصاص یافت (جفری و دیگران، 2001).

شبکه مذکور در نیمه های دهه 80 تجدید گردید و شبکه بنیاد ملی علم نامیده شد در طول آن مدت بسیاری از شبکه های دانشگاهی آمریکایی و اروپایی به شبکه اصلی متصل گردیدند(سیسون،2000).

در سال 1989 فیزیکدانان کشور سوئیس آزمایشگاه اروپایی فیزیکی به ریاست بیرنز یک روش تخیلی موثر و کارائی را برای گروه های خبری پراکنده در نواحی جغرافیایی مختلف برای تبادل اطلاعات با تعریف پروتکل ابررسانه ،پروتکل انتقال مافوق متن، سند متنی استاندارد، و زبان برنامه نویسی بوجود آوردند و این مبنا و اساسی شد برای شبکه گسترده جهانی که در حال حاضر مشهورترین و عمومی ترین بخش اینترنت می باشد (جفری و دیگران، 2001) در اوایل دهه 1990 شبکه گسترده جهانی به کار برده شد و این امر به کامپیوترها این اجازه را داد که به چند رسانه مثل سند متنی، نوشته های تصویری، ویدئوها و... دسترسی داشته باشند. در 1993 یک تکه جدیدی از نرم افزاری که موزایک نامیده می شود بوجود آمد که بوسیله گروهی بنام ماکر اندرسون یک دانشجوی 22 ساله در دانشگاه ایلی نویز رهبری می شد، و این اولین نرم افزار مرورگر اینترنتی بود. این نرم افزار بصورت یک وجه مشترکی به کار برده شد که به کاربران کامپیوترهای ویندوز،اَپِل مکینتاش و... اجازه کار می داد (جفری و دیگران، 2001).

در سال 1994نتس کاپ یک مرورگر شبکه ای که مجهز به موتور جستجو بود توسط همان گروه ارائه شد. آنها سیاست های قیمت گذاری و بازاریابی را اتخاذ کردند که به نتس کاپ در کوتاه مدت حق انحصاری در میان کاربران می داد. مرورگرهای دیگر مثل اینترنت اکسپلورر هم توسط شرکت مایکروسافت ارائه شد که برجستگی زیادی از خود نشان داد. همچنین، با ترکیب و پیوستگی مرورگر شبکه ای، بسیاری از وب سایت ها، جستجوی کلمات کلیدی را تسهیل نمودند که از آنها تعدادی دیگر از مرورگرها مثل یاهو بوجود آمدند. با این وجود، بسیاری از شرکت های اینترنتی با تبلیغ در صفحه خانگی یک موتور جستجو بازدیدکنندگان زیادی را جذب کردند. این یک تاکتیکی بود که توسط آمازون بطور گسترده مورد استفاده قرار گرفت (باندیو،2002).

بسیاری از شرکت ها هم اکنون صفحه خانگی خود را دارند و در بیشتر موارد قابل پیش بینی هستند مثل ایبی که به مصرف کننده اجازه می دهد تا بدون نیاز به جستجو مستقیماً به وب سایت دسترسی پیدا کند.امروزه اینترنت برای همه کسانی که آرزوی استفاده از آن را در سرتاسر جهان دارند وجود دارد. اینترنت و شبکه گسترده جهانی با تغییرات عمیق و شگفت آور در دنیای تجارت تحول دیگری را آغاز کردند (باندیو،2002). امروزه اینترنت نه تنها تکنولوژی را آورده بلکه روش های متفاوت انجام کارها را در دنیای گسترده تحت تاثیر قرار داده است.


دانلود پیشینه پژوهش و مبانی نظری تفکر استراتژیک

پیشینه پزوهش و مبانی نظری تفکر استراتژیک فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 118 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
پیشینه پژوهش و مبانی نظری تفکر استراتژیک

فروشنده فایل

کد کاربری 7188

پیشینه پزوهش و مبانی نظری تفکر استراتژیک

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

تفکر استراتژیک

عبارت تفکر در بسیاری از موارد به اشتباه و برای اشاره به مفاهیمی مانند برنامه ریزی استراتژیک و یا مدیریت استراتژیک به کار برده شده است ( لیدکا ، 1998). از این رو لازم است تا این موارد به صورت مجزا بررسی شده و تفاوت های آنها مورد توجه قرار گیرد.

تفکر استراتژیک، فرآیندی خلاقانه و واگرا بوده ( هراکلئوس، 1998) و با چشم انداز و دورنمای طراحی شده توسط رهبران سازمان مرتبط است. این امر مستلزم فراتر رفتن اندیشه مدیران از عملیات روزمره با هدف تمرکز بر قصدونیت استراتژیک بلند مدت مورد نظر برای کسب و کار است. تفکر استراتژیک فعالیت های چون گردآوری اطلاعات، تحلیل و بحث و تبادل نظر در خصوص شرایط حاکم بر سازمان ( ایرلی،2006) و در شرکت های دارای فعالیت های متنوع، پاسخگویی به سوالات اساسی در مورد پورتفوی سازمان را شامل می شود ( نادلر، 2004).

