به روز داک

دانلود تحقیقات علمی و پژوهشی , آموزشی , تمامی رشته ها

به روز داک

دانلود تحقیقات علمی و پژوهشی , آموزشی , تمامی رشته ها

دانلود دانلود تحقیق مدلهای برنامه ریزی آموزش و پرورش 38 ص

دانلود مدلهای برنامه ریزی آموزش و پرورش 38 ص تحقیق مدلهای برنامه ریزی آموزش و پرورش 38 ص مقاله مدلهای برنامه ریزی آموزش و پرورش 38 ص مدلهای برنامه ریزی آموزش و پرورش 38 ص
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل zip
حجم فایل 52 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41
دانلود تحقیق مدلهای برنامه ریزی آموزش و پرورش 38 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 41 صفحه

مدلهای برنامه ریزی آموزش و پرورش منظور از این مبحث آشنایی مقدماتی با پاره ای از مدلهای برنامه ریزی آموزش و پرورش است.
مدل چیست و برای چیست؟
- مدل به زبان ساده، الگویی است به مقیاس کوچک از واقعیت که بر اساس پیش فرضهایی بنا شده است.
- مدلهای برنامه ریزی معمولاً به صورت فرمولهای ریاضی ساخته می شوند که در آنها ارتباط بین متغیرها یا عوامل مختلف کاملاً مشخص شده است.
- در مدلهای برنامه ریزی آموزش و پرورش مدل سازی به دو منظور انجام می شود.
1- پیش بینی کننده آینده 2- تشریح و شناخت ارتباطات عوامل دست اندرکار مدلهای پیش بینی آینده: میزان صحت و قابلیت این مدلها محدود است.
مدلهای پیش بینی آینده در شرایطی که تغییر و تبدیل تند و شدید بنا شد و امور کم و بیش به روال و روند گذشته پیش روند، همچنین در فواصل زمانی نسبتاً کوتاه قابل استفاده است.
در شرایطی که جامعه در حال تغییر و دگرگونی سریع و شدید باشد و در فواصل زمانی زیاد، چندان قابل اعتبار نیست، مثل پیش‌بینی جمعیت در آینده.
برنامه ریزی فقط به پیش بینی آینده نیاز ندارد، بلکه باید عواملی را که در بوجود آمدن آینده پدیده مورد نظر دخالت دارند را بشناسد و چگونگی تاثیر و نفوذ آنها را بداند، بنابراین به مدلهایی نیاز دارد که به تشریح عمل و نفوذ عوامل دست اندر کار بپردازد.
مثلاً برای پیش بینی جمعیت به مدلهایی نیاز دارد که میزان تولد و تناسل مرگ و میر و مهاجرت دخالت دارند را مشخص کند و تغییرات آنها را اندازه گیری کند و بر اساس آن، جمعیت آینده را پیش بینی کند.
این مدلها را مدلهای تشریح کننده می نامند.
- در برنامه ریزی آموزش و پرورش به مدلهایی نیاز است که هم به تشریح و شناخت عوامل دست اندر کار و چگونگی نفوذ آنها بپردازد، هم به پیش بینی آینده کمک کند.
طبق بررسی چیریکوز و ویلر تا سال 1968 فقر زیادی در برنامه ریزی آموزش و پرورش وجود داشته است.
انواع مدلهای برنامه ریزی آموزش و پرورش جانستون مدلهای برنامه ریزی آموزش و پرورش را تا سال 1974 به 123 مدل مختلف اشاره کرده و آنها را از دو دیدگاه مختلف تقسیم بندی کرده است.
دیدگاه اول: مربوط به سطح آموزش و پرورش است.
1- سطح واحد آموزشی 2- سطح سیستم یا پاره سیستم آموزشی 3- سطح سیستم آموزشی در ارتباط با توسعه اقتصادی دیدگاه دوم: مربوط به مبنای ریاضی مدلهاست.
1- سطح واحد آموزشی: این مدل برای توسعه یک واحد آموزشی یا یک گروه متشکل از چند موسسه مشابه آموزشی ساخته شده اند، مثل مدلهای برنامه ریزی یک مدرسه یا یک بخش از امور آموزشی مثل ایجاد ساختمان- تهیه وسایل و تجهیزات، تامین حمل و نقل و .
.
.
است.
2- سطح سیستم یا پاره سیستم آموزشی: این مدلها برای تمام سیستم آموزش و پرورش یا بخش عمده ای از آن تخصیص دارند.
مثل مدلهایی که برای برنامه ریزی آموزش و پرورش یک بخش- یک استان و یا یک دوره آموزشی مثل دوره ابتدایی، راهنمایی، .
.
.
در سطح کشور انجام می‌شود.
3- سطح سیستم آموزشی در ارتباط با توسعه اقتصادی: این مدل برنامه ریزی برای سیستم آموزش و پرورش برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز توسعه اقتصادی می پردازد.
در این مدل برنامه ریزی مدل برنامه ریزی ابتدا هدفهای توسعه


دانلود دانلود تحقیق عوامل موثر در یادگیری 86 ص

دانلود عوامل موثر در یادگیری 86 ص تحقیق عوامل موثر در یادگیری 86 ص مقاله عوامل موثر در یادگیری 86 ص عوامل موثر در یادگیری 86 ص
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل zip
حجم فایل 1252 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 86
دانلود تحقیق عوامل موثر در یادگیری 86 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 86 صفحه

      عناصر اقلیمی تابش آفتاب، رطوبت دمای هوا و باد بر ساختمان تاثیر مستقیم دارد و مهمترین آن تابش آفتاب است که به همراه نور و حرارت است و نیز عوامل داخلی ساختمان ها نیز مانند (حرارت، وجود افراد، چراغ ها و دستگاه های گرمایی) نسبت به عوامل نقشی تعیین کننده تری دارند.
تابش آفتاب ر ساختمان و محیط اطراف آن تاثیر مستقیم دارد و تابش آفتاب سبب روشنایی طبیعی ساختمان شده و تولید حرارت نیز می کند در نتیجه میزان تابش مورد نیاز برای هر ساختمان باید با توجه به نوع آن ساختمان و شرایط اقلیمی مکان آن در نظر گرفته شود.
و همین تابش آفتاب بر سطوح مختلف یک ساختمان متفاوت است ولی میزان تابش به سطح یک جسم هم بر جهت و هم به رنگ و میزان صاف بودن سطح آن سطح، همچنین سرعت جریان هوایی که در اطراف آن سطح در جریان است نیز بستگی دارد و نیز مصالح به کار رفته هرچه سطح ناصاف تر باشد حرارت بیشتری را جذب می کند و مهمترین عامل در تعیین حرارت ایجاد شده در یک سطح رنگ آن است و هر چه سطح رنگ اش روشن تر باشد مقدار حرارت جذب شده کم تر است.
با اینکه سقف و دیوارهای اطراف ساختمان سبب جلوگیری از تاثیر مستقیم عناصر اقلیمی مانند رطوبت هوا، وزش باد، تابش آفتاب و برف و باران و بر فضاهای داخلی آن جلوگیری می کند ولی در هر حال هر یک از این عناصر از طریق تاثیر بر دیوارهای خارجی ساختمان هوای داخل ساختمان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
ظرفیت حرارتی مصالح به وزن مخصوص یک بستگی دارد و با بیشتر شدن این وزن ظرفیت حرارتی آن نیز بالاتر می رود و همچنین به ضخامت و فشردگی مصالح آنها بستگی دارد.
نوع مصالح ساختمان باعث کاهش میزان انتقال حرارت از خارج به داخل می شود.
و بالعکس.
استفاده از عایق های حرارتی و صوتی مناسب در طراحی ویژگی مصالح ساختمان بنا به مناطق گوناگون متفاوت است و قابل توجه ترین ویژگی مصالح ساختمان ظرفیت مقاومت و حرارتی آن است.
پاورقی طراحی فضا باید به گونه ایی باشد که فرد در آن احساس آرامش کند.
از دیگر عوامل موثر در داخل ساختمان ارتفاع سقف است که ارتفاع 30/2 متر برای یک اتاق کاملاً مطلوب است و همچنین اندازه پنجره است که اگر از حد بزرگ باشد می تواند سبب تغییر وضعیت حرارتی داخلی ساختمان و هوای محیط اطراف آن شود و این مقدار کاهش بستگی به محل سایه ایجاد سایه بان از ایجاد حرارت جلوگیری می کند و همچنین میزان انتقال تابش به مقاومت مصالح بام نیز بستگی دارد و همچنین فرم ساختمان نیز می تواند تاثیر زیادی در هماهنگ ساختن با شرایط اقلیمی و همچنین انتقال هوای خارج به داخل ساختمان داشته باشد در بهترین فرم، فرمی است که کمترین مقدار حرارت را در زمستان ازدست دهد.
برای طراحی یک فضا باید تصویر مورد نیاز آن را فراهم کرد و تصویر مورد نیاز در ساختمان به نوع اقلیم بستگی دارد.
و بر اساس فصل های سال در مناطق مورد نظر تغییر می کند.
استفاده از انواع بادشکن برای مهار کردن جهت و شکل جریان هوا.
تصمیمات اقلیمی در ایران: 1- گرم و مرطوب 2- گرم و خشک 3- معتدل و سرد است.
بهترین فرم ساختمان پلان مربع است ویژگی های متفاوت مناطق مختلف ایران تاثیر بسزایی در شکل گیری شهرهای این مناطق داشته اند.
در نتیجه بین اقلیم و معماری از اهمیت


