به روز داک

دانلود تحقیقات علمی و پژوهشی , آموزشی , تمامی رشته ها

به روز داک

دانلود تحقیقات علمی و پژوهشی , آموزشی , تمامی رشته ها

دانلود آفات و بیماری های مهم درخت صنوبر

بشر از روزی که در کره زمین زیست خود را شروع کرد، شروع به استفاده از منابع طبیعی، جنگلها و مراتع جهت تأمین نیازهای خود نمود بطوریکه از میوه، چوب، جهت تغذیه، سوخت استفاده نمود که با توجه به روند افزایش این مسئله نیز افزایش یافت
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل doc
حجم فایل 9346 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 130
آفات و بیماری های مهم درخت صنوبر

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

آفات و بیماری های مهم درخت صنوبر

مقدمه
اهمیت فضای سبز و جنگل برای انسان
بشر از روزی که در کره زمین زیست خود را شروع کرد، شروع به استفاده از منابع طبیعی، جنگلها و مراتع جهت تأمین نیازهای خود نمود بطوریکه از میوه، چوب، جهت تغذیه، سوخت... استفاده نمود. که با توجه به روند افزایش این مسئله نیز افزایش یافت.
بطوریکه در قرن 18 و 19 بسیاری از کشورهای اروپایی و آفریقایی تا 95% درآمد کشورشان از این طریق بدست می آید که باعث نابودی جنگلها و مراتع در بسیاری از این مناطق گردید.
الف- مشخصات اقلیمی
بعلت وسعت زیاد کشور و موقعیت خاص جغرافیایی آب و هوای مختلفی در نقاط مخلف کشور حکمفرما می باشد در تابستان هوا در فلات مرکزی ایران بسیار گرم می شود و از آنجایی که بسیاری از کوهها و مناطق اطراف شهرها بدون پوش گیانهای هستند و ساختمانها از آهن و بتون است بدن سبب گاهی دمای محیط به 50 درجه سانتیگراد می رسد.
در منطقه جنوبی کشور بعلت بالا بودن رطوبت نسبی محیط گاهی وضع بخصوص برای افراد مسن و مریض خطرناک می شود بطوری که در مرداد ماده 1356 دمای محیط به 50 درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی محیط به 95% رسید که باعث تلف شدن تعداد بسیاری از افراد گردید. در شمال ایران آب و هوا ملایم است و تابستانها بر عکس منطقه مرکزی زیاد گرم نمی شود.
ب- وضع خاک
با آنکه ایران کشوری وسیع است ولی فقط قسمتی از این خاک قبل استفاده و بهره برداری می باشد سطح وسیعی از مملکت را کوههای عظیم بدون پوشش گیاهی تشکیل می دهدو که از آن قسمت که قابل استفاده است بهره برداری اص.لی به عمل نمی آید.

فهرست مطالب:
- مقدمه ................ 1
- فصل اول کلیات ............ 4
- اهداف کلینیک ............... 5
- آشنایی با امکانات و اجزای لازم برای یک کلینیک گیاه پزشکی ............. 7
- طرز جمع آوری نمونه و ارسال نمونه جهت تشخیص بیماریهای گیاهی .......... 7

- مشخصات نمونه خوب .......... 8
- اصول جمع آوری گیاهان ........... 9
- تهیه اسلاید موقت میکروسکوپی ...... 12
- آشنایی با آزمایشگاه تشخیص آفت ........... 14
- طرز جمع آوری نمونه و ارسال نمونه آفات به آزمایشگاه ....... 16
- نمونه برداری از حشرات جونده ...... 18
- طریقه شمارش حشرات روی نباتات ......... 18
- اتاله کردن نهایی پروانه ...... 21
- برچسبهای نمونه حشرات ..... 23
- نکاتی که باید در موقع کاشت درختان رعایت کنیم ........... 24
- هرس درختان............ 25
- برخی درختچه‌ها و درختان خیابانی......... 27
- برخی از آفات مهم درختان فضای سبز ......... 33
- برخی بیماریهای گیاهان زینتی فضای سبز ....... 47
- مصرفی یک بیماری مهم در گیاهان فضای سبز – مرگ نارون ......... 49
- معرفی برخی علف‌های هرز موجود در فضای سبز و روش‌های کنترل آنها .......... 51
- روش‌های انتشار و گسترش علف‌های هرز در چمن ........... 59
- انواع علف کش ها ................ 61
- لیست بیماریهای مهم تهران و اطراف آن ........ 65
- لیست آفات مهم تهران و اطراف آن ........... 66
- لیست علف‌های هرز مهم تهران و اطراف آن ... 67
- فصل دوم – گزارش کارآموزی..................... 68
- درخت صنوبر و انواع آن ........... 69
- آفات مهم صنوبر ................
- پروانه گالزای صنوب ............. 87
- پروانه برگخوار صنوبر ........... 89
- کرم ریشه خوار صنوبر........... 90
- پروانه دم چنگالی بزرگ صنوبر....... 92
- پروانه مینوز صنوبر ............ 95
- سوسک برگخوار صنوبر ........... 96
- پروانه گالزای صنوبر ............ 98
- شته گال کوزه‌ای صنوبر............. 100
- شته گال کیسه‌ای صنوبر......... 102
- شته گال مارپیچی صنوبر ....... 104
- شته گال تاج خروسی صنوبر ...... 106
- شته مومی صنوبر ............ 107
- سوسک شاخدار صنوبر ........... 108
- سوسک شاخک بلند خالدار صنوبر ....... 111
- سوسک مینوزی صنوبر ...... 113
- بیماریهای مهم صنوبر...............
- لکه برگی صنوبر............ 115
- بیماری فتیله نارنجی صنوبر........ 116
- بیماری لکه قهوه‌ای برگ صنوبر.... 118
- منابع.............. 120


دانلود علل و عوامل بی انگیزگی مشمولان در اعزام به خدمت سربازی

در این نوشتار پس از ارائه تاریخچه و بررسی سیر تاریخی سربازی در ایران سعی شده تا برخی از عوامل بی انگیزگی و حتی ترس مشمولان نسبت به خدمت سربازی بررسی شود
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 121 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45
علل و عوامل بی انگیزگی مشمولان در اعزام به خدمت سربازی