آبراهام تفکر استراتژیک را شناسایی استراتژی های قابل اطمینان و یا مدل های کسب و کاری می داند که به خلق ارزش برای مشتری منجر شوند. او معتقد است جستجو برای یافتن گزینه های استراتژیک مناسب، که معمولابه عنوان بخشی از فرآیند مدیریت استراتژیک انجام می گیرد، در واقع نتیجه عملی تفکر استراتژیک است (آبراهام، 2005).

گرتس نیز نقش تفکر استراتژیک را تلاش برای نوآوری و تجسم آینده ای جدید و بسیار متفاوت برای سازمان می داند که ممکن است منجر به تعریف مجدد استراتژی های اصلی و یا حتی صنعتی که شرکت در آن فعالیت می کند شود (گرتس،2002).

تفکر استراتژیک یک فرآیند مداوم است (بن وآبراهام، 2005) که هدف آن رفع ابهام و معنا بخشیدن به یک محیط پیچیده است( بن، 2005). این فرآیند تجزیه و تحلیل موقعیت و همچنین ترکیب خلاقانه نتایج تحلیل در قالب یک برنامه استراتژیک موفقیت آمیز را در بر می گیرد ( واقفی، 1998). در مقابل برنامه ریزی استراتژیک، غالبا برای اشاره به یک فرآیندتحلیلی و برنامه ریزی شده مورد استفاده قرار می گیرد ( هراکلئوس، 1998). برنامه ریزی استراتژیک به مجموعه مفاهیم، رویه ها و ابزارهای گفته می شود که جهت کمک به رهبران، مدیران و برنامه ریزان برای تفکر و اقدام استراتژیک طراحی شده اند. برنامه ریزی استراتژیک جایگزینی برای تفکر نیست (درلی،2007) بلکه این دو در یک فرآیند دیالکتیک با یکدیگر تعامل بوده و هردو برای مدیریت استراتژیک اثر بخش ضروری به شمار می روند ( هراکلئوس، 1998). برنامه ریزی استراتژیک همانگونه که اشاره شد، مجموعه ای از تئوری ها و چهارچوب هایی است که به همراه ابزارها و تکنیک های تکمیلی برای کمک به مدیران برای تفکر، برنامه ریزی و اقدام استراتژیک طراحی شده اند(استانهوز و پمبرتو، 2002). استراتژی های خلاقانه و منحصر به فرد که حاصل تفکر استراتژیک هستند باید از طریق تفکر همگرا و تحلیل یا به عبارت دیگر برنامه ریزی استراتژیک عملیاتی شود ( هراکلئوس، 1998) .

2-2-1-1- ماهیت تفکر استراتژیک :

«« تعریف»» ابزاری برای مفاهیم و رویکردهاست، ولی معرفی ««تفکر استراتژیک»» از طریق تعریف آن، کاری کم ثمر است. علت این امر، پیچیدگی مفهومی این رویکرد است. تعاریف متعددی که برای تفکر استراتژیک ارائه شده اند، هر یک به جنبه هایی از این رویکرد توجه داشته اند، هرچند هیچ یک تمامی ابعاد را در برندارد. درحالی که تفکر استراتژیک در عمل با فرآیندهای به هم پیوسته و مستمر ارتباط تنگاتنگی دارد. لیکن گاهی باید تفکر برکنش مقدم باشد و آن را هدایت نماید. در مواقع دیگر، در حین تغییرات غیر منتظره در محیط یا دقیقا بعد از وقوع تغییرات غیر قابل انتظار، کنش باید تفکر را دربرگیرد. در چینن شرایطی بهتر است به جای تعاریف، به ماهیت، ویژگی ها و کارکردهای تفکر استراتژیک پرداخته شود تلاش شود تا نمای صحیحی از این رویکرد تصویر گردد.



دانلود پیشینه پژوهش و مبانی نظری قیمت گذاری

پیشینه پزوهش و مبانی نظری قیمت گذاری فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 70 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
پیشینه پژوهش و مبانی نظری قیمت گذاری