دانلود دانلود تحقیق عنوان طرح درس سناریو 12 ص

دانلود عنوان طرح درس سناریو 12 ص تحقیق عنوان طرح درس سناریو 12 ص مقاله عنوان طرح درس سناریو 12 ص عنوان طرح درس سناریو 12 ص
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل zip
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
دانلود تحقیق عنوان طرح درس سناریو 12 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 13 صفحه

عنوان طرح درس : سناریو مشخصات کلی : نام کتاب : علوم پایه دوم ابتدایی عنوان درس :ماده چیست؟
(2) مدت تدریس : 45 دقیقه نام دانشجو معلم : قنبر مایل تعداد فراگیران : 16 نفر برنامه زمان بندی :45/808 هدف کلی : آشنایی با ماده (2) اهداف جزئی 1- آشنایی فراگیران با مفهوم حجم 2- آشنایی فراگیران با مفهوم جرم 3- آشنایی فراگیران با کاربرد ابزار اندازه گیری 3- اهداف رفتاری: 1- دانش آموز با مشاهده اطراف خود چند مواد که حجم دارند را نام می برد (دانش ) از حیطه شناختی 2- دانش آموزان با مشاهده محیط اطراف خود چند جسم که جرم دارند را مثال می زند (درک و فهم) از حیطه شناختی 3-دانش آموزان با مشاهده محیط اطراف خود مواد را از نظر جرم طبقه بندی می کند (ترکیب) از حیطه شناختی 4- دانش آموزان با انجام فعالیت مواد را از نظر حجم طبقه بندی می کند .
(ترکیب) از حیطه شناختی 5- تصویر عنوانی را مشاهده درباره ی آن را با معلم و هم کلاسی خود بحث می کند .
(واکنش) از حیطه عاطفی 6- در مورد درس جدید نتیجه گیری میکند.
(ارزشیابی) از حیطه شناختی 7- به دقت به درس گوش می دهد (دریافت) از حیطه شناختی 8-به سوالات می تواند پاسخ دهند.
(واکنش) از حیطه عاطفی 9- در مورد مطالب درس جدید تجدید نظر می کند.
(تبلور) از حیطه عاطفی 10- دانش آموز در ارتباط با واژه های جرم و حجم داستان می نویسد (ترکیب) از حیطه شناختی.
4- رفتارهای ورودی: 1-آشنایی با ماده 2- آشنایی فراگیران با حالتهای مختلف مواد 3- آشنایی با ویژگیهای مواد با استفاده از حواس پنج گانه 4- آشنایی فراگیران با واژه و مفهوم مایع 5- آشنایی فراگیران با انجام فعالیتهایی با واژه و مفهوم گاز 5- ارزشیابی تشخیصی: الف) در ارتباط بارفتار ورودی : 1- ماده چیست؟
چیزهایی که ما در اطراف خود می بینیم ماده می گویند.
2- حالتهای مختلف ماده را باذکر مثال نام ببرید؟
1- جامد : در ، تخته سیاه 2- مایع : آب ، شیر 3- گاز : هوای داخل بادکنک ، هوای داخل توپ 3- مایع چیست؟
موادی که شکل ثابتی ندارند و به شکل فلزی که در آن ریخته می شود در می آید مایع می گویند مانند شیر.
4- جامد چیست؟
به موادی که شکل ثابتی دارند .
مانند صندلی ، میز ، در ، قند 5-گاز چیست؟
موادی که از خودشان شکلی ندارند و در همه جا پخش می شوند مانند هوای داخل بادکنک 6- با استفاده از حواس پنجگانه ویژگیهای مواد را توضیح دهید؟
با دست حجم را لمس می کنیم (حس لامسه) با چشم حجم را می بینیم (حس بینایی) و با بینی جسم را بو می کنیم (حس بویایی) و با زبان مواد را می چشیم (حس چشایی) و با گوش صدای جسم را می شنویم (حس شنوایی).
ب) در ارتباط با رفتار نهایی: 1- حجم چیست ؟
2- جرم چیست؟
3- جرم مواد را با چه وسیله ای اندازه گیری می کند؟
6- روش تدریس : با استفاده از روش تفحص گروهی 7- وسایل کمک آموزشی لازم برای تدریس: کتاب علوم ، گچ ، تعدادی سنگ با اندازه های مختلف ، نخ ، لیوان ، کش در دو رنگ و ماژیک در دو رنگ ، مقداری خمیربازی یا گل رس سفالگری 8- امور مقدماتی قبل از تدریس: الف ) سلام و احوال پرسی : سلام گلهای من ، چطورید ، خوبید بچه ها ، بله ، معلم: بسیار خوب ، آفرین بر شماگله


دانلود دانلود تحقیق طرح درس روزانه 6 ص

دانلود طرح درس روزانه 6 ص تحقیق طرح درس روزانه 6 ص مقاله طرح درس روزانه 6 ص طرح درس روزانه 6 ص
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل zip
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 5
دانلود تحقیق طرح درس روزانه 6 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 5 صفحه