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

علل و عوامل بی انگیزگی مشمولان در اعزام به خدمت سربازی



چکیده
در این نوشتار پس از ارائه تاریخچه و بررسی سیر تاریخی سربازی در ایران سعی شده تا برخی از عوامل بی انگیزگی و حتی ترس مشمولان نسبت به خدمت سربازی بررسی شود. در ادامه به عوامل تاثیر گذار در ایجاد پیش زمینه منفی در مشمولان و دسته بندی علل آن پرداخته شده است. پس از شناخت علل چند پیشنهاد ارائه شده است که در پیشنهاد نخست سه سناریو جهت ایجاد تغییر در خدمت سربازی بیان شده است. در این میان نتیجه چند نظرسنجی که در خصوص خدمت سربازی صورت گرفته است بصورت مجمل بیان شده که بیانگر باورهای عمومی در خصوص خدمت سربازی است. نگاهی کوتاه نیز به نظرات موافقان خدمت سربازی شده است که برخی اشکالات آن قابل شناسایی است.
پس از بررسی علل ترس و بی انگیزگی مشمولان و ارائه راهکارهایی بحث هزینه فرصت در خدمت سربازی بیان شده است که نمایانگر هزینه فرصتهایی است که در حین خدمت سربازی از دست می رود و یا امکان به دست آمدن آن مهیا می شود. بررسی سربازی تخصصی و حالت های مختلف سربازی در دنیا نیز از دیگر موضوعاتی است که در میانه بحث بیان شده است.
10 پیشنهاد نیز از دیگری مجموعه پیشنهاداتی است که در این نوشتار بیان شده است. این پیشنهادات برگرفته از راهکارهایی است که افراد مختلف در قالب مقاله و وبلاگ بیان داشته اند که البته کاملاً کاربری و قابل اجرا هستند. در اواسط نوشتار نیز به تاثیرات و نتایج نامطلوب به بار آمده از شیوه اجرای کنونی پرداخته شده است.
در ضمیمه این طرح جدول مقایسه‌ای ۱۹۷ کشور جهان از لحاظ وضعیت نظام وظیفه ارائه شده است.

فهرست:
مقدمه
تاریخچه و دورنمای خدمت سربازی
فلسفه سربازی و چرایی خدمت سربازی
تعریف سربازی در فرهنگ عام
بررسی منابع کسب اطلاع مشمولان در خصوص خدمت سربازی
بررسی نتایج چند نظرسنجی
نگاهی به نظرات موافقان خدمت سربازی و اشکالات آن
نگاه تحلیل گرانه به خدمت سربازی و چند پیشنهاد
شناخت وضع موجود؛ اشکالات و نواقص
تاثیرات و نتایج نامطلوب به بار آمده ناشی از شیوه اجرای کنونی
سناریوی اول؛ ایجاد تغییرات ساختاری
حالت های مختلف سربازی در دنیا
سناریوی دوم: ایجاد تغییرات نسبتا اساسی در قوانین وظیفه عمومی
سناریوی سوم؛ بهبودهایی در قانون فعلی
بحث هزینه فرصت در خدمت سربازی
سربازی تخصصی
10 پیشنهاد برای رفع مشکلات دوره خدمت سربازی
طرحی برای استفاده بهتر از زمان خدمت سربازی
ضمائم
منابع و ماخذ


دانلود پروژه نقش ارزشیابی در نظام پرداخت کارکنان دولت

آیات قران کریم در رابطه با نظام آفرینش دو دسته اند دسته ای از آیات در راستای تبیین فلسفه و اهداف خلقت آمده و دسته ای دیگر ضرورت و نیاز به یک ارزیابی دقیق و حساب شده در نظام هستی را بیان می دارد
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 230 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 150
پروژه نقش ارزشیابی در نظام پرداخت کارکنان دولت

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

پایان نامه نقش ارزشیابی در نظام پرداخت کارکنان دولت



مبحث اول – فلسفه خلقت و ضرورت ارزشیابی در نظام آفرینش :
آیات قران کریم در رابطه با نظام آفرینش دو دسته اند :
دسته ای از آیات در راستای تبیین فلسفه و اهداف خلقت آمده و دسته ای دیگر ضرورت و نیاز به یک ارزیابی دقیق و حساب شده در نظام هستی را بیان می دارد .
الف – فلسفه خلقت : قرآن کریم در بیان فلسفه و هدف از خلقت و نظام آفرینش ، چنین استدلال می کند"ما آسمانها و زمین و آنچه بین آنهاست باطل و بازیچه خلق نکرده ایم"
بلکه آنها را به حق و در وقت معین آفریدیم و همچنین در آیات دیگری تاکید نموده است " خلق آسمانها و زمین مرگ و زندگی برای این بوده است که شما انسانها را بیازماید کدامیک بهتر عمل می کنید" .
بنابراین نظام آفرینش هدفمند است و از مفهوم این آیات استنباط می شود خالق هستی هدف مهمی در نظر دارد و آن انجام آزمایش و امتحان انسانها و در واقع ارزشیابی اعمال و کردار آنان می باشد . علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان می گوید : جمله " لیبلونکم ایکم احسن عملا " بیانگر هدف از خلقت موت و حیات است و کلمه بلاء مصدر لیبلونکم به معنای امتحان است .

فهرست مطالب:
مقدمه فصل اول : جایگاه نظام ارزشیابی عملکرد وپاداش دراسلام
بخش اول – مبانی ارزشیابی ازدیدگاه قرآن مبحث اول- فلسفه خلقت وضرورت ارزشیابی درنظام آفرینش
مبحث دوم- مصادیق ارزشها وضد ارزشهای ذاتی انسان از نظر قرآن
بخش دوم – معیارها وروشهای ارزشیابی ازدیدگاه اسلام مبحث اول- معیارا یمان توأم باعمل صالح مبحث دوم-معیار تقوا مبحث سوم - معیار عدالت مبحث چهارم – روشهای ارزشیابی در قرآن بخش سوم – انگیزش وجبران خدمات در اسلام مبحث اول- نظریه انگیزش دراسلام مبحث دوم- پاداش وامتیازات درقرآن مبحث سوم- نظام پرداخت ازدیدگاه اسلام بخش دوم-نظام ارزشیابی عملکردکارکنان دولت:
میحث اول- اصول ومعیارهای ارزشیابی عملکردکارکنان
مبحث دوم –روشهای ارزشیابی عملکرد کارکنان
مبحث سوم- قابل دفاع بودن ارزشیابی عملکرد وحق اعتراض کارکنان دولت
فصل دوم– جایگاه نظام ارزشیابی عملکرد درحقوق ایران
بخش اول – مبانی قانونی ارزشیابی مبحث اول- مبانی ارزشیابی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
مبحث دوم – مبانی ارزشیابی درقوانین موضوعه ایران بخش دوم-نظام ارزشیابی عملکردکارکنان دولت میحث اول- اصول ومعیارهای ارزشیابی عملکردکارکنان مبحث دوم –روشهای ارزشیابی عملکرد کارکنان مبحث سوم - قابل دفاع بودن ارزشیابی عملکرد وحق اعتراض کارکنان دولت
فصل سوم - نقش متقابل ارزشیابی عملکرد ونظام پرداخت
کارکنان دولت
بخش اول: نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد وشایستگی کارکنان
مبحث اول- طرح های پرداخت مبتنی برعملکرد مبحث دوم- آثار مثبت و منفی پرداختهای مبتنی بر ارزیابی عملکرد
مبحث سوم- افزایش حقوق مبتنی بر شایستگی بخش دوم: نظام پرداخت کارآمد ونقش آن درکارائی مبحث اول- عوامل انگیزشی نظام پرداخت کارآمد مبحث دوم: پاداش و نقش آن در افزایش کارایی بخش سوم: رابطه نظامهای پرداخت حقوق بابهره وری وتحولات نظام پرداخت کارکنان دولت مبحث اول-تاریخچه وتحولات نظام پرداخت کارکنان دولت مبحث دوم- تفاوت نظام هماهنگ پرداخت بانظام حقوق ومزایای قبلی
مبحث سوم- دلایل ناکارآمدی قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت
نتیجه گیری و پیشنهاد منابع ومآخذ