فروشنده فایل

کد کاربری 7188

پیشینه پزوهش و مبانی نظری قیمت گذاری

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

قیمت گذاری

به طور ساده قیمت گذاری یعنی تعیین قیمت برای کالا یا خدمت. قیمت‌گذاری فعالیتی است که باید تکرار شود و فرایندی مداوم و پیوسته محسوب می‌شوداین تداوم ناشی از تغییرات محیطی و عدم ثبات شرایط بازار است که لزوم جرح و تعدیل قیمت را ایجاد می‌کند. قیمت گذاری با هدف حداکثر کردن سود، افزایش سهم بازار، رهبری کیفیت، ادامه حیات و یا افزایش قیمت بازار صورت می گیرد.قیمت یکی از عناصر چهارگانه آمیخته بازاریابی (محصول- قیمت- فروش- توزیع) است. قیمت تعیین می کند که چه چیزی تولید شود وچه کسی آن را تقاضا کند مهمترین وظیفه بازاریاب در قیمت گذاری شناخت رابطه قیمت و تقاضاست در حالت عادی برای کالای عادی قیمت وتقاضا رابطه عکس دارند عامل مهم دیگر در قیمت گذاری عرضه محصولات و قیمتهای رقباست.در محیط بسیار پویای بازار امروز، همگام با تغییرات محصول، بازار و رقابت در طول زمان، استراتژی های بازاریابی شرکت نیز باید تغییر کنند. چرخه عمر محصول، می تواند بیانگر تغییراتی باشد که شرکت در مسیر حرکت محصول در چرخه عمر خود، اعمال می کند. استراتژی های قیمت گذاری نیز باید با سایر استراتژی های شرکت هماهنگ باشند و همچنین مدیران باید بدانند چگونه قیمت مناسب را تعیین کنند (شیپلی، 2001).

قیمت‌گذاری، تصمیمی است که نظریه‌های تقاضا، هزینه و ساختار بازار را به هم ربط می‌دهد. تصمیم به قیمت‌گذاری کانون توجه نظریه اقتصاد خرد در تخصیص منابع بوده است. در تحلیل تصمیم‌گیری تجاری،‌ قیمت‌گذاری دقیقاً یک جزء از راهبرد جامع رقابتی است. علاوه بر این، تصمیم قیمت‌گذاری وسیله‌ای برای رسیدن به هدف است نه خود هدف به طوری که تصمیمات مربوط به قیمت باید در زمینه اهداف کلی تجاری ملاحظه شوند. قیمت، یک متغیر راهبردی و عملیاتی است به طوری که تصمیمات قیمت‌گذاری می‌تواند اثر قابل توجهی روی عملکرد آتی و فعلی داشته باشد. به علت بُعد زمانی قیمت، لازم است اهداف قیمت‌گذاری به دقت تعریف شود. به عنوان مثال تنظیم یک قیمت جاری در سطح پایین ممکن است تصمیم بهینه‌ای باشد اگر تنظیمات بعدی و وضعیت یک بازار مسلط، منجر به منافع بلندمدت به قیمت از دست دادن منافع کوتاه‌مدت شود.

مسئله قیمت گذاری در خرید یک عاملی است که نباید آن را دست کم گرفت؛ بعضی از محققان تاکید بیشترشان بر روی عوامل دیگری است که خریدها را افزایش می دهد و آنها توجه کمی به آن دارند و یا هیچ توجهی به قیمت گذاری نمی کنند. ضرورت و لزوم اطلاعات محصولات تولیدی، پارامترهایی باویژگی های فراوانی را با خود به همراه دارند که بستگی به شخص مشتری دارد. به بیان دیگر، آن وابسته به آن چیزی است که مشتری درباره اطلاعات یک محصول مهم تلقی می کند و اولین انگیزه را برای خرید می دهد. پس قیمت گذاری به عنوان یک ترجیح بر رفتار خرید مشتری تاثیرداشته و عمل می کند تا اینکه مشتری را تحریک به خرید کند، مطابق با آنها در مطالعاتشان توضیح می دهند که قیمت یک پارامتری از تصمیم خرید است که نمی توان آن را نادیده گرفت. آنها فراتر رفته و توضیح دادند که وقتی یک پارامتری در تصمیم به خرید مهمتر از قیمت قرار گرفتند، پس ارزش آن بعنوان یک پیش نیاز برای خرید در نظر گرفته می شود، اما اگر آن پارامتر کم اهمیت تر از قیمت قرار گیرد، پس دامنه قابل قبول را می توان بعنوان یک ترجیح دید تا یک پیش نیاز، بنابراین، قیمت یک تعیین کننده کلی برای مشتریانی خواهد بود که نسبت به آن احساس هستند. امروزه، بسیاری از شرکت های اینترنتی نیاز به قیمت گذاری با انعطاف بیشتر را درک کرده اند. آنها این کار را با طراحی و قیمت گذاری محصول تولیدی از طریق شخصی سازی/ رسم شدن، حراج و مزایده، ارتقاء و غیره انجام می دهند، آنهم به روشی که با نیاز/ آرزوی مشتریان متناسب بوده و بنابراین به آنها فرصت انتخاب را بدهند. این کارها دقیقاً به تجارت آنها ارزش می دهد. اگر اطاعات محصولات فروخته شده به نفع مشتریان تنظیم گردند، پس، انعطاف پذیری قیمت بطور فزاینده وجود خواهد داشت) مسائل قیمت گذاری در خریدها یک عاملی است که نباید آن را دست کم گرفت؛ بعضی از محققان تاکید بیشترشان بر روی عوامل دیگری است که خریدها را افزایش می دهد و آنها توجه کم و یا هیچ توجهی به قیمت گذاری نمی کنند.


. Shipley