طرح درس روزانه: 2 ماده ی درسی: عربی مقطع تحصیلی : متوسطه مدت جلسه:90 دقیقه دبیرستان حضرت زینب شماره ی کتاب : 1/224 موضوع درس :معلوم و مجهول پایه تحصیلی: دوم تجربی تهیه کننده : اربابی  اهداف مراحل تدریس و تنظیم محتوا منابع و روش ها زمان  1- هدف کلی: یادگیری فعل مجهول مراحل تدریس و تنظیم محتوا : معارفه، حضور و غیاب و بررسی تکالیف 5 دقیقه   ارزشیابی پیش از تدریس ( اجرای آزمون از درس گذشته – اجرای آزمون رفتار ورودی – اجرای پیش آزمون) 5 دقیقه  2- هدفهای جزئی: دانش آموزان در پایان تدریس 1- بتوانند جمله را مجهول کنند .
2- بتوانند جمله را معلوم کنند .
ایجاد آمادگی: ( فعالیت های لازم در پشت برگه نوشته شود ) 10 دقیقه   معرفی درس جدید و بیان هدف های رفتاری درس: 5 دقیقه   ارائه درس: مجهول کردن یک جمله فارسی و مرحله بندی کارهای انجام شده .
3- عینا همان مراحل را در مورد یک جمله عربی پیاده کردن .
4- مقایسه فاعل و نایب فاعل و انواع آن.
گفتن احکام نایب فاعل با مثالهای فراوان .
 40 دقیقه  5- هدف های رفتاری: دانش آموزان در پایان و ضمن تدریس 1- فعل مجهول را تشخیص دهند .
6- فعل معلوم را به مجهول و بالعکس تبدیل کنند.
7- احکام نایب فاعل را بدانند .
جمع بندی: 5 دقیقه   ارزشیابی پایانی درس: ( اجرای پس آموز ) – سوالات مربوط در پشت برگه نوشته شود .
15 دقیقه   تعیین تکلیف: در کلاس: در منزل : 5 دقیقه  8- رفتار ورودی: دانش آموزان قبل از تدریس: موضوع جدید است و دانش آموزان هیچ اطلاعی از آن ندارند .
منابع و روش ها: 1- روش های تدریس :پرسش و پاسخ ، سخنرانی 2- وسایل کمک آموزشی:تخته ، گچ در رنگهای مختلف 3- فعالیت های فراگیران:پرسش و پاسخ و حل سوال در خلال درس   آزمــــــــون از درس گذشــــته آزمــــــــون رفتار ورودی پیـــــــــش آزمـــــون پــــــــس آزمــــــــون     تفاوت این جمله ها در چیست؟
کتب التلمیذُ الدرسَ .
کتب الدرسُ .
 1- فعلهای زیر را مجهول کنید .
أرسَلَ ، نزَّلَ ، یحتَرِمْنَ ، یُعلِّمُ 2- جمله های زیر را مجهول کنید .
یرزُقُ اللهُ الشهیدَ عنده .
شربتْ الطفلهُ الماءَ .
 فعالیت های لازم جهت (ایجاد انگیزه) در دانش آموزان: نوشتن یک جمله معلوم و مجهول فارسی و مقایسه آنها .
  تــــــــذکـــــــر: 2- در هنگامی که درس گذشته همان رفتار ورودی می باشد امکان ادغام در آزمون اول وجود دارد .
2- آزمون های 1و2و3 را می توان به طور همزمان اجرا نمود تحلیل هر دسته از سوالات این آزمون ها لازم است به طور جداگانه باشد.
3- در مواردی که مفاهیم درس از پیچیدگی بیشتری برخوردار است می توان از پیش آزمون نیز به جای پس آزمون استفاده کرد .
  تـــوجــه: جهت هر


دانلود دانلود تحقیق شیوه های ترغیب دانش آموزان به مطالعه 23 ص

دانلود شیوه های ترغیب دانش آموزان به مطالعه 23 ص تحقیق شیوه های ترغیب دانش آموزان به مطالعه 23 ص مقاله شیوه های ترغیب دانش آموزان به مطالعه 23 ص شیوه های ترغیب دانش آموزان به مطالعه 23 ص
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل zip
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
دانلود تحقیق شیوه های ترغیب دانش آموزان به مطالعه 23 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 28 صفحه

عنوان : شیوه های ترغیب دانش آموزان به مطالعه تهیه کننده : ربابه قناعتی مدرسه شهید باهنر 2 فهرست مطالب مقدمه .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
3 چرا کودکان و نوجوانان باید مطالعه کنند .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
5 مطالعه صحیح زمینه ساز تفکر و خلاقیت .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
6 نقش خانواده و شیوه های ایجاد انگیزه به مطالعه .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
10 نقش آموزش و پرورش و مدارس .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
15 شیوه های ترغیب دانش آموزان به کتابخوانی .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
16 منابع .
.
.
.
.
.
.
.
.
.


دانلود دانلود تحقیق شیوه های انشا نویسی 22 ص

دانلود شیوه های انشا نویسی 22 ص تحقیق شیوه های انشا نویسی 22 ص مقاله شیوه های انشا نویسی 22 ص شیوه های انشا نویسی 22 ص
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل zip
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
دانلود تحقیق شیوه های انشا نویسی 22 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 26 صفحه

عنوان : شیوه های انشا نویسی تهیه کنندگان : ربابه قناعتی- سعدان فهرست مقدمه .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
3 چکیده مطالب .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
4 درس انشاء .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
6 انشاءکوتاه .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
11 نوشتن انشای بلند.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


دانلود دانلود تحقیق سیاد گیری بی تلاش 16 ص

دانلود سیاد گیری بی تلاش 16 ص تحقیق سیاد گیری بی تلاش 16 ص مقاله سیاد گیری بی تلاش 16 ص سیاد گیری بی تلاش 16 ص
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل zip
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
دانلود تحقیق سیاد گیری بی تلاش 16 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 16 صفحه

دبیرستان دخترانه مصباح N.
L.
P «سیاد گیری بی تلاش» استاد راهنما : خانم شیشه تهیه کنندگان : سمانه خندان پور کرکلاری ریحانه مرادی سال تحصیلی 88-87 چکیده : کلید واژه ها : چرخه یادگیری یادگیری ما را نمی توان با مقیاسی مانند عقربه سوخت ماشین اندازه گیری کرد که از خالی تا پر تغییر می کند.
ما با مرور دوباره آنچه که قبلاً آموخته ایم و باز اندیشی در افکار و طرحهایمان برای یادگیری در آینده، یاد می گیریم.
و همیشه چیزهای بیشتری برای آموختن وجود دارد.
معروف ترین چرخه یادگیری چرخه کولب است که چهار مرحله را برای یادگیری شناسایی کرده است : تجربه عمل تفکر مفهوم ساختن این مدل نشان می دهد که ما چگونه از طریق تجربه و از مقایسه تچربه خودمان با دیگران یاد می گیریم که چگونه تجربه هایمان را تحلیل کنیم و برای کارهای جدیدی برنامه ریزی کنیم .
اگر تمام فازهای این چرخه را طی کنیم یادگیری تجربی ، چنانکه به این اسم مشهور است، به تجربه اندک ما محدود نمی شود.
سبک های یادگیری همه ما به یک روش یاد نمی گیریم.
ما گرایش داریم روش هایی را که با آنها راحت تر هستیم انتخاب کنیم و بقیه روشها را کنار بگذاریم.
این نکته مهم است که ما از سلیقه مان در مورد سبک های یادگیری باخبر باشیم تا بتوانیم : از روش های یادگیری مان استفاده کنیم که با آموزش خاصی که فرا می گیریم، سازگار باشد.
یادگیری مان را در روش های ضعیف تر بهبود بخشیم.
نکته مهم آن است که بدانیم سبک های یادگیری خصوصیات فردی افراد نیستند و ما همه در شرایط متفاوت سبک های متفاوتی را به کار می گیریم.
هر چند، معمولاً ما یک یا دو سبک را بر بقیه ترجیح می دهیم .
به گفته هانری و مامفورد (1984) برای اینکه چرخه یادگیری (چرخه کولب را نگاه کنید ) را کاملاً طی کنیم ، باید هر چهار سبک یادگیری را در پیش گرفت .
ضعف یا قبول نکردن هر کدام از این سبک های یادگیری ، فرآیند یادگیری را دچار مانع می کند.
وضعیت های یادگیری وقتی دانش آموزان در حال کسب مهارت یا دانش جدیدی هستند، اندیشیدن به وضعیت یادگیری شان یعنی میزان توانایی و آگاهی شان از آن سودمند است.
اگر یادگیرنده از نیاز خود آگاه نباشد، نمی تواند از پیش نهادهای کمک استفاده کند.
دابین چهار وضعیت برای یادگیری پیش نهاد می کند : یادگیرنده اغلب در حالیکه نسبت به نیازها و ضعفهای آموزشی خود در وضعیت ناکارآمد خود آگاه است، شروع به یادگیری می کند.
متاسفانه خیلی از ما در مرحله ناکارآمد ناخودآگاه (آن کس که نداند و نداند که نداند!) هستیم.
فهمیدن این وضعیتها برای هدایت یادگیرندگان به وضعیت مطلوب کارآمد ناخودآگاه، مثلاً در راندن یک ماشین، بسیار ضروری است.
انگیزه برای تحصیل در سطوح عالی تر انگیزه یادگیرنده نقش مهمی در فرآیند یادگیری بازی می کند.
مقدار انگیزه ما به این بستگی دارد که چه کسی هستیم، چه چیزی می خواهیم یاد بگیریم و شرایطی که در آن یاد می گیریم چیست.
بررسی هایی که تایلور (1983) روی دانشجویان دانشگاه این انجام داد نشان داده است که در تحصیلات عالی چهار رویکرد عمده در انگیزش دانش آموزان وجود دارد.
هر کدام از این رویکردها ( و نه خصوصیات فردی!) را می توان به به دو زیر