دانلود دانلود تحقیق غربال گری شنوایی شناسی

برنامه های غربال گری برای شناسایی آن دسته از افرادی به کار می روند که از یک اختلال خاص رنج می برند
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 134 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
دانلود تحقیق غربال گری شنوایی شناسی

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

غربال گری شنوایی شناسی


برنامه های غربال گری برای شناسایی آن دسته از افرادی به کار می روند که از یک اختلال خاص رنج می برند. در زمان هایی که یک اختلال دارای تاثیرات عکس بر روی شخص می باشد.و این تاثیرات ملموس هستند و این احتمال وجود دارد که بتوان بوسیله ی شناسایی اختلال مورد نظر به درمان آن امیدوار شد ،آن گاه غربال گری امری است که بدرستی باید انجام شود.علاوه بر این ،مشکل مورد نظر باید یک مشکل یا مسئله ی نسبتا شایع باشد و همچنین بایستی یک تست در رابطه ی با آن صورت بپذیرد،که سریع،قابل اعتماد و قابل قبول باشد(بری آنهایی که آن تست را دریافت می کنند). این معیارها بدون شک انواع مشکلات شنیداری،اختلالات و نابهنجاریها و انواع ناتوانی ها را که در قالب تعریف بعدی می آیند شامل می شود (ASHA،1997).یک اختلال یا یک نا هنجاری ،در واقع،یک اختلال آناتومیک است(برای مثال،بروز یک نقص در سیستم شنوایی فرد)و یا یک آسیب شناسی (پاتولوژی)محسوب می گردد(مثل بروز عفونت در گوش میانی).یک آسیب به معنای آن است که یک کارکرد فیزیولوژیکی یا روانشناختی در فرد مورد نظر از دست رفته است و یا حالت نابهنجاری پیدا کرده است(برای مثال،از دست دادن قدرت شنوایی).یک ناتوانی زمانی بروز می کند که توانایی فرد در اجرای یک کار بطور نا مطلوبی تحت تاثیر قرار بگیرد (برای مثال ،در زمان هایی که از دست رفتن قدرت شنوایی مانع از آن بشود که فرد بتواند تحصیلات آکادمیک یا تعاملات اجتماعی مطلوبی داشته باشد ).این حوزه های خاص را ما در چارچوب «غربال گری شنوایی شناسی»مورد بحث قرارداده ایم. (AAA،1997(aوb) ؛ASHA،1997؛ NI H ،1993؛BehrensوMauk،1993؛JCIH،2007).
عنوانی که در اینجا انتخاب شده است،یعنی«تشخیص شنوایی سنجی »،گاهی اوقات برای پرداختن به موضوعاتی مثل غربال گری کم شنوایی مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب در ادبیات قدیم با آن مواجه می شویم.


دانلود پروژه اثرات درمان نورو سایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش‌آموزان مبتلا به نارسا خوانی تحولی

در پژوهش حاضر، اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی تحولی مورد بررسی قرار گرفت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 818 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 280
پروژه اثرات درمان نورو سایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش‌آموزان مبتلا به نارسا خوانی تحولی

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

پروژه اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش‌آموزان مبتلا به نارسا خوانی تحولی


چکیده
در پژوهش حاضر، اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی تحولی مورد بررسی قرار گرفت. به منظور انجام این پژوهش، ابتدا تعداد 165 نفر از دانش آموزان مشکوک به نارساخوانی در مقطع ابتدایی از پایه های سوم، چهارم و پنجم به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای به صورت تصادفی انتخاب و سپس از میان آنها تعداد 60 دانش آموز پس از اجرای آزمونهای تشخیصی ( از جمله آزمون هوشی وکسلر کودکان، آزمون اختلال خواندن، آزمون ADHD و آزمون اختلال سلوک ) به صورت هدفمند برگزیده شدند. سپس، آزمودنیهای نارساخوان بر مبنای مقیاس طبقه بندی بیکر، درچهارگروه آزمایشی وگواه نوع L/p ( تعداد هر گروه 15 نفر ) به صورت تصادفی جایگزین شدند. پس از اجرای پیش آزمون در هر دو گروه، گروههای آزمایشی نوع L/p به مدت 20 جلسه، تحت درمان شیوه های نوروسایکولوژی (HSS ) قرار گرفتند. اما گروههای گواه نوع L/p، هیچگونه روش درمانی را دریافت نکردند. پس از آن، در هر دو گروه آزمایشی و گواه، پس آزمون ( بلافاصله پس از اتمام درمان ) و آزمون پی گیری ( پس از گذشت 4 ماه ) به اجرا درآمد. در پایان داده های بدست آمده با روش آماری تحلیل واریانس آمیخته، تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر و آزمونt وابسته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهشی حاکی از آن بود که اولاً مداخله های نوروسایکولوژی بر مبنای مدل تعادل خواندن بیکر سبب افزایش میزان دقت و درک خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع L گردید. همچنین این شیوه ها موجب افزایش میزان درک وسرعت خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع p گردید. ثانیاً، کاربرد این شیوه های درمانی موجب پایداری اثرات درمان ( پس از گذشت 4 ماه ) در این گروه از کودکان شد.

فهرست مطالب:
فصل اول: مقدمه ........ 2
1ـ بیان مسأله ..... 6
2ـ اهمیت و ضرورت مسأله .......... 13
3ـ اهداف، سوالها و فرضیه های پژوهش...... 15
4ـ متغیرها و تعریف نظری و عملیاتی آنها....... 18
خلاصه ................. 20
فصل دوم: مروری بر پیشینه تحقیقات
بخش اول: مبانی نظری .......... 22
1ـ تعریف اختلالهای یادگیری ........ 22
2ـ سیر تحول تاریخی اختلالهای یادگیری ........ 30
1) دوره بنیانگذاری: تحقیقات نخستین درباره مغز .... 30
2) دوره انتقالی: مطالعه بالینی کودکان ..... 33
3) دوره یکپارچگی: رشد سریع برنامه های مدارس ... 43
4) دوره معاصر (از سال 1980 تا کنون) ... 44
3ـ طبقه بندی اختلالهای ویژه یادگیری بر مبنای DSM-IV-IR... 44
1) اختلال خواندن ..... 45
2) اختلال در ریاضیات ......... 46
3) اختلال بیان نوشتاری ........ 48
4) اختلال یادگیری که به گونه دیگر مشخص نشده است (NOS)....... 49
4ـ تعریف خواندن .......... 50
5ـ تحول خواندن ......... 55
6ـ مدل های خواندن ......... 56
1) مدل پایین ـ بالا و مدل بالا ـ پایین ...... 56
2) مدل تعاملی جبرانی....... 57
3) مدل پیوندگرایی.................... 59
4) مدل آوایی.................... 61
5) مدل ببین و بگو ............ 63
6) مدل تعادل خواندن بیکر ............. 63
7ـ نارساخوانی........ 70
1) تعریف نارساخوانی........................ 70
2) نشانه های بالینی نارساخوانی .......... 75
3) اختلالهای همراه با نارساخوانی........... 81
الف ـ اختلالهای جانبی شدن .......... 81
ب ـ اختلالهای سازمان یافتگی فضایی ـ زمانی ...... 82
ج ـ نابهنجاری حرکات چشم ها ........... 83
د ـ تأخیر زبان گفتاری .......... 85
هـ ـ اختلالهای ادراکی ............. 86
و ـ اختلال حافظه کوتاه مدت ........ 87
ز ـ اختلال نارسایی توجه (ADD) و ADHD............ 88
ح ـ اختلالهای رفتاری .............. 91
4) شیوع نارساخوانی....................... 94
5) تاریخچه نارساخوانی................. 95
6) سبب شناسی نارساخوانی ................... 99
الف ـ عوامل ژنتیکی .............. 100
ب ـ عوامل عصب شناختی .......... 103
ج ـ تقارن نیمکره های مغزی ......... 107
د ـ غلبه طرفی مغز ............... 111
هـ ـ عوامل حرکتی .......... 114
و ـ عوامل شناختی ............ 115
ز ـ عوامل رفتاری ............ 118
ح ـ عوامل محیطی .............. 121
ط ـ عوامل عاطفی ............... 122
8ـ دیدگاه های مختلف در مورد نارساخوانی ....... 124
9ـ نارساخوانی از دیدگاه نوروسایکولوژی ...... 124
10ـ طبقه بندی نارساخوانی از دیدگاه نوروسایکولوژی .. 131
الف ـ نارساخوانی اکتسابی ............ 131
ب ـ نارساخوانی تحولی ........... 140
11ـ فرآیند شکل گیری مدل تعادل خواندن از دیدگاه بیکر ...... 148
12ـ عملکرد نیمکره های مغزی از دیدگاه بیکر ......... 154
13ـ طبقه بندی نارساخوانی تحولی از دیدگاه بیکر .... 156
1) نارساخوانی نوع L (زبان شناختی) ......... 156
2) نارساخوانی نوع P (ادراکی) ....... 156
14ـ بررسی اعتبار طبقه بندی نارساخوانی نوع P/L.. 158
15ـسبب شناسی نارساخوانی تحولی نوع P/L..... 162
16ـ شیوه های درمانی نوروسایکولوژی از دیدگاه بیکر ... 164
بخش دوم: یافته های پژوهشی ........ 168
خلاصه .......... 180
فصل سوم: روش تحقیق
1ـ طرح تحقیق .................. 184
2ـ روشهای آماری ............. 185
3ـ تعریف جامعه آماری و ویژگیهای آن ........ 186
4ـ روش نمونه گیری و حجم نمونه ........... 187
5ـ ابزارهای پژوهشی ............. 188
1) آزمون وکسلر کودکان ......... 188
2) آزمون اختلال خواندن .......... 188
3) آزمون ADHD و آزمون اختلال سلوک اقتباس شده از پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) براساس DSM-IV........... 199
4) جعبه آموزشی لامسه ای ....... 203
5) برنامه نرم افزاری HEMSTIM..................... 206
6ـ فرآیند تشخیص و روش اجرا ........ 209
7ـ فرآیند طبقه بندی دانش آموزان نارساخوان براساس مدل تعادل خواندن بیکر 211
8ـ فرآیند اجرای شیوه های درمانی نوروسایکولوژی بر مبنای مدل تعادل خواندن بیکر 212
1) تحریک خاص نیمکره ها از طریق کانال دیداری (HSS-VIS).. 212
2) تحریک خاص نیمکره ها از طریق کامال لامسه ای (HSS-tac)..... 221
خلاصه ........... 227
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل
1ـ ارائه نتایج کمی ........... 229
الف: توصیف داده ها .......... 229
ب ـ تحلیل داده ها ............. 234
ـ تحلیل واریانس آمیخته (32).......... 234
فرضیه اول: نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی بر میزان دقت خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع L: ......... 235
فرضیه دوم: الف) نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی برمیزان درک خواندن دانش آموزان نارساخوان نوعL .................. 241

فرضیه دوم: ب) نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی برمیزان درک خواندن دانش آموزان نارساخوان نوعP................................. 246

فرضیه سوم: نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی برمیزان سرعت خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع p...... 252
خلاصه ............. 258
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
1ـ بحث و تحلیل درباره یافته ها ...... 260
2ـ محدودیتها ........ 270
3ـ پیشنهادات ............. 271
4ـ کاربردهای آموزشی و پرورشی ...... 272
منابع
1) منابع فارسی............ 274
2) منابع انگلیسی ................ 276
ضمائم:
1ـ آزمون وکسلر کودکان
2ـ فرم تاریخچه موردی
3ـ آزمون اختلال خواندن
4ـ آزمون اختلال سلوک و ADHD اقتباس شده از پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) براساس DSM-IV


دانلود مولکول نگاری پلیمری سنتز و کاربرد آن در استخراج

ما می دانیم در گازها ومایعات (نه جامدات) بیشتر مولکولها به طور تصادفی حرکت می کنند هیچ مولکولی با مولکول اطرافش ارتباطی نداشته و هر طور که می خواهد رفتار می کند
دسته بندی شیمی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 4055 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 266
مولکول نگاری پلیمری سنتز و کاربرد آن در استخراج

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

مولکول نگاری پلیمری سنتز و کاربرد آن در استخراج

مقدمه
ما می دانیم در گازها ومایعات (نه جامدات) بیشتر مولکولها به طور تصادفی حرکت می کنند. هیچ مولکولی با مولکول اطرافش ارتباطی نداشته و هر طور که می خواهد رفتار می کند. کمپلکس های بین مولکولی فقط از طریق برخوردهای تصادفی به وجود آمده و عمر این کمپلکس ها بسیار ناچیز است و همچنین غلظت آنها در مایعات (یا گازها) تقریبا برابر صفر است. به هر حال، بعضی از مولکولها (مولکولهای پذیرنده) دقیقا بین یک مولکول و مولکول دیگر تفاوت قائل می شوند. آنها به صورت گزینشی جفت مولکولی خود را از میان تعدادی مولکول موجود در سیستم انتخاب میکنند و یک کمپلکس غیرکووالانسی با این مولکول می سازند. این کمپلکس ها به اندازه کافی پایدار بوده و غلظت تعادلی آنها قابل توجه است. دراینجا تمام مولکولها به جز مولکول جفت کاملا کنارگذاشته میشوند، درست همان طور که ما به سادگی دوستمان را حتی در شلوغی ورودی ایستگاه پیدا می کنیم و با او به رستوران میرویم. درکمپلکس های غیر کووالانسی همانند واکنش های آنزیمی, واکنش با حضور کاتالیزور اتفاق می افتد. این قدرت تشخیص میان مولکولها تشخیص مولکولی نامیده می شود.
در علم وتکنولوژی امروزی، اهمیت پذیرنده ها و تشخیص مولکولی به سرعت رشد کرده است. این رشد اساسا به این خاطر است که یک مولکول در حال حاضر یک واحد عملگر بوده و فقط نقش خود را ایفا میکند. برای ایجاد سیستمهای رضایت بخش تحت این شرایط، باید تعدادی مولکول را در شرایطی از پیش تعیین شده کنار هم بگذاریم و اجازه دهیم هر کدام کار خودش را انجام دهد. البته در اینجا همه مولکولها باید بدانند که مولکولهای مجاور آنها چه هستند، چه خصوصیات فیزیکوشیمیایی دارند و هر کدام از این مولکولها در هر لحظه چه می کنند. اخیرا روش مولکول نگاری برای فراهم آوردن پذیرنده های چند کاره که موثر و اقتصادی هستند توسعه یافته است. به طور کلی حرکات مولکولی در یک ساختار پلیمری ساکن شده و به همین دلیل آنها به طرز مطلوبی تثبیت شده اند. این شیوه، منحصر به فرد و چالش برانگیز است و در حال حاضر پیش بینی حوزه کاربردهای آن مشکل است. در این فصل پیرامون پذیرنده های طبیعی و مصنوعی بحث خواهیم کرد.
فصل اول
مقدمه
فصل دوم
اهمیت مولکولهای پذیرنده درعلم و تکنولوژی پیشرفته
فصل سوم
اساس مولکول نگاری
فصل چهارم
روشهای آزمایشگاهی
فرآیند های مولکول نگاری
فصل پنجم
روشهای تجربی درارزیابی کارآیی منقوش پذیری
فصل ششم
مطالعه اسپکتروسکوپی واکنشهای مولکول نگاری
فصل هفتم
شمایی از روش مولکول نگاری
فصل هشتم
کاربرد های مولکول نگاری
فصل نهم
چالش ها و پیشرفت های اخیر