دانلود دانلود تحقیق ساختارنظام آموزشی ایران 16 ص

دانلود ساختارنظام آموزشی ایران 16 ص تحقیق ساختارنظام آموزشی ایران 16 ص مقاله ساختارنظام آموزشی ایران 16 ص ساختارنظام آموزشی ایران 16 ص
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل zip
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
دانلود تحقیق ساختارنظام آموزشی ایران 16 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 16 صفحه

ساختارنظام آموزشی آموزش پیش دبستانی :که مشتمل بر دوره آموزش اختیاری 1ساله ویژه کودکان رده سنی 5 سال با هدف آمادگی کودکان جهت ورود به مراکز آموزش ابتدایی می باشد.
آموزش ابتدایی : مشتمل بردوره آموزشی 5 ساله ویژه کودکان رده های سنی 6 تا 11 سال می باشد.
آموزش راهنمایی : مشتمل بردوره آموزشی3 ساله ویژه دانش آموزان رده های سنی14-11سال می باشد.
آموزش متوسطه: مشتمل بردوره آموزشی 3 ساله بوده و به 3 شاخه نظری ، فنی حرفه ای و مهارتی (کاردانش ) تقسیم می گردد.
شاخه نظری : آندسته ازدانش آموزانی که به انتخاب شاخه فوق مبادرت می نمایند ملزم به گذراندن 96 واحد آموزشی تا زمان اخذ گواهینامه آموزش متوسطه در یکی از 3 رشته ادبیات و علوم انسانی، ریاضی و فیزیک و علوم تجربی می باشند.
شاخه فنی و حرفه ای :آندسته از دانش آموزانی که به انتخاب شاخه فوق مبادرت می نمایند در یکی از گرو ه های آموزشی صنایع،کشاورزی ،خدمات برق ، مواد ،صنایع کشتیرانی، کشاورزی، هنر ، مدیریت ، اقتصاد داخلی ، مالی و اداری آموزش دیده و در پایان دوره آموزشی 3 ساله و پس از گذراندن 96 واحد آموزشی به کسب مهارتهای لازم جهت احراز شغل مناسب و گواهینامه آموزش فنی و حرفه ای نائل می آیند.
شاخه مهارتی ( کاردانش ) : آندسته از دانش آموزانی که به انتخاب شاخه فوق مبادرت می نمایند ملزم به گذراندن 49 واحد عمومی جهت اتخاذ مدرک کلاس اول می باشند.
پس از گذراندن 96 واحد درسی گواهینامه مهارتهای تحصیلی به فارغ التحصیلان اعطاء میگردد.
هدف دوره آموزشی مذکور آموزش وتربیت نیروی کاری ماهر و نیمه ماهر در حوزه های خدمات و کشاورزی است.
دوره پیش دانشگاهی : دوره آموزش پیش دانشگاهی دوره آموزشی 1 ساله ویژه آندسته از دانش آموزانی است که به اتمام مقطع آموزش متوسطه نائل آمده و قصد ورود به دانشگاه ها یا سایر موسسات آموزش عالی را دارند آموزش ابتدایی اهداف مقطع آموزش ابتدایی از جمله مهمترین اهداف مقطع آموزش ابتدایی می توان به موارد ذیل اشاره نمود: 1- برقراری فضای مناسب آموزشی جهت پیشرفت اخلاقی و اعتقادی دانش آموزان 2- پرورش استعدادها و خلاقیتهای کودکان 3- بهبود قدرت بدنی و جسمانی کودکان 4- آموزش خواندن ، نوشتن ، محاسبه و برقراری معاشرت اجتماعی با سایر اعضاء اجتماع 5- آموزش مسائل بهداشت فردی و گروهی برنامه های آموزشی از جمله مهمترین برنامه های آموزشی مقطع آموزش ابتدایی می توان به موارد ذیل اشاره نمود: علوم قرآنی و تعلیمات دینی انشاء و املاء فارسی زبان فارسی ( خواندن و درک مطلب ) تعلیمات اجتماعی علوم هنری ( نقاشی،خطاطی، کاردستی ) علوم طبیعی و بهداشت ، علوم ریاضی ورزش و تربیت بدنی دروس مذکور در هفته 24 ساعت ارائه شده و زمان هر کلاس درس 45 دقیقه می باشد.
مدت زمان دروس آموزشی مقطع آموزش ابتدایی مواد درسی کلاس اول کلاس دوم کلاس سوم کلاس چهارم کلاس پنجم  قرآن - - 2 2 2  تعلیمات دینی - 3 2 2 2  انشاء فارسی - 2 2 2 2  املاء - 3 2 2 2  فارسی ( خواندن و درک مطلب ) 12 4 4 3 3  تعلیمات اجتماعی - - 2 - -  هنر ( نقاشی ، خطاطی ، کاردستی ) - 22 - 4 4  علوم طبیعی و بهداشت 3 3 4 3 3  ریاضی 5 5 4 4 4  ورزش 2 2 2


دانلود دانلود تحقیق ساختار تشکیلاتی برای موسسه آموزشی 54 ص

دانلود ساختار تشکیلاتی برای موسسه آموزشی 54 ص تحقیق ساختار تشکیلاتی برای موسسه آموزشی 54 ص مقاله ساختار تشکیلاتی برای موسسه آموزشی 54 ص ساختار تشکیلاتی برای موسسه آموزشی 54 ص
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل zip
حجم فایل 17082 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70
دانلود تحقیق ساختار تشکیلاتی برای موسسه آموزشی 54 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 70 صفحه