دانلود پاورپوینت غریزه جنسی و راه های کنترل آن

خدا به فرشتگان عقل داد بدون شهوت و به حیوانات شهوت داد بدون عقل و به انسان عقل داد با شهوت پس هر انسانی از عقلش استفاده کند از فرشتگان برتر و اگر از شهوتش استفاده کند از حیوانات پست تر است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 87 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
پاورپوینت غریزه جنسی و راه های کنترل آن

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

پاورپوینت غریزه جنسی و راه های کنترل آن

مقدمه
خدا به فرشتگان عقل داد بدون شهوت و به حیوانات شهوت داد بدون عقل و به انسان عقل داد با شهوت پس هر انسانی از عقلش استفاده کند از فرشتگان برتر و اگر از شهوتش استفاده کند از حیوانات پست تر است.

کسانی که غریزه جنسی فشار زیادی بر آنها می آورد ولی به دلایل مختلف نمی توانند آن را برآورند و یا ازدواج دایم و یاغیر دایم کنند چه راه حلی دارند؟

پاسخ:

برای دستیابی به پاسخ پرسش فوق نکاتی را یادآوری می کنیم:

1ـ حکمت غریزه جنسی در بشر

استمرار و بقای موجودات زنده برخوردار از حکمت و فلسفه ای است که در اصل وجود آنان بوده است و آفریدگار جهان آن را از دو راه عملی می کند:

1ـ از طریق تغذیه و رساندن مواد لازم به بدن برای جایگزینی آنچه از آن به تحلیل می رود.

2ـ از راه لقاح.

اولی موجب بقای ذات و خود موجود است و دیگری وسیله استمرار نوع در بستر زمان است.


دانلود راهکارهای پیشگیری از اعتیاد دربین دانش آموزان پیش دانشگاهی

اعتیاد به مواد مخدر، به عنوان نابسامانی اجتماعی، پدیده ای است که بدان ‹‹ بلای هستی سوز›› نام نهاده اند؛ زیرا ویرانگری های حاصل از آن زمینه ساز سقوط بسیاری ازارزش ها وهنجارهای فرهنگی واخلاقی می گردد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 281 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71
راهکارهای پیشگیری از اعتیاد دربین دانش آموزان پیش دانشگاهی

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

راهکارهای پیشگیری از اعتیاد دربین دانش آموزان پیش دانشگاهی



مقدمه
اعتیاد به مواد مخدر، به عنوان نابسامانی اجتماعی، پدیده ای است که بدان ‹‹ بلای هستی سوز›› نام نهاده اند؛ زیرا ویرانگری های حاصل از آن زمینه ساز سقوط بسیاری ازارزش ها وهنجارهای فرهنگی واخلاقی می گرددوسلامت جامعه رابه مخاطره می اندازدهرسال این بلای خانمان برانداز، قربانیان بی شماری را به آغوش سرد خاک می نشاند.
اعتیاد به مواد مخدر تقریباً پدیده نوظهوری است که ازعمر آن شاید بیش از150 سال نمی گذرد. البته مصرف ماده مخدر وحتی خوگری ونیز استعمال نفننی بدان، تاریخی طولانی دارد. لیکن از قرن 19 به بعد است که به سبب تأثیر فراوان بر جنبه های متفاوت زندگی اجتماعی انسان ها، توجه بسیاری را بخود جلب کرده است. تحقیقات تاریخی ومردم شناختی نشان داده است که استفاده از مواد مخدر درگذشته صرفاً به بزرگسالان محدود بود ونوجوانان وجوانان به آن روی نمی آوردند. مصرف مواد مخدربه طور پراکنده درمراسم اعتقادی ومذهبی منحصراً توسط گروه های خاصی درشرایط معینی صورت می گرفت. اما بعدها هنگامی که مرفین، هروئین، کوکائین وبازار آمد، مواردی از اعتیاد جوانان نیزمشاهده شد . دردهه 1960 تعداد معتادان به این پدیده آنقدر اندک بودکه توجه اجتماعی را درمقایسه وسیع به خود جلب نمی کرد؛ اما دراوایل دهه 1970 استفاده از مواد مخدر ناگهان درمیان جوانان ونوجوانان شایع شد وبه صورت مسأله ای جهانی وابعاد همه گیر آن بصورت یک موج از قاره ای به قاره دیگر گستــرش یافت.

فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات

مقدمه
بیان مسأله
تعریف دانش آموز پیش دانشگاهی
اهداف تحقیق
فرضیه های تحقیق
تعیین متغیرها
تعاریف عملیاتی مفاهیم

فصل دوم: ادبیات
تاریخچه مواد مخدر
تاریخچه مصرف هروئین در ایران
اعتیاد به معنی وسیع کلمه:
انواع اعتیاد
شخصیت معتاد
تاریخچه عملی تحقیق

فصل سوم: نوع تحقیق
جامعه مورد مطالعه
نمونه و شیوه نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
روش آزمایش
روش جمع آوری اطلاعات روش تحقیق

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
شامل: جداول و نمودارها و فرضیه ها و سوالات

فصل پنجم: خلاصه تحقیق
ارائه پیشنهادات
محدودیت های تحقیق
نتیجه گیری:
منابع و مآخذ


دانلود دانلود تحقیق پیشگیری غیر کیفری از جرایم اقتصادی

جرایم اقتصادی به طیف گسترده ای از رفتارهای غیر قانونی بر ضد نظام اقتصادی گفته می شود ، که عموما مصادیق آن بسته به نوع نظام اقتصادی و حتی گونه ی حاکمیتی ، متفاوت است
دسته بندی حقوق
فرمت فایل docx
حجم فایل 197 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74
دانلود تحقیق پیشگیری غیر کیفری از جرایم اقتصادی