 فهرست مطالب 1 پیشگفتار 5 بخش اوّ ل ـ ساختار و تشکیلات اهداف و وظایف 11 ارکان پژوهشکده 12 الف: هیأت امنا،‌ ضوابط انتخاب اعضا 12 وظایف و اختیارات 13 ب: رئیس پژوهشکده، وظایف و اختیارات 13 ج: شورای پژوهشکده، ضوابط انتخاب اعضا 14 وظایف و اختیارات شورای پژوهشکده 15 شرایط رسمیّت جلسات 15 تشکیل کمیته‌های تخصّصی برای تسهیل در انجام وظایف 15 اجرای مصوّبات شورا 16 حقّ الزّحمه‌ی اعضای شورا 16 تشکیلات، مقررّات مالی، استخدامی 16 سایر مقرّرات 16 انحلال، وظایف هیأت تصفیه برای انحلال 17 بخش دوّم ـ فرآیند تحقیقات ـ اجرای فرآیند تحقیقات 23 نیازسنجی 23 مسئله‌یابی و تعیین اولویّت‌های علمی ـ پژوهشی 24 دریافت و ارزشیابی طرح‌های عملی ـ پژوهشی 24 فعّالیّت‌های اجرایی، نظارت و ارزشیابی گزارش‌های عملی ـ پژوهشی 25 رتبه بندی گزارش‌های نهایی تحقیق 26 کاربست نتایج تحقیق 26 الف: گزارش‌هایی که نیازمند طرح اجرایی هستند 26 ب: گزارش‌هایی که دارای طرح اجرایی هستند 26 ج: گزارش‌هایی که قابل استفاده‌ی مستقیم در سیستم هستند 27 بخش‌ سوّم ـ طبقه بندی هزینه‌ی طرح‌های علمیٍِِِِِ ـ پژوهشی ــ طبقه‌بندی هزینه‌‌ی طرح‌‌ها، فرآیند محاسبه‌ی هزینه‌ها 33 الف: هزینه‌های تهیّه‌ی طرح و قبل از آن 34 ب: هزینه‌های اجرای طرح 34 ج: هزینه‌های بررسی، ارزیابی، پیگیری و نظارت طرح‌های علمی ـ پژوهشی 35 ــ طبقه‌بندی هزینه‌ها از نظر موّاد هزینه 35 هزینه‌ی دستمزد (پرسنلی) برای گردآوری و تجزیه و تحلیل اطّلاعات 36 هزینه‌های مربوط به تأمین امکانات و تجهیزات و خدمات ماشینی 36 هزینه‌های مسافرت 37 هزینه‌های بالا سری 37 هزینه‌های پیش بینی نشده و ناشی از تورّم 37 بخش چهارم ـ طبقه بندی اطّلاعات پرسشنامه‌ی طرح تحقیق 43 اطّلاعات مربوط به مجری طرح 43 اطّلاعات مربوط به طرح تحقیق 43 اطّلاعات مربوط به پیش بینی زمان شروع و اجرای فعّالیّت‌های طرح در سال 44 اطّلاعات مربوط به هزینه‌های طرح(به تفکیک نوع فعّالیّت) 44 زمان‌بندی ارائه‌ی گزارش کتبی و شفاهی در پیشرفت فرآیند اجرای تحقیق 44 فرم ارزشیابی طرح‌های تحقیقی 44 طرح نظارت بر کیفیَت اجرای طرح‌های علمی ـ پژوهشی 45 هدف 45 نظارت 45 ویژگی ناظران 45 وظایف ناظران 46 سایر موّاد طرح 46 دفتر ثبت مشخّصات طرح‌های علمی ـ پژوهشی رسیده به دبیرخانه‌ی کمیته‌ی معین شورای پژوهشی 48 کارت فعّالیّت اعضای هیأت علمی در برنامه‌های پژوهشکده 48 فرم مشخّصات طرح‌های علمی ـ پژوهشی مورد بررسی در کمیته‌ی معین شورای پژوهشی 48 قرارداد انجام طرح‌های علمی ـ پژوهشی و پیگیری آنها 49 کارت خلاصه‌ی پرونده‌ی پیگیری طرح‌های علمی ـ پژوهشی 50 فرم گزارش پیشرفت کار طرح‌های علمی ـ پژوهشی 50 گزارش تحقیق و فرم ارزشیابی گزارش نهایی تحقیق 50 عنوان های تشکیل دهنده گزارش تحقیق 51 فرم ارزشیابی گزارش نهایی تحقیق 51 کاربرگه‌ی پایگاه اطّلاعات طرح‌های علمی ـ پژوهشی 52 بخش پنجم ـ مدیریت منابع انسانی طبقه بندی استانداردها 57 نتایج تعیین استانداردها 58 ارتقای علمی منابع انسانی 58 ارزشیابی از عملکرد منابع انسانی 58 تشخیص صلاحیّت حرفه‌ای منابع انسانی 59 ارتقای بهره‌وری و بهبود کیفیّت 59 فعّالیّت‌های برنامه‌ریزی 60 گروه برنامه‌ریزی توسعه 60 گروه آموزش نیروی انسانی پژوهشکده 60 گروه غنی سازی منابع علمی 60 برنامه‌ها، طر


دانلود دانلود تحقیق ساختار آموزشی برزیل 21 ص

دانلود ساختار آموزشی برزیل 21 ص تحقیق ساختار آموزشی برزیل 21 ص مقاله ساختار آموزشی برزیل 21 ص ساختار آموزشی برزیل 21 ص
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل zip
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
دانلود تحقیق ساختار آموزشی برزیل 21 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 22 صفحه

ساختار آموزشی برزیل نظام آموزشی برزیل شامل موسسات دولتی ( فدرال ، ایالت وشهری ) وموسسات خصوصی که از پیش دبستانی ، دبستان ( مقطع اول ) ومتوسطه ( مقطع دوم ) تا مقاطع دانشگاه وکارشناسی ارشد ودکتری تقسیم بندی می شود .
آموزش برای سنین 7 تا 14سال اجباری می باشد ، آموزش ملی در تمامی مقاطع آزاد است .
مدارس غیر انتفاعی واجد شرایط دریافت کمک مالی دولتی می باشند .
مجلس سال 1988 برزیل ، 25 % از درآمدهای مالیالت خارجی وایالتی را به آموزش وپرورش اختصاص داد.
پیشرفتهای چشمگیری در ساختار آموزشی برزیل در 25 سال گذشته صورت گرفته است .
در سال 1964 ، 10 میلیون دانش آموز ودانش جو در تمامی مقاطع تحصیلی حضور داشتند .
درسال 1990این رقم به 6/37 میلیون دانش آموز ودانشجو بالغ گردید که از این تعداد 9/3 میلیون در مقطع پیش دبستان ، 2/28 میلیون در مقطع دبستان ، 8/3 میلیون در مقطع متوسطه و7/1 میلیون در دانشگاه به کس آموزش ودانش مشغول بوده اند .
با وجود این پیشرفت ، کمتر از 40% از جنعیت سنی دبیرستان در مدرسه ثبت نام کرده اند .
نظام آموزشی برزیل به شرح ذیل به صورت خلاصه ارائه گردیده است: آموزش پایه سن آغاز دوره : 7 سالگی سن اتمام دوره :14 سالگی آموزش ابتدایی طول دوره : 8 سال بین سطوح سنی 7 سال تا 14سال مدرک اعطایی : CERTIEICADO DE CONCLUSAO DE PRIMEIRO GRAU آموزش متوسطه طول دوره : 3 سال بین سطوح سنی 15 سال تا 17 سال مدرک اعطایی : DIPLOMA DE SEGUNDO GRAU آموزش فنی نوع مدرسه : مدرسه فنی متوسطه (هنرستان) طول دوره : 4 سال بین سطوح سنی 15 سال تا 18 سال مدرک اعطایی : DIPLOMA DE TECNICO DE NIVEL MEDIO آموزش پیش دبستانی ساختار آموزشی آموزش پیش دبستانی مدت زمان 2 سال طی سنین6-4 سالگی به کودکان ارائه می گردد.
برنامه های آموزشی از طریق سازمان یا نهادی که اداره و مدیریت مؤسسه را به عهده دارد تعیین می گردد .
تعداد کل معلمان تعداد کل ثبت نامی تعدادمدارس سال  256208 5283894 57842 1991  258157 5574514 71053 1992  272619 5780566 84366 1993  274582 5686762 93214 1994  - 5749237 - 1995  - 5714303 - 1996  اهداف آموزشی .
فراهم نمودن شرایط مناسب جهت ترقی جسمی ، عاطفی ، درک ذهنی و اجتماعی کودک .
افزایش دانش و تجربه و علاقمند نمودن به تحول ماهیت در زندگی پویا .
اطمینان دادن به تاثیرگذاربودن روابط و عملکرد کودک در همبستگی ، آزادی ، تعاون و احترام در جامعه آموزش همگانی استراتژیهای کلی برنامة‌ آموزشی ملی که توسط دولت مرکزی به پارلمان ملی ارجاع داده شده بود پس از یکسری مذاکرات جامعه با ابالت و شهرها، ‌یک ابزار استراتژیک یا پایه‌ای را برای رسیدن به اهداف مد نظر قرار گرفته در آموزش برای همة طرح‌ها ایجاد کرد.
در مرحلة ….
.
آن می‌تواند به‌عنوان یک قانون اجرا شود و همة‌آژانسهای دولتی مختلف در نشر یک مساعی با سازمان‌های اجتماعی مجبور خواهند بود تا با اهداف بیان شده در آن موافقت کنند.
دومین ابزار استراتژیک مهم برای به‌کارگیری سیاست آموزش ملی برای همه (EFA) تقویت کردن و بهبود سیستم ارزیابی ملی در همة‌سطوح آموزشی است.
این ابزار محکم گردیده بود از طریق یک آژانس د