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

دانلود تحقیق پیشگیری غیر کیفری از جرایم اقتصادی

مقدمه
جرایم اقتصادی به طیف گسترده ای از رفتارهای غیر قانونی بر ضد نظام اقتصادی گفته می شود ، که عموما مصادیق آن بسته به نوع نظام اقتصادی و حتی گونه ی حاکمیتی ، متفاوت است . هرچند در بادی امر ، جهانی شدن با اقتصاد شروع شده و تکامل می یابد ولی در نقطه مقابل آن جرایم اقتصادی به شدت وابسته به حقوق بومی و سیاست جنایی کشورهاست و به دلیل همین نسبیتی که بر رمفهوم و مصادیق جرایم اقتصادی حاکم است ، در سیاست جنایی سازمان ملل متحد ، پیش از آنکه بر جرایم اقتصادی تاکید شود ، بر اثر و پیامد آن ، یعنی فساد اقتصادی دست گذاشته می شود و در این میان اولین هدف ، همان تاکید بر پیشگیری از جرایم اقتصادی است تا تلاش برای شناخت دقیق مفهوم جرم اقتصادی یا احیانا تفاوتش با فساد .
پیشگیری از جرایم اقتصادی نیز ، پیش از هر چیز تابع درک موقعیت قانونی این جرایم در یک نظام سیاست جنایی از یک سو و امکان تحقق تدابیر پیشگیرانه نسبت به آنها از سوی دیگر است . در راستای پیشگیری از ارتکاب جرایم اقتصادی ، حذف کامل رفتارهای مجرمانه غیر ممکن است ، زیرا تاثیر تدابیر پیشگیرانه در هال مطلق نیست و بلکه هم به جهت عینی ناظر به مجرم مانند موقعیت ارتکاب جرم یا نادرست بودن روش پیشگیری و هم به جهات شخصی مانند روحیات مرتکب و ویژگی های فردی وی ممکن است در برخی مواقع پیشگیری با موفقیت همراه نشود .
پیشگیری غیر کیفری می تواند از منظرهای مختلف دسته بندی شود ، ولی رایج ترین و مهم ترین دسته بندی ، همان تقسیم بندی دوگانه پیشگیری وضعی و اجتماعی است که هر دو نوع از این پیشگیری نسبت به جرایم اقتصادی هرچند محتمل ولی تاثیر گذارند .


دانلود دانلود گزارش کارآموزی رشته حسابداری در شرکت غذایی

تولیدات شرکت را محصولات غذایی و سبزیجات منجمد تشکیل می دهد که در بسته بندیهائی به صورت قوطی، شیشه و یا پلاستیک عرضه می گردد
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 33 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
دانلود گزارش کارآموزی رشته حسابداری در شرکت غذایی

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

گزارش کارآموزی رشته حسابداری در شرکت غذایی


تولیدات شرکت را محصولات غذایی و سبزیجات منجمد تشکیل می دهد که در بسته بندیهائی به صورت قوطی، شیشه و یا پلاستیک عرضه می گردد. این محصولات در حال حاضر شامل کنسرو (ماهی تن، خورشت قرمه سبزی، خورشت قیمه سیب زمینی، لوبیا چیتی با گوشت و سس، لوبیا سبز و نخود فرنگی) کمپوت، خیارشور، سس مایونز و انواع سبزیجات منجمد(باقلا و لوبیا سبز، نخود فرنگی، پیاز و بامیه) می باشد که به صورت مرحله ای و انبوه تولید می شوند.
اغلب محصولات به تبع مواد اولیه نیاز در ساخت آنها در فصلهای بخصوصی از سال تولید شده و طی سال به فروش می رسند در نتیجه برنامه ریزی خرید مواد اولیه مورد نیاز و عقد قراردادها در زمان مناسب و وجود سرمیاه در گردش کافی، از عوامل مهمی است که در میزان تولید محصولات دخالت مؤثر دارند.
عملیات تولیدی در پنج کارگاه تولیدی «تن ماهی»، «کنسروهای گوشتی»، «سبزیجات منجمد و کنسورهای غیر گوشتی»، «سس مایونز» و «همبرگر و کباب لوله ای» انجام می شود.

فهرست مطالب
1- فصل اول: آشنای کلی با مکان کارآموزی 1-1-تاریخچه 2-1-نمودار سازمانی 3-1-شرح مختصری از مکان کارآموزی 2- فصل دوم:ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته کارآموزی 1-2- اصول و مبانی کلی حسابها 2-2-اصول و مبانی کلی حسابهای مالی 3-2- کلیات تولید 4-2- اصول و عوامل قیمت تمام شده 5-2- عوامل قیمت تمام شده 1-5-2-مواد اولیه و بسته بندی اصلی 2-5-2-سربار(هزینه های تولید) 6-2-ضایعات تولیدی 7-2-مراکز هزینه 1-7-2-مراکز هزینه(دوایر) تولیدی 2-7-2-مراکز هزینه (دوایر) تشکیلاتی
8-2-اصول و مبانی کلی بودجه و استانداردها 9-2-محاسبه قیمت تمام شده استاندارد تولیدات 10-2-اصول و مبانی کلی روشها 3-فصل سوم:آزمون آموخته ها و نتایج آشنایی با شرکت صنایع غذایی پیچک
1-3-فعالیت مالی 1-1-3-دایره دریافت و پرداخت 2-1-3-دایره صدور اسناد و دفترداری 2-3-شرایط اجرای نظام حسابداری مالی (صنعتی) 3-3-حسابها 4-3-روشها 5-3-توضیح فرم سند حسابداری 6-3- تعریف عملیات مختلف مالی و انجام ثبت حسابداری و تعیین چگونگی شناسایی سود و بستن حسابها 7-3-تعیین کنترلهای داخلی لازم در مراحل مختلف 1-7-3-نحوه کنترل داخلی 2-7-3-دریافتها 8-3-خلاصه اهم رویه های حسابداری 1-8-3-موجودی مواد و کالا 9-3-نسبتهای مالی 1-9-3-نسبتهای نقدینگی 2-9-3-نسبتهای سرمایه گذاری 3-9-3-نسبتهای سودآوری 10-3-عملکرد مالی شرکت 1-10-3-سود و زیان 2-10-3-ترازنامه 4-فصل چهارم:انتقادات و پیشنهادات 1-4-انتقادات و پیشنهادات 5-فصل پنجم:پیوست 1-5-فرم پیشرفت کارآموزی (فرم شماره 1 و2)
2-5-فرم پایان دوره کارآموزی
3-5-فرم شرح گزارش ماهانه
4-5-فرم نظرات و پیشنهادات
5-5-صورت هزینه تنخواه گردان
6-5-برگ پرداخت طی اسناد بهادار
7-5-عملکرد مالی شرکت (سود و زیان، ترازنامه)
8-5-نسبتهای مالی
9-5-نمودار مقدار واقعی فروش
10-5-فرم سند حسابداری
11-5-سر فصلهای حسابداری


دانلود برآورد پتانسیل‌های صادراتی با استفاده از تقریب مدل TradeSim

یکی از روش‌های توسعه تجارت خارجی هر کشور شناخت دقیق پتانسیل‌های اقتصادی تجاری شرکای تجاری عمده و راه‌های رساندن حجم و ترکیب تجارت خارجی اعم از صادرات و واردات به سطح مطلوب آن است
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 52 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
برآورد پتانسیل‌های صادراتی با استفاده از تقریب مدل TradeSim

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

برآورد پتانسیل‌های صادراتی با استفاده از تقریب مدل TradeSim

چکیده
یکی از روش‌های توسعه تجارت خارجی هر کشور شناخت دقیق پتانسیل‌های اقتصادی- تجاری شرکای تجاری عمده و راه‌های رساندن حجم و ترکیب تجارت خارجی اعم از صادرات و واردات به سطح مطلوب آن است. به گونه‌ای که حداکثر پتانسیل‌های تجاری دو کشور مورد شناسایی قرار گرفته و در راستای انتفاع هر دو طرف از تجارت دو جانبه بخش‌ها و‌کالاهای تجاری اولویت‌دار تعیین گردد.
از آنجا که کشور کره‌جنوبی یکی از طرف‌های تجاری عمده ایران بوده و باتوجه به رشد صنعتی و تجاری کره‌جنوبی پتانسیل‌های تجاری آن در حال رشد می‌باشد، شناخت پتانسیل‌های تجاری این کشور، مانند سایر شرکای تجاری ایران حائز اهمیت می‌باشد. براین اساس در این مقاله سعی داریم تا با استفاده از مدل ” شبیه‌سازی پتانسیل‌های تجاری دوجانبه (TradeSim) “ به براورد پتانسیل صادراتی ایران به کشور کره‌جنوبی بپردازیم.


فهرست مطالب:

مقدمه
1. مبانی نظری و متدولوژی تحقیق
2. ساختار مدل TradeSim
3. نتایج مدل‌های براوردی
1-3. پتانسیل صادراتی ایران به کره‌جنوبی؛ کل صادرات(نفتی و غیرنفتی)
2-3. پتانسیل صادراتی ایران به کره‌جنوبی در زمینه محصولات غذایی و حیوانات زنده
3-3. گروه دوم، نوشیدنی‌ها و دخانیات (تنباکو)
4-3. گروه سوم، مواد خام غیر خوراکی
5-3. نفت و فرآورده‌های نفتی
6-3. روغن و چربی حیوانی و گیاهی
7-3. فرآورده‌ها و مواد شیمیایی
8-3. محصولات صنعتی کارخانه‌ای
9-3. ماشین آلات و وسایط حمل و نقل
10-3. کالاهای صنعتی ساخته شده(مرکب)
جمع‌بندی و ملاحظات
منابع


دانلود سوالات وکالت 7 سال گذشته با پاسخنامه

این مجموعه شامل سوالات آزمون وکالت طی 7 سال گذسته می باشد که به صورت یک فایل فشرده در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد
دسته بندی آزمون استخدامی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 4460 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 185
سوالات وکالت 7 سال گذشته با پاسخنامه

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

سوالات وکالت 7 سال گذشته با پاسخنامه


این مجموعه شامل سوالات آزمون وکالت طی 7 سال گذسته می باشد که به صورت یک فایل فشرده در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد. و شامل:
سوالات وکالت سال 93با پاسخنامه
سوالات وکالت سال 92 با پاسخنامه
سوالات وکالت سال 91با پاسخنامه
سوالات وکالت سال 90با پاسخنامه
سوالات وکالت سال 89با پاسخنامه
سوالات وکالت سال 88با پاسخنامه
سوالات وکالت سال 87با پاسخنامه


دانلود بخش اداری مالی مخابرات

اداره مالی اداری ضمن ارائه خدمات به متقاضیان و مشترکین تلفنی بصورت قبول تقاضا و اشتراک تلفن و تشکیل پرونده و رسیدگی به امور قبوض مشترکین و محاسبه در آمد و هزینه‌ها ، خدمات تدارکاتی و پرسنلی و حقوقی کلیه پرسنل و کارکنان مخابرات شهرستان را به عهده‌دارد
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 65 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 81
بخش اداری مالی مخابرات

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

بخش اداری مالی مخابرات


اداره مالی اداری ضمن ارائه خدمات به متقاضیان و مشترکین تلفنی بصورت قبول تقاضا و اشتراک تلفن و تشکیل پرو.نده و رسیدگی به امور قبوض مشترکین و محاسبه در آمد و هزینه‌ها ، خدمات تدارکاتی و پرسنلی و حقوقی کلیه پرسنل و کارکنان مخابرات شهرستان را به عهده‌دارد که اگر فعالیت و تدارکات و پشتیبانی به موقع این اداره نباشد شاید بتوان گفت به فعالیت بقیه واحدهای ادارات مختلف این مجموعه بی‌نتیجه و یا متوقف می‌ماند.

فصل اول
اداره مالی اداری
امور متقاضیان و امور مشترکین
واحد آبونمان
فوائد و مضرات استفاده از کامپیوتر در آبونمان :

فصل دوم
تشکیلات و روابط سازمانی
چارت سازمانی

فصل سوم
معاونت اداره کل مخابرات
برنامه ریزی
قوانین عمومی‌مدیریت
مسائل پرسنلی
شماره گذاری و اجرای پروژه
خرید و تدارکات
سیستم‌های اطلاعاتی مالی و مدیریت

فصل چهارم
اداره نگهداری و بهره‌برداری ارتباط شهری
شبکه کابل و هوایی
بخش اطلاعات 118
واحد تعمیر و نگهداری تلفن‌های همگانی
واحد واگذاری خطوط شهری

فصل پنجم
اداره نگهداری و بهره‌برداری ارتباطات راه دور
واحد تلفن راه دور و بین‌المللی
واحد تلفن بین‌الملل
اطاق دستگاه کاریر
مؤخره و نتیجه گیری :
منابع و ماخذ :


دانلود موضوع و مفهوم بانکهای مرکزی

بانک مرکزی بانک معتبری است که قسمت اعظم عملیات خود را بجای اینکه از طریق افراد صورت دهد به وسیله بانکها انجام میدهد
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
موضوع و مفهوم بانکهای مرکزی

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

موضوع و مفهوم بانک های مرکزی


مفاهیم مختلفی از بانکداری مرکزی به ذهن آمده که در همه آنها این نکته مشترک است: بانک مرکزی بانک معتبری است که قسمت اعظم عملیات خود را بجای اینکه از طریق افراد صورت دهد به وسیله بانکها انجام میدهد. و در این معاملات به بازار پول و سرمایه بیشتر توجه دارد تا به منافع صاحبان سهام. بعبارت دیگر هر وظیفه ایرا که در هر لحظه ای از زمان ایفا کند به موازات منافع عمومی خواهد بود بی آنکه جلب منفعت خویش محرک او بوده باشد.
بانکهای مرکزی در اقتصاد کشورها آنقدر موثر بوده اند و در صلح و جنگ دولتها را یاری کرده اند که ستایشگران آن چون در مقام ستایش برآمده اند از آن مفهومی معادل چرخ و آتش گرفته اند و آنرا از اختراعات عمده جهان بشمار آورده اند. این تشبیه هرچند تشبیهی بکمال تشبیهات دیگر نیست و نمیتواند جای خود را در ذهن آنچنانکه باید باز کند. ولی بنابرآنچه بانکداران بزرگ اعتقاد کرده اند قدر متیقن این است که بانک مرکزی مقتدرترین موسسه مالی است که انسان امروز بخود دیده است, و براستی روسای بانک های مرکزی در لحظاتیکه در باره پول تصمیم اتخاذ میکنند مقتدرترین مرد اقتصادی کشور خویشند.