دانلود دانلود تحقیق روشهای تدریس 29 ص

دانلود روشهای تدریس 29 ص تحقیق روشهای تدریس 29 ص مقاله روشهای تدریس 29 ص روشهای تدریس 29 ص
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل zip
حجم فایل 21 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
دانلود تحقیق روشهای تدریس 29 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 29 صفحه

محیط: هر چه در کنار و اطراف فرد وجود دارد و بر رفتار و شخصیت فرد اثر می گذارد و ضروری ترین عوامل بقای زندگی را فراهم می کند (بروس کوئن، 1384، ص81) محیط از لحاظ نگرش سیستمی عبارت است از عواملی که در خارج از سیستم قرار گرفته اند.
(رضائیان، ص52) محیط شامل خانواده، مدرسه ، مذهب، فرهنگ، همسالان و جهانیان می شود.
عمل فرد در محیط انجام می شود و محیط را در توضیح اعمال افراد باید به عنوان یک عامل مهم و اثر گذار به شمار آید.
هر چیزی که خارج از فرد است و بر او اثر می گذارد که شامل مذهب ، جامعه و خانواده و .
.
.
است .
جامعه: کلمه جامعه معمولا برای نامیدن گروه خاصی از انسانها که اجتماع آنها کم و بیش دوام و ثباتی دارد و محل مشخصی را اشغال می کند.
(1384، ص172) جامعه به گروهی از انسانها اطلاق می شود که در طول هزاران سال با یکدیگر زندگی کرده است و در سرزمین معینی سکنی گزیده اند و سرانجام خود را به عنوان یک واحد اجتماعی متمایز از گروههای دیگر سازمان داده اند( بروس کوئن،1376) گروهی از افراد که با یکدیگر زندگی کرده و دارای آداب و رسوم و فرهنگ مشترکی می باشند و به نحوی که دارای اعتقادات و زبان ، فرهنگ مشترکی هستند که آنها را از سایر جامعه ها جدا می کند.
مذهب : به معنای احترام از روی وجدان و با کمال توجه به عوامل غیر عقلانی روان و سرنوشت فرد یا به عنوان رعایت دقیق و به حساب آوردن برخی عوامل نادیدنی و غیر قابل کنترل، یک نگرش غریزی خاص انسان است.
پس از ملیت احساس هویت در جهان بشمار می رود.
www.
fa.
wikipedia.
org اعتقاد به وجود یک حامی مقتدر و پناهنده ای بنام پروردگار است که مصدر نیکیها ، سازندگیها و کارهای خیر است.
( پارسا،1367) یکی از جنبه های بسیار مهم و حتی در بعضی موارد تعیین کننده کیفیت زندگی انسان است و در محدوده الهیات سوال می کند و مدعی اشراق یا الهام وحی از سوی پروردگار است.
( شعاری نژاد، 1381) خانواده: نخستین نهادی که انسان در بدو تولد درون آن چشم می گشاید خانواده است.
همان خانواده ای که کدهای اولیه شناخت را به انسان می دهد و او را برای ورود به جامعه آماده می کند.
www.
daneshnameh_rochd.
ir یکی از مهمترین و اساسی ترین سازمانهایی است که به رشد کودک یاری می دهد.
در خانواده است که کودک نخستین چشم انداز را از جهان پیرامون خود بدست می آورد و احساس وجود می کند.
(پارسا،1367) نهاد خانواده نظامی است که به تنظیم ، ثابت کردن، استاندارد کردن روابط جنسی و تولید مثل انسان می پردازد.
رایجترین صورت آن اتحاد زن ومرد با فرزندان در داخل یک خانوار است.
این نهاد برخی نهادهای فرعی مانند ازدواج ، نگهداری فرزندان و روابط خانوادگی را شامل می شود.
( محسنی،1384،ص216) یک گروه خویشاوندی است که در اجتماعی کردن فرزندان و برآوردن برخی نیازهای بنیادی دیگر مسولیت اصلی را به عهده دارد.
خانواده مرکب از گروهی از افراد است که از طریق خون، ازدواج و یا فرزند خواندگی به یکدیگر مربوط و منسوب بوده و برای مدتی طولانی و نامشخص با هم زندگی می کنند.
( بروس کوئن، 1376) مدرسه : سیستمی باز است که برای ادامه فعالیت و بقای خود باید با شرایط متغیر محیطی سازگار شود


دانلود دانلود تحقیق روش یادگیری مشارکتی 14 ص

دانلود روش یادگیری مشارکتی 14 ص تحقیق روش یادگیری مشارکتی 14 ص مقاله روش یادگیری مشارکتی 14 ص روش یادگیری مشارکتی 14 ص
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل zip
حجم فایل 82 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
دانلود تحقیق روش یادگیری مشارکتی 14 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 14 صفحه