فهرست:
فصل اول: موضوع و موقعیت بانکهای مرکزی
بخش اول: موضوع و مفهوم بانک
بخش دوم: موقعیت بانکهای مرکزی

فصل دوم: بررسی عوامل موجد بانک مرکزی ایران
بخش اول: در بیان منظور
بخش دوم: بانک مرکزی ایران یک ضرورت اقتصادی
بخش سوم: مطالعه در سیستم بانکداری جهان و احساس لزوم ایجاد بانک مرکزی مستقل در ایران
بخش چهارم: نظراتی چند در بارة لزوم تشکیل بانک مرکزی ایران

فصل سوم: چگونگی تشکیل بانک مرکزی ایران
بخش اول: اقدامات شورایعالی اقتصاد
بخش دوم: طرح جدید قانون بانکی و پولی کشور

فصل چهارم: ارزش اقتصادی بانک مرکزی ایران
بخش اول: نقش بانک مرکزی ایران در توسعه اقتصادی


دانلود دانلود تحقیق در مورد فلسفه فقه

مقاله حاضر در یک نگاه اجمالى به موضوع فلسفه فقه، در مقام نقد و بررسى دیدگاهى است که علم فقه را ناقص، محدود و براى اداره و تدبیر زندگى اجتماعى، ناتوان دانسته و بر این باور است
دسته بندی حقوق
فرمت فایل docx
حجم فایل 33 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
دانلود تحقیق در مورد فلسفه فقه

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

تحقیق در مورد فلسفه فقه


چکیده:
مقاله حاضر در یک نگاه اجمالى به موضوع فلسفه فقه، در مقام نقد و بررسى دیدگاهى است که علم فقه را ناقص، محدود و براى اداره و تدبیر زندگى اجتماعى، ناتوان دانسته و بر این باور است که این علم، حیلت‏ آموز، ظاهربین، مصرف‏کننده از دیگر علوم، تابع و متاثر از تحولات اجتماعى و سیاسى، تکلیف‏مدار و نه حق‏مدار است و جامعه فقهى را نیز لزوما یک جامعه دینى ندانسته و فقه را در پیشبرد جامعه مدرن، ناکارامد معرفى کرده است.
این مقاله در فضایى صمیمى به نقد و تحلیل دیدگاه یادشده پرداخته است. (2)
موضوع بحث، نقد و بررسى ویژگیهایى است که برخى از نویسندگان محترم نسبت‏ به فقه اسلامى نوشته ‏اند. قبل از هر چیز پاسخ به این پرسش ضرورى است که این‏گونه بحثها باید تحت چه عنوانى مطرح شوند؟
اگر کلمه فلسفه، مفرد ذکر شود به معناى هستى‏شناسى است البته برخى هم آن را به معنى جهان‏شناسى مى‏دانند ولى معناى هستى‏شناسى بهتر است; زیرا مفهوم واجب الوجود را هم دربرمى‏گیرد. وقتى کلمه فلسفه با پسوند خاصى مثل فلسفه تاریخ به کار مى‏رود مفهوم دیگرى پیدا مى‏کند یا به تعبیر بهتر، مصداق دیگرى مى‏یابد که در این صورت فلسفه تاریخ به معناى هستى‏شناسى نخواهد بود بلکه اشاره دارد به دانشى به نام تاریخ و دانشى به نام فلسفه تاریخ.
فقه و فلسفه فقه، نیز دو علم متفاوت از هم به شمار مى‏روند; دانشى که درباره افعال مکلف سخن بگوید، روا و ناروا را روشن سازد و به تعبیر علمى، حلال و حرام را بیان کند و افعال مکلف را مرزبندى نماید، علم فقه نام دارد. «العلم باحث عن احوال افعال المکلفین. » هر چند حضرت امام خمینى‏قدس سره موضوع فقه را گسترده‏تر از این مى‏دانستند که خود مقام دیگرى را براى بحث مى‏طلبد ولى در این‏جا ما فعل مکلف را مطرح مى‏کنیم و حکمش را به عنوان وجوب و حرمت، استحباب و کراهت‏یا اباحه بیان مى‏کنیم.
هرگاه موضوع علم فقه، کل‏نگرى باشد به عنوان مثال گفته شود موضوع طهارت تا دیات چیست؟ یا مبادى تصوریه، مبادى تصدیقیه و غایت این علم چیست؟ پاسخ تمام این پرسشها در علمى به نام فلسفه فقه مورد بحث قرار مى‏گیرد. از این رو فلسفه فقه به یک اعتبار دانش نوپاست و به اعتبارى هم نیست; نوپاست‏به این معنا که امروزه به صورت یک علم مدون در بیاید، و نوپا نیست، زیرا اکثر این مباحث، کم و بیش در علم اصول مطرح شده و گاهى هم در بخشهاى دیگر بحث‏شده‏است. بنابراین، بیان ویژگیهاى فقه و دفاع از این ویژگیها و تجزیه و تحلیل آنها، جزء علم فقه نیست و فقیه با این امور کارى ندارد; چرا که این امور جزء فلسفه فقه است که درباره مبادى تصورى و مبادى تصدیقى، همچنین غایات و بیان ویژگیها و دفاع از علم فقه و نقد اشکالات آن، بحث مى‏کند و لازم است مورد توجه ویژه‏اى قرار گیرد و به عنوان یک دانش در حوزه علمیه مطرح گردد. البته باید نسبت‏به نقدهایى که در باره فقه مى‏شود، کاملا استقبال شود زیرا موجب تکامل علم فقه است. در لغت عرب مى‏گویند «الحقیقة بنت البحث‏» ; حقیقت زاییده مکالمه و محاوره است. اگر این نقدها و تحلیل‏ها در یک افق روشن و فضایى دوستانه مطرح شود، مایه انفتاح فقه و تکامل آن مى‏شود. اگر این مسائل را مطرح مى‏کنیم، تنها به عنوان طرح بحث است; نه نقدى بر طراح سؤال داریم و نه اشکال شخصى; بلکه فکر را مطرح کرده و در اطراف آن بحث مى‏کنیم. این سؤالات در شماره 46 مجله کیان مطرح شده است و از یک مقامى خواسته‏اند که به این پرسشها پاسخ بگوید. ما هم در این بحث تمام این پرسشها را جزء به جزء مطرح نموده و آنها را مورد بررسى قرار خواهیم داد.