 روش یادگیری مشارکتی پژوهشگر: زهرا نژاد شمسی سال تحصیلی 86-85 چکیده : در دنیای کنونی ، با پیشرفت سریع تکنولوژی و انبوه اطلاعاتی که دراختیار افراد درزمان بسیار کوتاه قرا ر میگیرد، روش تدریس معلم محور که درآن معلم سخنران مطلق بوده و انبوه علوم را دراختیار دانش آموزان قرار میدهد وجهت ارزشیابی، آن معلومات را از دانش آموز طلب می‌کند دیگر کارآمد نخواهد بود.
و لازم است از روشهای نوینی برای بالا بردن کیفیت آموزش استفاه نمود.
یکی از این روشها که در کلاس درس پژوهشگر مورد استقبال زیاد فراگیران قرا رگرفت و از لحاظ ارزشیابی دروس نیز از بهبود زیادی نسبت به گذشته برخوردار شد روش یادگیری مشارکتی میباشد که در آن دانش آموزان به گروههای کوچک تقسیم شده و یادگیری قسمتی از مطالب را بعهده می‌گیرند .
دراین روش رقابت فردی از بین رفته و جای خود را به مسئولیت پذیری، هماهنگی و همدلی بین تمام اعضای گروه میدهد .
این روش باعث عزت نفس واحساس خود ارزشمندی تمام فراگیران حتی فراگیران ضعیف‌تر شده و میزان یادگیری بطور قابل توجهی افزایش می‌یابد .
معلم دراین روش نقش راهگشا و مدیر کلاس درس را دارد .
فهرست مطالب عنوان مقدمه 1 تعریف و طرح مسئله 2 ویژگیهای راه پیشنهادی و چگونگی اجرای آن 2 مبانی نظری پژوهش ( تعریف یادگیری ) 3 یادگیری مشارکتی 4 ویژگیهای یادگیری مشارکتی 7 یادگیری مشارکتی از دیدگاه مکاتیب مختلف 9 فرضهای ناظر بر گروههای یادگیری مشارکتی 10 فهرست منابع 12 ( نمونه سوال ) 13 مقدمه درحال حاضر متاسفانه در کلاسهای درسی فرزندان ما روشهای 50 سال پیش بکار گرفته می شود.
هم اکنون ما، بعنوان مربیان نسل جوان چنانچه بخواهیم دانش آموزان را به عنوان نیروی کار آینده آماده کنیم باید درک درستی از روشهای آموزشی نوین داشته باشیم این روشها را با امکانات و نیازهای خویش متناسب سازی کنیم و بعد در کلاسهای درس از آن بهره مند شویم یکی از هدفهای آموزش و پرورش کنونی این است که فراگیران را یاری کند تا بتوانند از دانش خویش به طور موثر استفاده کنند.
سرعت دانش بشری به گونه ای است که به طور مستمر قواعدی نوین جای قواعد قبلی را میگیرد لذا فراگیران باید به دانش و مهارتهایی مجهز باشند که در چالشهای دنیای نوین در تنگنا قرار نگیرند .
این هدف متخصصین و معلمین آموزش وپرورش را ملزم می‌سازد تا روشهای تدریسی را بکار گیرند که منجر به چنین دانش و مهارتی میشود ( حائری زاده ، 1385 ، ص 9 ) بسیاری از معلمین از فضای غیر فعال و شرایط خشک و غیر واقعی کلاسهای خویش ناراضی هستند آنان به دنبال روشی هستند که بتوانند در دانش آموزان انگیزه کافی برای کسب دانش وانجام فعالیتهای آموزشی ایجاد کنند .
بحث دهه‌های اخیر میان مربیان توجه به این مطلب است که چگونه می‌توان یادگیری را به بهترین نحو آسان ساخت و بازده آن را افزایش داد .
تجزیه و تحلیل‌های بدست آمده ،خاطرنشان میسازد که نقاط ضعف آموزشی در سیستمهای انتقال مستتر است .
تعریف و طرح مسئله از مدتها پیش این مساله ذهن پژوهشگر را به خود مشغول کرده بود که چگونه میتوان انگیزه‌ی یادگیری را در فراگیران افزایش داد؟
از آنجا که پژوهشگر سالهای متمادی با هنر جویان هنرستانی سرو کار داشته ملاحظه می‌کرد که این هنرجویا


دانلود دانلود تحقیق تدریس با تصاویر آموزشی 10 ص

دانلود تدریس با تصاویر آموزشی 10 ص تحقیق تدریس با تصاویر آموزشی 10 ص مقاله تدریس با تصاویر آموزشی 10 ص تدریس با تصاویر آموزشی 10 ص
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل zip
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
دانلود تحقیق تدریس با تصاویر آموزشی 10 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 10 صفحه

تدریس با تصاویر آموزشی این گونه عکس ها را میتوان برای معرفی و موضوعات جدید، برای اصلاح اشتباهات و سو تعبیرات،‌برای انتقال اطلاعات اساسی و برای ارزشیابی از پیشرفت های شاگردان بکار برد.
راههای گوناگون استفاده از تصاویر کاغذی 1-صرفاً عکس های معنی دار را انتخاب کنید: در انتخاب عکس ها، مهارت و بصیرت معلمان نقش راهنما را بازی میکند.
2-عکس ها را ازحیث کمیت محدود کنید: نشان دادن همزمان چند عکس در وقت مناسب که شاگردان بتوانند مشاهده و بررسی عکس ها و انتقال سریع آن را داشته باشند و بتوانند راه های را گرفته و آنها را مقایسه کرده و تضاد ها را پیدا کرده.
3- همراه عکس ها از بیان نیز استفاده کنید: معلمان وظیفه دارند که در هنگام نشان دادن عکس ها از شاگردان سوال کردن و پاسخ صحیح را دریافت کنند.
4-عکس هایی را انتخاب کنید که تصویر و تفسیر برانگیز باشد: میتوان از شا گردان خواست تا با رویت عکس های مختلف از مراحل یک فرآورده و یا مراحل کار یک موتور پرسید و درباره آن صحبت کرد.
5-از تضاد،‌مقایسه و تداوم استفاده کنید: میتوان با استفاده از عکس های گوناگون،‌که هر یک مرحله بخصوصی در تکامل و یا حادثه ای را مشخص میکنند شاگردان را به استنباط گرایش داد.
6- عکس ها را از طریق گوناگون مورد استفاده قرار دهید: 1- آنها را در جلوی کلاس به نمایش گذارده و پس از طرح سوالاتی در مورد آنها و آنها را در جعبه های و یا جاهای دیگری که شاگردان قادر به دستیابی و مطالعه انفرادی آنها باشند قرار داد.
2-آنها را در تهیه یک تابلوی نمایشی مورد استفاده قرار دارد.
3-آنها را از طریق پروژکتور اوپک در معرض دید تماشاگران قرار دهید.
ارزشیابی از طریق استفاده از عکس های کاغذی 1-عکس ها را روی میز و یا محل مناسب قرار دهیم و به هر یک از عکس شماره ای بدهیم که مشابه شماره های مندرج در برگ ارزشیابی باشد.
و در مورد عکس ها 1 یا 2 سوال مطرح کنیم و وقتی که پاسخ دادند از آنها بخواهیم تا با مرور عکس ها از نزدیک،‌پاسخ خود را بررسی کنند.
2-به اندازه کافی عکس های کاغذی تهیه کنید، و به هر یک از عکس ها شماره ای بدهید.
و بعد از شاگردان بخواهید که برای هر یک عکس یک سوال را مطرح کند.
به این ترتیب همه شاگردان به همه سوالات پاسخ میدهند.
3-بسته هایی از عکس ها را که نشان دهنده فرایند های فنی هستند به گروههای مختلف آموزشی بدهید، آنها را درست و منطقی مرتب کنند.
4-مجموعه ای از عکس ها ترتیب داده و در کنار هر عکس سوالاتی را که با ورقه دیگر نوشته شده قرار دهید و از شاگردان بخواهید تا هر کدام به یک عکس و سوالات مربوط به آن مراجعه کرده و پاسخ پاسخنامه خود درج نمایند.
امتیازات استفاده از عکس در آموزش 1- به یاد آوردن تجارت: استفاده از عکس های سفید،‌ سیاه و رنگی میتواند جانشینی برای اشیا- حوادث و وایع گذشته باشد.
2-کمک به مطالعه جزئیات:‌برای مطالعه دقیق عکس های بسیار درشت به نام (کلوزآپ) 3-اصلاح و اشتباهات و سو تعبیرات: نشان دادن عکس در حین آموزش از بروز اشتباهات جلوگیری میکند.
4- مقایسه و تضاد: مشاهده عکس ها شاگردان را به تشابه و تضاد راهنمایی میکند.
5-ایجاد تجارب جدید برای شکستن بعد زمانی و مکانی به کار میرود.
6-نمایش مراحل تکام


دانلود دانلود تحقیق تاریخچه قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش 47 ص

دانلود تاریخچه قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش 47 ص تحقیق تاریخچه قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش 47 ص مقاله تاریخچه قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش 47 ص تاریخچه قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش 47 ص
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل zip
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48
دانلود تحقیق تاریخچه قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش 47 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 48 صفحه

تاریخچه قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش قانون مذکور در تاریخ بیست وششم دی ماه سال 1372 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که با توجه به محتوای آن می توان گفت در بیش از یکصد تجربه قانونگذاری در کشورمان، قانونی با این جامعیت و با نگاه تمرکز زدایی به تصویب نرسید و این از مصوبات تاریخی دوره چهارم مجلس است.
مطابق ماده یک قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش ، اهداف این قانون عبارتند از : تحقق مشارکت مردم .
نظارت آنها در امر آموزش و پرورش ، بهره گیری از کلیه منابع و امکانات جهت تاسیس ، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و ایجاد تسهیل در فعالیت های اجرایی آموزش و پرورش.
علاوه بر اهداف فوق که در یک ماده از قانون لحاظ شده است با دقت در سایر موارد می توان اهداف دیگری را نیز رصد و فهرست کرد، از جمله: تحقق عدالت آموزشی، تمرکز زدایی در تصمیمات، توجه به مدرسه محوری، تامین منابع مالی غیر دولتی برای برنامه ریزی و .
.
.
.
پس از تصویب قانون و تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل ها، اقدامات اجرایی برای راه اندازی شوراها آغاز شد و اولین شورای برنامه ریزی کشور در تاریخ 8/3/1374 در استان کرمان شکل گرفت که تا پایان سال 1385 تعداد 699 شورای آموزش و پرورش در استان ها، شهرستان ها و مناطق آموزشی کشور تشکیل شد.
باید توجه داشت قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1348 نیز قانونی تحت عنوان شوراهای مناطق برنامه ریزی به تصویب مجلسین دردوره طاغوت رسید که نه تنها در ترکیب اعضا و شرح وظایف و ظرفیت ها در سطح بسیار نازلی بود بلکه همان حد نازل نیز هیچگاه به اجرا در نیامد.
سیاست راهبردی برای تحقق ظرفیت های متعدد و نیل به اهداف قانون عبارتند از: الف.
معرفی، تشریح و تبیین قانون ب.
محقق ساختن ظرفیت های قانون (زمینه های درون سازمانی) ج.
محقق ساختن ظرفیت های قانون ( زمینه های برون سازمانی) د.
رفع محدودیت ها و ارتقاء ظرفیت های قانون در راستای تحقق این سیاستهای راهبردی و متناسب با هر یک از آنها اقداماتی انجام گرفت که برخی از آنها، تقویت و تعمیق فعالیتهای گذشته بوده و تعداد کثیری از آن ها نیزبرای نخستین بار انجام شده است.
‌‌نقش شوراهای آموزش و پرورش در مشارکت و توسعه و تسهیل فعالیت های آموزشی : شوراها به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره گیری از منابع و امکانات موجود در کشور در جهت ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش و تسهیل در اجرای فعالیت در استان ها، شهرستان ها و مناطق کشور تشکیل شده است این شوراها با ترکیبی بسیار مناسب و قانونی به عنوان یکی از مهمترین مراکز تصمیم گیری و برنامه ریزی در امور مختلف آموزش و پرورش مشغول به فعالیت شده اند.
شوراهای آموزش و پرورش در مقایسه با دیگر فعالیت ها که تحت عنوان مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش صورت می گیرد جامع ترین شکل مشارکت منطقه ای در آموزش و پرورش است.
با تشکیل این شوراها این پیام تجلی یافت که از بین بردن مشکلات دانش آموزان، معلمان، و مدارس فقط به عهده ی آموزش و پرورش نیست.
بلکه مردم و مسئولان اجرایی نیز سهم عمده ای از این وظیفه را به عهده دارند.
لذا اگر در کلیه شهرستانها، نواحی ومناطق این قانون اجرا شود می تواند بهترین م


دانلود دانلود تحقیق بررسی ویژگی‌های آموزش و پرورش کارآمد 32 ص

دانلود بررسی ویژگی‌های آموزش و پرورش کارآمد 32 ص تحقیق بررسی ویژگی‌های آموزش و پرورش کارآمد 32 ص مقاله بررسی ویژگی‌های آموزش و پرورش کارآمد 32 ص بررسی ویژگی‌های آموزش و پرورش کارآمد 32 ص
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل zip
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
دانلود تحقیق بررسی ویژگی‌های آموزش و پرورش کارآمد 32 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 38 صفحه

بررسی ویژگی‌های آموزش و پرورش کارآمد چکیده آموزش و پرورش، کلید فتح آینده است و از دیر باز انتظار از آموزش و پرورش آن بوده که انسان های فردا را تربیت کند و نسل امروز را برای زندگی در جامعه ی فردا آماده سازد.
بنابراین ضرورت دارد برنامه ریزان و سیاستگذاران آموزشی، معلمان و مسوولان آموزش و پرورش، الزامات و مقتضیات زندگی فردا را بشناسند تا بتوانند آمادگی دانش و بینش لازم را در کودکان و جوانان برای فعالیت در جامعه فردا پرورش دهند و در راستای این سیاست، شناسایی ویژگی های آموزش و پرورش کارآمد از اهمیت خاصی برخوردار است.
مقاله ی حاضر درصدد شناخت ابعادی از این ویژگی های می باشد.
پس از ذکر مقدمه، مطالبی پیرامون برنامه ریزی و اهمیت آن نگاشته می شود، سپس گستره ی آموزش و پرورش نوین مورد بررسی قرار می گیرد و فرآیند جهانی شدن به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر مطرح می شود.
در ادامه، آموزش و پرورش کارآمد در آینه ی تجارب سایر کشور ها مورد بررسی قرار می گیرد که بخش اعظم آن مربوط به نظام آموزشی کشور ژاپن می باشد.
تمرکز زدایی در نظام آموزشی، مطلب بعدی مقاله است.
سپس جایگاه فراگیران در سیستم آموزشی و توجه به خلاقیت فراگیران مطرح می گردد.
بررسی محیط های آموزشی، فناوری اطلاعات و توسعه ی منابع انسانی ادامه دهنده ی مطالب می باشد.
در پایان نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات بر اساس مطالب مندرج در مقاله درج می گردد.
((امید است که نظام آموزشی کشورمان در جایگاه اصلی خویش قرار گیرد)).
مقدمه در سه دهه ی گذشته، کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، با فراز و نشیب های فراوانی در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی مواجه بوده اند.
در رویارویی با بسیاری از چالش های بالقوه ی آینده، سیستم آموزشی به عنوان سرمایه ای ضروری در تلاش برای تحقق یافتن اهداف مربوط به توسعه، تلقی می گردد و مهم ترین ابزار موجود برای پیشبرد و واقعیت بخشیدن به آرمان های هر ملت می باشد.
در سپیده دم قرن جدید چشم انداز آن حزن و امید را بر می انگیزد، لازم است همه ی انسان ها مسوولانه به اهداف و ابزار تعلیم و تربیت توجه کنند.
چالش های بزرگ در تمامی ابعاد وسیع جامعه، چشم اندازی از ضرورت نو شدن، احیاء و ابداع را به ما نشان می دهد.
چگونه ممکن است این چالش های بزرگ، توجه سیاستگزاری های آموزشی را جلب نکند؟
برای رسیدن به این هدف، باید به تنش های اصلی روبرو شویم و بر آنان فائق آییم، تنش میان جوامع جهانی و محلی، تنش های همگانی و فردی، تنش میان سنت و تجدد، تنش میان ملاحظات دراز مدت و کوتاه مدت و بالاخره تنش میان توسعه ی فوق العاده ی دانش و ظرفیت تطابق بشر با آن و در نهایت، عامل همیشگی دیگر، تنش میان معنویات و مادیات است که غالباً جهان بدون شناخت آن آرزوی دستیابی به آرمان ها و ارزش ها که ((اخلاق)) نام دارد را در سر می پروراند.
در این جا وظیفه ی متعالی سیستم آموزشی و اهمیت جایگاه آن مشهود و مشخص می گردد و این گفته اغراق نیست که بقای انسان ها به اجرای این وظیفه، بستگی دارد.
رسالت آموزش و پرورش، توان بخشیدن به فرد فرد انسان ها در جهت توسعه ی کامل استعدادهای خود و نیز شناخت توانمندی های خلاق خود است و این هدف از سایر اهداف متعالی تر